Dat bedrijven apps aanbieden heeft hier echt geen fluit mee te maken. Dat is appels met peren vergelijken.Erthanax schreef: ↑09 dec 2024 11:34Banken, verzekeraars, energieleveranciers, uitgevers, winkels, verkoopplatforms, lampen, thermostaten, witgoed, bruingoed; iedereen en alles wil software installeren op mijn telefoon. Zo bijzonder is dat niet, al kun je het wel spannend formuleren.
Het merkwaardigste en verreweg het zorgwekkendste is een externe, kwaadwillende partij die over privéadressen van werknemers en inhuurkrachten beschikt. Er is een wereld te winnen op het gebied van informatiebeveiliging en IT-auditing/TPM, zoveel is mij wel duidelijk.
Huiskamer
-
Re: Huiskamer
Om een of ander gadget te gebruiken, moet je vaak een app installeren, dat is niks bijzonders. Dat is bij deze mysterieuze tracker misschien ook wel het geval.
Op de onmogelijkheid dat de tracker zelfstandig inbreekt op een telefoon is de reactie immers dat de exacte technische route hier niet vermeld is. Geen “inbraak” dus (misschien), maar iets anders.
Als er een gebruiksaanwijzing bij het ding zit, die zegt “installeer de app [zus en zo] uit de App Store of de Google Play Store”, dan is dat dus niets bijzonders. Als ik dat omschrijf als “hij wil software installeren”, dan klinkt dat wel heel spannend.
Ik vergelijk geen appels met peren, ik wijs op de mogelijkheid van een “interessante” omschrijving van iets wat heel gewoon is.
Op de onmogelijkheid dat de tracker zelfstandig inbreekt op een telefoon is de reactie immers dat de exacte technische route hier niet vermeld is. Geen “inbraak” dus (misschien), maar iets anders.
Als er een gebruiksaanwijzing bij het ding zit, die zegt “installeer de app [zus en zo] uit de App Store of de Google Play Store”, dan is dat dus niets bijzonders. Als ik dat omschrijf als “hij wil software installeren”, dan klinkt dat wel heel spannend.
Ik vergelijk geen appels met peren, ik wijs op de mogelijkheid van een “interessante” omschrijving van iets wat heel gewoon is.
-
Erthanax schreef: ↑09 dec 2024 12:04Om een of ander gadget te gebruiken, moet je vaak een app installeren, dat is niks bijzonders. Dat is bij deze mysterieuze tracker misschien ook wel het geval.
Je moet toch wel heel dom zijn om software te installeren van een apparaat wat je onverwacht toegezonden krijgt. Dan ben je ook meteen totaal ongeschikt om te werken met wat voor data dan ook. En als je al iemand zo ver kan krijgen om een onbekende app te installeren, dan is dat hele 'tracker' apparaat ook niet meer nodig.
Daarom is dit hele verhaal zo absurd. Of er is sprake van ongelooflijke naïviteit of van een magisch apparaat.
Erthanax
vindt dit leuk
-
Misschien probeert Jablan voor zijn volgende boek uit te testen of dit een geloofwaardig ontwikkeling in het verhaal is. Dat kan natuurlijk ook nog. Het antwoord is dus: het is niet geloofwaardig.
kuklos
vindt dit leuk
Ja en nee, er zijn hele hordes mensen die gewoon domweg een hoop apps of programma's installeren, ook op belangrijke hardware. En dan heb je ook nog hordes mensen die geen idee hebben wat ze allemaal bestellen.Methusalah schreef: ↑09 dec 2024 12:23Je moet toch wel heel dom zijn om software te installeren van een apparaat wat je onverwacht toegezonden krijgt. Dan ben je ook meteen totaal ongeschikt om te werken met wat voor data dan ook. En als je al iemand zo ver kan krijgen om een onbekende app te installeren, dan is dat hele 'tracker' apparaat ook niet meer nodig.
Ah, Jablan is een auteur? Dat verklaart een hoop. Zou alleen wel handig zijn als hij er even bij zet dat het fictie is. Misschien is het ook handiger als hij een eigen topic opent oid voor zijn verzinsels.witte angora schreef: ↑09 dec 2024 12:38Misschien probeert Jablan voor zijn volgende boek uit te testen of dit een geloofwaardig ontwikkeling in het verhaal is. Dat kan natuurlijk ook nog. Het antwoord is dus: het is niet geloofwaardig.
kuklos
vindt dit leuk
-
Ja klopt, hij heeft het er vaak genoeg over gehad. Homo-erotische verhalen. Mij ligt het niet, maar hij zegt zelf: je houdt er van of je haat het. Ik hou er niet van.
-
Was jij het niet die zei dat mensen die niet voortijdig school verlaten vaak hun handje ophouden?
Iets met “ practise what you preach”. Alweer.
-
Ik leer van mijn fouten. Nu jij nog
-
Moneyman
vindt dit leuk
-
Als je met data werkt wordt je gewoon getraind om daar waakzaam op te zijn. Daarom zei ik ook, als je zo dom ben om dat te doen dan ben je volledig ongeschikt om met data te werken.Nijogeth schreef: ↑09 dec 2024 15:58Ja en nee, er zijn hele hordes mensen die gewoon domweg een hoop apps of programma's installeren, ook op belangrijke hardware. En dan heb je ook nog hordes mensen die geen idee hebben wat ze allemaal bestellen.Methusalah schreef: ↑09 dec 2024 12:23Je moet toch wel heel dom zijn om software te installeren van een apparaat wat je onverwacht toegezonden krijgt. Dan ben je ook meteen totaal ongeschikt om te werken met wat voor data dan ook. En als je al iemand zo ver kan krijgen om een onbekende app te installeren, dan is dat hele 'tracker' apparaat ook niet meer nodig.
Ik blijf er dus bij dat het een onzin verhaal is.
-
U zit wel vast in uw verhaal. Misschien zijn er belangrijker zaken om u druk over te maken.
Wat is er toch met sommige mensen aan de hand op dit forum? Schelden en schreeuwen, doen jullie dat in het echte leven ook of durven jullie dat alleen vanachter het toetsenbord?
Gedraag je toch eens een beetje normaal!
Gedraag je toch eens een beetje normaal!
Onkruid71
vindt dit leuk
Dat lijkt me een gevolg van iemand die hier continue mensen uit de tent probeert te lokken.
kuklos
vindt dit leuk
Dat lijkt mij te kort door de bocht. Je kunt ook gewoon niet reageren, juist de mensen die dit propageren reageren het meest en het felst. En dan heb je ook nog de meelopers natuurlijk. Het fatsoen is af en toe ver te zoeken.
Consumenneke
vindt dit leuk
Mij ook niet.
En ja in real life zou ik een dergelijk persoon ook de huid vol schelden en daarna uit mijn omgeving verwijderen en nee, op dit forum reageer ik niet tot nauwelijks op trollen.. Niet dat dat helpt overigens.
En ja in real life zou ik een dergelijk persoon ook de huid vol schelden en daarna uit mijn omgeving verwijderen en nee, op dit forum reageer ik niet tot nauwelijks op trollen.. Niet dat dat helpt overigens.