Huiskamer
Re: Huiskamer
De vraag of je iemand helpt is een totaal andere vraag dan de vraag of senioriteit een rol speelt in bejegening. Algemeen maatschappelijk aanvaard (en gebruikelijk) is dat dat wel degelijk het geval is.
Ouderen zijn ook alleen maar ouder geworden omdat ze niet ziek zijn geworden of geen ongeval hebben gehad. Niet omdat ze iets speciaals hebben gedaan waarom ze extra respect verdienen.witte angora schreef: ↑12 jan 2025 07:22Volgens mij lees je niet goed. Ik schreef: 'zeker niet'. Je kan zoiets tegen niemand zeggen, maar juist voor ouderen zou je nog wat meer respect moeten hebben dan voor mensen van je eigen leeftijd.
Of denk je dat ik vroeger in de bus voor leeftijdsgenoten of jongeren op zou staan? Dat deed je voor ouderen. Om wat te noemen.
Ik zou het heel raar vinden als mij nu opeens met meer respect zouden behandelen dan pak m beet 20 jaar geleden. Of dat mensen mij met meer respect zouden behandelen dan mijn kinderen of jongere collega's. Het is niet mijn verdienste dat ik er nog steeds ben.
Nijogeth
vindt dit leuk
-
Lowieze
Precies, hulpvaardig zijn betekent niet vanzelf respect voor iemand hebben. Sommige ouderen zijn gewoon akelige mensen, zelf niet heel respectvol naar anderen. Respect moet je verdienen, dat krijg je niet ineens door ouder te worden.rwolters schreef: ↑13 jan 2025 02:52
Ouderen zijn ook alleen maar ouder geworden omdat ze niet ziek zijn geworden of geen ongeval hebben gehad. Niet omdat ze iets speciaals hebben gedaan waarom ze extra respect verdienen.
Ik zou het heel raar vinden als mij nu opeens met meer respect zouden behandelen dan pak m beet 20 jaar geleden. Of dat mensen mij met meer respect zouden behandelen dan mijn kinderen of jongere collega's. Het is niet mijn verdienste dat ik er nog steeds ben.
-
witte angora
Ik zal het wel weer verkeerd lezen...
Het lijkt mij toch dat bijna iedereen tussen de 12 en 18 sowieso al thuis woont, dat is 1/3 van de groep, dus 33%... Daarbij is ook per leeftijd niet aangegeven om hoeveel personen het gaat. Die 62 en 56 procent zegt me dus eigenlijk helemaal niets. Statistisch gezien kun je hier eigenlijk weinig mee.Het rapport 'Een (t)huis, een toekomst' is het resultaat van een onderzoek onder bijna 3000 jongeren tussen de 12 en 29 jaar door State of Youth NL, een initiatief van KidsRights.
[...]
Van hen geeft 62 procent aan nog bij hun ouders, verzorgers of andere familie te wonen. 56 procent van de ondervraagden is op zoek naar een woning.
bron: https://www.rtl.nl/nieuws/binnenland/ar ... en-krijgen
Waarom zou de groep van 12-18 1/3e van het totaal zijn?witte angora schreef: ↑14 jan 2025 11:19Ik zal het wel weer verkeerd lezen...
Het lijkt mij toch dat bijna iedereen tussen de 12 en 18 sowieso al thuis woont, dat is 1/3 van de groep, dus 33%... Daarbij is ook per leeftijd niet aangegeven om hoeveel personen het gaat. Die 62 en 56 procent zegt me dus eigenlijk helemaal niets. Statistisch gezien kun je hier eigenlijk weinig mee.Het rapport 'Een (t)huis, een toekomst' is het resultaat van een onderzoek onder bijna 3000 jongeren tussen de 12 en 29 jaar door State of Youth NL, een initiatief van KidsRights.
[...]
Van hen geeft 62 procent aan nog bij hun ouders, verzorgers of andere familie te wonen. 56 procent van de ondervraagden is op zoek naar een woning.
Die 62 en 56% is gewoon van die 3.000, maar dat zegt inderdaad weinig als je niet weet hoe dat over de leeftijden verdeeld is. Een 12-jarige zal nog niet op zoek zijn naar een woning
Wellicht biedt het onderzoek zelf meer duiding. Maar dat heb ik niet gelezen.
Lezerdelees, klikkerdeklik, en dan… het volledige rapport. In de inhoudsopgave zie ik geen verwijzing naar ruwe data, maar doorscrollend naar pag. 13 zag ik direct een tabel in drie leeftijdsklassen over de woonsituatie. Kun je daar wel wat mee?witte angora schreef: ↑14 jan 2025 11:19Ik zal het wel weer verkeerd lezen...
[...]
Goede avond allemaal,
Ik moet voor iemand een 0 uren contract downloaden (horeca)
Weet iemand een goede link of site?
Ik moet voor iemand een 0 uren contract downloaden (horeca)
Weet iemand een goede link of site?
Google.
kuklos
vindt dit leuk
Vakbond
kuklos
en scharrelschipper
vinden dit leuk
Mogen 0 uren contracten wel?
-
scharrelschipper
Kijk,hier zie je de meerwaarde van Dagkoers.
We reageren en stellen vragen enz.
Mooi toch?
Gezellig weer hier!
We reageren en stellen vragen enz.
Mooi toch?
Gezellig weer hier!
-
scharrelschipper
Ben ik nu ook een TROL?
Jablan
vindt dit leuk
Ik moet iets uitprinten voor mijn werkgever.
-
Methusalah
Hij wil gewoon dat ik een 0 uren contract uitprint
Ik hoef niks in te vullen.
Ik zoek alleen een goede gratis site of link
Ik hoef niks in te vullen.
Ik zoek alleen een goede gratis site of link
Fix it!
kuklos
vindt dit leuk
Werk jij gratis? Fix the Job
kuklos
vindt dit leuk
Ze zouden het moeten verbieden, die 0 uren contracten.
Het is ook een reden waarom er voor sommige functies geen personeel te vinden is.
Het is ook een reden waarom er voor sommige functies geen personeel te vinden is.
Laatst gewijzigd door Onkruid71 op 14 jan 2025 20:14, 1 keer totaal gewijzigd.
scharrelschipper
vindt dit leuk