Huiskamer
Re: Huiskamer
Werk jij gratis? Fix the Job
kuklos
vindt dit leuk
Ze zouden het moeten verbieden, die 0 uren contracten.
Het is ook een reden waarom er voor sommige functies geen personeel te vinden is.
Het is ook een reden waarom er voor sommige functies geen personeel te vinden is.
Laatst gewijzigd door Onkruid71 op 14 jan 2025 20:14, 1 keer totaal gewijzigd.
scharrelschipper
vindt dit leuk
Niet heel het leven draait om geld, ik doe ook wel eens iets gratis.
Maar hulp van jullie kant kan ik ook wel gebruiken.
Maar hulp van jullie kant kan ik ook wel gebruiken.
scharrelschipper
vindt dit leuk
Dus wij moeten gratis voor jouw werkgever gaan werken?
Ideaal vond ik dat als jongere. Op tijd aangeven wanneer ik kon werken en regelmatig gevraagd worden om extra te komen. Iemand die overuren maakte was duurder, dus die werd liever niet extra gevraagd. En kon ik dus gewoon 20+ uur werken buiten school om.
scharrelschipper
vindt dit leuk
Ik werk ook 0 uren maar helemaal zwart zonder contract, zonder belastingen of sociale lasten.
Triforce
en Papegaaiduiker
vinden dit leuk
Nee ik werk niet, simpel omdat het niet haalbaar is.
-
Dus werk je 0 uren.
Papegaaiduiker
vindt dit leuk
Nee dan werk je niet.
Volgens mij werkt er wel meer niet
witte angora
en Papegaaiduiker
vinden dit leuk
-
Dat klopt.
https://www.zonmw.nl/en/article/blog-wh ... al-malaise
Ze weten alleen niet wat. Ik mag er vanuit gaan dat ik hier niet voor oplossingen hoef te vragen
Papegaaiduiker
vindt dit leuk
Mijn kinderen zouden naast hun studie niet kunnen werken als nul uren contracten niet zouden mogen. Dus misschien goed dat je je eerst eens ergens in gaat verdiepen voordat je gaat roepen dat iets verboden moet worden.
Papegaaiduiker
vindt dit leuk
Iedereen bedankt en ik heb het uitgeprint
Misschien zouden ze dat alleen voor schoolgaande moeten dan.
Als je als 15-jarige een contract kan tekenen bij de supermarkt en weet wat dat inhoudt, dan kun je als volwassene toch ook gewoon niet een nulurencontract tekenen? Waarom moeten daar nu weer regels voor zijn?
Ik denk dat het allemaal niet zo erg is. Met dat 0 uren contract heb je tenminste een verbintenis, altijd beter dan op de bonnefooi zwart werken. Ik ben na het faillissement bij mijn baas na 3 maanden weer met een 0 uren contract bij hem begonnen. Hij kon me gewoon op dat moment geen zekerheid voor een vaste baan bieden. Ik ben meteen weer 80 + uren per week gaan werken, nog 5 jaar tot mijn pensionering. Na een jaar weer een vast contract.
Papegaaiduiker
vindt dit leuk
Bij ziekte heb je geen recht op Ziektewet, behalve over de uren die je ingepland stond. Ik vind zoiets toch belangrijk vooral als je een gezin hebt.