Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
scharrelschipper

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

rwolters schreef:
21 jan 2025 20:51
kuklos schreef:
21 jan 2025 07:51
Methusalah schreef:
21 jan 2025 07:27

If it talks like a duck....
Wat is het toch dat het enige dat links nog kan is te pas en te onpas continu Godwins te gebruiken om maar iedereen die het met ze oneens is weg te zetten als de nieuwe Hitler? Inhoudelijk niks meer te melden, dus hoppa, maar weer even de Hitler vergelijkiing trekken?
Methusalah schreef:
Je moet niet elke discussie doodslaan met je godwin opmerking want juist dan creeer je het gevaar dat het uit het zicht raakt.
Je moet vooral niet elke keer dat iemand het met je oneens is elke keer maar weer de Godwin maken. Dan verliest het elke kracht.
Methusalah schreef:
Heb je Trumps decreet al over de doodstraf gehoord? Vaker uitvoeren in extreme gevallen OF bij illegale immigranten? What the ****?! Te ziek voor woorden gewoon.
Het decreet gaat erover dat dit gevraagd dient te worden als strafmaat, maar dat laat je maar even buiten beschouwing. Ten tweede betreft dit mensen die misdrijven plegen. Er is een hele simpele manier om dat te voorkomen: Pleeg. Geen. Misdrijven.

Wat mij betreft niks mis mee, ik ben een groot voorstander van de doodstraf.
Er wordt ook nooit iemand ten onrechte veroordeeld. Ik neem aan dat je het dan gewoon acceptereert als een dierbare van je per ongeluk ter dood wordt veroordeeld. Of ben je zo'n zak dat je daar niets om geeft?
Als iemand tot b.v.levenslang veroordeeld is en na tig jaar blijkt dit fout te zijn,is er misschien nog iets goed te maken.
Bij de doodstraf dus niet,lijkt me voldoende reden om tegen de doodstraf te zijn.
En als blijkt dat de doodstraf onterecht is voltrokken zijn de veroordeelaars dus moordenaars,hoe ga je die straffen?
Met de doodstraf?
Oog om oog, tand om tand om eens in bijbelse termen te blijven?
ik weet natuurlijk ook wel dat rechters en jury`s niet achteraf op het matje geroepen worden,maar het geeft toch te denken niet?
ik ben dus tegen de doodstraf maar dat was waarschijnlijk al duidelijk.
Met risico de Barbaren te beledigen;het is barbaars.

Lowieze

Ongelezen bericht door Lowieze »

witte angora schreef:
21 jan 2025 20:50
Even iets heel anders: kun je een gebruiker op Marktplaats blokkeren? In Hilversum zit een handelaar die onder meerdere accounts legpuzzels aanbiedt. Op zich niet zo erg, maar: hij adverteert met bezorgen of ophalen. Terwijl je bij hem dus niks op kan halen. Het gevolg is wel dat als je op 'nieuwe puzzels' zoekt, er honderden advertenties van die gast verschijnen, terwijl de advertenties van particulieren die een nieuwe puzzel aanbieden, en die je dus daadwerkelijk kan ophalen, daar dus in verdrinken...

Ben daar wel een beetje klaar mee eigenlijk. Klacht indienen heeft geen nut, want hij overtreedt geen Marktplaatsregels.
Nee, je kunt alleen een gesprek met een verkoper blokkeren. Je kunt niet alle advertenties van 1 persoon blokkeren.

scharrelschipper

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Extra U in figurlijk.

Erthanax

Ongelezen bericht door Erthanax »

Eerlijk gezegd vind ik de vraag over het verwarmen van water het leukste onderwerp van de laatste dagen.
Ik heb het een jaar of twee geleden eens gemeten voor het warme scheerwater. Met de waterkoker was dat een fractie goedkoper, als ik me goed herinner, maar het was vooral een centenkwestie.

riddert

Ongelezen bericht door riddert »

rwolters schreef:
21 jan 2025 20:53
Jablan schreef:
21 jan 2025 09:47
BL2 schreef:
20 jan 2025 20:48
Met je nu verschuilen achter de ideeën van mensen in je omgeving is ook wel bijzonder te noemen. Bekijk even deze situatie op 6 oktober en daarna op 7 oktober 2023: een verschil van 1200 Israëlische mensenlevens.
Die 1200 doden afgezet tegen de bevolking is 1 op iets meer dan 82.000 en dat is een groot verschil met de 1 op 50 in Gaza.
Veelzeggend vind ik de felicitatiedienst. Netanyahu kijkt er naar uit om samen met Trump Hamas te vernietigen. De wapenstilstand ziet hij blijkbaar meer als pauze dan als een begin van iets nieuws.
Methusalah schreef:
21 jan 2025 08:59
Dat zijn toch echt kenmerken van het fascistische gedachtegoed.
Ik zou het niet eens met een ideologie vergelijken, eerder met een tijdperk. Terug naar de Middeleeuwen.

Ik vond Trump gisteravond verzwakt klinken (stem). De vraag voor de komende tijd: is hij de buikspreekpop van de oligarchen Musk-Zuckerberg-Bezos?
Ik hoop dat die fascist zo snel mogelijk dood neervalt. En die anderen mogen ook enge ziektes krijgen.
Het is niet mijn gewoonte om berichten te melden, sterker, u heeft de primeur!
Dergelijke verwensingen lijken mij niet noodzakelijk om uw punt te maken.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

ZeerPrivé schreef:
21 jan 2025 22:30
witte angora schreef:
21 jan 2025 20:50
Even iets heel anders: kun je een gebruiker op Marktplaats blokkeren? In Hilversum zit een handelaar die onder meerdere accounts legpuzzels aanbiedt. Op zich niet zo erg, maar: hij adverteert met bezorgen of ophalen. Terwijl je bij hem dus niks op kan halen. Het gevolg is wel dat als je op 'nieuwe puzzels' zoekt, er honderden advertenties van die gast verschijnen, terwijl de advertenties van particulieren die een nieuwe puzzel aanbieden, en die je dus daadwerkelijk kan ophalen, daar dus in verdrinken...

Ben daar wel een beetje klaar mee eigenlijk. Klacht indienen heeft geen nut, want hij overtreedt geen Marktplaatsregels.
Blokkeren kan inderdaad niet. Maar kan je het zoekgebied niet verkleinen zodat Hilversum er buiten komt te vallen?
Kan, maar dan wordt het zoekgebied 10 kilometer. Voor puzzels van 5000 stukjes wordt dat wat krapjes. Ik heb ook al geprobeerd vanuit Weert te zoeken, of vanuit Groningen. Maar zo gauw je op 50 kilometer klikt kom je toch weer daar uit. In plaats van 20 of 30 puzzels zie je er dan weer vele honderden van alles tussen 0 en 12000 stukjes.

MP doet inderdaad niks met die meldingen, het gaat om een (feitelijk dus twee) zakelijke verkoper, dat levert ze alleen maar geld op.

Lowieze

witte angora schreef:
21 jan 2025 23:22
Kan, maar dan wordt het zoekgebied 10 kilometer. Voor puzzels van 5000 stukjes wordt dat wat krapjes. Ik heb ook al geprobeerd vanuit Weert te zoeken, of vanuit Groningen. Maar zo gauw je op 50 kilometer klikt kom je toch weer daar uit. In plaats van 20 of 30 puzzels zie je er dan weer vele honderden van alles tussen 0 en 12000 stukjes.

MP doet inderdaad niks met die meldingen, het gaat om een (feitelijk dus twee) zakelijke verkoper, dat levert ze alleen maar geld op.
Je kunt bij het zoeken in advertenties bij ‘Conditie’ ‘gebruikt’ aanklikken, dat filtert al veel zakelijke adverteerders eruit.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

ZeerPrivé schreef:
22 jan 2025 10:03
Er was ooit iemand met meer dan 30.000 accounts. 8)
Volgens het OM werkte de verdachte met diverse valse namen, meerdere accounts en e-mailadressen op onder meer Marktplaats en Facebook. Zo zouden er op de laptop van de man ruim 31.000 Marktplaats-accounts met inloggegevens gevonden zijn. ,,Ook worden bestanden aangetroffen waarmee valse websites van banken kunnen worden gebouwd en een compleet pakket voor het plegen van tikkiefraude”, aldus het OM.
Daar staat helemaal niet dat er één persoon 30.000 accounts zou hebben, en dat is ook helemaal niet logisch. Veel logischer is dat die accountgegevens door middels van phishing of een datalek verkregen zijn.

Moneyman

Het punt is natuurlijk juist dat iemand nooit 30.000 accounts daadwerkelijk gebruikt (op een manier die voor dit topic relevant is). De discussie ging immers juist over het daadwerkelijk gebruiken van meerdere accounts.

angel1978

Ongelezen bericht door angel1978 »

Tot zover het fatsoen.. en wel commentaar op anderen..
Laatst gewijzigd door angel1978 op 22 jan 2025 14:23, 1 keer totaal gewijzigd.

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Huh, je snapt niet dat je met topic ook iets anders kan bedoelen?

In de huiskamer komen meerdere topics aan bod, soms zelfs door elkaar.

Moneyman

ZeerPrivé schreef:
22 jan 2025 14:05
Moneyman schreef:
22 jan 2025 14:00
Het punt is natuurlijk juist dat iemand nooit 30.000 accounts daadwerkelijk gebruikt (op een manier die voor dit topic relevant is). De discussie ging immers juist over het daadwerkelijk gebruiken van meerdere accounts.
WELK TOPIC??? Je mag in de huiskamer ook geen terzijde of niet relevante reacties meer plaatsen? Ze*kerd!
Het topic "marktplaats accounts" uiteraard :lol: En natuurlijk mag je terzijde opmerkingen maken. Maar ga dan niet lopen ze*ken als iemand anders daarop reageert. Je doet exact waar je over klaagt :roll:

Lowieze

Wat is hier allemaal gebeurd?

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Eigenlijk niet zoveel. Volgens mij een verkeerd begrepen reactie die een overdreven reactie triggerde van degene die het verkeerd begreep.

Erthanax

Gisteravond maakte Ramon Brugman in Binnenstebuiten (dat is nou écht een huis-, tuin- en keukenprogramma) een smakelijk uitziende kruimelplaatkoek met een vulling van amandelspijs, appel, gedroogde cranberry’s, kaneel en abrikozenjam. Dat leek me nou echt iets om op deze wat druilerige middag te proberen. Daar heb ik dus geen spijt van, want ze zijn echt heel erg lekker!Ik denk dat morgen de kleinkinderen graag meehelpen met het wegwerken ervan 😁

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Die is inderdaad weg, zoals ze al aangaf. En in één keer ook. Jammer. Meteen ook alle berichten verwijderd...

Lowieze

@ZeerPrivé weg?? Wat jammer, lijkt me dat e.e.a. nogal uit de hand is gelopen.

Dagkoers

Ongelezen bericht door Dagkoers »

Ik vind het jammer dat ZeerPrive weg is!
Ik heb beloofd tot aan de rechtszaak dat ik geen vragen meer ga stellen, en ik houd mij eraan.
Fijne avond. (Nederland -Qatar was erg spannend = handbal heren)

Moneyman

Lowieze schreef:
22 jan 2025 17:01
@ZeerPrivé weg?? Wat jammer, lijkt me dat e.e.a. nogal uit de hand is gelopen.
Huh? Is ZeerPrive weg? Heb niet gezien wat er nog gezegd/ geschreven is. Maar wat er hier gebeurde, was het bij lange na niet waard om je account voor te laten verwijderen. Denk eerder dat er meer speelt waardoor de heftige eerste reactie in de eerste plaats al verklaard zou kunnen worden.

Erthanax

Ach, wat jammer nou toch, ZeerPrive weg. 😢

Plaats reactie