Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
scharrelschipper

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

scharrelschipper schreef:
04 feb 2025 20:12
witte angora schreef:
04 feb 2025 19:36
Nou moet je net Wim Sonneveld noemen... :lol: :lol: :lol:
[/quote
Ja dat realiseerde ik me ook,maar iets te laat :)
En bedenk ik me nu,in de tijd van Sonneveld hadden we dat soort discussies niet.
Vroeger was alles beter toch?
Overigens;groeten uit Janville,een klein plaatsje in het Oise gebied waar veel gepensioneerde schippers wonen.
Komt dan ook regelmatig voor dat er een op de sluis staat om een praatje te maken.
Altijd leuk om een oud collega te zien.
Het is het Franse equivalent van b.v.Maasbracht en Terneuzen waar het halve dorp ook bevolkt is door in ieder geval aan de scheepvaart gerelateerde mensen.
Misschien overdrijf ik het aantal wat,maar het geeft me een prettig gevoel,een "thuis"gevoel dus.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

04 feb 2025 20:42
04 feb 2025 20:12
witte angora schreef:
04 feb 2025 19:36
Nou moet je net Wim Sonneveld noemen... :lol: :lol: :lol:
Ja dat realiseerde ik me ook,maar iets te laat :)
En bedenk ik me nu,in de tijd van Sonneveld hadden we dat soort discussies niet.
Klopt. Dan was het een viezerik, en men ging over tot de orde van de dag. Om 's avonds naar zijn voorstelling te gaan.

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Lowieze schreef:
04 feb 2025 12:55
De wereld is iets groter dan alleen de brandweer in Amsterdam.
https://www.brandweer.nl/selectieprocedure/

https://www.brandweer.nl/wp-content/upl ... rttest.pdf

Alleen bij de shuttle-run test zit er een klein verschil in de eisen tussen man en vrouw, wat niet zo vreemd is.
Angel, lees die tweede link nu maar. Bij 3 van de 6 oefeningen van het krachtcircuit op de laatste pagina staat iets als dit:
"Dames = minimaal 3x Heren = minimaal 5x"

BL2

Ongelezen bericht door BL2 »

Bericht door Dagkoers » 28 jul 2024 11:18
Goede middag iedereen,
Helaas is de vorige topic gesloten, dus moet ik er een aanmaken helaas
En ook het nieuwe topic is na 625 (!) berichten gesloten. Misschien komt de moderatie nog met een reden voor deze onverwachte stap....

Francesco26

Ongelezen bericht door Francesco26 »

Niet dat het wat uitmaakt wat hier in de huiskamer van een consumentenforum wordt geschreven over Amerikaanse president. Maar deze column in de Volkskrant online verwoordt m.i. uitstekend wat Trump voor persoon is. En ipv narcist had wat mij betreft ook psychopaat kunnen staan.

https://www.volkskrant.nl/columns-opini ... ~bdffc322/

Thijs124

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Misschien is het topic van Dagkoers gesloten omdat er ondanks zijn zogenaamd nieuws toch niks nieuws te bekennen was.

rwolters

Ongelezen bericht door rwolters »

Francesco26 schreef:
06 feb 2025 09:46
Niet dat het wat uitmaakt wat hier in de huiskamer van een consumentenforum wordt geschreven over Amerikaanse president. Maar deze column in de Volkskrant online verwoordt m.i. uitstekend wat Trump voor persoon is. En ipv narcist had wat mij betreft ook psychopaat kunnen staan.

Of en psychopatische narcist. Of een verkrachtende, frauderende, psychopatische narcist.

Nijogeth

Hoho, verkrachting is nooit bewezen en daar is ie ook niet schuldig voor bevonden. Seksueel misbruik is het enige.

Onkruid71

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Tjonge Tjonge, al dat gescheeld weer. Het zou best eens goed zijn, om eens met wat Amerikanen te praten die daar wonen. In California bijvoorbeeld.
Of andere staten.
Zo te zien zorgt Trump gewoon elke keer dat hij een stok heeft om mee te slaan. Daar is niks mis mee.
Als je hard wil onderhandelen zul je toch met wat meer moeten komen als alleen maar woorden.

Thijs124

Dat scheelt natuurlijk wel voor die rechtszaak.
Daarom is hij nu de verlosser en de redder van alle vrouwen.

rwolters

Ongelezen bericht door rwolters »

Nijogeth schreef:
06 feb 2025 10:24
Hoho, verkrachting is nooit bewezen en daar is ie ook niet schuldig voor bevonden. Seksueel misbruik is het enige.
Dat is een semantische discussie. Als iemand mijn dochter seksueel misbruikt noem ik 'm toch echt een verkrachter. Maar goed, de hobbyjuristen alhier zullen wel met wetsartikelen komen om te zeggen dat ik het helemaal verkeerd zie.

kuklos

Ongelezen bericht door kuklos »

rwolters schreef:
06 feb 2025 12:56
Nijogeth schreef:
Dat is een semantische discussie. Als iemand mijn dochter seksueel misbruikt noem ik 'm toch echt een verkrachter. Maar goed, de hobbyjuristen alhier zullen wel met wetsartikelen komen om te zeggen dat ik het helemaal verkeerd zie.
Op een openbaar forum iemand verkrachter noemen is een strafbaar feit. Dus ik heb je bericht gemeld.

juliomariner

Ongelezen bericht door juliomariner »

Mogen we wel zeggen dat het een veroordeelde crimineel is?

Thijs124

En daarna ga je het aan Trump melden?

juliomariner

Ongelezen bericht door juliomariner »

Als een echter Amerikaan weet Trump amper waar Nederland ligt dus interesseerd hem onze mening helemaal niet.

J. Deltoer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

rwolters schreef:
06 feb 2025 10:16
Francesco26 schreef:
06 feb 2025 09:46

Of en psychopatische narcist. Of een verkrachtende, frauderende, psychopatische narcist.
De extreem zuurlinkse media zullen Trump nooit pruimen net zo min als jij. Jullie schreeuwen maar, ik wordt wel blij van sommige dingen die Trump doet zoals het verbod van transgenders bij vrouwensporten of het idee van het ontruimen van Gaza.

kuklos

J. Deltoer schreef:
06 feb 2025 13:45
De extreem zuurlinkse media zullen Trump nooit pruimen net zo min als jij. Jullie schreeuwen maar, ik wordt wel blij van sommige dingen die Trump doet zoals het verbod van transgenders bij vrouwensporten of het idee van het ontruimen van Gaza.
Dit dus. Volgens zijn supporters kan de man niks goed doen, volgens zijn critici (en die term is eigenlijk te licht) kan de man niks goed doen.
In de tussentijd echter is hij wel bezig zijn verkiezingsbeloftes waar te maken. Op een manier die niet iedereen zal bekoren, maar hij wil effectief zijn, niet politiek correct.

Consumenneke

Ongelezen bericht door Consumenneke »

J. Deltoer schreef:
Jullie schreeuwen maar, ik wordt wel blij van sommige dingen die Trump doet ...
Ik kijk met een bak popcorn bij de hand hoe nu ook zijn aanhang en fans langzaam beseffen dat er een megalomane oude idioot in het Witte Huis zit die zijn techno-bullies ruimte geeft om het land te hervormen.

Ik hoop dat de EU nu ook een machtspelletje durft te spelen. Ben wel voor gelegenheidcoalities met China zelfs! 8)

kuklos

Consumenneke schreef:
06 feb 2025 14:12
J. Deltoer schreef:
Jullie schreeuwen maar, ik wordt wel blij van sommige dingen die Trump doet ...
Ik kijk met een bak popcorn bij de hand hoe nu ook zijn aanhang en fans langzaam beseffen dat er een megalomane oude idioot in het Witte Huis zit die zijn techno-bullies ruimte geeft om het land te hervormen.
Daarmee impliceer je dat ze ongelukkig zijn. Ik zie echter zijn aanhang blij zijn met wat hij doet.
Zijn critici niet, maar die zullen dat nooit zijn.

Nijogeth

rwolters schreef:
06 feb 2025 12:56
Nijogeth schreef:
Het is niet zo moeilijk om met wetsartikelen te komen. Het staat in de uitspraak erover dat men niet genoeg bewijs vond voor verkrachting, maar seksueel misbruik bewezen achtte. Voor veel mensen hetzelfde en dat begrijp, maar in werkelijkheid niet.

Want dan lopen er in Nederland heel wat verkrachters rond, aangezien een tik tegen de billen ook seksueel misbruik is. Dat begrip is dus veel meer omvattend dan verkrachting.

Plaats reactie