Huiskamer
Re: Huiskamer
Donald jr wordt de gouverneur van de 51e US State Gaza. En jij denkt dat daar Palestijnen gaan wonen?
Begin hier maar mee. Donald jr als gouverneur en ind je ook ergens op the Guardian
https://www.theguardian.com/world/2025/ ... yahu-visit
https://www.theguardian.com/world/2025/ ... yahu-visit
Dat is niet het punt. Iedereen zal het er over eens zijn, dat het om een kleine groep mensen gaat, die door dit decreet worden benadeeld. Dit feit roept al vragen op:J. Deltoer schreef: ↑07 feb 2025 09:30Ik dien op dezelfde manier door de mand te vallen als die zelfbenoemde vrouwen die menen zich te mogen opdringen tussen de echte vrouwen.
- waarom zo ontzettend veel aandacht voor een groep, die a/ zich nauwelijks kan verdedigen en b/ voor velen compleet onzichtbaar is?
- waarom wil de Amerikaanse overheid iets regelen, wat (inter)nationaal door sportbonden al wordt geregeld?
- waarom heeft de rest van de wereld last van VS-wetgeving, die wereldwijd geldt, en accepteert datzelfde land geen wetgeving vanuit andere staten? (imperialisme)
- wat gebeurt er onder de oppervlakte? aan welke andere plannen wordt gewerkt? We weten inmiddels, dat wanneer op 1 onderwerp wordt gefocust, er tegelijk aan veranderingen wordt gewerkt, die niet al te breed in de media mogen komen. Wat zijn die onderwerpen?
-
Al die vragen zijn al door kuklos beantwoord, maar nog een keer dan, en dan ga ik wat zinnigers doen dan hier mensen die het gewoon niet willen snappen zaken uitleggenJablan schreef: ↑07 feb 2025 18:06Dat is niet het punt. Iedereen zal het er over eens zijn, dat het om een kleine groep mensen gaat, die door dit decreet worden benadeeld. Dit feit roept al vragen op:J. Deltoer schreef: ↑07 feb 2025 09:30Ik dien op dezelfde manier door de mand te vallen als die zelfbenoemde vrouwen die menen zich te mogen opdringen tussen de echte vrouwen.
- waarom zo ontzettend veel aandacht voor een groep, die a/ zich nauwelijks kan verdedigen en b/ voor velen compleet onzichtbaar is?
- waarom wil de Amerikaanse overheid iets regelen, wat (inter)nationaal door sportbonden al wordt geregeld?
- waarom heeft de rest van de wereld last van VS-wetgeving, die wereldwijd geldt, en accepteert datzelfde land geen wetgeving vanuit andere staten? (imperialisme)
- wat gebeurt er onder de oppervlakte? aan welke andere plannen wordt gewerkt? We weten inmiddels, dat wanneer op 1 onderwerp wordt gefocust, er tegelijk aan veranderingen wordt gewerkt, die niet al te breed in de media mogen komen. Wat zijn die onderwerpen?
1. Het gaat juist om een hele grote groep. Namelijk de echte vrouwen. Die omgebouwde mannen dringen zich valsspelend op in de vrouwensport, in de vrouwenkleedkames en in de vrouwengevangenissen.
2. De amerkanen hebben gestemd om dit probleem aan te pakken Trump doet dit. Veel effectiever als dat iedere indivuduele sportbond zelf regeltjes gaat maken.
3. Ik ervaar geen last van die wetgeving, ik zie alleen maar voordelen. Dus het is maar net waar iemand staat in het politieke spectrum of je wel of niet last ervaart . Ik zelf ervaar meer last dat de overheid van Marokka hun hier uitgeproduceerde asielzoekers niet terugneemt.
4. Hopelijk gebeurt er nog veel meer onder de oppervlakte. Hopelijk draait Trump nog veel meer idioterie terug en hopelijk nemen steeds meer landen in Europa dat over.
Nee hoor, waarom zou iedereen het met jou daarover eens zijn. Die mensen worden niet benadeeld, die mensen werden enorm bevoordeeld ten koste van de halve mensheid en dat wordt nu gelukkig teruggedraaid.
kuklos
vindt dit leuk
Natuurlijk is het onzinnig om in een feitendiscussie met uit de lucht vallende aannames te komen.
angel1978 schreef: ↑07 feb 2025 15:14Natuurlijk klopt die vergelijking wel, ook al wil jij er niet aan. Juist het gaan smijten met Godwin's law is hier een enorm zwaktebod. De parallellen zijn namelijk erg sterk aanwezig en dus is de vergelijking helemaal niet gek. Een paar voorbeelden:
* Het parlement buitenspel zetten door veel te doen via decreten ipv ze in stemming te brengen
* Het vrij laten van alle medestanders die opgesloten zijn ivm geweldadigheden tegen de politiek of politieke tegenstanders
* Het bedreigen en dreigen in te nemen van buurlanden en andere naties
* Het deporteren ( is echt iets anders dan uitzetten ) van groepen mensen en ze opsluiten in erbarmelijke omstandigheden
* Wens tot etnische zuivering ( hij moet het nog doen, dus daar houdt de vergelijking even op en blijft het bij wens voor nu )
* Stelselmatig groepen mensen/minderheden de schuld geven van dingen zonder daarvoor onderbouwing te geven
* Populistische / opruiende redevoeringen en pogingen om groepen mensen tegen elkaar op te zetten
Laat ik het aanschurken tegen extreem-rechts gedachtengoed van zijn getrouwen zoals Musk richting bijv. de AfD nog even buiten beschouwing..
De parallellen zijn er gewoon. Dus de Hitler-vergelijking afdoen met Godwin's law is hier echt te makkelijk.

Laat ik Angel nog aanvullen met andere voorbeelden waarom het momenteel wel correct is om een vergelijking in de tijd te maken naar 86-107 jaar geleden:
* Propaganda. In de jaren dertig waren kranten, het bioscoopjournaal en de radio de enige informatiebron, tegenwoordig sturen algoritmes de massa. Het is ronduit storend om constant aanbevelingen met extreme inhoud voorgesteld te krijgen, zelfs als je gebruiksprofiel compleet in de andere richting wijst. De combinatie X-FB-YT is tegenwoordig toxisch.
* Pandemie. Ruim 100 jaar geleden ging de Spaanse Griep rond en dat viel samen met het einde van WO1. Dat betekende voor de jaren erna, dat er minder mannen waren, die konden werken. Nu zitten we kort na de Corona-beperkingen. In beide gevallen is de impact op de manier hoe mensen de wereld zien groot.
* Inflatie. Het verschilt per land, maar tussen beide wereldoorlogen was er een stevige inflatie. De afgelopen jaren was er opnieuw een periode met hoge inflatie. Niet goed voor de mindset, want als je geld morgen niets meer waard is, hoe moet je overmorgen leven?
* Middenklasse. Die stond zowel een eeuw geleden als de afgelopen jaren onder druk. Sterker nog: de middenklasse krimpt. Dat betekent, dat er wel werk is, maar laagbetaald. Een goede voedingsbodem voor ontevredenheid
* Verdragen, internationale afspraken, Volkenbond of VN, ze worden door de onruststokers van deze wereld genegeerd of zelfs geprobeerd ze vleugellam te maken.
Het resultaat kennen we, dat was WO2.
De kunst voor leiders is nu om in deze omstandigheden alles in een goede richting te sturen, zonder al te grote schade. Anders wordt het WO3 en zoals bekend, de meeste oorlogen kennen alleen verliezers.
Je draait consequent oorzaak en oplossing om. Als ik morgen een winkel leegroof, dan is volgens jouw logica de winkelier schuldig.J. Deltoer schreef: ↑07 feb 2025 19:02Al die vragen zijn al door kuklos beantwoord, maar nog een keer dan, en dan ga ik wat zinnigers doen dan hier mensen die het gewoon niet willen snappen zaken uitleggen.
Er is geen grote groep sportende vrouwen, die last heeft van transgendervrouwen in het team, simpelweg omdat er heel erg weinig transgendervrouwen überhaupt aan sport doen.
Je antwoorden zijn respectloos tegenover elke sporter, ongeacht wie of wat ze zijn en getuigen vooral van onwil om je in de situatie van anderen te verplaatsen.
Betrek de reacties en posities van de overige partijen erbij en dan weet je, dat deportatie van de Gaza-inwoners het Israëlische doel is, door Netanyahu goed verpakt als onroerend-goed-deal verkocht aan makelaar Trump.
Moneyman
en scharrelschipper
vinden dit leuk
-
Ik heb je vragen een voor een beantwoord. Jij doet het af met een makkelijk zinnetje dus ik geef het op. Zinloos dit. Jij WILT het niet begrijpen. Niet ik ben respectloos, jij bent het zelf.
kuklos
vindt dit leuk
Zijn economie is aan krimpen/instorten, hij heeft dringend arbeidskrachten nodig.Consumenneke schreef: ↑07 feb 2025 14:35Putin heeft een campagne gelanceerd die alle Ruslandvrienden aanmoedigt naar Rusland te migreren
Afgelopen maand schatte de BBC het aantal doden in de Ukraine aan Russische kant op 149 tot 208 duizend. De meeste hiervan zijn onder de dertig jaar jong en dit is precies de leeftijdsgroep, waarbij de bevolking begint te krimpen.
Anders gezegd: de bevolking vergrijst en krimpt en door het hoge aantal doden, groeit het tekort aan arbeidskrachten veel sneller dan zonder de oorlog in Ukraine.
De bevolkingspiramide van Rusland, meer nog van de voormalige Sovjet-Unie wijkt stevig af. Het is geen recht gebouw, het is geen piramide vorm, het heeft gaten, die direct teruggaan naar WO2. Er zijn veel minder mensen rond de 80, rond de 57 en rond de 27 jaar dan normaal - tijdens WO2 zijn vooral jonge, ongehuwde mannen zonder kinderen om het leven gekomen en dat heeft sporen nagelaten. Binnen Rusland zelf laat de bevolkingsopbouw per 1 januari 2024 een opvallende krimp bij de kleine kinderen zien: de laatste 6-7 jaar loopt het geboortecijfer hard terug.
-
Mijn voorstel: organiseer speciale vakanties waarbij rijpere mannen uit het westen kunnen kennismaken met jonge russische vrouwen. Niet om bruidjes mee naar huis te nemen, maar om de gaten te vullen in Putin's piramide.
Breng Dagkoers niet op ideeën, wil je?
Erthanax
, witte angora
, Nijogeth
, Moneyman
en scharrelschipper
vinden dit leuk
I call bullsh!t. Het is heel simpel: geboren als vent, doe maar mee met de mannen. Punt. Klaar. Einde discussie. En daarmee alle vrouwen beschermen.Jablan schreef: ↑07 feb 2025 19:28Je draait consequent oorzaak en oplossing om. Als ik morgen een winkel leegroof, dan is volgens jouw logica de winkelier schuldig.J. Deltoer schreef: ↑07 feb 2025 19:02Al die vragen zijn al door kuklos beantwoord, maar nog een keer dan, en dan ga ik wat zinnigers doen dan hier mensen die het gewoon niet willen snappen zaken uitleggen.
Er is geen grote groep sportende vrouwen, die last heeft van transgendervrouwen in het team, simpelweg omdat er heel erg weinig transgendervrouwen überhaupt aan sport doen.
Je antwoorden zijn respectloos tegenover elke sporter, ongeacht wie of wat ze zijn en getuigen vooral van onwil om je in de situatie van anderen te verplaatsen.
Bij het Songfestival maakt het niet uit, bij sporten wel. Dus, geen geboren mannen meedoen met de vrouwen.
Goed punt.J. Deltoer schreef: ↑07 feb 2025 17:14Het wordt erg grimmig hier. De anti Trump aanhangers hebben elkaar gevonden en zelfs De Godwin wordt genormaliseerd. Tijd voor mij om me uit deze discussie te trekken. Niemand wint er iets mee en andere meningen worden toch niet geaccepteerd. Het dagelijkse anti Trump NOS journaal, de 13.741 giftige columns in de volkskrant, en al die andere woke berichtgeving hebben hun zin gehad. Een normaal gesprek is niet mogelijk, alleen vliegen afvangen en altijd wordt Adolf in stelling gebracht. Blijven jullie maar samen kwaad, als er een normaal gesprek mogelijk is kom ik er wel op terug.
Doch ik blijf erbij voor de gehele Trump Derangement Syndrome groep alhier: zoek psychiatrische hulp. De wereld gaat niet veranderen en Trump is bezig met zijn belofte: the swamp te drainen.
Onkruid71
en J. Deltoer
vinden dit leuk
-
Hoeft ook niet. Iets wat volledig kapot is repareer je niet door met diezelfde partijen die het stuk hebben gemaakt te gaan overleggen.
J. Deltoer
vindt dit leuk
Nee, Angel noemt feiten op, jij vult helaas aan met meningen.Jablan schreef: ↑07 feb 2025 19:24angel1978 schreef: ↑07 feb 2025 15:14Natuurlijk klopt die vergelijking wel, ook al wil jij er niet aan. Juist het gaan smijten met Godwin's law is hier een enorm zwaktebod. De parallellen zijn namelijk erg sterk aanwezig en dus is de vergelijking helemaal niet gek. Een paar voorbeelden:
* Het parlement buitenspel zetten door veel te doen via decreten ipv ze in stemming te brengen
* Het vrij laten van alle medestanders die opgesloten zijn ivm geweldadigheden tegen de politiek of politieke tegenstanders
* Het bedreigen en dreigen in te nemen van buurlanden en andere naties
* Het deporteren ( is echt iets anders dan uitzetten ) van groepen mensen en ze opsluiten in erbarmelijke omstandigheden
* Wens tot etnische zuivering ( hij moet het nog doen, dus daar houdt de vergelijking even op en blijft het bij wens voor nu )
* Stelselmatig groepen mensen/minderheden de schuld geven van dingen zonder daarvoor onderbouwing te geven
* Populistische / opruiende redevoeringen en pogingen om groepen mensen tegen elkaar op te zetten
Laat ik het aanschurken tegen extreem-rechts gedachtengoed van zijn getrouwen zoals Musk richting bijv. de AfD nog even buiten beschouwing..
De parallellen zijn er gewoon. Dus de Hitler-vergelijking afdoen met Godwin's law is hier echt te makkelijk.En ik moest eerst opzoeken wat met deze Godwin werd bedoeld. Ben nu eenmaal online niet zo actief als anderen. Niet de schrijver William Godwin, niet Godwin Earl of Wessex, maar de Amerikaan Michael Wayne Godwin, geboren in 1956, die in 1990 stelde, dat hoe langer een online discussie duurt, hoe sneller een vergelijking met nazi-Duitsland wordt gemaakt. Vanuit zijn (beperkte) Amerikaanse wereldbeeld een begrijpelijke standpunt - 1990 is kort na afloop van de koude oorlog. Als je ziet wat de VS de afgelopen 35 jaar hebben gedaan ... dan zou je nu eerder voor een andere vergelijking gaan.
Laat ik Angel nog aanvullen met andere voorbeelden waarom het momenteel wel correct is om een vergelijking in de tijd te maken naar 86-107 jaar geleden:
* Propaganda. In de jaren dertig waren kranten, het bioscoopjournaal en de radio de enige informatiebron, tegenwoordig sturen algoritmes de massa. Het is ronduit storend om constant aanbevelingen met extreme inhoud voorgesteld te krijgen, zelfs als je gebruiksprofiel compleet in de andere richting wijst. De combinatie X-FB-YT is tegenwoordig toxisch.
* Pandemie. Ruim 100 jaar geleden ging de Spaanse Griep rond en dat viel samen met het einde van WO1. Dat betekende voor de jaren erna, dat er minder mannen waren, die konden werken. Nu zitten we kort na de Corona-beperkingen. In beide gevallen is de impact op de manier hoe mensen de wereld zien groot.
* Inflatie. Het verschilt per land, maar tussen beide wereldoorlogen was er een stevige inflatie. De afgelopen jaren was er opnieuw een periode met hoge inflatie. Niet goed voor de mindset, want als je geld morgen niets meer waard is, hoe moet je overmorgen leven?
* Middenklasse. Die stond zowel een eeuw geleden als de afgelopen jaren onder druk. Sterker nog: de middenklasse krimpt. Dat betekent, dat er wel werk is, maar laagbetaald. Een goede voedingsbodem voor ontevredenheid
* Verdragen, internationale afspraken, Volkenbond of VN, ze worden door de onruststokers van deze wereld genegeerd of zelfs geprobeerd ze vleugellam te maken.
Het resultaat kennen we, dat was WO2.
De kunst voor leiders is nu om in deze omstandigheden alles in een goede richting te sturen, zonder al te grote schade. Anders wordt het WO3 en zoals bekend, de meeste oorlogen kennen alleen verliezers.