Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Thijs124

Re: Huiskamer

Bericht door Thijs124 »

Tussen Trump en Putin komt geen ruzie. Ze hebben samen al de bodemschatten van de Ukraine verdeeld.

Nijogeth

Bericht door Nijogeth »

Lowieze schreef:
18 feb 2025 10:20
witte angora schreef:
18 feb 2025 09:04
Weer het oude riedeltje.

Maar dat de VS en Rusland in botsing zouden komen, dat is al vele eeuwen geleden voorspeld. De strijd van de 'koning van het Zuiden' vs. de 'koning van het Noorden'. Of dat moment aangebroken is? De tijd zal het leren. De ontwikkelingen gaan in ieder geval ineens erg snel, en het het is verbazingwekkend hoe het zich ineens allemaal ontwikkeld.
Ach jee, als we die voorspellingen moeten geloven…..
Volgens Hans Teeuwen had meestervoorspeller Nostradamus een strakke groene broek en die stond hem goed. Geen idee wat ik moet geloven.

Lowieze

Bericht door Lowieze »

Nijogeth schreef:
18 feb 2025 10:38

Volgens Hans Teeuwen had meestervoorspeller Nostradamus een strakke groene broek en die stond hem goed. Geen idee wat ik moet geloven.
Het is een quote uit het oude testament, maar goed het is gebaseerd op mensen angst aanpraten. En die eindtijd, hoe vaak is die al voorspeld?

Consumenneke

Bericht door Consumenneke »

Thijs124 schreef:
16 feb 2025 21:54
Vijftig jaar geleden stopten we in het bos en draaiden de aftapplug los om olie te verversen. We waren er trots op dat we met warme motor konden aftappen.
Onze truckers lopen al generaties voorop in de bescherming van natuur en milieu. Met de vlam in hun pijp! :idea:

J. Deltoer

Bericht door J. Deltoer »

Voorspellen is heel makkelijk:
1. Morgen regent het ergens in de wereld
2. Deze week trekt Rusland zich niet terug uit de bezette gebieden
3. Deze maand gaat Moneyman niet toegeven dat hij het ergens mis had.
4. Dit jaar komt er geen elfstedentocht.

juliomariner

Bericht door juliomariner »

En ook dit jaar valt Pasen en Pinksteren niet op dezelfde dag.

Nijogeth

Bericht door Nijogeth »

Als het regent in mei, dan is april voorbij en als het regent in september, dan valt kerstmis in december.

Triforce

Bericht door Triforce »

Nijogeth schreef:
18 feb 2025 16:48
Als het regent in mei, dan is april voorbij en als het regent in september, dan valt kerstmis in december.
Poëtisch!

scharrelschipper

Bericht door scharrelschipper »

witte angora schreef:
17 feb 2025 22:33
Als je het niet erg vind sla ik die verhalen over, Jablan.
ik lees het wel,hoewel ik al eerder schreef dat ik niks heb met dat song gedoe.
Maar de schrijfsels van Jablan vind ik wel amusant.

Arizonakid

Bericht door Arizonakid »

witte angora schreef:
18 feb 2025 09:04
Weer het oude riedeltje.

Maar dat de VS en Rusland in botsing zouden komen, dat is al vele eeuwen geleden voorspeld. De strijd van de 'koning van het Zuiden' vs. de 'koning van het Noorden'. Of dat moment aangebroken is? De tijd zal het leren. De ontwikkelingen gaan in ieder geval ineens erg snel, en het het is verbazingwekkend hoe het zich ineens allemaal ontwikkeld.
Alleen liggen ze beide niet in het noorden of het zuiden, was nostradamus een beroepsoplichter, en zijn voorspellingen voor de toekomst sowieso nonsens zolang er geen tijdmachine is.
En die komt er nooit, anders hadden we dat allang geweten.

Papegaaiduiker

Bericht door Papegaaiduiker »

J. Deltoer schreef:
18 feb 2025 16:09
Je had zo bij Astro TV gekund, Jules. :lol:

Jablan
Contacteer:

Bericht door Jablan »

scharrelschipper schreef:
18 feb 2025 20:04
Maar de schrijfsels van Jablan vind ik wel amusant.
Daar doe ik het ook voor - even een glimlach :)
Thijs124 schreef:
18 feb 2025 10:34
Tussen Trump en Putin komt geen ruzie. Ze hebben samen al de bodemschatten van de Ukraine verdeeld.
Putin is x-keer slimmer dan Trump en het is hilarisch: de belangrijkste bodemschatten, die de VS gratis zijn aangeboden, liggen in de Donbass, precies het deel wat Putin wil hebben.
J. Deltoer schreef:
Per punt:
1. Morgen schijnt ook ergens de zon.
2. En Israël niet uit de bezette gebieden
3. Protest! Dat verwijt hoort exclusief bij mijn forum-verschijning hier :mrgreen:
4. Ook dit jaar is 1 mei geen nationale feestdag.

Jablan
Contacteer:

Bericht door Jablan »

Onkruid71 schreef:
18 feb 2025 07:59
De ervaring zegt dat de pers niet veel bron onderzoek doet, dus ik neem dat met een korreltje zout.
Een journalist moet zich ook aan een code houden, zoals bronvermelding plus bronnen en feiten checken. Dat maakt oorlogsverslaggeving al een stuk lastiger.

Verder spelen deze punten een rol:
- Is de pers onafhankelijk? In VS zijn alle belangrijke media commercieel, hebben een eigenaar, die soms tot vaak bepaalt wat uiteindelijk gepubliceerd wordt. In Rusland is de vrije pers prooi van de censuur. In Israël is er gedeeltelijke censuur, waardoor kritische verslaggeving een stuk lastiger is.
- Is er een correspondent ter plaatse? Om - neem een willekeurig buitenland - een land te begrijpen, is het belangrijk, dat de verslaggever ter plaatse de cultuur kent en zo een gebeurtenis direct van context kan voorzien. (*)
- Past het binnen de journalistieke mindset? Als een journalist een gebeurtenis niet als nieuws herkent, dan haalt het de media niet. Dit speelt vooral bij dingen, die het gezonde verstand of voorstellingsvermogen te boven gaan.

(*) Voorbeeld: de tranen van de voorzitter van de Münchener Sicherheits Konferenz. De man is 70, dit was zijn laatste conferentie en na een lange loopbaan in staatsdienst als adviseur en diplomaat, ziet hij in één keer alles wankelen. Die tranen waren een ontlading van emotie, kort ervoor was hij uitgebreid bedankt voor zijn werk. Begrijpelijk binnen deze context, maar internationaal totaal verkeerd begrepen.

witte angora

Bericht door witte angora »

Nijogeth schreef:
18 feb 2025 16:48
En als het in mei en september nu eens niet regent? :D

Nijogeth

Bericht door Nijogeth »

Dat zijn de grote mysteries van het leven...

Moneyman

Bericht door Moneyman »

Jablan schreef:
18 feb 2025 20:40
J. Deltoer schreef:
3. Deze maand gaat Moneyman niet toegeven dat hij het ergens mis had..
Per punt:
3. Protest! Dat verwijt hoort exclusief bij mijn forum-verschijning hier :mrgreen:
Je mag ‘m hebben ;-)

En helaas voor Jules was hij alweer vergeten dat ik zijn ongelijk op voorhand al had bewezen :mrgreen:
Moneyman schreef:
08 feb 2025 20:42
I stand corrected.

kuklos

Bericht door kuklos »

Jablan schreef:
18 feb 2025 20:59
..........., maar internationaal totaal verkeerd begrepen.
Als EU hebben we echt een signaal afgegeven aan Poetin hiermee. Alleen niet et juiste signaal.

witte angora

Nijogeth schreef:
18 feb 2025 22:24
Mysteries zijn er om getoetst te worden...

J. Deltoer

Bericht door J. Deltoer »

witte angora schreef:
18 feb 2025 23:54
Nijogeth schreef:
18 feb 2025 22:24
Mysteries zijn er om getoetst te worden...
Zoals het mysterie rondom de existentie van Jehova en de Getuigenis daarvan?
Dienen wij zondigen niet zodanig nederig te zijn dat wij in geen positie zouden moeten willen verkeren om dat te toetsen?

witte angora

Je mag van mij alle mysteries onderzoeken, no problem. Ook mysteries die helemaal geen mysteries zijn.

Leg jij mij eens uit:
- eerst was er niets
- dat niets ontplofte
- toen was er ineens een gigantische hoeveelheid energie die alle kanten opstoof
- al die energie werd tegelijkertijd samengedrukt tot gigantische hoeveelheden protonen, neutronen en weet ik veel wat nog meer, dusdanig dat er allerlei atomen en daarmee materiële stoffen gevormd werden
- vervolgens klonterden al die gigantische hoeveelheden atomen die alle kanten opstoven samen tot sterren en planeten die keurig in een baan om elkaar draaien
- toen ontstonden er ook nog eens sterrenstelsels en clusters van sterrenstelsels die allemaal keurig bij elkaar worden gehouden.

Dat vind ik pas een mysterie. Laat mij dan maar geloven in een almachtige die in alle eeuwen eerder blijkbaar zijn voornemen ontwikkelde, en op zeker moment daarmee begon.

Plaats reactie