Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Dagkoers

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Dagkoers »

Beste WA bedankt voor je goede adviezen!

Ik heb nog een vraag die mij te binnenschiet... mag ik die hier stellen?

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Graag gedaan. Vragen mag altijd, zeker in de huiskamer. Of ik je kan antwoorden, of dat beter iemand anders dat kan doen, dat weet ik natuurlijk niet.

Dagkoers

Ik heb een kookboek gevonden bij het rommelhoekje bij mijn buurt.
Er stond een leuk eenvoudig recept op. Ik heb dat kookboek aan mijn vader gegeven.
1 van de ingrediënten van het recept was geraspte pure chocola.
Is dat het zelfde als cacaopoeder? of is dat bijna hetzelfde?

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik ben niet zo'n heel goede kok. Als ik een recept heb mieter ik er gewoon van alles in, en dan hoop ik dat het te eten is.

Maar even eerlijk: heb je nou niks geleerd van die advertentie en alles?

Dagkoers

Ik heb veel geleerd. Als ik de opdracht krijg van mijn baas doe ik het op mijn gemakje thuis. Ik ga alleen nog op de tablet voor een adres op te zoeken en om YouTube filmpjes te bekijken.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

Dagkoers schreef:
22 apr 2025 21:31
Moneyman schreef:
22 apr 2025 18:39
Dagkoers schreef:
22 apr 2025 16:01
Als ik dakloos word, dat hoor ik vrijdag, dan is denk ik 30 april mijn laatste dag in mijn woning.
Zelfs als aanstaande vrijdag in het vonnis de huurovereenkomst wordt ontbonden, sta je niet de 30e op straat hoor. Daar gaat meer tijd overheen.
Beste MM, ik doe vaak vergelijken, (misschien is dat niet verstandig) maar als ik kijk naar deze uitspraak:

https://uitspraken.rechtspraak.nl/detai ... plus&idx=2
https://uitspraken.rechtspraak.nl/detai ... plus&idx=8
https://uitspraken.rechtspraak.nl/detai ... lus&idx=11

Wat zou in uw ogen dan mogelijk kunnen zijn? (we gaan ervan uit even dat ik ga verliezen)
De eerste twee zaken zijn een kort geding (dus: spoedeisend). Dat is bij jou niet het geval, bij jou is een normale procedure gevoerd. Die zaken waren ook vele malen heftiger. De derde casus is een standaard huurachterstand, daarbij is de standaard termijn veertien dagen (overigens is dat na betekening van het vonnis, niet na de datum van de uitspraak).

In zaken zoals de jouwe zie je vaak dat er een langere termijn wordt gehanteerd, variërend van een paar weken tot soms wel een half jaar.

BL2

Ongelezen bericht door BL2 »

Nogmaals, er heeft geen onderverhuur plaatsgevonden.
Of er speelt meer tussen Dagkoers en WBV, of Dagkoers heeft niets te vrezen.
Anderzijds, een beetje WBV zou over een "MP Advertentie" nooit een zaak beginnen.....

Voor een huisuitzetting (een zeer zware ingreep door de rechter) is echt veel en veel meer nodig, zware overlast, gevaarlijk gedrag, drugs en vuurwapens.

Thijs124

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Misschien heeft de rechter tijd nodig om de juiste route op te stellen om de wbv ook jouw dure advocaat te laten betalen inclusief alle proceskosten.

Consumenneke

Ongelezen bericht door Consumenneke »

Dagkoers schreef:
22 apr 2025 22:16
Nee.
Koop je weleens een reep chocolade?
Als je die raspt, heb je geraspte chocolade.
Mag ook een paasei zijn.

Maar cacao is zeker geen geraspte chocolade.

Speedy123

Ongelezen bericht door Speedy123 »

Dagkoers schreef:
22 apr 2025 22:16
Ik heb een kookboek gevonden bij het rommelhoekje bij mijn buurt.
Er stond een leuk eenvoudig recept op. Ik heb dat kookboek aan mijn vader gegeven.
Nee het is niet hetzelfde. Pure chocolade bestaat uit cacaomassa, cacao boter, cacao poeder en suiker. De exacte verhouding is het geheim van de chocolade maker.

Uit cacao massa wint men de cacao boter plus cacao poeder. Beide worden onttrokken aan de cacao massa.

Als u alleen cacao poeder gebruikt dan mist u dus de cacao boter. Of dat veel invloed heeft op de smaak van het recept, dat is iets om uit te proberen.

Dagkoers

BL2 schreef:
23 apr 2025 00:04
Nogmaals, er heeft geen onderverhuur plaatsgevonden.
Of er speelt meer tussen Dagkoers en WBV, of Dagkoers heeft niets te vrezen.
Anderzijds, een beetje WBV zou over een "MP Advertentie" nooit een zaak beginnen.....

Voor een huisuitzetting (een zeer zware ingreep door de rechter) is echt veel en veel meer nodig, zware overlast, gevaarlijk gedrag, drugs en vuurwapens.
Beste BL2, Er speelden dus 4 dingen:

1: advertentie kaartjes ophangen bij de AH (dat ik contact wil met mannen in de avond uren)
2:aanmelden door die ex-collega op de homosite.
3:advertentie op mijn MP account door die collega (ik had wel goed uitgelogd maar die tablet onthoudt de wachtwoorden en email adres.
4: anonieme meldingen bij de WBV en politie over drugs en wapens in mijn huis. (nooit wat gevonden)

Op de zitting ging de WBV over 1 punt praten en dat was de MP advertentie.

Wat ik nog wel wilde zeggen, maar daar werd niet over gesproken is dat ik in 2012 een wietplantage had in mijn woning omdat ik toen onder druk werd gezet door grote jongens. Maar daar werd tijdens de zitting ook niet over gesproken.

Onkruid71

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Tja is daar bewijs van?

juliomariner

Ongelezen bericht door juliomariner »

Tja Dagkoers waarom maak je het jezelf altijd maar weer zo moeilijk?
De WBV heeft het in de rechtzaak blijkbaar alleen over punt 3. Waarom die andere punten dan noemen en zelfs een oude zaak van 13 jaar geleden oprakelen waar niemand het meer over heeft.
Aan de rechter aanbieden om een taakstraf te doen bij de WBV is ook niet handig. Ten eerste is het een civiele zaak en geen strafzaak en en 2e laat je dan zien dat ze misschien best wel een punt hebben. Gelukkig was jou advocaat zo verstandig dit niet te doen. Laat hem zijn werk dus gewoon doen en doe en zeg zelf zo weinig mogelijk.

Dagkoers

Onkruid71 schreef:
23 apr 2025 11:44
Tja is daar bewijs van?
waarvan?

Dagkoers

Ik wilde mijn verantwoordelijkheid nemen doordat ik niet goed uitlogde of dat de tablet de wachtwoorden ging onthouden.
Maar goed 25 april weten we meer.

juliomariner

Ongelezen bericht door juliomariner »

Dagkoers schreef:
23 apr 2025 12:35
Ik wilde mijn verantwoordelijkheid nemen doordat ik niet goed uitlogde of dat de tablet de wachtwoorden ging onthouden.
Maar goed 25 april weten we meer.
Dat is heel goed dat u uw verantwoordelijkheid wilt nemen maar daar heeft u zelf niks aan. U moet leren voor uzelf op te komen en uw eigen belang te voorop te stellen.

Dagkoers

Bedankt voor uw reactie.

Consumenneke

Ongelezen bericht door Consumenneke »

Dagkoers schreef:
23 apr 2025 08:16
Wat ik nog wel wilde zeggen, maar daar werd niet over gesproken is dat ik in 2012 een wietplantage had in mijn woning omdat ik toen onder druk werd gezet door grote jongens.
Er is ook sprake van kinderen?
Dan zou ik een jeugdzonde uit 2012 niet zelf aan de orde stellen. :roll:

Dagkoers

Ik benoem het omdat mijn vader vertelde dat ze dat juist wel gaan benoemen tijdens de zitting.
Dit was niet het geval trouwens.

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ik wil met een hele groep mensen op 4 en 5 mei protesteren tegen hetgeen er gebeurd in Palestina. Mijn voorstel is als volgt:

Zondag 4 mei protesteren we door de Palestijnse doden te herdenken. Dit doen we door om 20.00 twee minuten stilte te houden en aan deze doden te denken. Aangezien we niet de meest vervelende mensen zijn, nemen we ook andere militairen en verzetstrijders mee die in andere oorlogen zijn omgekomen. Uiteindelijk zijn we toch allemaal tegen oorlog en geweld.

Op maandag 5 mei staan we dan vervolgens stil bij de zaken waar de Palestijnen voor vechten. Vrijheid, democratie en mensenrechten. Dit doen we door gezellig onder de mensen te zijn en te vieren dat wij deze zaken al hebben en daardoor anderen te motiveren dat ze dit de Palestijnen ook moeten gunnen.

Wie doet er mee?

Gesloten