Huiskamer
Re: Huiskamer
Herdenken van wat of wie dan ook is prima, maar misbruik daar niet 4 en 5 mei voor.
De dagen zijn nu juist om een andere oorlog en de bevrijding daarvan te herdenken !
Dus kies een andere datum ! # respect
De dagen zijn nu juist om een andere oorlog en de bevrijding daarvan te herdenken !
Dus kies een andere datum ! # respect
Consumenneke
vindt dit leuk
Volgens mij is juist het sentiment van die dagen al jaren dat alle doden herdacht worden en de vrijheid, democratie en mensenrechten gevierd worden.
Wikipedia stelt:
"In de oorspronkelijke opzet ging het uitsluitend om de Nederlandse slachtoffers in de Tweede Wereldoorlog, maar sinds 1961 wordt officieel een ruimere definitie gehanteerd die alle Nederlandse oorlogsslachtoffers of omgekomenen - waar ook ter wereld - sinds het uitbreken van de Tweede Wereldoorlog omvat."
Maar het is juist een sarcastische opmerking naar aanleiding van dit bericht:
https://nos.nl/artikel/2564571-oproep-m ... es-waardig
Het is triest dat het nodig is om te zeggen, maar wat mij betreft mag je mensen die zo'n dodenherdenking of bevrijdingsdag aangrijpen om aandacht te krijgen voor hun zaak (en zeker om verdeeldheid te zaaien) direct voor onbeperkte tijd TBS geven.
Echter, wat mij betreft mag je het wel in stilte meenemen bij de dodenherdenking en de viering van Bevrijdingsdag. Dan moedig ik het zelfs aan.
Wikipedia stelt:
"In de oorspronkelijke opzet ging het uitsluitend om de Nederlandse slachtoffers in de Tweede Wereldoorlog, maar sinds 1961 wordt officieel een ruimere definitie gehanteerd die alle Nederlandse oorlogsslachtoffers of omgekomenen - waar ook ter wereld - sinds het uitbreken van de Tweede Wereldoorlog omvat."
Maar het is juist een sarcastische opmerking naar aanleiding van dit bericht:
https://nos.nl/artikel/2564571-oproep-m ... es-waardig
Het is triest dat het nodig is om te zeggen, maar wat mij betreft mag je mensen die zo'n dodenherdenking of bevrijdingsdag aangrijpen om aandacht te krijgen voor hun zaak (en zeker om verdeeldheid te zaaien) direct voor onbeperkte tijd TBS geven.
Echter, wat mij betreft mag je het wel in stilte meenemen bij de dodenherdenking en de viering van Bevrijdingsdag. Dan moedig ik het zelfs aan.
Moneyman
en scharrelschipper
vinden dit leuk
-
Ik sla over. Ik herdenk liever de mensen die omgekomen zijn bij de hamas aanslag van 6 oktober. Wat daarna is gebeurd is een logisch gevolg.
Nijogeth schreef: ↑23 apr 2025 22:50Volgens mij is juist het sentiment van die dagen al jaren dat alle doden herdacht worden en de vrijheid, democratie en mensenrechten gevierd worden.
Wikipedia stelt:
.......alle Nederlandse oorlogsslachtoffers of omgekomenen - waar ook ter wereld - sinds het uitbreken van de Tweede Wereldoorlog omvat." ........
-
Gecorrigeerd:
Bevriezing van huurverhoging voor huurders die in woningen en appartementen wonen met sociale huur zou nog niet zeker zijn voor huurders van woningen en appartementen van particuliere investeerders. Aldus staatssecretaris van de PVV in debat gisteravond.
Althans dat schrijft de Volkskrant :
https://www.volkskrant.nl/politiek/word ... ~b031d59a/
Bevriezing van huurverhoging voor huurders die in woningen en appartementen wonen met sociale huur zou nog niet zeker zijn voor huurders van woningen en appartementen van particuliere investeerders. Aldus staatssecretaris van de PVV in debat gisteravond.
Laatst gewijzigd door Francesco26 op 24 apr 2025 10:36, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Sterker nog: twee weken geleden hebben we hier al de brief over de huurverhoging per 1 juli gehad. Moet dat nu terug gedraaid worden? We hebben - uiteraard - nog niks gehoord.
Ik neem aan dat ‘huurverhoging’ huurbevriezing moet zijn.Francesco26 schreef: ↑24 apr 2025 09:41Huurverhoging voor huurders die in woningen en appartementen wonen met sociale huur zou nog niet zeker zijn voor huurders van woningen en appartementen van particuliere investeerders. Aldus staatssecretaris van de PVV in debat gisteravond.
Wij hebben de aankondiging van huurverhoging per 1 juli a.s. al gehad van de Woningstichting, met de mededeling: “De overheid denkt erover na om de huren van sociale huurwoningen twee jaar te bevriezen. Dat betekent dat de huur dan niet omhoog zou gaan. Maar let op: dit is nog geen definitief besluit. Zolang er geen duidelijkheid is, blijven de huurverhogingen die wij hebben aangekondigd gewoon geldig.”
-
@lowieze dank. Heb het gecorrigeerd
Na gelaten wat er in de tweede wereldoorlog is gebeurd, wat verschrikkelijk was, wat ik niet ontken en mij niet van distantieerJ. Deltoer schreef: ↑24 apr 2025 00:03Ik sla over. Ik herdenk liever de mensen die omgekomen zijn bij de hamas aanslag van 6 oktober. Wat daarna is gebeurd is een logisch gevolg.
Vind ik deze maand waarin Duitsers weer Moffen worden, altijd al vreselijk.
Ja in Nederland hebben we 80 jaar geen oorlog gehad.
Toch zijn we gelijk door gegaan in Indonesië.
In Joegoslavië, in veel Afrikaanse landen, nu Israël en omringende landen en ga maar door.
En dan staan wij 2 minuten stil, het mag niet weer gebeuren.
Het is nooit gestopt en dat zal ook nooit gebeuren.
-
Herdenken met in de ene hand een vredesduif en in de andere een geweer. Zoiets?
Nevyn
en J. Deltoer
vinden dit leuk
Op zo'n korte termijn een protestdemonstratie organiseren gaat hem niet worden want die dient tijdig bekend gemaakt te worden.
Hamas is een Palestijnse militante organisatie die op 7 oktober 2023 de nu gaande oorlog met Israël is begonnen.
Hamas wist bij voorbaat dat er vele onschuldige Palestijnse slachtoffers zouden vallen want Israël zou keihard terugslaan.
Een pro Palestijnse protestdemonstratie maakt eigenlijk dat Hamas de beginner van de oorlog gesteund wordt en Israël zich over moet gaan geven.
In 1940 viel een malloot uit Duitsland Nederland binnen met als doel het perfecte Arische ras te creëren, als mensen daar niet toe behoorden werden ze naar vernietigingskampen afgevoerd.
In 1945 capituleerde Duitsland en kwam er een einde aan de oorlog die het grootste aantal onschuldige burgers het leven heeft gekost.
Een pro Palestijnse protestdemonstratie organiseren op 4 en 5 mei lijkt mij niet gepast omdat Hamas in dit geval de oorlog is begonnen.
Hamas is een Palestijnse militante organisatie die op 7 oktober 2023 de nu gaande oorlog met Israël is begonnen.
Hamas wist bij voorbaat dat er vele onschuldige Palestijnse slachtoffers zouden vallen want Israël zou keihard terugslaan.
Een pro Palestijnse protestdemonstratie maakt eigenlijk dat Hamas de beginner van de oorlog gesteund wordt en Israël zich over moet gaan geven.
In 1940 viel een malloot uit Duitsland Nederland binnen met als doel het perfecte Arische ras te creëren, als mensen daar niet toe behoorden werden ze naar vernietigingskampen afgevoerd.
In 1945 capituleerde Duitsland en kwam er een einde aan de oorlog die het grootste aantal onschuldige burgers het leven heeft gekost.
Een pro Palestijnse protestdemonstratie organiseren op 4 en 5 mei lijkt mij niet gepast omdat Hamas in dit geval de oorlog is begonnen.
Ze moeten protesteren wanneer de Navo top hier is. Dan heeft het veel meer aandacht. 

Er wordt zelfs nooit over gesproken over andere genocides.
-
@ kuklos: De heer Wolters komt hier alleen maar stoken. Enige realiteitszin is net als bij de palliedemonstranten bij hem ver te zoeken.
kuklos
vindt dit leuk
-
Inderdaad. Als het bijvoorbeeld gaat om de genocide op de Armeniers zo'n 100 jaar geleden dan springen de Turken nog steeds in een kramp.
We mogen het alleen hebben over de genocide op de joden in 1936-1945 omdat toen de daders "witte" rechtsradicalen waren. Wat er nu met de joden gebeurt mag zeker niet worden benoemd, want nu zijn de daders moslims en die zijn altijd onschuldig.
Nevyn
vindt dit leuk
Goede middag allemaal,
Vandaag krijg mijn advocaat de uitslag, zodra ik meer weet houd ik jullie op de hoogte.
Vandaag krijg mijn advocaat de uitslag, zodra ik meer weet houd ik jullie op de hoogte.
Hommer
vindt dit leuk
Om op het organiseren van een protest demonstratie terug te komen zijn die op 4 en 5 mei sowieso niet gepast omdat die dagen een moment van bezinning inhouden en respect voor alle slachtoffers in welke oorlog dan ook.
Waar we het hopelijk wel over eens zijn is dat oorlog voeren om een grondgebied in te lijven door Rusland of zoals Hamas wenst een soort van heerser over de Gazastrook te worden alleen maar uitgevochten kan worden met een totale verwoesting van steden en tja de verliezen van zowel soldaten als ook onschuldige burgers zijn bijzaak.
Waar ik wel voorstander van ben is niet meer jaarlijks te gaan herdenken en bevrijdingsdag te vieren omdat de generatie die de tweede oorlog bewust heeft meegemaakt op een paar na niet meer in leven is.
Waar we het hopelijk wel over eens zijn is dat oorlog voeren om een grondgebied in te lijven door Rusland of zoals Hamas wenst een soort van heerser over de Gazastrook te worden alleen maar uitgevochten kan worden met een totale verwoesting van steden en tja de verliezen van zowel soldaten als ook onschuldige burgers zijn bijzaak.
Waar ik wel voorstander van ben is niet meer jaarlijks te gaan herdenken en bevrijdingsdag te vieren omdat de generatie die de tweede oorlog bewust heeft meegemaakt op een paar na niet meer in leven is.
Zou het nu iedereen over het hoofd zijn gegaan dat mijn voorstel voor een pro-Palestina demonstratie eigenlijk inhoudt dat je juist niets doet en gewoon normaal met de rest van 4 en 5 mei mee doet?
scharrelschipper
vindt dit leuk
-
Nee hoor, ik had dat gezien, maar had geen zin me in die discussie te mengen.