Huiskamer
-
Re: Huiskamer
Nog een keer aangehouden? De rechter had al 4 weken extra tijd nodig... 

Ik heb mij een klein beetje vergist. Vrijdag is het op de post gedaan en ik ging ervan uit dat het zaterdag bezorgt zou worden. Zaterdag was een feestdag. Morgen weet ik de uitslag.
-
Dat vermoedde ik al, want maandag wordt er geen post bezorgd. Tenzij het via een speciale koeriersdienst gaat, maar dat zal hier niet het geval zijn.
Anyway, je moet dus nog een dagje wachten.
Anyway, je moet dus nog een dagje wachten.
Lieve mensen ik had vandaag een kleine discussie op mijn werk.
Het ging erom dat een bestuurder van een auto de drugstest weigerde tegen over de politie.
De politie gaf hem een bekeuring van 280 E. Mijn collega vertelde : stel dat ik aan het rijden ben en ik word aan de kant gezet voor een alcohol test ... dan kan ik toch ook niet zomaar weigeren. Ik vertelde dat er misschien een verschil zit tussen een alcoholtest en een drugstest? Mijn collega vond dat dom en een vreemde vergelijking. Kunnen jullie hier iets zinnigs over zeggen? (Dit was vandaag op TV bij Bureau Rotterdam)
Het ging erom dat een bestuurder van een auto de drugstest weigerde tegen over de politie.
De politie gaf hem een bekeuring van 280 E. Mijn collega vertelde : stel dat ik aan het rijden ben en ik word aan de kant gezet voor een alcohol test ... dan kan ik toch ook niet zomaar weigeren. Ik vertelde dat er misschien een verschil zit tussen een alcoholtest en een drugstest? Mijn collega vond dat dom en een vreemde vergelijking. Kunnen jullie hier iets zinnigs over zeggen? (Dit was vandaag op TV bij Bureau Rotterdam)
-
Ik vind dat alle middelen en omstandigheden die maken dat je niet volledig bewust bent terwijl je een auto bestuurt strafbaar moeten zijn inclusief het niet meewerken. Alcohol, drugs, medicijnen, gsm, onvoldoende rust, te laag suikergehalte door niet eten enz.
Consumenneke
vindt dit leuk
Ik wacht in sommige simpele verstekzaken letterlijk jarenlang op een vonnis…witte angora schreef: ↑28 apr 2025 20:24Nog een keer aangehouden? De rechter had al 4 weken extra tijd nodig...![]()
-
Je collega heeft gelijk. Het is dom. Dat weet je zelf ook, want je zet een vraagteken bij wat je vertelt. Dus je vertelt iets wat eigenlijk een vraag is. Je fantaseert er op los.
Als je voortaan nog zo'n vraag hebt, probeer dan eerst de zoekmachine en kijk waar die mee komt.
De politie kan je tijdens een verkeerscontrole vragen om een speekseltest te doen. Er wordt dan gekeken of je onder invloed bent van drugs. Als de politie je vraagt om een speekseltest te doen, ben je verplicht om mee te werken.
Dus jij zegt dat er geen verschil is tussen het weigeren van een drugstest en het weigeren van een alcoholtest?
Jij was er niet bij dus ik fantaseer niks. Geef liever een normaal antwoord.
Jij haalt er iets anders bij... het ging over het weigeren van een drugstest.
https://www.metronieuws.nl/televisie/20 ... t-agentes/
Jij was er niet bij dus ik fantaseer niks. Geef liever een normaal antwoord.
Jij haalt er iets anders bij... het ging over het weigeren van een drugstest.
https://www.metronieuws.nl/televisie/20 ... t-agentes/
Er zit overigens wel een verschil tussen een drugstest en een alcoholtest. Bijvoorbeeld bij het gebruik van cannabis, kan niet aangetoond worden of iemand onder invloed is, cannabis blijft langer in het speeksel en bloed zitten. En iemand die frequent gebruikt test ook nog eens langer positief dan iemand die amper ooit gebruikt. Bij een bloedtest kun je het soms maanden later nog terugzien.
Waar het hier om gaat. Om een drugstest te verplichten, moet de politie voldoende bewijs hebben. Echter, het weigeren van een test mag ook niet, maar daar staat een boete op van 280. Het verhaal komt van een paar jaar oude aflevering van 1 of ander programma dat politie volgt. De uitleg wordt ook direct in dat programma gegeven.
Edit: Oh, zie dat het al genoemd is.
Waar het hier om gaat. Om een drugstest te verplichten, moet de politie voldoende bewijs hebben. Echter, het weigeren van een test mag ook niet, maar daar staat een boete op van 280. Het verhaal komt van een paar jaar oude aflevering van 1 of ander programma dat politie volgt. De uitleg wordt ook direct in dat programma gegeven.
Edit: Oh, zie dat het al genoemd is.
Misschien iets liever reageren tegen de kleine groep vrijwilligers welke je leven al jaren alhier belangeloos begeleiden en ondersteunen.
En voordat je weer een nieuw probleem aanboord zou ik eerst even je woningprobleempje oplossen. Een rechter welke weken moet nadenken over een simpele Marktplaats advertentie geeft te denken dat er niet toch nog andere zaken spelen........
witte angora
en kuklos
vinden dit leuk
Ik ben eerlijk tegen jullie geweest. Ik zal de beschikking wel laten zien.
Dat denk ik. Want het feit dat uitspraken in rechtszaken bij bosjes aangehouden worden (soms tot jaren lang) is één van de grote frustraties van iedereen die in juridische sector actief is. Het zegt in ieder geval, anders dan jij suggereert, helemaal niets over de inhoud van de zaak.
-
Doe dat nou maar niet. Wie wil je overtuigen? Anonieme posters? En al zou je ze ervan overtuigen dat je de waarheid spreekt, wat win je ermee? Laat gaan... Degenen van wie je steun ervaart, daar kun je op leunen. De rest, laat ze in de uitwerpselen des runderen zakken. Het kost je alleen maar energie, heb je niks aan.
Lieve mensen ik ben gebeld door mijn advocaat en de uitslag is dat ik heb verloren. De rechter denk dat ik zelf de advertentie geplaatst heb.
Fijne verhuizing gewenst dan.
Als brave burger inderdaad gelukkig weinig (lees niets) met de juridische sector te maken, bedankt voor de toelichting MM.Moneyman schreef: ↑29 apr 2025 11:26Dat denk ik. Want het feit dat uitspraken in rechtszaken bij bosjes aangehouden worden (soms tot jaren lang) is één van de grote frustraties van iedereen die in juridische sector actief is. Het zegt in ieder geval, anders dan jij suggereert, helemaal niets over de inhoud van de zaak.
Moneyman
vindt dit leuk
Wel een beetje respectloos om zoiets te schrijven aan iemand die net te horen heeft gekregen dat de WBV in het gelijk is gesteld en mogelijk dakloos dreigt te worden.
Uit het vonnis moet nog blijken of alle tenlasteleggingen wettelijk en overtuigend bewezen zijn en ook dat op basis van die bewijzen de huurovereenkomst ontbonden mag worden.
witte angora
en Papegaaiduiker
vinden dit leuk