Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Dagkoers

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Dagkoers »

Ik moet proceskosten betalen. Bijna 800E
Maar niet de advocaatkosten van de WBV.
Binnen 14 dagen moet ik vertrekken.

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Maar alleen op basis van die advertentie, lijkt me dat niet voldoende om iemand uit te zetten. Er zal meer spelen.

Ron5300

Ongelezen bericht door Ron5300 »

Blijkbaar heeft de rechter de ontbinding van het huurcontract toegewezen en ook een datum wanneer u de woning verlaten dient te hebben vastgesteld.

Het kan er bij mij even niet in dat het plaatsen van een advertentie op een kamer verhuursite plaatsen zonder daadwerkelijk een kamer te verhuren de enige reden is geweest.

BL2

Ongelezen bericht door BL2 »

Het kan niet anders dat er veeeel meer speelt. Een WBV begint nog geeneens een rechtzaak over een Marktplaats advertentie. Er moet minimaal sprake zijn van daadwerkelijk onderverhuur, geconstateerd bij controle ter plekke.

Dagkoers

Het is echt waar lieve kijkbuiskinderen.
De advocaat zei ook dit valt mij erg vies tegen.
Die ex collega noemde in de excuusbrief geen achternaam.
Het is zoals het is.

kuklos

Ongelezen bericht door kuklos »

Hoger beroep aantekenen dan maar. Tenzij je akkoord bent dat je je huis wordt uitgezet.

Dagkoers

Ik moet binnen 3 maanden met Hoger beroep komen, maar de WBV mag dan wel mijn huis ontruimen.

kuklos

Ongelezen bericht door kuklos »

Dit is wel een heel vreemde zaak.

Tijdens de rechtzaak vraagt de rechter nog aan de WBV of ze slechts één advertentie hebben als onderbouwing voor hun eis. Daarop antwoorden zij met ja. Vervolgens vindt de rechter die ene advertentie genoeg voor een vonnis dat tot uithuiszetting leidt.
En dat dient al binnen 14 dagen te gebeuren. Maar je mag wel beroep aantekenen, binnen drie maanden, waarop de WBV niet hoeft te wachten.
En dan, als je beroep aantekent en dat wint, dat moeten ze dus alsnog voor vervangende woonruimte gaan zorgen, terwijl ze jouw huis hoogstwaarschijnlijk alweer verhuurd hebben?

angel1978

Ongelezen bericht door angel1978 »

Er wordt niet voor niets een verwijzing gemaakt naar de fabeljeskrant...

Dagkoers

Ok ik zal de uitspraak er wel bij vermelden. jammer dat jullie mij niet geloven.(sommige dan)

BL2

Ongelezen bericht door BL2 »

Moneyman schreef:
28 apr 2025 20:21
....... Hij is in ieder geval nog niet gepubliceerd :wink:
Ik denk dat het verstandig is hier maar even op te wachten.......

Dagkoers

Kan ik bijlage plaatsen in de huiskamer?

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

kuklos schreef:
29 apr 2025 15:09
Dit is wel een heel vreemde zaak.

Tijdens de rechtzaak vraagt de rechter nog aan de WBV of ze slechts één advertentie hebben als onderbouwing voor hun eis. Daarop antwoorden zij met ja. Vervolgens vindt de rechter die ene advertentie genoeg voor een vonnis dat tot uithuiszetting leidt.
En dat dient al binnen 14 dagen te gebeuren. Maar je mag wel beroep aantekenen, binnen drie maanden, waarop de WBV niet hoeft te wachten.
En dan, als je beroep aantekent en dat wint, dat moeten ze dus alsnog voor vervangende woonruimte gaan zorgen, terwijl ze jouw huis hoogstwaarschijnlijk alweer verhuurd hebben?
Alleen je eerste zin is vreemd, de rest is standaard. De veertien-dagen termijn is veelvoorkomend (al had ik hier zelf een langere termijn verwacht). De termijn voor hoger beroep is standaard 3 maanden, en een vonnis is ook vrijwel altijd uitvoerbaar bij voorraad (= voor tenuitvoerlegging vatbaar gedurende de beroepstermijn).

De praktijk is dat een WBV bij een serieuze melding dat er hoger beroep ingesteld gaat worden meestal niet zal ontruimen, want dat levert schadeplichtigheid op als er in hoger beroep anders wordt beslist.

Ik ben zeer benieuwd naar de uitspraak en de overeenkomsten en/of verschillen met wat we hier gelezen hebben.
Laatst gewijzigd door Moneyman op 29 apr 2025 16:54, 1 keer totaal gewijzigd.

Ron5300

Ongelezen bericht door Ron5300 »

Niet compleet maar als u een encli zaak nummer heeft kan de uitspraak zonder uw naamgegevens zodra die gepubliceerd is in gezien worden

Dagkoers

3.11 Dit vonnis wordt uitvoerbaar bij voorraad verklaard omdat WBV dat eist en XX en daar geen bezwaar tegen heeft gemaakt. (Artikel 233 Rv.) Dat betekent dat het vonnis meteen mag worden uitgevoerd, ook als één van de partijen aan een hogere rechter vraagt om de zaak opnieuw te beoordelen.

Moneyman

Daar had jouw advocaat bezwaar tegen moeten maken. Slippertje. Blijkbaar teveel er vanuit gegaan dat de vordering niet zou worden toegewezen.

Consumenneke

Ongelezen bericht door Consumenneke »

Dagkoers schreef:
28 apr 2025 22:08
Jij was er niet bij dus ik fantaseer niks. Geef liever een normaal antwoord.
Je hebt iets op TV gezien en nou maak je daar jaren later een heel verhaal van. Terwijl je jouw vraag gewoon op Google kan stellen, je weet wel: die zoekmachine. Ik had het zelfs voorgedaan. Zo verspil je ieders tijd.

Consumenneke

Ongelezen bericht door Consumenneke »

Lees nog een tweede keer wat MM schrijft over de praktijk.

Moneyman

Consumenneke schreef:
29 apr 2025 16:45
Dagkoers schreef:
28 apr 2025 22:08
Jij was er niet bij dus ik fantaseer niks. Geef liever een normaal antwoord.
Je hebt iets op TV gezien en nou maak je daar jaren later een heel verhaal van. Terwijl je jouw vraag gewoon op Google kan stellen, je weet wel: die zoekmachine. Ik had het zelfs voorgedaan. Zo verspil je ieders tijd.
Stop eens met zeuren :roll: Het was gewoon een paar dagen geleden op TV. Of ken je het fenomeen "herhalingen" niet...?

Dat die zoekmachine die je promoot niet heilig is, blijkt wel uit het door jouw geciteerde antwoord - wat namelijk juist het verkeerde antwoord is. Want er is, anders dan jij schrijft, wel degelijk een verschil tussen een alcohol- en een drugstest. Kijk maar eens hier.

Zo zie je maar: domme vragen bestaan niet, domme antwoorden wel.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Dagkoers schreef:
29 apr 2025 11:49
Lieve mensen ik ben gebeld door mijn advocaat en de uitslag is dat ik heb verloren. De rechter denk dat ik zelf de advertentie geplaatst heb.
Eerlijk gezegd heb ik het al die tijd in het midden gelaten, maar je hebt mij er vanaf het begin ook niet van overtuigd dat het anders is. En anders zit je nog steeds met het punt: je bent zelf verantwoordelijk voor wat er in de woning gebeurt, en wat er met jouw account op die tablet gebeurt. Ik heb, vanwege jouw casus, meerdere huisuitzettingen bekeken. Steeds weer werd de overlast veroorzaakt door anderen dan de contractant (visite, inwonende familie/vrienden), en toch kon de bewoner vertrekken omdat die verantwoordelijk is voor het het reilen en zeilen in de woning.

Het is wat het is. Je zou kunnen overwegen hoger beroep aan te tekenen, in de hoop dat je dat in de woning af mag wachten. Maar of het zin heeft? Dat weet ik niet. Het hangt er van af hoe overtuigend je argumenten zijn. En ik vind het eerlijk gezegd erg mager, des te meer omdat je duidelijke afspraken met de wbv had: géén inwoning. Dus ook geen advertenties.

Gesloten