Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Consumenneke

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Consumenneke »

Dagkoers schreef:
28 apr 2025 21:42
Mijn collega vertelde : stel dat ik aan het rijden ben en ik word aan de kant gezet voor een alcohol test ... dan kan ik toch ook niet zomaar weigeren. Ik vertelde dat er misschien een verschil zit tussen een alcoholtest en een drugstest?
Moneyman schreef:
29 apr 2025 16:53
... er is <> wel degelijk een verschil tussen een alcohol- en een drugstest. Kijk maar eens hier.
Daar staat:
Speekseltest
Deze test wordt uitgevoerd om te bepalen of een bestuurder drugs en / of alcohol heeft gebruikt. De politie kan automobilisten willekeurig stoppen of stoppen na een verkeersovertreding en hen vragen een speekselmonster af te staan voor analyse.<> Als de test positief is, wat betekent dat er sporen van drugs worden gedetecteerd in het speekselmonster, kan de politie verdere stappen ondernemen, zoals een bloedtest om de resultaten te bevestigen. Als de bestuurder onder invloed lijkt te zijn, kan hij of zij worden gearresteerd en kan zijn of haar rijbewijs worden ingetrokken.

Het niet meewerken aan een speekseltest is een overtreding waarvoor alleen een geldboete wordt opgelegd.
Dan volgt een heel verhaal waaruit blijkt dat het weigeren van de bloedtest die normaliter zou volgen op de speekseltest een lagere straf oplevert dan rijden onder invloed. Het kan dus lonend zijn om de bloedtest te weigeren. Maar als je de speekselproef weigert, krijg je een boete en kan je rijbewijs worden ingevorderd.

Alcohol wordt in één adem genoemd, maar er is vast ook nog een aparte test.... de blaasproef!

Zoek nog even verder door en je ziet dat zelfs de grootste ambulance chaser bevestigt dat de politie alcohol- en drugstesten kan uitvoeren als er de verdenking is van rijden onder invloed. Zoals ook deze strafrechtadvocaat.
Samenvattend, de politie heeft dus niet de bevoegdheid om zonder enige reden of vermoeden willekeurig alcohol- of drugstesten af te nemen bij personen. Er moet sprake zijn van een vermoeden, of het moet plaatsvinden in het kader van een algemene verkeerscontrole. Dit is vastgelegd in de Wegenverkeerswet en het Besluit alcohol, drugs en geneesmiddelen in het verkeer.
MoneyMan maakt overal een pissing contest van. Zonde van ieders tijd, zeker van die arme Dagkoers die dringend op zoek moet naar nieuwe woonruimte en zich daar beter op kan richten...

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

Je hebt wel héél veel woorden nodig om te verhullen dat er één punt overeind blijft, en dat dat precies het punt is waar Dagkoers naar vroeg: dat een alcohol- en drugstest niet hetzelfde zijn. Ondanks dat er veel overeenkomsten zijn, zijn er ook verschillen. Je initiële antwoord blijft dus, ondanks deze woordenbrij, onjuist.
Consumenneke schreef:
29 apr 2025 17:17
MoneyMan maakt overal een pissing contest van. Zonde van ieders tijd, zeker van die arme Dagkoers die dringend op zoek moet naar nieuwe woonruimte en zich daar beter op kan richten...
De hypocrisie :lol: :lol: :lol:

JIJ bent degene die Dagkoers onterechte verwijten maakt, en nu ben IK degene die "die arme Dagkoers" lastig valt...? Te kinderachtig voor woorden :roll:

Consumenneke

De vraag van Dagkoers hield verband met het weigeren.

Degene die hem verwijten maakte, was zijn gesprekspartner die hem dom noemde.

Wij doen wat Dagkoers zelf kan doen: Googlen en elkaar met modder bekogelen uit gelijknijd.

Fijn dat je het voor hem opneemt.

Voor de volledigheid nog even Juridisch Loket:
Onderzoek naar alcoholgebruik
In sommige situaties mag de politie eisen dat u meewerkt aan een onderzoek naar alcoholgebruik:
  • De politie vermoedt dat u alcohol gebruikte.
    U laat gevaarlijk rijgedrag zien.
    De politie houdt een algemene verkeerscontrole.
Onderzoek naar drugsgebruik
U moet meewerken aan een onderzoek naar drugsgebruik als:
  • De politie vermoedt dat u drugs gebruikte
    U gevaarlijk rijgedrag laat zien
    De politie een algemene verkeerscontrole houdt
Zoek de verschillen...

Moneyman

En maar volhouden…. :roll: :roll: :lol: :lol:

Ik schreef niet voor niets al: dat er ook overeenkomsten zijn, maakt niet dat er niet ook verschillen zijn. De situaties zijn NIET identiek
Consumenneke schreef:
29 apr 2025 21:37
De vraag van Dagkoers hield verband met het weigeren.

Degene die hem verwijten maakte, was zijn gesprekspartner die hem dom noemde.
… en verwijt wat jij :!: expliciet en ten onrechte bevestigde. Ga je nou niet verschuilen achter “dat was ik niet”, want je was het wel degelijk.

Dagkoers

Ongelezen bericht door Dagkoers »

Ik ga voorlopig stoppen om hier iets te posten.
Ik ben in een dip en zit niet lekker in mijn vel.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Nogal logisch, dat kan toch ook niet anders? Kan je alleen maar sterkte wensen.

Gelukkig had je een plan b en een plan c, je komt dus niet helemaal op straat te staan. Dat scheelt. Maar ondertussen moet je dus wel de boel leeghalen, en daarna een heel nieuwe start gaan maken. Gaat je wel lukken - maar nu moet je even ruimte geven aan je emoties.

Francesco26

Ongelezen bericht door Francesco26 »

Dagkoers schreef:
29 apr 2025 22:32
Jammer had graag het volledige vonnis en uitspraak willen lezen.

BL2

Ongelezen bericht door BL2 »

Francesco26 schreef:
30 apr 2025 08:42
Dagkoers schreef:
Jammer had graag het volledige vonnis en uitspraak willen lezen.
Dat had ik nou ook, nadat we maanden en maanden hebben geadviseerd en meegeleefd met deze kwestie van Dagkoers.
Het hier plaatsen van van vonnis en/of uitspraak is toch niet zo heel veel moeite.
Want ik geloof gewoon niet dat dit over één advertentie gaat.
Een huisuitzetting is een zeer grote en ernstige inbreuk in iemands leven, een rechter beslist daar niet zomaar toe.....

Ron5300

Ongelezen bericht door Ron5300 »

De uitspraak is voor zover ik kan vinden nog niet gepubliceerd tenminste niet bij de rechtbank Rotterdam.

Uit vorige berichten van Dagkoers bleek wel dat zelfs het door de rechter geadviseerde bemiddelingsgesprek tussen Dagkoers en de WBV op niets uitliep en de WBV in de vordering van ontbinding van de huurovereenkomst bleef volharden.

Misschien is een gesprek met de WBV nog mogelijk want die kan het vonnis als zijnde een laatste kans beleid niet ten uitvoer brengen maar dan wordt van Dagkoers wel verwacht zich als een voorbeeldig huurder te gaan gedragen.

Consumenneke

Moneyman schreef:
29 apr 2025 22:19
En maar volhouden…. :roll: :roll: :lol: :lol:

Ik schreef niet voor niets al: dat er ook overeenkomsten zijn, maakt niet dat er niet ook verschillen zijn. De situaties zijn NIET identiek
De volhouder wint, daarom wil u graag het laatste woord. Maakt niet eens uit wat er beweerd wordt, als het maar het laatste woord is. Ook al belandt u in een totaal ander vaarwater dan waar begonnen was. Typerend voor gelijknijd.

Maar u heeft gelijk. Alcohol is geen weed, en een blaastest is geen speekseltest. :)

Je mag ze alleen allebei niet weigeren als de politie reden heeft om je te verdenken van rijden onder invloed... :mrgreen:

Ron5300

Ongelezen bericht door Ron5300 »

Om nog even terug te komen op de vraag of een drugstest verplicht is.

Het door Dagkoers aangehaalde artikel over de betreffende uitzending stamt uit 2023 en in de bijbehorende tekst staat te lezen dat de man in kwestie zijn dikke auto ietwat ongemakkelijk geparkeerd had.

De agent sprak de man er op aan en kwam tot de conclusie dat er mogelijk sprake van drugsgebruik was maar heeft de man niet daadwerkelijk met de auto zien rijden.

Het is bij wet niet verboden om invloed van alcohol of drugs in een auto te gaan zitten en als de agent het vermoeden heeft dat de man toch met de auto weg wil gaan rijden het advies te geven dat niet te gaan doen.

M.i. mag die man een drugstest weigeren omdat er geen terechte aanleiding voor is, die is er pas als de man daadwerkelijk met de auto gaat rijden.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Hmm... krijg net een mail via zynyo (of zoiets). Duidelijk een oplichtersmail, gaat om een wmo iets dat ik moet tekenen. Maar zynyo is, voor zover ik kan zien, een echt bedrijf dat documenten versleuteld kan versturen.

De oplichters gaan steeds verder, lijkt het wel... Is dit echt het nieuwste? Heb het maar geblokkeerd....

https://zynyo.com/

Onkruid71

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Nou ik krijg veel via Zivver, maar wat een onzin omdat te versturen, omdat ze machtigingen ook weer in kunnen trekken. Ik heb dat al een paar keer meegemaakt. Je moet ze dus naar jezelf sturen, en opletten dat de bestanden die daar ook aan toegevoegd zijn.
Is dat niet het geval moet je ze zelf downloaden.

Thijs124

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Ik heb wel eens de toestemming voor een grote betaling van een pensioen van NN via Zynyo moeten doen. Maar dan wist je ervan. Via Zivver was ooit iets van een medisch rapport geloof ik.

Consumenneke

Ron5300 schreef:
30 apr 2025 13:08
M.i. mag die man een drugstest weigeren omdat er geen terechte aanleiding voor is, die is er pas als de man daadwerkelijk met de auto gaat rijden.
Als je naar de herhaalde uitzending kijkt, zie je dat de agent afzag van de drugtest omdat er onvoldoende bewijs was van rijden onder invloed. Een logische conclusie, want de man stond geparkeerd.

De reden dat de politie niet doorpakte, had dus op zich niks te maken met een eventuele weigering.

Als Dagkoers of een andere snuggerd eens aangehouden wordt en moet blazen/spuger omdat hun verdacht worden van rijden onder invloed, zwaait er wat als hun de test weigeren.

Misschien is iemand bereid om de weigertest eens in praktijk te brengen?

Moneyman

Ik zie dat in mijn eerdere bericht een onjuiste link was verwerkt. Voor degenen die nog oprecht geïnteresseerd zijn in de juridische context van en de verschillen tussen een alcohol- en drugstest: hierbij alsnog. Hiermee kan je, mocht je dat willen, je gelijk alsnog hard maken, Dagkoers.

Consumenneke

Moneyman schreef:
30 apr 2025 18:34
Ik zie dat in mijn eerdere bericht een onjuiste link was verwerkt.
Dezelfde link (1)(2), dezelfde conclusie.

Daar is Dagkoers helaas niet mee geholpen. Ik neem aan dat die even verder dan de kopregel leest. :roll:

Moneyman

Lang leve reageren op mijn mobiel :mrgreen: daardoor opende ik per ongeluk deze link. Ik herkende ;m al niet direct :lol:

Wel fijn inderdaad, als Dagkoers verder leest dan de kopregel. Want juist daarna wordt het verschil -en dus zijn gelijk- helder.

BL2

Ongelezen bericht door BL2 »

Dagkoers schreef:
Maar je bent wel online beste Dagkoers, dus waarom na alle hulp en adviezen niet de uitspraak alhier publiceren.....

angel1978

Ongelezen bericht door angel1978 »

Dat zou na het stoppen van de echte ook het einde betekenen van deze fabeltjeskrant.. Dat kan natuurlijk niet.

Gesloten