Feedback op het Forum - deel 4

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Moneyman

Re: Feedback op het Forum - deel 4

Ongelezen bericht door Moneyman »

alfatrion schreef:
23 mei 2025 14:02
De gene die hier "bezwaar maken" hebben daar überhaupt niet eens gereageerd.
Inderdaad. Maar desondanks is o.a. mijn bericht is al gemeld... :roll: Een discussie over hoe Radar de regels hanteert is iets wat juist in dit topic hoort.
Consumenneke schreef:
23 mei 2025 14:14
Moneyman schreef:
23 mei 2025 13:10
Het topic paste hier prima. De vraag welke rechten je hebt op een afgesloten kamer bij kamerverhuur is 100% een consumentenvraag. De waarschuwing is dus onterecht - er is helemaal geen forumregel overtreden.
Aha, eens kijken of de juridische argumentatie effectief is...
Dat is geen juridische argumentatie, dat is gewoon basale logica. Iemand krijgt een sanctie ("waarschuwing"), daar hoort volgens de eigen regels van Radar een overtreding aan vooraf te gaan. De andere optie is willekeur.

Is het heel gek dat ik van een organisatie die anderen de maat neemt verwacht dat ze zich op z'n minst zelf aan hun eigen regels houden?

BL2

Ongelezen bericht door BL2 »

Moneyman schreef:
.......Het topic paste hier prima. De vraag welke rechten je hebt op een afgesloten kamer bij kamerverhuur is 100% een consumentenvraag......
Dat was echter niet de vraag van TS. Die was of € 40,- niet te veel was voor een slot op zijn deur, waar notabene de (illegale?)verhuurster aan mee werkte door voor TS naar de winkel te gaan.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

BL2 schreef:
23 mei 2025 14:29
Dat was echter niet de vraag van TS. Die was of € 40,- niet te veel was voor een slot op zijn deur, waar notabene de (...)verhuurster aan mee werkte door voor TS naar de winkel te gaan.
Een consument die een koop doet... geen consumentenkwesie? In strijd met de huisregels? Sirrieus?

alfatrion

Moneyman schreef:
23 mei 2025 14:19
alfatrion schreef:
23 mei 2025 14:02
De gene die hier "bezwaar maken" hebben daar überhaupt niet eens gereageerd.
Inderdaad. Maar desondanks is o.a. mijn bericht is al gemeld... :roll: Een discussie over hoe Radar de regels hanteert is iets wat juist in dit topic hoort.
Typisch. Een standpunt dat hier geen individueel optreden besproken zou moeten worden is nog enigsinds te begrijpen, maar dan zou het bericht van BL2 gemeld moeten worden. Dit voelt toch meer aan als "dat standpunt bevalt mij niet en is daarom in strijd met de huisregels."

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Consumenneke schreef:
23 mei 2025 13:40
Argeloze vraagstellers laten niet-voor-niks nooit meer iets van zich horen. :roll:
Ik denk eerder, en dat is in het verleden al meerdere malen aangegeven, ook op het feedback-topic, dat de meesten niet eens weten dat hun topic is geplaatst en dat er op gereageerd is.

Ik heb zelf in ieder geval nog nooit een mail gehad van: 'In het door u geopende topic is gereageerd. U kunt eventueel op de reacties reageren'.

Ron5300

Ongelezen bericht door Ron5300 »

Wat me echter wel opvalt is dat de moderatie overactief is geworden en reacties of topics verwijderd, bij navraag grijpt de moderatie pas in na een melding van een ander forumlid die meent dat de huisregels niet nageleefd worden.

De laatste keer dat een reactie van mij verwijdert werd was in het olijf olie topic vanwege een melding dat mijn reactie door topicstarter als zijnde 'op de man spelen' is aan gemeld.

Radar
Site Admin

Ongelezen bericht door Radar »

Ik heb het topic van topicstarter verwijderd omdat het een terugkerend iets is dat TS een persoonlijke kwestie op het forum start. De daarop volgende reacties op de persoon van verschillende forumleden, maakte dat ik het hele topic heb verwijderd. Ik vind dat hier het Radar forum niet voor bedoeld is. Geef feedback op de inhoud, niet op de persoon.

Radar
Site Admin

alfatrion schreef:
23 mei 2025 14:56
BL2 schreef:
Dat was echter niet de vraag van TS. Die was of € 40,- niet te veel was voor een slot op zijn deur, waar notabene de (...)verhuurster aan mee werkte door voor TS naar de winkel te gaan.
Een consument die een koop doet... geen consumentenkwesie? In strijd met de huisregels? Sirrieus?
Ik heb het topic van topicstarter verwijderd omdat het een terugkerend iets is dat TS een persoonlijke kwestie op het forum start. De daarop volgende reacties op de persoon van verschillende forumleden, maakte dat ik het hele topic heb verwijderd. Ik vind dat hier het Radar forum niet voor bedoeld is. Geef feedback op de inhoud, niet op de persoon.

Radar
Site Admin

Moneyman schreef:
Het topic paste hier prima. De vraag welke rechten je hebt op een afgesloten kamer bij kamerverhuur is 100% een consumentenvraag. De waarschuwing is dus onterecht - er is helemaal geen forumregel overtreden. Althans, niet door Dagkoers...

Het feit dat elk Dagkoers-topic wordt overspoeld door off-topic berichten over Dagkoers in plaats van over het topic is wél in strijd met de forumregels - maar dáár wordt dan weer niets over gezegd.

Ron5300

Wat ik me af begin te vragen of het nog zinvol is om een reactie op een vraag te geven of dit forum definitief vaarwel te zeggen.

De meningen zijn zo verdeeld want als ik bijvoorbeeld stel dat een autoband zwart van kleur is komt een ander met een reactie dat die ook donker grijs tegen het zwarte af kan zijn.

Heel eerlijk ik en er helemaal klaar mee want het gaat in vee topics helemaal nergens meer over.

Triforce

Ongelezen bericht door Triforce »

Heb jij niet al eerder een keer heel dramatisch het forum verlaten, om vervolgens weer terug te komen met een nieuw (je huidige) account?

kuklos

Ongelezen bericht door kuklos »

BL2 schreef:
Moneyman schreef:
.......Het topic paste hier prima. De vraag welke rechten je hebt op een afgesloten kamer bij kamerverhuur is 100% een consumentenvraag......
Dat was echter niet de vraag van TS. Die was of € 40,- niet te veel was voor een slot op zijn deur, waar notabene de (illegale?)verhuurster aan mee werkte door voor TS naar de winkel te gaan.
Dit.

Plus wat in het topic zelf al was geadviseerd:
1) Of Dagkoers lost het zelf op een goedkopere manier op;
2) Of Dagkoers betaalt de kosten zelf.

Eigen keuzes maken als hij iets zo belangrijk vindt.

Als het topic nu was geweest dat zij huisbazin weigerde dat hij een slot op zijn deur zou krijgen en hem aldus privacy zou ontzeggen. Dan ..... dan was het een topic geworden wat daadwerkelijk over een probleem zou gaan over iets wat je niet zelf kan oplossen met zelf een keuze te maken. Of de vraag of hij dit bedrag van de huur kon aftrekken als hij het zelf zou betalen. Ook dan weer een topic dat op het forum thuishoort.

alfatrion

Radar schreef:
23 mei 2025 16:56
Met dat laatste ben ik het eens. Hard op de inhoud en zacht op de persoon. Het lijkt mij voor de moderatie raadzaam om voorzichtig aan te concluderen dat het verwijderen van een topic niet als gevolg heeft dat verschillende forumleden voortaan geen feedback meer geven op de persoon. Het verwijderen van een topic van Dagkoers wordt namelijk gezien als optreden tegen Dagkoers. Anders geformuleerd: het verwijderen van een topic geeft deze forumleden kennelijk onvoldoende stimulans om zich aan de huisregels te houden.

Arizonakid

Ongelezen bericht door Arizonakid »

Ik geef “feedback” op dagkoers iedere keer als hij een duidelijk onzinnig topic opent.
Dan maar op de persoon.

Jablan
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jablan »

Arizonakid schreef:
23 mei 2025 20:54
Ik geef “feedback” op dagkoers iedere keer als hij een duidelijk onzinnig topic opent.
Dan maar op de persoon.
Wat in jouw ogen onzinnig is, is voor deze gebruiker vaak genoeg wel zinnig.
Op de persoon spelen en daardoor een topic laten verdwijnen, komt op mij kinderachtig over.

Ik zie hier vaker topics verdwijnen, die geen consumentenkwestie zouden zijn. Bij het overgrote deel daarvan denk ik: 'smalle definitie van consument'.

BL2

Ongelezen bericht door BL2 »

Er wordt opeens zo streng gemodereerd dat het aantal verwijderde berichten bijna de helft van het aantal geplaatste berichten is......

Triforce

Ongelezen bericht door Triforce »

Het is toch volkomen duidelijk dat Radar helemaal geen energie in dit forum wil steken? Er is enkel een vage oproep gedaan er een fijn forum van te maken, wat dat dan ook moge betekenen. Verder worden er constant berichten verwijderd en dat is het dan.

Tegelijkertijd wordt er niet ingegrepen in onzinnige topics (zie bijv. het loonbeslag en het Rabobank topic) met onzinnige 'discussies' en gespeculeer van de vaste forumkliek. De meeste leden van die kliek worden ook niet gehinderd door enig verstand van zaken.

Kennelijk wil Radar geen enkele moeite doen om de status quo te veranderen. Prima verder als dat de keuze is, maar de mijne zou het zeker niet zijn.

Radar
Site Admin

We willen graag dat het Radar forum een fijne plek is, waar consumenten hun ervaringen en problemen kunnen delen. We waarderen het zeer dat een vast aantal forumleden regelmatig consumenten helpen met hun advies. We hopen dat jullie dat ook blijven doen. Wat we verder graag zien is dat er minder op elkaar gereageerd gaat worden. Laat ieder zijn of haar advies in z'n waarde, reageer niet op de man. We zullen als moderators zichtbaarder zijn op het forum.

Ron5300

Een fijne plek waar consumenten hun ervaringen en problemen kunnen delen komt van twee kanten toch!

Het kan en mag niet de bedoeling zijn dat de moderatie als een soort van politieagent vragen en reacties aan de huisregels gaat toetsen en ook nog eens gaat bepalen of een vraag/reactie aan de door de moderatie opgestelde huisregels voldoet.

angel1978

Ongelezen bericht door angel1978 »

Ron5300 schreef:
27 mei 2025 15:05
Een fijne plek waar consumenten hun ervaringen en problemen kunnen delen komt van twee kanten toch!

Het kan en mag niet de bedoeling zijn dat de moderatie als een soort van politieagent vragen en reacties aan de huisregels gaat toetsen en ook nog eens gaat bepalen of een vraag/reactie aan de door de moderatie opgestelde huisregels voldoet.

Dat lijkt me nu precies WEL de bedoeling en rol van de moderator. In hoeverre dit actief nodig is wordt mede bepaald door de gebruikers en hun gedrag.

Plaats reactie