Feedback op het Forum - deel 4
-
J. Deltoer
Re: Feedback op het Forum - deel 4
Iedereen op dit forum een permaban geven.
Consumenneke
vindt dit leuk
We kunnen het ook accepteren dat het gebeurt. Dat maakt het werk voor jullie een stuk eenvoudiger.
Dan zou er bijvoorbeeld tijd vrijgemaakt kunnen worden om het 404 probleem op te lossen bij plaatsing van berichten
Dan zou er bijvoorbeeld tijd vrijgemaakt kunnen worden om het 404 probleem op te lossen bij plaatsing van berichten
Wat de een ontsporen vindt, vind de ander een waardevolle zij discussie.
ik zie wel iets in minder strak de huisregels te hanteren en meldingen van forumleden niet al te serieus te nemen want nu is een forumlid rechtstreeks aanspreken al 'op de man spelen zijnde' reden om een reactie te verwijderen.
De topicstarter actief te benaderen als er een reactie gegeven is en indien er om meer informatie wordt gevraagd dat ook te geven.
Nu ontsporen veel topics omdat de topicstarter of niet weet dat er een reactie is gegeven of en dat komt ook voor uit boosheid stoom af wilde blazen en het verder laat voor wat het is.
Forumleden die op een topic reageren met respect behandelen en niet bestoken met op het internet opgezochte wijsheid om de oren slaan want veelal gaat het om andere zaken die niet op de oorspronkelijke vraag van toepassing zijn.
De topicstarter actief te benaderen als er een reactie gegeven is en indien er om meer informatie wordt gevraagd dat ook te geven.
Nu ontsporen veel topics omdat de topicstarter of niet weet dat er een reactie is gegeven of en dat komt ook voor uit boosheid stoom af wilde blazen en het verder laat voor wat het is.
Forumleden die op een topic reageren met respect behandelen en niet bestoken met op het internet opgezochte wijsheid om de oren slaan want veelal gaat het om andere zaken die niet op de oorspronkelijke vraag van toepassing zijn.
-
Morgan le Fay
Graag een topicstarter erop wijzen als er een topic wordt aangemaakt dat het even kan duren dat het schrijfsel te zien is en dat bij niet teageren (!?) topic verwijderd wordt . Scheelt een berg geneuzel.
Consumenneke
vindt dit leuk
-
Consumenneke
Eén nuttige suggestie is al door meer mensen gedaan.
Ik meen dat Witte Angora dit al eerder gesuggereerd heeft en ik heb daar recent weer op ingehaakt.
Stamgasten gaan het vanzelfsprekend vinden dat ze samen zijsporen verkennen of onderling grappen maken die niks met het onderwerp van doen hebben. Daar zijn andere social hangplekken en kletsfora voor, niet een platform dat kritisch naar consumentenkwesties kijkt.Consumenneke schreef: ↑25 okt 2025 11:55Er is al eerder gesuggereerd dat er wellicht wat gedaan kan worden aan voorbijgangers die een vraag stellen en vervolgens nooit meer terugkomen. Bijvoorbeeld door al bij het plaatsen van een vraag uit te leggen dat de reacties met enige vertraging komen en daarna de (nieuwe) deelnemer expliciet uit te nodigen om te reageren.
Als vraagstellers niet meer terugkomen ontstaat er soms een onnodig debat tussen stamgasten of wordt het topic volledig van het spoor getrokken met onzin, jij-bakkelei of bijzaken. Het topic over Amac ontspoort bijvoorbeeld volledig omdat stamgasten gaan bekvechten over hun mobieltjes en wifi-verbindingen, terwijl de vraag een gebroken beeldscherm betrof.
Zoals al gezegd, voor hij- en zij-discussies zijn vele andere plekken beter geschikt.
Als de gedachtenwisseling ontspoort: direct melden en duimen dat moderatie dezelfde dag nog ingrijpt. En dan niet verwachten dat moderators altijd persoonlijk rapporteren hoe ze met de melding omgaan. Kom op zeg...
We moeten u dus voortaan aanspreken met het meervoud 'stamgasten'?
Voor de mods, misschien een duidelijker beleid voeren, zodat je niet afhankelijk bent van de meldingen. En niet elke melding betekent dat er iets fout is met het bericht, het gemelde bericht kan ook een voortzetting zijn van iets anders. Als moderatie is het dan de taak om uit te zoeken of (bijvoorbeeld: het topic gedurende de discussie verschoven is of dat er daadwerkelijk offtopic gereageerd wordt) er iets mis is met dat gemelde bericht en na te gaan of er in dat geval meer in de discussie staat dat ertoe geleid heeft dat iemand gaat melden.
Voor de mods, misschien een duidelijker beleid voeren, zodat je niet afhankelijk bent van de meldingen. En niet elke melding betekent dat er iets fout is met het bericht, het gemelde bericht kan ook een voortzetting zijn van iets anders. Als moderatie is het dan de taak om uit te zoeken of (bijvoorbeeld: het topic gedurende de discussie verschoven is of dat er daadwerkelijk offtopic gereageerd wordt) er iets mis is met dat gemelde bericht en na te gaan of er in dat geval meer in de discussie staat dat ertoe geleid heeft dat iemand gaat melden.
Frappant! Mijn vorige bericht heb ik vandaag precies een half jaar geleden geplaatst; een mooie gelegenheid om eens te kijken hoe het ermee staat. Nu val ik met mijn neus in de boter; het een en ander teruglezend, zie ik dat er sindsdien bitter weinig veranderd is.
Voor wat het waard is, een paar tips die de afgelopen jaren (!) al herhaaldelijk en tevergeefs geopperd zijn:
• Nieuwe topics van nieuwe leden veel sneller plaatsen
• Topicstarters een e-mail sturen als hun topic geplaatst is
• Topic starters standaard abonneren op hun eigen topic, zodat ze ook een e-mail krijgen als er reacties geplaatst worden
• Als een OP verwijderd wordt, ofwel (1) het hele topic verwijderen, ofwel (2) de tekst vervangen door “oorspronkelijke bericht door de moderatie verwijderd” én het topic direct sluiten. Hiermee voorkom je dat iemand anders ineens als TS staat vermeld, maar is een eventuele zinvolle discussie nog te lezen.
• Actief en participatief modereren, zoals een jaar of wat geleden een tijdje werd gedaan; dat had snel een positief effect
• Geen enkele ruimte geven aan schijnheilige zuignappen.
Zoals ik een half jaar geleden schreef:
Voor wat het waard is, een paar tips die de afgelopen jaren (!) al herhaaldelijk en tevergeefs geopperd zijn:
• Nieuwe topics van nieuwe leden veel sneller plaatsen
• Topicstarters een e-mail sturen als hun topic geplaatst is
• Topic starters standaard abonneren op hun eigen topic, zodat ze ook een e-mail krijgen als er reacties geplaatst worden
• Als een OP verwijderd wordt, ofwel (1) het hele topic verwijderen, ofwel (2) de tekst vervangen door “oorspronkelijke bericht door de moderatie verwijderd” én het topic direct sluiten. Hiermee voorkom je dat iemand anders ineens als TS staat vermeld, maar is een eventuele zinvolle discussie nog te lezen.
• Actief en participatief modereren, zoals een jaar of wat geleden een tijdje werd gedaan; dat had snel een positief effect
• Geen enkele ruimte geven aan schijnheilige zuignappen.
Zoals ik een half jaar geleden schreef:
Ik zal hier voorlopig niet reageren. Tot die tijd wens ik de meesten van u een mooie winter.
Jablan
, Thijs124
, witte angora
, Consumenneke
, Moneyman
en alfatrion
vinden dit leuk
-
Consumenneke
-
juliomariner
Er ontspoort niets. De mods hebben alleen een duidelijk spambericht verwijderd.
-
Consumenneke
Aah, en u dacht: daar ga ik in het topic eens op voortborduren?juliomariner schreef: ↑13 nov 2025 19:07Er ontspoort niets. De mods hebben alleen een duidelijk spambericht verwijderd.
-
juliomariner
Tja als u de boel weer eens als een trol probeert op te naaien geef ik graag uitleg hoe het wel zat.
Consumenneke
vindt dit leuk
-
Consumenneke
Tut-tut-tut: ik heb dat probleem met opzet hier genoemd om te voorkomen dat er in het topic zelf een boel gedoe zou ontstaan. Vind u dat trollen?juliomariner schreef: ↑13 nov 2025 19:30Tja als u de boel weer eens als een trol probeert op te naaien geef ik graag uitleg hoe het wel zat.
-
juliomariner
Welk probleem, het probleem was allang opgelost maar u moest er zonodig nogmaals een probleem van maken.
-
StevieNL81
Gevalletje pebkac
-
Consumenneke
Op straat zou de politie zeggen: doorlopen, er valt hier niets te zien....juliomariner schreef: ↑13 nov 2025 19:55Welk probleem, het probleem was allang opgelost maar u moest er zonodig nogmaals een probleem van maken.
Online betekent dat: de spam verwijderen en alle berichten die daar op voortborduren en dus niks toevoegen.
Dan krijg je ook geen vrijwillige verkeersregelaars die zich geroepen voelen om in het inmiddels verwarrende topic uit te leggen wat er gebeurt.
Dat kan immers beter in dit feedback topic. Als het nog nodig is.
Noem het maar trollen. Is gewoon online boerenwijsheid.
-
juliomariner
Ja en? Waarom begon u er dan over als er allang geen probleem meer is.
Het probleem hier is nu dat u volgens mij een enorme ijdeltuit bent en graag uw tekstjes op internet leest.
Het probleem hier is nu dat u volgens mij een enorme ijdeltuit bent en graag uw tekstjes op internet leest.
-
Consumenneke
Jammer dat u nu op de man gaat spelen. Als u snel boos wordt, kan ik een wandeling en wat frisse lucht aanbevelen.juliomariner schreef: ↑13 nov 2025 20:23Het probleem hier is nu dat u volgens mij een enorme ijdeltuit bent en graag uw tekstjes op internet leest.
-
juliomariner
Op de man spelen, dat gedrag is u natuurlijk totaal onbekend.
Als ik even amateur psycholoog mag spelen, u vertoond volgens mij toch behoorlijk wat narcistische trekjes
Als ik even amateur psycholoog mag spelen, u vertoond volgens mij toch behoorlijk wat narcistische trekjes
Hier had ik een reactie op gegeven, maar die is zonder kennisgeving verwijderd. Vraag mij af, waarom?J. Deltoer schreef: ↑10 nov 2025 10:36Waar is Dagkoers als je hem nodig hebt voor diepzinniger discussies.