De meeste consumenten vinden het simpelweg teveel moeite om eerst eventjes op Internet te onderzoeken met wie ze nou zaken gaan doen.
Kortzichtige generalisatie. Wellicht juist voor de groep van topicstarters. Maar dat is verre van een a-selecte groep.
Daar heeft u gelijk in. Niet correct geformuleerd. Had beter kunnen zeggen de meeste HEM klanten vinden het simpelweg teveel moeite om eerst eventjes op Internet te onderzoeken met wie ze nou zaken gaan doen. Dat was in deze context een stuk betere formulering. Want inderdaad, de consumenten die er niet intrappen en dus niet met HEM in zee gingen, die zien we ook niet als TS terug op het Trosradar forum.
Veel consumenten hebben nu eenmaal grote moeite met hun eigen verantwoordelijkheid.
Hoe moet ik dat lezen? Groen licht voor bedrijven die de boel besodemieteren?
Nee hoor, zo moet u het niet lezen. Maar dat bedrijven de boel besodemieteren komt mede doordat velen niet de meest basale checks uitvoeren alvorens een dienst of product aan te schaffen. En als ze dan belazerd worden, dan moeten die consumenten ineens zelf actie gaan ondernemen om hun geld terug te krijgen. En met die beide zaken hebben velen grote moeite.
Ik denk dat het vertrouwen in energiebedrijven toch een heel ander ding is dan het vertrouwen in dropshipping en riool, dak, sleutel en ook auto onderhoud.
Bij energiebedrijven ligt er toch een deken van door de overheid geïnstalleerde veiligheidsmaatregelen overheen. Die helaas de laatste jaren vaker jammerlijk gefaald heeft. Als de mensen de bekende energievergelijkers gebruiken ligt het accent op de prijs. En dan nog het idee dat als er wat meer voorschotten betaald worden er hopelijk een grote teruggave uit voortvloeit. Ik spaar liever bij een bank die gegarandeerd wordt door de Nederlandse Staat en ook nog eens rente genereert.