Modelcontract leveringkosten (10x hoger dan gemiddeld)

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
ZeerPrivé

Re: Modelcontract leveringkosten (10x hoger dan gemiddeld)

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

16again schreef:
10 jan 2025 21:48
ZeerPrivé schreef:
10 jan 2025 19:59
@16again Ik moet er niet aan denken een leverancier te hebben die eigenhandig het voorschotbedrag wijzigt. Je krijgt een advies in de app en het is aan de klant dat advies op te volgen of niet.
Ik heb het niet over een opgelegde wijziging van het termijnbedrag, TS kreeg juist geen advies wat een passend maandbedrag zou zijn in de nieuwe situatie !
Het verdienmodel is juist de hogere kosten niet door te berekenen, de klant te weinig laten betalen om hem niet weg te jagen, en achteraf de opgelopen rekening te presenteren.

Bij mij gebeurt het tegenovergestelde.: Bij elke wijziging past mijn leverancier wel het maandbedrag aan, steevast te hoog, en dan zet ik het weer naar beneden.
Buiten dat ik dus niet bij zo'n leverancier zou willen zitten, daar let jij dan toch ook zelf op en onderneem je zelf actie?

16again

Ongelezen bericht door 16again »

Triforce schreef:
10 jan 2025 23:58
Aka de '16again special'. Heel veel gewicht hangen aan een detail van ondergeschikt belang.
Ik laat het aan TS om te bepalen of dit een detail van ondergeschikt belang was.
ZeerPrivé schreef:
11 jan 2025 00:41
16again schreef:
10 jan 2025 21:48
Bij mij gebeurt het tegenovergestelde.: Bij elke wijziging past mijn leverancier wel het maandbedrag aan, steevast te hoog, en dan zet ik het weer naar beneden.
Buiten dat ik dus niet bij zo'n leverancier zou willen zitten, daar let jij dan toch ook zelf op en onderneem je zelf actie?
Vreemde vraag, het antwoord staat al in je quote

Ron5300

Ongelezen bericht door Ron5300 »

Maar toch, voordat men een energiecontract aangaat worden er een aantal vragen gesteld o.a. heeft u zonnepanelen of is er sprake van teruglevering, als u met nee antwoord wat het in uw situatie het geval is ziet de berekening er in het modelcontact er heel anders uit.
Antwoord u met ja er is sprake van teruglevering dan worden de terugleveringskosten in het modelcontract meegenomen en als u dan een energiecontract afsluit gaat de energieleverancier er van uit dat u ook stroom teruglevert.

Misschien is het nog mogelijk om een contractwijziging door te laten voeren waarbij het terugleveringsdeel uit het contact gehaald wordt maar als dat al mogelijk is niet met terugwerkende kracht en maakt dat u het reeds betaalde bedrag niet terug kan vorderen.

angel1978

Ongelezen bericht door angel1978 »

Ron5300 schreef:
11 jan 2025 11:37
Maar toch, voordat men een energiecontract aangaat worden er een aantal vragen gesteld o.a. heeft u zonnepanelen of is er sprake van teruglevering, als u met nee antwoord wat het in uw situatie het geval is ziet de berekening er in het modelcontact er heel anders uit.
Antwoord u met ja er is sprake van teruglevering dan worden de terugleveringskosten in het modelcontract meegenomen en als u dan een energiecontract afsluit gaat de energieleverancier er van uit dat u ook stroom teruglevert.

Misschien is het nog mogelijk om een contractwijziging door te laten voeren waarbij het terugleveringsdeel uit het contact gehaald wordt maar als dat al mogelijk is niet met terugwerkende kracht en maakt dat u het reeds betaalde bedrag niet terug kan vorderen.
Zo werkt het niet in een modelcontract.
Als iedereen nu eerst eens uitzoekt waar het precies over gaat en niet vanuit eigen perspectief en aannames allerlei onzin opschrijft, dan wordt het allemaal een stuk minder verwarrend.

Plaats reactie