Ik heb moeite mee om een vergelijking te maken wanneer ik ga kijken naar tarieven bij energiebedrijven.
Als ik bijv normaal 1500 kWh en dal 1000 kWh en gas 650 noteer dan komt daar een bepaald bedrag uit idem als ik een vergelijking maak met 2500 kWh terugleveren, maar en nu komt het:
Wat moet ik dan invullen wanneer ik teruglever? Ik heb wel de energy app waar alles staat maar begrijp niet hoe ik dit moet invullen bij energievergelijking zonder appels met peren te vergelijken.
Is het dan nog steeds 1500-1000 en 2500 teruglever of moet ik schatten zoals bijv
3500-2500 en 2500 terugleveren?
Hoe energie vergekijken
Re: Hoe energie vergekijken
Nee dat niet, maar mijn jaarlijkse opwek is ongeveer 5000 kWh en een groot deel wordt meteen verbruikt zoals bijv gisteren toen volop de zon scheen maar het toch koud was en tegelijkertijd de verwarming wordt geregeld met de split airco die dan verwarmt of de was die werd gedaan, je wekt op, een deel wordt meteen verbruikt en een andere deel wordt teruggeleverd en later o de avond verbruikt, het salderen
Het lastige is dat er nergens wordt getoond wat de evt teruglever boete is
Alles wat je direct verbruikt registreer je niet bij de energievergelijkers. Wordt ook niet door de energiemeter bijgehouden.
Bij gaslicht.com zie je bij elke leverancier wat de terugleverkosten zijn. Je moet alleen heel accuraat de vier getallen van stroom en het gasverbruik invullen. Niet schatten maar met je verbruik van het afgelopen jaar vergelijken. Dan staan ze binnen een seconde in de juiste volgorde op het scherm. Na volgend jaar wordt het sowieso anders (duurder) zonder salderen.
marc1766
vindt dit leuk