Bewijs is geen bevestiging. U wist dus al maanden dat het niet juist zat.alfatrion schreef: ↑23 mar 2025 12:12Je roeptoet maar wat. Partijen hebben geen afspraak gemaakt over het kanaal dat gebruikt moet worden. Daarbij komt dat er via de elektronische weg opgezegd moet kunnen worden omdat het contract ook langs die weg is aangegaan. Ik heb gebruik gemaakt van de chat zodat ik feedback heb dat de opzegging is aangekomen en daarvan bewijs heb.
Ik moet toegeven, een ijzersterke onderbouwing. Ik wil het niet, dus gebeurd het niet. U hebt automatische incasso afgesproken, op grond waarvan meent u dat zij dat niet mogen incasseren?alfatrion schreef: ↑23 mar 2025 12:12Als ik aangeef dat een bedrag niet van mijn bankrekening mag worden afgehaald, dan mag het bedrag niet van mijn bankrekening afgehaald. Dat geld ook als de afrekening later juist blijkt te zijn en ook als partijen geen geschil hebben over de afrekening. Er is één die gaat over andere in mij portomonee mogen graaien en dat ben ik.NeoDutchio schreef: ↑23 mar 2025 10:58Allemaal theorie, maar u zegt niets over de praktijk. Juist diegene die niets zeggen hebben het meest te verbergen.
Nu ben ik toch wel heel benieuwd wat uw aandeel in het geheel is. Als het niet over de einddatum gaat, wat hebt u aangegeven waaruit zou blijken dat de eindafrekening niet juist zou zijn en waardoor er niet geïncasseerd zou mogen worden.
Hebt u, volgens de voorwaarden, schriftelijk bezwaar aangetekend? En zo ja, wat was de reactie van Essent?
U hebt via de chat een overeenkomst gesloten? En neen, in de voorwaarden staat niet dat via de chat opgezegd kan worden.alfatrion schreef: ↑23 mar 2025 12:121. Wettelijk is vastgelegd dat langs dezelfde weg opgezegd moet kunnen worden als dat een overeenkomst aangegaan kan worden.
2. Partijen hebben geen afspraak over hoe opgezegd moet worden.
3. Volgens Essent zelf kan er ook telefonisch of via de chat worden opgezegd.
Ik kan mij niet voorstellen dat u overleden bent.alfatrion schreef: ↑23 mar 2025 12:12https://www.essent.nl/klantenservice/contract/opzeggenEr is iemand overleden
Gecondoleerd met dit verlies. We wensen je veel sterkte. Wil je het contract opzeggen? Of heb je vragen over het contract van de overledene? Bel ons op 0900-1550 (je betaalt alleen je gebruikelijke belkosten). Dan maken we het meteen in orde. Of geef de opzegging door via de chat. Dat kan ook buiten openingstijden.