Jij bent toch van de praktijk? Waar maak je zo druk om? Dit is gewoon de praktijk.NeoDutchio schreef: ↑11 apr 2025 15:11U bent vergeten om een nieuwe leverancier te zoeken en de bedoeling was om op 1 maart over te stappen. Van 1 tot 4 maart hebt u een aansluiting gehad waar niet voor betaald is. En ook al zou u het heel letterlijk willen nemen en waren er geen stroomverbruikers in huis of hebt u 4 dagen de hoofdschakelaar uit gehad, dan nog kost een aansluiting geld. Dat nu dus niet betaald is.
Essent incasseert dubbel
Re: Essent incasseert dubbel
Ik heb de afgelopen 12 maanden hier een aansluiting gehad waar ik niet voor betaald heb..
Blijkbaar vinden sommigen hier dat zo erg dat ik mezelf maar moet aangeven? Gevangenisstraf ofzo?
Blijkbaar vinden sommigen hier dat zo erg dat ik mezelf maar moet aangeven? Gevangenisstraf ofzo?
Consumenneke
vindt dit leuk
Leg jezelf vrijwillig huisarrest op.
-
Nee, de praktijk is dat Essent blijft doorleveren tot de nieuwe leverancier het overneemt. U wilt het theoretisch aanpakken door vast te houden aan de aangegeven einddatum en een aantal dagen niets betalen omdat u vergeten was een nieuw contract af te sluiten.alfatrion schreef: ↑11 apr 2025 16:44Jij bent toch van de praktijk? Waar maak je zo druk om? Dit is gewoon de praktijk.NeoDutchio schreef: ↑11 apr 2025 15:11U bent vergeten om een nieuwe leverancier te zoeken en de bedoeling was om op 1 maart over te stappen. Van 1 tot 4 maart hebt u een aansluiting gehad waar niet voor betaald is. En ook al zou u het heel letterlijk willen nemen en waren er geen stroomverbruikers in huis of hebt u 4 dagen de hoofdschakelaar uit gehad, dan nog kost een aansluiting geld. Dat nu dus niet betaald is.
Dat ook natuurlijk, maar daarnaast is de praktijk ook dat ik daarvoor niets betaal. Sterker nog, ik betaal nu vanaf 22 februari tot 4 maart niets (10 dagen, tot is exclusief).NeoDutchio schreef: ↑11 apr 2025 21:53Nee, de praktijk is dat Essent blijft doorleveren tot de nieuwe leverancier het overneemt.
Essent levert helemaal niets. Essent is hier enkel de leverancier op papier ( contract ). Als er echter geen contract is is er ook geen leverancier die levert. Enexis ( neem even aan dat die hier in spel is, lees anders Liander of ..) levert gewoon de stroom. De aansluiting is ook van Enexis en niet van Essent.NeoDutchio schreef: ↑11 apr 2025 21:53Nee, de praktijk is dat Essent blijft doorleveren tot de nieuwe leverancier het overneemt. U wilt het theoretisch aanpakken door vast te houden aan de aangegeven einddatum en een aantal dagen niets betalen omdat u vergeten was een nieuw contract af te sluiten.alfatrion schreef: ↑11 apr 2025 16:44Jij bent toch van de praktijk? Waar maak je zo druk om? Dit is gewoon de praktijk.NeoDutchio schreef: ↑11 apr 2025 15:11U bent vergeten om een nieuwe leverancier te zoeken en de bedoeling was om op 1 maart over te stappen. Van 1 tot 4 maart hebt u een aansluiting gehad waar niet voor betaald is. En ook al zou u het heel letterlijk willen nemen en waren er geen stroomverbruikers in huis of hebt u 4 dagen de hoofdschakelaar uit gehad, dan nog kost een aansluiting geld. Dat nu dus niet betaald is.
Deze discussie gaat werkelijk nergens om, behalve dat iemand koste wat het kost zijn punt vast wil blijven houden. Er zijn legio redenen waarom iemand tijdelijk energie zonder contract kan hebben. Dat is in de praktijk (
) geen enkel probleem, en daar is niets theoretisch aan.

Tussen mij en Essent is er vanaf 1 maart geen overeenkomst, maar Essent heeft aan haar kant wel voor dekking gezorgd. Als de opzegging goed was verwerkt, dan was dat natuurlijk niet gebeurt. Ik schat in dat Essent geen geld gaat terughalen op basis van de ongerechtvaardigde verrijking bij de netbeheerder of aan wie ze dan ook betaald. Dat levert te weinig op tenzij je het gedoe meetelt. Het verbruik in die drie dagen was zo laag dat het niet terugkomt op de afrekening.angel1978 schreef: ↑12 apr 2025 07:20Essent levert helemaal niets. Essent is hier enkel de leverancier op papier ( contract ). Als er echter geen contract is is er ook geen leverancier die levert. Enexis ( neem even aan dat die hier in spel is, lees anders Liander of ..) levert gewoon de stroom. De aansluiting is ook van Enexis en niet van Essent.
Hier is de meter de afgelopen dagen vervangen. Dat betekent ook dat ik in de praktijk iets miniscule heb gekregen, waar ik niets voor betaal. De verontwaardiging is alleen voor het forum. Ik twijfel er niet aan dat men in de praktijk, net zoals mee beweegt met de massa en daar dan ook niets voor zou betalen.
Jablan
vindt dit leuk
En ook als Essent geen dekking had gegeven, dan was de stroomdoorgifte gewoon doorgegaan. Daar zorgt de netbeheerder gewoon voor. Duurt het langer dan een paar dagen zonder reden, dan zal de netbeheerder een brief bezorgen met het dwingende verzoek om een leverancier te kiezen + een rekening. Bij geen reactie zal afsluiting volgen.alfatrion schreef: ↑12 apr 2025 14:14Tussen mij en Essent is er vanaf 1 maart geen overeenkomst, maar Essent heeft aan haar kant wel voor dekking gezorgd. Als de opzegging goed was verwerkt, dan was dat natuurlijk niet gebeurt. Ik schat in dat Essent geen geld gaat terughalen op basis van de ongerechtvaardigde verrijking bij de netbeheerder of aan wie ze dan ook betaald. Dat levert te weinig op tenzij je het gedoe meetelt. Het verbruik in die drie dagen was zo laag dat het niet terugkomt op de afrekening.angel1978 schreef: ↑12 apr 2025 07:20Essent levert helemaal niets. Essent is hier enkel de leverancier op papier ( contract ). Als er echter geen contract is is er ook geen leverancier die levert. Enexis ( neem even aan dat die hier in spel is, lees anders Liander of ..) levert gewoon de stroom. De aansluiting is ook van Enexis en niet van Essent.
Hier is de meter de afgelopen dagen vervangen. Dat betekent ook dat ik in de praktijk iets miniscule heb gekregen, waar ik niets voor betaal. De verontwaardiging is alleen voor het forum. Ik twijfel er niet aan dat men in de praktijk, net zoals mee beweegt met de massa en daar dan ook niets voor zou betalen.
https://www.enexis.nl/aansluitingen/afs ... r-contract
Ja, ik heb die brief in het verleden gehad na de koop van mijn woning.
Als je echt veel energie gebruikt dan kan de netbeheerder een vordering indienen op grond van de ongerechtvaardigde verrijking. Op dit forum wordt zo iets maar wat graag als een stok gebruikt. In deze casus moest de € 426,53 betalen terwijl hij anders c.a. € 1.200,- kwijt was geweest bij een leverancier.
https://uitspraken.rechtspraak.nl/detai ... :2020:1952
De rechter wijst een vordering van netbeheerder tot betaling van een bedrag af, indien die alleen gebaseerd wordt op het feit dat er een aansluiting is. Daarbij mag jaarlijks een klein beetje elektriciteit worden gebruikt.
https://uitspraken.rechtspraak.nl/detai ... :2024:7347
Als je echt veel energie gebruikt dan kan de netbeheerder een vordering indienen op grond van de ongerechtvaardigde verrijking. Op dit forum wordt zo iets maar wat graag als een stok gebruikt. In deze casus moest de € 426,53 betalen terwijl hij anders c.a. € 1.200,- kwijt was geweest bij een leverancier.
https://uitspraken.rechtspraak.nl/detai ... :2020:1952
De rechter wijst een vordering van netbeheerder tot betaling van een bedrag af, indien die alleen gebaseerd wordt op het feit dat er een aansluiting is. Daarbij mag jaarlijks een klein beetje elektriciteit worden gebruikt.
https://uitspraken.rechtspraak.nl/detai ... :2024:7347
Nieuw. De Essent-Enkelband. Voor alle wanbetalers of illegaal aangeslotenen. Met speciale functies!
Thijs124
vindt dit leuk