Aan gaslicht,com heb je niets. Zij nemen geen verantwoordelijkheid en in mijn geval hebben ze zelfs Innova Energie geholpen. Bij gaslicht.com ben jij geen klant maar is dat de energiemaatschappij.Lapsang schreef: ↑06 jan 2026 13:53Wat een misselijk makende zaak is dit (ik lees het pas nu).
Ik zou altijd eerst in contact gaan met gaslicht.com, want daar kun je tenminste normaal contact mee hebben. En gaslicht.com noemt zich ook steeds vaker "adviseur".
Verder zit ik na een jaarcontract altijd een korte periode in een variabel contract. Dan voorkom je in elk geval gedoe over begin- en einddatums.
Terugvordering Loyaliteitsbonus Innova Energie
-
Ik_weet_niet_alles
Re: Terugvordering Loyaliteitsbonus Innova Energie
Dan vraag ik mij af wat voor soort contact je met gaslicht.com hebt gehad.
Natuurlijk zijn zij niet degenen die het gaan oplossen, maar ik ken hen wel als mensen die hetgene wat je aandraagt serieus nemen en kennis van zaken hebben zij natuurlijk ook.
Natuurlijk zijn zij niet degenen die het gaan oplossen, maar ik ken hen wel als mensen die hetgene wat je aandraagt serieus nemen en kennis van zaken hebben zij natuurlijk ook.
-
Ik_weet_niet_alles
Mijn eerste vraag aan gaslicht.com was als volgt:
Ik ben vorig jaar via gaslicht.com overgestapt van ANWB naar Innova Energie. Daarbij zou ik van Innova een bonus krijgen van naar ik meen € 400. Klopt dat?
Ik kan deze bonus niet terugzien op de jaarafrekening van Innova Energie en wil controleren of het bonusbedrag klopt.
Dit lijkt mij een terechte vraag.
Dit is het antwoord van gaslicht.com:
Bedankt voor uw bericht.
Bij de overstap vorig jaar oktober naar Innova Energie oktober zat geen korting op het pakket. Dat is dus ook de reden dat u geen korting zag staan op uw eindafrekening.
ik hoop u zo voldoende te hebben geinformeerd.
Ik weet niet wat uw banden zijn met gaslicht.com maar met het antwoord heeft gaslicht.com precies aangegeven welke partij zij dienen.
Innova Energie heeft de bonusregeling niet toegepast en niet opgenomen in het contract. Uit het antwoord van gaslicht.com blijkt duidelijk dat zij hiervan op de hoogte waren maar de consument niet hebben gewaarschuwd.
De laatste overstap heb ik gedaan via Independer en dat is allemaal correct verlopen, ook de bonusregeling.
Ik ben vorig jaar via gaslicht.com overgestapt van ANWB naar Innova Energie. Daarbij zou ik van Innova een bonus krijgen van naar ik meen € 400. Klopt dat?
Ik kan deze bonus niet terugzien op de jaarafrekening van Innova Energie en wil controleren of het bonusbedrag klopt.
Dit lijkt mij een terechte vraag.
Dit is het antwoord van gaslicht.com:
Bedankt voor uw bericht.
Bij de overstap vorig jaar oktober naar Innova Energie oktober zat geen korting op het pakket. Dat is dus ook de reden dat u geen korting zag staan op uw eindafrekening.
ik hoop u zo voldoende te hebben geinformeerd.
Ik weet niet wat uw banden zijn met gaslicht.com maar met het antwoord heeft gaslicht.com precies aangegeven welke partij zij dienen.
Innova Energie heeft de bonusregeling niet toegepast en niet opgenomen in het contract. Uit het antwoord van gaslicht.com blijkt duidelijk dat zij hiervan op de hoogte waren maar de consument niet hebben gewaarschuwd.
De laatste overstap heb ik gedaan via Independer en dat is allemaal correct verlopen, ook de bonusregeling.
-
witte angora
Apart dat je in je contract geen vermelding hebt van die bonus, terwijl je er blijkbaar wel van uitging dat je het zou krijgen. Kan het zijn dat je per ongeluk iets anders hebt afgesloten als je dacht? Even niet opletten, dat overkomt zoveel mensen.
Die vermelding is volgens mij wel gebruikelijk. Vattenfall (waar ik nu zit) zet het als nota bene zo ongeveer als eerste in het contract. Als dat er niet in stond zou ik direct aan de bel hebben getrokken.
Die vermelding is volgens mij wel gebruikelijk. Vattenfall (waar ik nu zit) zet het als nota bene zo ongeveer als eerste in het contract. Als dat er niet in stond zou ik direct aan de bel hebben getrokken.
Je moet natuurlijk bij een overstap meteen alles controleren wat men je toestuurt. E-mails, contract enzovoort.
En dan kijken of die bonus ook echt vermeld staat.
Afgelopen augustus ging ik naar Vattenfall en in het contract staat:
Product stroom
Groen uit Nederland Vast
Product gas
Vaste Prijs Gas
Contract afgesloten op
16 juli 2025
Cadeau
€ 420,00 korting
Start levering stroom en gas
1 augustus 2025
Einddatum stroom en gas
31 juli 2026
Looptijd stroom en gas
12 maanden
Je moet wel alert zijn dat ze op hun gekozen moment kunnen incasseren, maar mijn bank laat automatische incasso's altijd toe, zelfs als het saldo €0 is.
En dan kijken of die bonus ook echt vermeld staat.
Afgelopen augustus ging ik naar Vattenfall en in het contract staat:
Product stroom
Groen uit Nederland Vast
Product gas
Vaste Prijs Gas
Contract afgesloten op
16 juli 2025
Cadeau
€ 420,00 korting
Start levering stroom en gas
1 augustus 2025
Einddatum stroom en gas
31 juli 2026
Looptijd stroom en gas
12 maanden
Je moet wel alert zijn dat ze op hun gekozen moment kunnen incasseren, maar mijn bank laat automatische incasso's altijd toe, zelfs als het saldo €0 is.
Natuurlijk heb ik geen enkele band met gaslicht.com behalve een menselijke zoals ik die ook met u heb.Ik_weet_niet_alles schreef: ↑06 jan 2026 21:53Ik weet niet wat uw banden zijn met gaslicht.com maar met het antwoord heeft gaslicht.com precies aangegeven welke partij zij dienen.
-
Ik_weet_niet_alles
Ik ging er niet van uit. Er was een bonusregeling, alleen wist ik het bedrag niet meer. Die heb ik teruggevonden door een oude website van gaslicht te bekijken.witte angora schreef: ↑06 jan 2026 22:00Apart dat je in je contract geen vermelding hebt van die bonus, terwijl je er blijkbaar wel van uitging dat je het zou krijgen. Kan het zijn dat je per ongeluk iets anders hebt afgesloten als je dacht? Even niet opletten, dat overkomt zoveel mensen.
De voorwaarden van de loyaliteitsbonus zaten bij het contract dus ga ik ervan uit dat de regeling van toepassing is. De geschillencommissie heeft in mijn voordeel gesproken en zij vonden de uitleg van Innova Energie misleidend. De bonusregeling was gewoon van toepassing ook al stond het niet in het contract.
Ik heb alsnog mijn bonus gekregen middels de geschillencommissie.
Als Innova Energie gelijk de bonus had uitgekeerd hadden ze geld bespaard door de gang naar de geschillencommissie te vermijden. Nu ligt er een uitspraak die ook andere consumenten kunnen gebruiken.