Sonos waarom overal maar EEN ster ????

Hier kan je al jouw problemen kwijt over alle audio- en videoapparatuur.
hercu1965
Berichten: 114
Lid geworden op: 19 feb 2010 21:43
Locatie: rotterdam

Sonos waarom overal maar EEN ster ????

Ongelezen bericht door hercu1965 »

Ik kocht 4 jaar geleden een nieuwe Sonos set te waarde van kleine 3000 euro

in die 4 jaar regelmatig storingen gehad zoals krakende snotterende verbinding maar altijd met de helpdesk op kunnen lossen.

Nu ging vorige maand mijn ca 4 jaar oude Sonos Playbar stuk , een software storing , de soundbar was niet meer terug te zetten in de fabrieksinstellingen, dit allemaal met de helpdesk aan de telefoon vastgesteld.

ik moest mijn Sonos Playbar naar Polen toesturen en als het inderdaad zo was zou ik een voucher krijgen van 30% korting bij aankoop van een nieuwe soundbar.

Ik op de website van Sonos beetje rond snuffelen stond de ARC daar te koop voor 699 euro ik dacht 30% korting eraf kost het me 460 euro maar voor die prijs wilde ik het wel wagen, je weet inmiddels dat je bij Sonos niet raar moet opkijken als het na 4 jaar stuk gaat.................

De voucher die ik na 5 dagen zou krijgen kwam maar niet dus ik weer bellen met Sonos na 1,5 week, dezelfde dag kreeg ik via de mail mijn fel begeerde voucher code van 30%

Wil ik die Sonos ARC bestellen van 699 euro maar als ik die voucher code invoer verandert er niets aan het eindbedrag.

Ik weer bellen met Sonos, de eerste medewerker luistert alles aan , ik moet met de verkoop verbonden worden , weer 10 min in de wacht. Eindelijk iemand aan de lijn de me weet uit te leggen dat op de website de Sonos ARC al met 30% korting wordt aangeboden . hij zou normaal 1000 euro kosten, huh ? als ik in de google zoekbalk Sonos ARC invoer staan ze overal te koop voor 750 euro ! Maar ik zou toch 30% korting krijgen omdat mijn Sonos Playbar na 4 jaar kapot ging ? Nee omdat er via de website al 30% korting op zit is mijn Voucher code NIETS WAARD.

Wie wil er nog een Sonos voucher code van 30% die niets waard blijkt te zijn ???.

Ook bij mij is de waardering voor Sonos naar 1 ster gezakt....................

Inmiddels via testen gekeken wie de beste soundbars maakt en dat is JBL , alles wat hier nog staat aan Sonos gaat de deur uit en JBL gaat de opvolger worden.

ZeerPrivé
Berichten: 5723
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Sonos waarom overal maar EEN ster ????

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Ondertussen weer € 799,- https://www.sonos.com/nl-nl/shop/arc

Thijs124
Berichten: 879
Lid geworden op: 29 aug 2023 21:02

Re: Sonos waarom overal maar EEN ster ????

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Dan weet je uit eigen ervaring waarom maar een ster.
Doe je voordeel met die kennis.

Moneyman
Berichten: 30386
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Sonos waarom overal maar EEN ster ????

Ongelezen bericht door Moneyman »

Als je de Arc wilt hebben, loont het om de prijzen in de gaten te houden (en via Marktplaats is ook nog veel korting, ook richting de 30%!) direct bij Sonos zelf te regelen).

Heb vorig jaar zelf ook met een leuke korting de Arc gekocht en daar een paar maanden geleden twee Era's 100 en de Sub mini aan toegevoegd - allemaal met leuke korting.

Dat JBL de beste zou zijn is overigens ook iets waar de meningen nogal over uiteen lopen. Logisch ook, want geluid is smaak... ga dus vooral zelf luisteren en koop wat JIJ het best vindt klinken binnen je budget.

ZeerPrivé
Berichten: 5723
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Sonos waarom overal maar EEN ster ????

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Waar haal jij die 1* waardering vandaan? En waar heb je gevonden dat JBL de beste soundbar levert?

Moneyman
Berichten: 30386
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Sonos waarom overal maar EEN ster ????

Ongelezen bericht door Moneyman »

ZeerPrivé schreef:
03 jun 2024 16:59
Waar haal jij die 1* waardering vandaan?
Hier, denk ik. De Sonos reviews bij de diverse leveranciers en de hifi-platformen geven echter heel ander, veel beter beeld.

ZeerPrivé
Berichten: 5723
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Sonos waarom overal maar EEN ster ????

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

De Sonos reviews bij de diverse leveranciers en de hifi-platformen geven echter heel ander, veel beter beeld.
Precies! Vandaar ook mijn vraag. Bedankt vd link.

aarie25
Berichten: 298
Lid geworden op: 23 apr 2013 08:14

Re: Sonos waarom overal maar EEN ster ????

Ongelezen bericht door aarie25 »

ZeerPrivé schreef:
03 jun 2024 16:59
Waar haal jij die 1* waardering vandaan? En waar heb je gevonden dat JBL de beste soundbar levert?
Ook veel 1 sterren in de Playstore, waaronder één van mij.
Vooral over problemen met de app, net zoals ik ervaar. Hier werkt het voor de rest wel goed, alleen na enkele updates veel problemen met het niet kunnen vinden van mijn set en regelmatig voor enkele seconden wegvallend radio.
Wordt niets aangedaan van uit Sonos.

hercu1965
Berichten: 114
Lid geworden op: 19 feb 2010 21:43
Locatie: rotterdam

Re: Sonos waarom overal maar EEN ster ????

Ongelezen bericht door hercu1965 »

ZeerPrivé schreef:
03 jun 2024 16:59
Waar haal jij die 1* waardering vandaan? En waar heb je gevonden dat JBL de beste soundbar levert?
https://www.trustpilot.com/review/www.sonos.com?page=4


Ik heb gewoon gegoogeld wat is de beste soundbar

Moneyman
Berichten: 30386
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Sonos waarom overal maar EEN ster ????

Ongelezen bericht door Moneyman »

hercu1965 schreef:
04 jun 2024 00:25
Ik heb gewoon gegoogeld wat is de beste soundbar
Tip: doe dan vooral eerst beter onderzoek voordat je tot aanschaf overgaat :lol:
aarie25 schreef:
03 jun 2024 19:55
Ook veel 1 sterren in de Playstore, waaronder één van mij.
Vooral over problemen met de app, net zoals ik ervaar. [...]
Wordt niets aangedaan van uit Sonos.
Ik zie inderdaad meer klachten over de app dan over de soundbar zelf. Reden voor Sonos geweest om recent een compleet vernieuwde app uit te rollen. Dus hoezo, "er wordt niets aan gedaan"? Er zijn ook wat kinderziekten n.a.v. de nieuwe app, en ook daar wordt aan gewerkt.

ZeerPrivé
Berichten: 5723
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Sonos waarom overal maar EEN ster ????

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

hercu1965 schreef:
04 jun 2024 00:25
ZeerPrivé schreef:
03 jun 2024 16:59
Waar haal jij die 1* waardering vandaan? En waar heb je gevonden dat JBL de beste soundbar levert?
https://www.trustpilot.com/review/www.sonos.com?page=4

Ik heb gewoon gegoogeld wat is de beste soundbar
Trustpilot is natuurlijk niet overal. Als de klacht alleen gaat over problemen met en verdwenen features in de nieuwe app, zou ik toch nog even wachten, want er wordt wel degelijk aan gewerkt.

Dit staat op Bright https://www.bright.nl/nieuws/1201613/so ... p-toe.html

En googelen op 'beste soundbar' lijkt mij niet echt de manier om een andere soundbar uit te zoeken. :roll:

PGros
Berichten: 1164
Lid geworden op: 01 feb 2021 11:33

Re: Sonos waarom overal maar EEN ster ????

Ongelezen bericht door PGros »

ZeerPrivé schreef:
04 jun 2024 12:22
En googelen op 'beste soundbar' lijkt mij niet echt de manier om een andere soundbar uit te zoeken. :roll:
hoe moet je dan beginnen? Wat is de slechtste soundbar?

ZeerPrivé
Berichten: 5723
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Sonos waarom overal maar EEN ster ????

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

PGros schreef:
04 jun 2024 12:27
ZeerPrivé schreef:
04 jun 2024 12:22
En googelen op 'beste soundbar' lijkt mij niet echt de manier om een andere soundbar uit te zoeken. :roll:
hoe moet je dan beginnen? Wat is de slechtste soundbar?
Ja inderdaad. :wink: :roll:

hercu1965
Berichten: 114
Lid geworden op: 19 feb 2010 21:43
Locatie: rotterdam

Re: Sonos waarom overal maar EEN ster ????

Ongelezen bericht door hercu1965 »

DUBBEL GENAAID DOOR SONOS

inmiddels alles restanten de SUB en de grote speakers play 5 gen. 2 verkocht via marktplaats.

omdat ik om 30% korting te kunnen krijgen mijn kapotte Soundbar "de Playbar " moest opsturen naar PL en ze daar geconstateerd hebben dat het om een software storing ging.
kreeg ik een waardeloze 30% korting voucher dus noem het een NUL % korting voucher

maar nu is ook mijn 4 jaar oude Playbar in Polen ! misschien had deze wel te repareren geweest. Of is inmiddels al gerepareerd !!
deze kans is me ook ontnomen in ruil voor de ; NUL procent korting voucher

ik voel me echt genaaid door Sonos wat zich voordoet als een premium merk , maar je op allerlei manieren laat zakken en totaal geen oplossingen aanbied.

doen maar eens in de google zoekbalk ; sonos revieuws

die van NL was 1 ster maar die van Belgie is ook 1 ster dat kan geen toeval zijn !

https://nl-be.trustpilot.com/review/www ... com?page=2

Heb inmiddels de YAMAHA YSP-5600 op het oog , Japanse kwaliteit heeft me nog nooit teleurgesteld
Laatst gewijzigd door hercu1965 op 04 jun 2024 14:47, 2 keer totaal gewijzigd.

Moneyman
Berichten: 30386
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Sonos waarom overal maar EEN ster ????

Ongelezen bericht door Moneyman »

Die Yamaha is een mooi stukje techniek. Mag ook wel, want hij is twee maal zo duur als een Sonos ARC.

Nijogeth
Berichten: 10158
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Sonos waarom overal maar EEN ster ????

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Het probleem met Sonos en veel van dat soort systemen is voor mij het moeten gebruiken van een app. Wat dat betreft is mijn JBL setje prima, omdat je die kan koppelen zonder app en muziek kan afspelen via Bluetooth.

angel1978
Berichten: 11085
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Sonos waarom overal maar EEN ster ????

Ongelezen bericht door angel1978 »

Nijogeth schreef:
04 jun 2024 14:50
Het probleem met Sonos en veel van dat soort systemen is voor mij het moeten gebruiken van een app. Wat dat betreft is mijn JBL setje prima, omdat je die kan koppelen zonder app en muziek kan afspelen via Bluetooth.
Dat kan met sonos ook gewoon:

https://support.sonos.com/nl-nl/article ... h-on-sonos

Hoewel ik me echt niet voor kan stellen waarom je dat zou willen, maar ieder zijn ding.

Nijogeth
Berichten: 10158
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Sonos waarom overal maar EEN ster ????

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ik zou niet weten waarom ik een app zou moeten gebruiken, maar dat zal wel weer aan mij liggen. De app die ik gebruik is Spotify in mijn geval.

hercu1965
Berichten: 114
Lid geworden op: 19 feb 2010 21:43
Locatie: rotterdam

Re: Sonos waarom overal maar EEN ster ????

Ongelezen bericht door hercu1965 »

Moneyman schreef:
04 jun 2024 14:45
Die Yamaha is een mooi stukje techniek. Mag ook wel, want hij is twee maal zo duur als een Sonos ARC.
de yamaha YSP 5600 is niet alleen soundbar hij is ook subwoofer en hij is is ook 9.1 surround alles in EEN behuizing.
das ca 800 goedkoper en echte bassen recht op je gericht en niet een subwoofer ergens in de hoek die een beetje vaag staat te brommen, ik heb nog nooit een mooie strakke bas uit een SUB horen komen als je het vergelijkt met 2 topklasse luidsprekers recht op je gericht

en je hebt geen kans dat de SUB of achterspeakers het weer eens niet doen omdat ze niet herkend worden en je de hele boel weer moet resetten en aanmelden, in die 4 jaar is schat wel 10 x gebeurd.

angel1978
Berichten: 11085
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Sonos waarom overal maar EEN ster ????

Ongelezen bericht door angel1978 »

Nijogeth schreef:
04 jun 2024 15:00
Ik zou niet weten waarom ik een app zou moeten gebruiken, maar dat zal wel weer aan mij liggen. De app die ik gebruik is Spotify in mijn geval.

Ik ook niet, daarom ook mijn vraag.
Heb hier al jaren sonos ( en spotify ), maar gebruik de app van sonos zelf zo goed als nooit ( enkel bij instellen van een nieuw apparaat en de heel enkele keer voor het wijzigen van speakers die samen moeten afspelen ).
De behoefte om de muziek te koppelen aan een bt-verbinding en afhankelijk te maken van nog een apparaat is me altijd een raadsel gebleven; dat was nu juist wat ik niet wilde.

Plaats reactie