Ziggo stopt met Medibox xl , kan alleen omgezet worden met abonnement internet
Ziggo stopt met Medibox xl , kan alleen omgezet worden met abonnement internet
Ik heb ziggo tv zonder internet.
Nu stopt ziggo met Mediabox xl .
In het voorjaar 2025 daar al over gesproken met Ziggo , was geen probleem kon gewoon omgeruild worden .
Vandaag blijkt dat omruilen niet kan als je geen internet abonnement van Ziggo erbij afsluit . Koppel verkoop vlgs mij .
Ik heb al jaren XS4ALL /KPN glasvezel wat goed bevalt.
Kan Ziggo zomaar besluiten dat TV inclusief internet aansluiting een must is ?
In het voorjaar 2025 daar al over gesproken met Ziggo , was geen probleem kon gewoon omgeruild worden .
Vandaag blijkt dat omruilen niet kan als je geen internet abonnement van Ziggo erbij afsluit . Koppel verkoop vlgs mij .
-
witte angora
Re: Ziggo stopt met Medibox xl , kan alleen omgezet worden met abonnement internet
De aanbieder bepaalt natuurlijk zelf zijn/haar aanbod. Dat aanbod kan in de loop van de tijd veranderen. Dus ja, ik denk dat dit mag.
Je zou ook eens kunnen kijken voor een andere aanbieder voor je TV. Krijg je het niet standaard bij je KPN glasvezel abonnement?
Je zou ook eens kunnen kijken voor een andere aanbieder voor je TV. Krijg je het niet standaard bij je KPN glasvezel abonnement?
Re: Ziggo stopt met Medibox xl , kan alleen omgezet worden met abonnement internet
Ik zou bij kpn een alles in een abbonement afsluiten. Werkt prima.
-
Wat-nou-weer
De Mediabox XL is een oude energie slurpende Mediabox, begrijpelijk dat ze daarmee stoppen. De nieuwe Next en Mini hebben Ziggo internet nodig. Een KPN box werkt ook alleen met KPN internet.
Het handigst voor jou is een tv abonnement bij KPN afsluiten.
Edit. Als je graag via de coax wilt blijven kijken, kan je eventueel een CI+ module huren bij Ziggo. Daarvoor moet wel je t.v. geschikt zijn. Voor hulp kan je terecht op de
https://community.vodafoneziggo.nl/
Het handigst voor jou is een tv abonnement bij KPN afsluiten.
Edit. Als je graag via de coax wilt blijven kijken, kan je eventueel een CI+ module huren bij Ziggo. Daarvoor moet wel je t.v. geschikt zijn. Voor hulp kan je terecht op de
https://community.vodafoneziggo.nl/
bupaul
vindt dit leuk
-
Teunbosseman
- Contacteer:
Arie007 schreef: ↑09 dec 2025 09:12Ik heb ziggo tv zonder internet.
Weet niet wat de kosten zijn voor alleen TV bij Ziggo maar wellicht is Canal+ een idee ? Kost 14,95 p,mnd met ESPN en kan op 2 apparaten tegelijk bekeken worden. Of NLziet voor 7,95 per maand.
Voor de nieuwere types Mediabox van Ziggo is Internet inderdaad een must, omdat deze niet (volledig) meer via Coax werken, maar (deels) via Ethernet en dan alleen als de internet verbinding van Ziggo is.
Als je geen Ziggo internet wil, maar wel TV van Ziggo kan je nog wel gewoon van CI+ gebruik maken op de TV. Daar heb je helemaal geen extra kastje voor nodig.
De nieuwe setopbox werkt volledig vie ethernet of wifi. Niet deels. De coaxaansluiting termineert aan de ingang van de modem. Daarna is alles ethernet of wifi. Voor de setopbox is de aansluiting voor de modem niet relevant.Cro schreef: ↑09 dec 2025 12:42Voor de nieuwere types Mediabox van Ziggo is Internet inderdaad een must, omdat deze niet (volledig) meer via Coax werken, maar (deels) via Ethernet en dan alleen als de internet verbinding van Ziggo is.
Als je geen Ziggo internet wil, maar wel TV van Ziggo kan je nog wel gewoon van CI+ gebruik maken op de TV. Daar heb je helemaal geen extra kastje voor nodig.
Van de Media Box Next en de Media Box Next Mini heeft enkel de Lite geen Coax aansluiting meer.
Waarbij de Next deels coax gebruikt (voor de lineare tv) en deels ethernet (voor de apps / on demand diensten). Vandaar dus het onderscheid in mijn post.
Next: https://www.ziggo.nl/televisie/mediabox ... cificaties
Next Mini: https://www.ziggo.nl/televisie/mediabox ... cificaties
Media Box Next moet je wel specifiek naar vragen (mogelijk tegenwoordig zelfs flink), want die leveren ze alleen nog uit in specifieke situaties (juist waar men nog coax wil gebruiken, maar dan kan je dus niet alle functionaliteit benutten), tenzij je hem er als 2de box bij huurt uit mijn hoofd, dan doen ze minder lastig.
Ik heb niet naar de prijzen gekeken, maar vaak is een internetabonnement zonder TV en de app NLziet goedkoper.
TV kijken zonder internet, dat is verleden tijd
TV kijken zonder internet, dat is verleden tijd
-
peter17111962
blijf uw huidige abonnement houden en zet die box op zolder in een doos.
Ga vervolgens naar de lokale kringloop en haal daar een Humax 5300C voor 5 Euro en sluit
die aan op uw coax kabel. Kan nog jaren duren voordat die dingen niet meer werken.
Ga vervolgens naar de lokale kringloop en haal daar een Humax 5300C voor 5 Euro en sluit
die aan op uw coax kabel. Kan nog jaren duren voordat die dingen niet meer werken.
Voor zover bekend zijn klanten van de verplichte omruil door Ziggo op de hoogte gebracht en kunnen kiezen voor de Next of de Next mini.
Ziggo stelt niet dat klanten met alleen een digitaal tv abonnement verplicht zijn om een internet abonnement af te gaan nemen en zou de Next met coax aansluiting een goede optie zijn.
Van de verouderde mediabox was het interactieve deel al uitgeschakeld dus wat dat betreft veranderd er niet bijster veel.
Wat ik me wel voor kan stellen is dat Ziggo een persoonlijk aanbod doet om ook internet af te nemen want dan kan het interactieve deel wel weer gebruikt worden.
Of een Humax 5300 box kopen zinvol is want die maakt gebruik van een Ziggo smartcard en die wordt na omruiling van de ontvanger door Ziggo gedeactiveerd.
Ziggo stelt niet dat klanten met alleen een digitaal tv abonnement verplicht zijn om een internet abonnement af te gaan nemen en zou de Next met coax aansluiting een goede optie zijn.
Van de verouderde mediabox was het interactieve deel al uitgeschakeld dus wat dat betreft veranderd er niet bijster veel.
Wat ik me wel voor kan stellen is dat Ziggo een persoonlijk aanbod doet om ook internet af te nemen want dan kan het interactieve deel wel weer gebruikt worden.
Of een Humax 5300 box kopen zinvol is want die maakt gebruik van een Ziggo smartcard en die wordt na omruiling van de ontvanger door Ziggo gedeactiveerd.
-
peter17111962
Ook zonder smartcard kunnen er een aantal zenders worden ontvangen.Ron5300 schreef: ↑10 dec 2025 12:55Voor zover bekend zijn klanten van de verplichte omruil door Ziggo op de hoogte gebracht en kunnen kiezen voor de Next of de Next mini.
-
Wat-nou-weer
Arie is zo te zien niet geïnteresseerd in de antwoorden en Ziggo is inmiddels begonnen met het uitschakelen. Dus of de box is al gedeactiveerd of dat gebeurt binnen een paar dagen.