Disney+ niet meer te casten naar tv

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
Plaats reactie
Roger1996

Disney+ niet meer te casten naar tv

Bericht door Roger1996 »

Hallo,

Sinds een aantal dagen kan ik vanuit de app van Disney+ niet meer casten naar mijn tv. Dat is wel hoe ik graag series kijk. Nu blijkt dat Disney in Duitsland en Nederland een rechtzaak heeft verloren omdat het inbreuk maakt op een patent met de techniek om te casten. Disney heeft daarom nu dus de mogelijkheid tot casten uitgeschakeld in de app. Dat terwijl wij wel voor onder andere die service voor een jaar betaald hebben... Het is natuurlijk vervelend voor Disney dat ze een rechtzaak verliezen, maar het is natuurlijk geen excuus om de gebruikers niet de dienst te verlenen waarvoor mensen betalen. Ik vroeg mij af of dit meer mensen is opgevallen en hiermee te maken hebben.

tampie74

Re: Disney+ niet meer te casten naar tv

Bericht door tampie74 »

Er zijn meerdere artikelen dat het casten via de app naar tv is uitgeschakeld in Nederland.

NeoDutchio

Bericht door NeoDutchio »

Staat het in de overeenkomst dat casten tot de mogelijkheden bestaat? Enkel als het expliciet beschreven is kunt u er iets tegen doen.

Speedy123

Bericht door Speedy123 »

NeoDutchio schreef:
15 sep 2026 18:56
Staat het in de overeenkomst dat casten tot de mogelijkheden bestaat? Enkel als het expliciet beschreven is kunt u er iets tegen doen.
Het stond in de (reclame) uitingen op de Disney website:
Je kunt Chromecast of Apple AirPlay gebruiken om Disney+-content draadloos vanaf je mobiele Android- of iOS-apparaat naar je tv te streamen.
Nu is dit niet langer vindbaar op de Disney site.

Roger1996

Bericht door Roger1996 »

Het lijkt me ook weer niet dat je dat simpelweg van je site af kan halen (dus stoppen met adverteren dat dat kan). Tientallen mensen hebben dan al een jaarabonnement. Dan lever je ineens minder diensten dan voorheen.

Anyway ik heb mijn abbonement geannuleerd, maar vrees wel dat ik deze laatste 3 maanden van het jaar een abbonement heb waar ik niet bijzonder veel meer aan heb. In je eentje kan je met dit soort dingen vaak niet zoveel. Mochten er meer mensen zijn die er last van hebben kan het natuurlijk wel iets worden.

J. Deltoer

Bericht door J. Deltoer »

Misschien een tip en nog goedkoop ook: Je kunt via youtube gratis kijken naar afleveringen van Donald Duck en Mickey Mouse.

Seinhuis

Bericht door Seinhuis »

Ik heb nooit kunnen casten met Disney plus. Gelukkig bestaat nog een afstandbediening.

Plaats reactie