ABP gaat er van uit dat ik een partner heb bij verwacht inkomen later?

Discussieer hier over pensioenregelingen, levensloopregelingen en aanverwante zaken.
lisannene

ABP gaat er van uit dat ik een partner heb bij verwacht inkomen later?

Ongelezen bericht door lisannene »

Ik log zojuist in bij mijn ABP en zie daar mijn verwachte inkomsten later.
Deze inkomsten zijn door het ABP met 3 bedragen opgebouwd:

€ x bruto per jaar bij ABP
€ 4.570 bruto per jaar bij ABP Uitruil Partnerpensioen
€ 20.920 bruto per jaar bij AOW

Tot mijn grote verbazing gaat het ABP er dus al van uit dat ik trouw/een pensioenpartner heb waarvan ik inkomsten heb?
Volgens mij staat er zowat wekelijks een bericht in de krant dat het aantal singles en kinderlozen blijft stijgen.
Waarom rekent het ABP met een partner, terwijl dit om míjn pensioenopbouw gaat?
Bijlagen
ABP verwachte inkomsten later_redacted.png
ABP verwachte inkomsten later_redacted.png (124.21 KiB) 2837 keer bekeken | Inbreuk op auteursrecht?

Ik_weet_niet_alles

Re: ABP gaat er van uit dat ik een partner heb bij verwacht inkomen later?

Ongelezen bericht door Ik_weet_niet_alles »

Die uitruil nabestaanden pensioen is een extra pensioen bovenop uw eigen pensioen omdat u geen partner hebt.
Bij een pensioenopbouw wordt bijna altijd een partnerpensioen opgebouwd, ongeacht of er wel of geen partner is. Op pensioendatum wordt de partnerpensioen dan omgezet in een hoger pensioen zoals in uw voorbeeld de uitruil partnerpensioen laat zien.

Morgan le Fay

Re: ABP gaat er van uit dat ik een partner heb bij verwacht inkomen later?

Ongelezen bericht door Morgan le Fay »

Om even eens mensen wakker te maken.
Vroeger had je als getrouwde vrouw was geen betaalde baan meer=geen inkomen. Soms alimentatiena scheiding maar meestal Bijstand, had je een uitdaging.
Als je vent besloot je in te ruilen voor een ander was je pensioen=oude dagsvoorziening ook foetsie=voor 1995.
Na 1995 zijn er wat vrouwvriendelijker maatregelen doorgevoerd om ons wat beter te beschermen als het gaat om inkomen na65 jaar met een scheiding.
Nu is het zo dat je je PP kan uitruilen(ligt aan je pensioenfonds) uitruilen voor een hoger OP als je geen partner hebt.
De hedendaagse werkenden regelen hun zaakjes zelf.
Ga ervan uit dat na een bepaalde pensioendatum opbouw/uitruil in de toekomst niet meer nodig zijn.

Plaats reactie