slapend pensioen en het nieuwe stelsel

Discussieer hier over pensioenregelingen, levensloopregelingen en aanverwante zaken.
Plaats reactie
engelbeek

slapend pensioen en het nieuwe stelsel

Bericht door engelbeek »

Ik heb van twee voormalige werkgevers een slapend pensioen (geen premie meer ingelegd) bij twee verzekeraars. Op diverse websites lees ik dat deze moeten "invaren" op het nieuwe pensioenstelsel, zodat ze belastingtechnisch niet onzuiver worden. Van één verzekeraar ontving ik deels antwoord op mijn vragen: mijn pensioen blijft onder het oude stelsel vallen. Men bevestigt echter niet dat er geen nadelige, fiscale gevolgen aan kleven. Zoekende naar een eenduidig antwoord, stuurde ik ook vragen aan Programmadirectie Pensioenen van het Ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid. Zij antwoorden: "met betrekking tot uw vraag is het belangrijk om te weten dat de fiscale consequenties niet gelden voor slapers en gepensioneerden, alleen voor werknemers die in de betreffende verzekerde regeling pensioen opbouwen." Kan ik op dit antwoord vertrouwen?

Bromsax
Contacteer:

Re: slapend pensioen en het nieuwe stelsel

Bericht door Bromsax »

Beste Engelbeek,

Je vraagt bij de beste (rechtstreekse) bron om het juiste antwoord en vraagt dan ons (amateurs) om een oordeel of dit antwoord wel juist is?

Morgan le Fay

Bericht door Morgan le Fay »

Pensioen is lastige materie met al die gregels
Vraag het uw verzekeraar maar die moet zich ook aan Belastingregels houden
Dus wat nu nog leuk is kan over een paar jaar anders zjn
Denk aan de inkomens regels bij gepensioneerden met een jongere partner(2015).

Arizonakid

Bericht door Arizonakid »

Natuurlijk kan je op de overheid vertrouwen, die wijzigen echt niet halverwege de regels hoor.

Plaats reactie