Dag allemaal,
Op september 2021 kwam ik in de ziektewet. Op september 2023 werd ik 100% afgekeurd met uitzicht op verbetering, daardoor kreeg ik een WIA-uitkering, de zogenoemde WGA-uitkering en meer specifiek de loongerelateerde uitkering. In april 2024 is deze overgegaan naar een andere soort WGA-uitkering, de loonaanvullingsuitkering. Ik heb sinds dat ik in september 2023 een WIA-uitkering kreeg geen keuring meer gehad, terwijl ik op de UWV website lees dat er elke maand gekeken wordt of iemand hier recht op heeft. Hoe werkt dit? Heeft iemand hier ervaring mee?
Vriendelijke groet,
John
WGA-uitkering (WIA) en keuring
-
witte angora
Re: WGA-uitkering (WIA) en keuring
Eerlijk gezegd verbaast dit mij. Het zou betekenen dat je iedere maand opnieuw gekeurd moet worden. Dat zal toch wel niet? Heb je een link naar de betreffende pagina?
wikop
vindt dit leuk
Re: WGA-uitkering (WIA) en keuring
Dat maandelijkse beoordelen moet u zien als het bekijken van uw maandelijkse inkomensgegevens.
Dat is wat anders dan een herbeoordeling uiteraard waarbij u door een arts en een arbeidsdeskundige opnieuw wordt beoordeeld.
Hebt u de beschikkingsbrief van het UWV al doorgelezen en gekeken of daar een termijn in staat?
En anders het UWV bellen natuurlijk!
Dat is wat anders dan een herbeoordeling uiteraard waarbij u door een arts en een arbeidsdeskundige opnieuw wordt beoordeeld.
Hebt u de beschikkingsbrief van het UWV al doorgelezen en gekeken of daar een termijn in staat?
En anders het UWV bellen natuurlijk!
witte angora
vindt dit leuk