Woekerpolis ASR Aegon Spaarbeleg

Bespreek hier de ontwikkelingen in de woekerpolis-affaire
ClaimConcept

Re: Woekerpolis ASR Aegon Spaarbeleg

Ongelezen bericht door ClaimConcept »

16again schreef:
09 jan 2025 06:51
10/7.775 = 1.29 Eigelijk geen idee wat dat cijfer zegt.
Het is niet 7.775 maar 0,775 correctie van het "Voorbeeld eindkapitaal" van 1998 t/m 2018. Of dat actuarieel juist is? Geen idee.

Rendementsberekening bij jaarlijkse en/of meestal maandelijkse premies over een periode van 20 jaar/240 maanden, dat blijft ook voor mij lastig monnikenwerk. Ik ben geen actuaris, terwijl de inhoudingen in het zwarte gat bij AEGON c.s. verdwenen zijn.

Slotsom is en blijft dat AEGON Spaarbeleg én adviseur doeleinden hebben voorgespiegeld die bij lange na niet zijn waargemaakt, en dat is een gigantische understatement. Jan met de Pet zit met de gebakken peren(lucht).

geld regeert

Ongelezen bericht door geld regeert »

Ik heb twee producten in mijn voorstel van consumenten bond, met de ene vergoeding ben ik het eens. De vergoeding voor andere product vind ik belachelijk laag en ga dus ook niet akkoord.
wel jammer dat je bij ondertekenen beide tegelijk ondertekend, handtekening gaat net als bij de bank via QR dus niet fysiek een handtekening.
vraag maar even uitgezet via [email protected]

ClaimConcept

geld regeert schreef:
10 jan 2025 19:57
Ik heb twee producten in mijn voorstel van consumenten bond, met de ene vergoeding ben ik het eens. De vergoeding voor andere product vind ik belachelijk laag en ga dus ook niet akkoord.
wel jammer dat je bij ondertekenen beide tegelijk ondertekend, handtekening gaat net als bij de bank via QR dus niet fysiek een handtekening.
vraag maar even uitgezet via [email protected]
Het antwoord is al eerder gegeven en ook nu dus voorspelbaar
Claimservice Consumentenbond schreef:Het compensatie bedrag is afhankelijk van verschillende factoren. Zo is de hoogte van het bedrag onder andere afhankelijk van het soort product en of de verzekeraar hierover belasting verschuldigd is.

Deze vergoeding is een mooi resultaat wat wij na 15 jaar procederen en na lange onderhandelingsgesprekken voor u hebben kunnen realiseren. Wij adviseren u daarom om met het voorstel akkoord te gaan. Voor de woekerpolisclaim is het no cure no pay percentage 10%.
Voor de vele kleine polissen is de (extra) vergoeding acceptabel, voor de andere slechts een belachelijke fooi. Zonder uitleg slikken of stikken, met 1 handtekening voor verschillende soorten polissen met uiteenlopende doelstellingen, dat riekt naar gemakzuchtige oplichting. En slim strategisch handelen van ASR-CEO Jos Baeten.

ClaimConcept

ClaimConcept schreef:
23 dec 2024 19:58
Hoe het ooit begon bij Aegon Spaarbeleg, eind 1998 op advies van de tussenpersoon:

1998.12-2018.12 Spaarbeleg VermogensPlan Spaardoel na 20 jaar: tenminste ƒ 278.800 voor aflossing hypotheek
(..)
1998.12-2018.12 Spaarbeleg Toekomstplan Spaardoel na 20 jaar: tenminste ƒ 374.900 voor maandelijkse aanvulling op AOW
De met de adviseur besproken doelstellingen én de door Spaarbeleg gewekte verwachtingen zijn bij lange na niet uitgekomen. Met nu anno 2025 via collega ConsumentenClaim/Leaseproces in nauwe samenwerking met de Consumentenbond, een uiterst magere fooi als finale aanbod. Voldoende reden voor een klacht tegen ASR Aegon Spaarbeleg bij het 'gratis' Klachteninstituut Financiële Dienstverlening Kifid
20 december 2024, Kifid schreef:Uw vertegenwoordiger ontvangt binnen zeven werkdagen bericht of uw klacht behandelbaar is volgens het Kifid-reglement. Het reglement vindt u in de bijlage. Wij communiceren vanaf nu via uw vertegenwoordiger. U kunt dit blijven volgen via Mijn Kifid. U hoeft nu zelf niets te doen.
Inmiddels bijna 4 weken verder, hebben we nog geen enkele reactie van Kifid en/of van ASR Aegon Spaarbeleg zelf.
Wil je de gang naar Kifid en rechter open houden, dan moet je sowieso niet de Vaststellingsovereenkomst ondertekenen :!:
ASR Claimservice Consumentenbond, veelgestelde vragen schreef:
Wat zijn de gevolgen als je dit voorstel accepteert?
(..)
Daarnaast houdt deze finale kwijting in dat je niet meer naar het Kifid of de rechter kan gaan om jouw verzekering(en) te laten beoordelen. Je doet afstand van jouw recht om in de toekomst een nieuwe klacht of vordering tegen a.s.r./Aegon in te dienen.

Het gaat dan bijvoorbeeld om klachten of vorderingen over de informatie over jouw beleggingsverzekering(en), de vraag of de (hoogte van de) kosten en overlijdensrisicopremies zijn overeengekomen en de (beleggings)risico’s die aan jouw beleggingsverzekering(en) zijn verbonden. Ook kun je geen beroep meer doen op de Richtlijn oneerlijke bedingen.
:idea: Dus om nog naar Kifid en rechter te kunnen, mag je hoe dan ook de Vaststellingsovereenkomst niet ondertekenen!
Of de fooi accepteren en het boek voorgoed sluiten 8)

ClaimConcept

ClaimConcept schreef:
15 jan 2025 10:52
(..)
Inmiddels bijna 4 weken verder, hebben we nog geen enkele reactie van Kifid en/of van ASR Aegon Spaarbeleg zelf.
Well, that escalated quickly!
Kifid behandelt geen klachten die voortvloeien uit collectieve acties. Kifid schreef: Kifid behandelt geen klachten die onderdeel zijn van een collectieve actie. Dit is een juridische procedure van een groep personen die hun belangen hebben gebundeld. Uit de stukken in het dossier maak ik op dat hij zich heeft aangemeld bij een claimstichting. Hieruit volgt dat hij heeft gekozen heeft voor een collectieve behandeling van zijn klacht voor de rechter.
Klinkklare onzin natuurlijk: klager heeft zich aangemeld bij ConsumentenClaim, die zelf nooit een collectieve juridische procedure over woekerpolissen van ASR Aegon Spaarbeleg heeft gevoerd. Kifid reageert als de brandweer op mijn herinnering, om op voorhand een mogelijk uitslaande veenbrand te blussen?

ZLK

Ongelezen bericht door ZLK »

Hallo,

Ik heb ook een absurd laag voorstel gekregen (EUR 468 per polis). Zijn er mensen die niet akkoord zijn gegaan? Wat is jullie plan van aanpak? Ik vind het absurd dat er geen transparantie geboden wordt in de berekening van het bedrag, maar wel verwacht wordt dat we de vaststellingsovereenkomst tekenen binnen 10 dagen.

ClaimConcept

ZLK schreef:
15 jan 2025 22:28
Ik heb ook een absurd laag voorstel gekregen (EUR 468 per polis). Zijn er mensen die niet akkoord zijn gegaan? Wat is jullie plan van aanpak? Ik vind het absurd dat er geen transparantie geboden wordt in de berekening van het bedrag, maar wel verwacht wordt dat we de vaststellingsovereenkomst tekenen binnen 10 dagen.
ASR, Aegon, Spaarbeleg en vele vele anderen adviseerden rond de eeuwwisseling massaal goudgerande maar volledige ondoorzichtige levensverzekeringen. Met bruto rendement verpakt als netto illusie, een pakketje schroot met een dun laagje goud.

Anno 2025 flikken de grote claimorganisaties Consumentenbond, ConsumentenClaim en Woekerpolis.nl eenzelfde kunstje.

Ga er maar gerust vanuit dat algehele afwikkeling sowieso nog jaren gaat duren, er is dus totaal geen haast bij. De eerste drempel is al dat je éérst je bankrekening moet invullen om überhaupt je eigen schikkingsoverkomst in te mogen zien, met de kleine lettertjes. Deze individuele Vaststellingsovereenkomst kan vervolgens digitaal worden ondertekend, maar zal in de praktijk meestal moeten worden uitgeprint voor een zogeheten natte handtekening met pen en papier.

Ik zou voorlopig eerst massaal niet akkoord gaan, maar wel met de nadrukkelijke kanttekening dat ook ik geen ijzer met handen kan breken. Niet collectief maar puur individueel, met beperkte capaciteit en zonder garantie op succes. In beginsel alleen met gedupeerden van Aegon Spaarbeleg SprintPlan of Vliegwiel, waar de tussenpersoon toevallig ook nog beleggingsverzekeringen heeft geadviseerd. Zoals Aegon Spaarbeleg BonusPlan, KoersPlan, ToekomstPlan of VermogensPlan.

Plan van aanpak? Eerst alsnog inzicht krijgen in de berekening/motivatie achter het huidige aanbod, liefst gratis mét beoordeling via "Laagdrempelige, deskundige, toegankelijke klachtenloket Kifid, als alternatief voor de rechter"

Het zou helemaal geweldig zijn als consumentenwaakhond AVROTROS Radar met Antoinette Hertsenberg het aandurft om alle aspecten van deze massaschikking te belichten, zoals eerder in 2021 met ConsumentenClaim over Aegon Spaarbeleg SprintPlan:
Radar schreef:
27 sep 2021 15:23
Een veelbesproken onderwerp op ons forum: het SprintPlan van Aegon en de schikking die ConsumentenClaim met Aegon trof. Veel gedupeerden zijn diep teleurgesteld in de uitkomst van deze schikking en vinden dat het totaal geen recht doet aan de persoonlijke omstandigheden van dit geval. Is dit herkenbaar voor jou?

In de uitzending van 27 september werd dit onderwerp behandeld. Je kunt de uitzending hier terugkijken: https://radar.avrotros.nl/uitzendingen/ ... printplan/

Plaats reactie