ZLK schreef: ↑15 jan 2025 22:28
Ik heb ook een absurd laag voorstel gekregen (EUR 468 per polis). Zijn er mensen die niet akkoord zijn gegaan? Wat is jullie plan van aanpak? Ik vind het absurd dat er geen transparantie geboden wordt in de berekening van het bedrag, maar wel verwacht wordt dat we de vaststellingsovereenkomst tekenen binnen 10 dagen.
ASR, Aegon, Spaarbeleg en vele vele anderen adviseerden rond de eeuwwisseling massaal goudgerande maar volledige ondoorzichtige levensverzekeringen.
Met bruto rendement verpakt als netto illusie, een pakketje schroot met een dun laagje goud.
Anno 2025 flikken de grote claimorganisaties
Consumentenbond, ConsumentenClaim en Woekerpolis.nl eenzelfde kunstje.
Ga er maar gerust vanuit dat algehele afwikkeling sowieso nog jaren gaat duren, er is dus totaal geen haast bij. De eerste drempel is al dat je éérst je bankrekening
moet invullen om überhaupt je eigen schikkingsoverkomst in te mogen zien, met de kleine lettertjes. Deze individuele Vaststellingsovereenkomst
kan vervolgens digitaal worden ondertekend, maar zal in de praktijk meestal moeten worden uitgeprint voor een zogeheten natte handtekening met pen en papier.
Ik zou voorlopig eerst massaal
niet akkoord gaan, maar wel met de nadrukkelijke kanttekening dat ook ik geen ijzer met handen kan breken. Niet collectief maar puur individueel, met beperkte capaciteit en zonder garantie op succes. In beginsel alleen met gedupeerden van Aegon Spaarbeleg SprintPlan of Vliegwiel, waar de tussenpersoon toevallig ook nog beleggingsverzekeringen heeft geadviseerd. Zoals Aegon Spaarbeleg BonusPlan, KoersPlan, ToekomstPlan of VermogensPlan.
Plan van aanpak? Eerst alsnog inzicht krijgen in de berekening/motivatie achter het huidige aanbod, liefst gratis mét beoordeling via "
Laagdrempelige, deskundige, toegankelijke klachtenloket Kifid, als alternatief voor de rechter"
Het zou helemaal geweldig zijn als consumentenwaakhond AVROTROS Radar met Antoinette Hertsenberg het aandurft om alle aspecten van deze massaschikking te belichten, zoals eerder in 2021 met ConsumentenClaim over Aegon Spaarbeleg SprintPlan:
Radar schreef: ↑27 sep 2021 15:23
Een veelbesproken onderwerp op ons forum: het SprintPlan van Aegon en de schikking die ConsumentenClaim met Aegon trof. Veel gedupeerden zijn diep teleurgesteld in de uitkomst van deze schikking en vinden dat het totaal geen recht doet aan de persoonlijke omstandigheden van dit geval. Is dit herkenbaar voor jou?
In de uitzending van 27 september werd dit onderwerp behandeld. Je kunt de uitzending hier terugkijken:
https://radar.avrotros.nl/uitzendingen/ ... printplan/