Woekerpolis ASR Aegon Spaarbeleg

Bespreek hier de ontwikkelingen in de woekerpolis-affaire
Carel51
Berichten: 29
Lid geworden op: 24 nov 2012 09:20

Re: Woekerpolis ASR Aegon Spaarbeleg

Ongelezen bericht door Carel51 »

Vraag gesteld aan Grok op X dit is het antwoord:
De discussie over of de consumentenclaim voor woekerpolissen bij ASR en Aegon Spaarbeleg te laag is, is complex en afhankelijk van verschillende factoren zoals de individuele polis, de betaalde premies, en de ingehouden kosten.

Volgens informatie online, heeft ASR in samenwerking met claimorganisaties zoals de Consumentenbond, ConsumentenClaim, en anderen, een regeling getroffen waarbij gedupeerden een vergoeding krijgen voor hun woekerpolissen. De vergoeding varieert per polishouder, afhankelijk van de specifieke kenmerken van de polis, met bedragen die kunnen variëren van enkele honderden euro's tot in uitzonderlijke gevallen tienduizend euro of meer. Er is een totaalbedrag van ongeveer 250 miljoen euro gereserveerd voor deze regeling, met extra fondsen voor schrijnende gevallen.

Er zijn echter verschillende meningen over de hoogte van deze vergoedingen:

Tegenstanders van de huidige regeling, waaronder sommige gedupeerden, vinden dat de vergoedingen te laag zijn in vergelijking met de schade die ze hebben geleden. Ze wijzen op de hoge kosten die onterecht in rekening zijn gebracht, de lagere dan verwachte einduitkeringen, en de moeite die ze hebben gehad om compensatie te verkrijgen. Er zijn meldingen van gedupeerden die stellen dat de compensatie niet in verhouding staat tot de premies die ze over de jaren hebben betaald of de verwachte rendementen die ze hebben gemist.
Voorstanders van de regeling argumenteren dat, gezien de juridische complexiteit en de lange duur van de juridische strijd, de bereikte compensatie een aanzienlijke overwinning is voor consumenten. Ze benadrukken dat het bereiken van een schikking betekent dat gedupeerden sneller en met minder onzekerheid hun schade vergoed krijgen dan wanneer de zaak door zou gaan naar hogere rechtbanken of het Europese Hof.

De perceptie van "te laag" kan dus sterk variëren afhankelijk van de specifieke omstandigheden van elke individuele polis en de verwachtingen van de polishouder. Het is ook belangrijk te noteren dat de regeling een minimum van 90% goedkeuring van de deelnemers vereist om definitief te worden, wat aangeeft dat er een breed draagvlak nodig is voor acceptatie van de compensatie.

Voor een definitieve beoordeling of de compensatie te laag is, zouden gedupeerden hun specifieke situatie moeten vergelijken met de details van hun persoonlijke voorstel, mogelijk met advies van een financieel expert of een belangenbehartiger.

ZLK
Berichten: 7
Lid geworden op: 15 jan 2025 22:21

Re: Woekerpolis ASR Aegon Spaarbeleg

Ongelezen bericht door ZLK »

Wat gaan jullie nu doen? Ik heb een klacht ingediend bij Vereniging Woekerpolis (die zogenaamd mijn belangen behartigt).

Carel51
Berichten: 29
Lid geworden op: 24 nov 2012 09:20

Re: Woekerpolis ASR Aegon Spaarbeleg

Ongelezen bericht door Carel51 »

Klacht indienen ga ik ook doen. Zag wel dat Vereniging Woekerpolis de mail over deze zaak heeft uitgezet.
Heeft u dat schiftelijk gedaan? Wat mij verder opvalt is dat er zo weinig mensen reageren. Er moeten toch veel mensen zijn die ontevreden zijn over hun koersplan(en). Aegon is één van de grootste aanbieders als het gaat om de verkoop van woekerpolissen: het bedrijf verkocht maar liefst 1,3 miljoen woekerpolissen in de afgelopen 25 jaar. Vooral het product Koersplan van dochter Spaarbeleg is bekend. Aegon verkocht Koersplan tussen 1987 en 1998. Er werden in totaal zo'n 600.000 polissen verkocht.
Bron: https://www.rtl.nl/geld-en-werk/artikel ... plan-aegon

Carel51
Berichten: 29
Lid geworden op: 24 nov 2012 09:20

Re: Woekerpolis ASR Aegon Spaarbeleg

Ongelezen bericht door Carel51 »

Koersplan.
Zie geen reactie op mijn vorige bericht en vraag aan ZLK. M.u.v. een like van ClaimConcept.
Ben er inmiddels achter dat er op de website van verenigingwoekerpols.nl een mailadres staat voor Klachten:
Heeft u een klacht over Vereniging www.Woekerpolis.nl ? Stuur deze dan naar klachten@woekerpolis.nl. (Uitsluitend voor klachten.) Gaan we die maar gebruiken.
Mijn brief met klachten is in concept klaar.

ClaimConcept
Berichten: 2041
Lid geworden op: 22 mei 2012 10:45

Re: Woekerpolis ASR Aegon Spaarbeleg

Ongelezen bericht door ClaimConcept »

Carel51 schreef:
06 feb 2025 21:22
Koersplan.
Zie geen reactie op mijn vorige bericht en vraag aan ZLK. M.u.v. een like van ClaimConcept.
Er is sprake van woekerpolis-moeheid, dat is waar verzekeraars als ASR/Aegon nu hun voordeel mee doen. De claimclubs hebben hun buit collectief binnen (oprecht chapeau! :wink: ) maar houden de gedupeerden nu liefst zo onwetend mogelijk :twisted: , net als eerder ConsumentenClaim bij effectenlease Aegon Spaarbeleg SprintPlan. Pas als AVROTROS Radar en/of BNNVARA's Kassa aandacht besteden aan het totale gebrek aan transparantie, pas dan kun je iets meer ophef verwachten.

Los daarvan, wees blij dat je van meer dan honderdduizend lotgenoten af bent. Met een andere focus, namelijk op schending zorgplicht ten opzichte van je persoonlijke doelstellingen, kun je zelf veel meer bereiken dan met slechts wat verborgen kosten als collectief speerpunt. Liever nog een (kleine) massa claims, dan 1 (mega) massa-claim 8)

Carel51
Berichten: 29
Lid geworden op: 24 nov 2012 09:20

Re: Woekerpolis ASR Aegon Spaarbeleg

Ongelezen bericht door Carel51 »

"Liever nog een (kleine) massa claim"
Koersplan.
Ik zie een mager resultaat van nog geen 10% compensatie van geleden schade, te weten te hoge kosten die zijn berekend en de te lage rendementen t.o.v. de geprognosticeerde rendementen. Verder een hoop borstklopperij:
https://www.consumentenclaim.nl/miljoen ... -en-aegon/
Als ik weer terug ben in Nederland eind van de maand, zal ik Jan Slagter maar eens benaderen of hij Rogier de Haan hier eens naar wil laten kijken. Deze aangeboden fooi moet breed onder de aandacht worden gebracht.

ClaimConcept
Berichten: 2041
Lid geworden op: 22 mei 2012 10:45

Re: Woekerpolis ASR Aegon Spaarbeleg

Ongelezen bericht door ClaimConcept »

Een "citaat" graag wel letterlijk, zonder weglaten:
ClaimConcept schreef:
07 feb 2025 17:25
Liever nog een (kleine) massa claims
Carel51 schreef:
08 feb 2025 11:32
"Liever nog een (kleine) massa claim"
+s, meervoud graag! De massa-claim is 1 collectief proces over 140.000 polissen, een massa claims gaat over 140.000 individuele procedures. Wat zullen verzekeraars, toezichthouders, het gratis buitengerechtelijke Klachteninstituut Financiële Dienstverlening Kifid, de rechtsspraak zelf, de politiek én onze overheid het meest vrezen?

ontwoekeren
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 feb 2025 23:07

Re: Woekerpolis ASR Aegon Spaarbeleg

Ongelezen bericht door ontwoekeren »

Ik denk dat best wat mensen die een persoonlijk aanbod van de Consumentenbond hebben ontvangen dit forum met belangstelling volgen.

Veel mensen hebben de hoop allang opgegeven en alles wat nu binnen komt is voor deze groep mooi meegenomen. Maar voor anderen is de schade te groot om met een karige fooi genoegen te nemen.

Als de 90 % wordt gehaald, is voor de claimclubs de buit binnen. Zij hebben er dus geen belang bij om door te gaan en mogen het in het kader van de schikkingsafspraken waarschijnlijk niet eens.

Misschien is het een idee als mensen met dezelfde type polis van Aegon/ASR even met elkaar contact zoeken? Een uitzending via Radar zou erg fijn zijn.

Heeft iemand hier zijn schade trouwens een keer door een financiële deskundige laten berekenen? Zo ja, wat was de uitkomst en kunnen jullie iemand aanbevelen?
Laatst gewijzigd door ontwoekeren op 09 feb 2025 23:47, 1 keer totaal gewijzigd.

Carel51
Berichten: 29
Lid geworden op: 24 nov 2012 09:20

Re: Woekerpolis ASR Aegon Spaarbeleg

Ongelezen bericht door Carel51 »

"Misschien is het een idee als mensen met dezelfde type polis van Aegon/ASR even met elkaar contact zoeken? Een uitzending via Radar zou erg fijn zijn."
Goed idee.

Simone Beem
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 feb 2025 12:55

Re: Woekerpolis ASR Aegon Spaarbeleg

Ongelezen bericht door Simone Beem »

Mijn man en ik hebben beide eenzelfde woekerpolis van Aegon Mix Fund plan gehad. Door ons leeftijdsverschil heeft de mijne 14 jaar langer gelopen en ik heb dus ook 14 jaar langer premie betaald en kosten betaald. Wat schetst dan ook onze verbazing dat mijn man een hoger bedrag als schikking krijgt voorgesteld dan ik? Aangezien dit onbegrijpelijk is voor ons, hebben wij toelichting en berekening achter de bedragen gevraagd. Zowel per mail als telefoon. Per telefoon kregen we ook de verbazing van de helpdesk medewerker te horen. Per mail krijgen we geen antwoord anders dan een ontvangstbevestiging.
Wel krijgen we steeds herinneringen dat we nog niet akkoord zijn gegaan.
Een klacht indienen is ook niet makkelijk. Want claimservice en woekerpolis verwijzen in rondjes naar elkaar.
Ik zou erg graag zien dat Tros Radar er een uitzending aan gaat wijden met als doel dat de berekening per schikkingsbedrag aan iedere klant/gedupeerde wordt overlegd.
Ondertussen heb ik ook met onze rechtsbijstandverzekering gebeld en ga hun nu inschakelen om de berekening achter het schikkingsvoorstel te verkrijgen.

ZLK
Berichten: 7
Lid geworden op: 15 jan 2025 22:21

Re: Woekerpolis ASR Aegon Spaarbeleg

Ongelezen bericht door ZLK »

Carel51 schreef:
10 feb 2025 11:51
"Misschien is het een idee als mensen met dezelfde type polis van Aegon/ASR even met elkaar contact zoeken? Een uitzending via Radar zou erg fijn zijn."
Goed idee.
Hi Carel,

Ik heb op 27 januari een klacht ingediend bij Vereniging Woekerpolis. Uiteraard nog geen reactie ontvangen, laat staan een bevestiging van ontvangst. Ik sluit me aan en voel er zeker wat voor om een uitzending via Radar te bewerkstelligen, ik heb ook een tip ingediend bij Radar, maar helaas geen reactie, dus wellicht kunnen meer mensen een tip indienen bij de reactie (kan via hun WhatsApp of webformulier), wellicht brengt dat dan dingen in beweging.

Fijne avond!

ClaimConcept
Berichten: 2041
Lid geworden op: 22 mei 2012 10:45

Re: Woekerpolis ASR Aegon Spaarbeleg

Ongelezen bericht door ClaimConcept »

ClaimConcept schreef:
12 dec 2024 14:43
Via Claimservice van de Consumentenbond, doet ASR nu een concreet aanbod voor spaarpolissen bij Aegon Spaarbeleg. Zonder nadere tekst en uitleg, zonder bijbehorende berekening. Standaard € 468 per polis?
J. Deltoer schreef:
14 dec 2024 10:16
Lijkt mij mager. Wellicht dat Antoinette weer eens een tv uitzending aan dit probleem kan besteden.
ClaimConcept schreef:
17 dec 2024 16:15
(..) De risicovraag stel ik hier niet persoonlijk, maar aan gedupeerden en aan allen die op dit forum op de meest uiteenlopende vragen regelmatig nuttige bijdragen leveren. En aan het programma Radar, aan Antoinette Hertsenberg en haar redactie:
ClaimConcept schreef:
17 dec 2024 10:39
Waar staat in dit Spaarcertificaat VermogensPlan glashelder welk risico de klant loopt ten opzichte van wat hem is voorgespiegeld?
ClaimConcept schreef:
16 jan 2025 12:58
(..) Het zou helemaal geweldig zijn als consumentenwaakhond AVROTROS Radar met Antoinette Hertsenberg het aandurft om alle aspecten van deze massaschikking te belichten, zoals eerder in 2021 met ConsumentenClaim over Aegon Spaarbeleg SprintPlan:
Radar schreef:
27 sep 2021 15:23
Een veelbesproken onderwerp op ons forum: het SprintPlan van Aegon en de schikking die ConsumentenClaim met Aegon trof. Veel gedupeerden zijn diep teleurgesteld in de uitkomst van deze schikking en vinden dat het totaal geen recht doet aan de persoonlijke omstandigheden van dit geval. Is dit herkenbaar voor jou?

In de uitzending van 27 september werd dit onderwerp behandeld. Je kunt de uitzending hier terugkijken: https://radar.avrotros.nl/uitzendingen/ ... printplan/
Fonzie65 schreef:
30 jan 2025 12:00
(..) ik wil graag mijn steun uitspreken voor het idee van Carel51 om naar buiten te treden met het karige compensatievoorstel en het gebrek aan transparantie. Via Max of nog beter ... via Radar!
ClaimConcept schreef:
07 feb 2025 17:25
(..)
Pas als AVROTROS Radar en/of BNNVARA's Kassa aandacht besteden aan het totale gebrek aan transparantie, pas dan kun je iets meer ophef verwachten.
ontwoekeren schreef:
09 feb 2025 23:28
Ik denk dat best wat mensen die een persoonlijk aanbod van de Consumentenbond hebben ontvangen dit forum met belangstelling volgen.
(..)
Misschien is het een idee als mensen met dezelfde type polis van Aegon/ASR even met elkaar contact zoeken? Een uitzending via Radar zou erg fijn zijn.
Simone Beem schreef:
10 feb 2025 14:00
Ik zou erg graag zien dat Tros Radar er een uitzending aan gaat wijden met als doel dat de berekening per schikkingsbedrag aan iedere klant/gedupeerde wordt overlegd.
ZLK schreef:
10 feb 2025 20:35
Ik sluit me aan en voel er zeker wat voor om een uitzending via Radar te bewerkstelligen, ik heb ook een tip ingediend bij Radar, (..) wellicht kunnen meer mensen een tip indienen bij de reactie (kan via hun WhatsApp of webformulier), wellicht brengt dat dan dingen in beweging.
ik heb de redactie inmiddels getipt door een soortgelijk reactie te melden met het rode uitroepteken linksboven. Geen klacht dus, maar een tip via het vrije informatieveld onderaan in het keuzemenu:
Geachte redactie,
Woekerpolis, sinds ruim 20 jaar een begrip dankzij Radar. Als bevlogen belangenbehartiger kan/mag/wil ik op jullie forum geen reclame maken voor mijzelf, ik heb het nog altijd meer dan druk genoeg met effectenlease van Dexia en Aegon SprintPlan/Vliegwiel (beleggingsverzekeringen doe ik enkel voor bestaande relaties). De oproep van gedupeerde consumenten om aandacht te besteden aan de mistige individuele afwikkeling van de massaschikking met a.s.r./Aegon, daar wil ik echter graag een lans voor breken!

Nijogeth
Berichten: 11164
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Woekerpolis ASR Aegon Spaarbeleg

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Met dat rode uitroepteken tip je alleen de moderatie, niet de redactie. Die moet je gewoon een mail sturen.

ClaimConcept
Berichten: 2041
Lid geworden op: 22 mei 2012 10:45

Re: Woekerpolis ASR Aegon Spaarbeleg

Ongelezen bericht door ClaimConcept »

Nijogeth schreef:
11 feb 2025 20:37
Met dat rode uitroepteken tip je alleen de moderatie, niet de redactie. Die moet je gewoon een mail sturen.
Er zijn vele wegen die naar Rome leiden, verzoek is keurig doorgeleid naar de redactie. Komt goed!

haan3059
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 feb 2025 15:53

Re: Woekerpolis ASR Aegon Spaarbeleg

Ongelezen bericht door haan3059 »

Ik heb het voorstel ontvangen, eigenlijk geen optie om het te weigeren...

Voor Aegon polis L10492XXX wordt een compensatie geboden van €915,98.

Om deze polis over te boeken naar BND heeft Aegon 1808 euro (19% van de totale poliswaarde, bijna 14 jaar premie betaling) eerste kosten in rekening gebracht dat is dus buiten de kosten die binnen de polis zaten en per jaar in mindering werden gebracht.

Geen transparantie of "afkoopkosten"=eerste kosten in rekening gebracht bij oversluiten/boeken in de berekening zijn meegenomen

Ook geen idee of er controles, audits zijn door externe partijen die de berekening controleren en wordt daarin ook rekening gehouden met de 19% afkoopkosten.

Claimservice kan niet echt vertellen hoe ik mijn kan aanmelden voor de schijnende gevallen waarvoor een 50 miljoen is geregistreerd? Na een paar emails verteld dat dat via de ASR website moet, maar daar hebben ze het alleen over wanneer je je niet bij een van de organisaties hebt aan gemeld.
Laatst gewijzigd door haan3059 op 12 feb 2025 16:17, 1 keer totaal gewijzigd.

Carel51
Berichten: 29
Lid geworden op: 24 nov 2012 09:20

Re: Woekerpolis ASR Aegon Spaarbeleg

Ongelezen bericht door Carel51 »

Koersplan.
Als je kijkt naar de koersontwikkeling bij de aandelen ASR en Aegon dan zijn ze daar wel blij dat ze via Consumentenclaim de gedupeerden een fooi kunnen aanbieden i.p.v. de werkelijke kosten en geprognoticeerde rendementen.

ClaimConcept
Berichten: 2041
Lid geworden op: 22 mei 2012 10:45

Re: Woekerpolis ASR Aegon Spaarbeleg

Ongelezen bericht door ClaimConcept »

ClaimConcept schreef:
20 jan 2025 13:32
(...)
Of deze van vlak vóór onze klacht, als voorbeeld bij ons bezwaarschrift:
12 december 2024, Uitspraak GC Kifid nr. 2024-1100. Kifid schreef:3.7 Bij repliek heeft de consument – in antwoord op de verklaring van de verzekeraar – nogmaals de door hem verzochte en in de klacht gespecificeerde informatie opgevraagd. De consument heeft daarbij bevestigd deze informatie te willen ontvangen om inzicht te krijgen in de gemaakte kosten om zo te kunnen toetsen aan een eventuele (toekomstige) compensatieregeling. De commissie gaat er op grond van deze bewoordingen van uit dat de consument doelt op een compensatie die hij zou kunnen ontvangen uit hoofde van het akkoord dat in november 2023 is bereikt met verschillende belangenorganisaties zoals Consumentenclaim en Woekerpolis.nl, dan wel de regeling die zal gelden voor klanten van de verzekeraar die niet bij één van deze belangenorganisaties is aangesloten. Over de inhoud van beide regelingen is echter nog geen concrete informatie bekend. De commissie kan daarom niet vaststellen of de consument een belang heeft bij de door hem opgevraagde informatie.

Concrete informatie die inmiddels wel bekend zal zijn, maar met een totaal gebrek aan transparantie bij het aanbod van ASR via Consumentenbond Claimservice (samen met ConsumentenClaim en Woekerpolis.nl).
Zou Kifid nu wél oordelen dat de consument alle belang heeft bij de door hem opgevraagde informatie?
13 februari 2025, Kifid schreef:Om het bezwaar te kunnen beoordelen, hebben wij aanvullende informatie nodig. Kunt u antwoord geven op de volgende vragen:
- In de vaststellingsovereenkomst met betrekking tot de beleggingsverzekeringen, die de[Klager] van Consumentenbond Claimservice heeft ontvangen, staat:
“D. Deelnemer is aangesloten bij Vereniging Woekerpolis.nl, Consumentenclaim B.V., Stichting Woekerpolisproces, de Consumentenbond (hierna: “Belangenbehartigers”);”
Uit uw bezwaarschrift begrijp ik dat [Klager] zich enkel heeft aangemeld bij Consumentenclaim. Kunt u toelichten waarom in de vaststellingsovereenkomst staat dat hij ook is aangesloten bij Vereniging Woekerpolis.nl, Consumentenclaim B.V., Stichting Woekerpolisproces, de Consumentenbond?
Beste Kifid, die vraag kan alleen asr/Aegon met Consumentenbond Claimservice beantwoorden, toch?

Woeker1
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 feb 2025 20:56

Re: Woekerpolis ASR Aegon Spaarbeleg

Ongelezen bericht door Woeker1 »

Voor 2 polissen die respectievelijk 25 en 27 jaar hebben gelopen krijg ik aanbiedingen die na even rekenen over de hele periode leiden tot een verbetering van het jaarrendement met ongeveer 0,1%. Dit moet een hele goede aanbieding zijn. Als dat zo is vraag je je toch af waarom die polissen als woekerpolis zijn aangemerkt. Zo slecht was het blijkbaar toch niet als 0,1% meer het allemaal goed maakt?

Ik heb inmiddels meerdere pogingen gedaan om inzicht te krijgen in de berekeningen of in ieder geval te horen wat er bij het bepalen van het aanbod is meegerekend. Eerst krijg ik een standaard antwoord wat er eigenlijk op neer komt dat ik niet slim genoeg ben om het te begrijpen want het is allemaal zooooo complex.

Op mijn verzoek om toch een poging te doen het mij uit te leggen wordt opnieuw gewezen op de complexiteit maar schrijft men vervolgens (onderstreping van mij):
Deze overleggen kende ook een vertrouwelijk karakter waarbij uw belang centraal heeft gestaan. Zo zijn wij tot een schikking gekomen voor alle aangeslotenen. Er is dan ook afgesproken dat er geen details over de individuele vergoedingen worden verstrekt.

Op mij maakt deze geheimdoenerij een buitengewoon rare indruk. Je krijgt een aanbod wat het rendement nauwelijks verbetert en moet maar geloven dat het heel goed is maar je mag niet weten waarom dat zo is. Ik ga er vanuit dat de claimorganisatie wel uit de kosten zal komen en de advocaten zullen worden betaalt. Bekend is ook dan de consumentenbond er geld aan overhoudt. Voor de gedupeerden blijft vervolgens een fooi over …

Eerst in de maling genomen door Aegon en nu zonder toelichting geloven dat deze fooi alles goed maakt? Er was toch zoiets als een ezel en een steen? …

ZLK
Berichten: 7
Lid geworden op: 15 jan 2025 22:21

Re: Woekerpolis ASR Aegon Spaarbeleg

Ongelezen bericht door ZLK »

@woeker1, ik kreeg ook exact die toelichting. Dit is toch absurd dat ze hiermee denken te volstaan? Heeft iemand al iets vernomen van Radar of heeft iemand andere stappen ondernomen?

JJB53
Berichten: 5
Lid geworden op: 15 feb 2019 13:18

Re: Woekerpolis ASR Aegon Spaarbeleg

Ongelezen bericht door JJB53 »

Aegon, spaarbeleg…..breek me de b*k niet open.

Ingelegd in de loop der jaren ruim €20.000…en ja bij de slecht rendement er toch iets van 40% zou bijkomen door de beleggingen van Aegon. No way…..op een gegeven moment de inleg gestopt, nadat men op een stuitingsbrief inzake verhouding kosten-opbrengst niet reageerde.Op enig moment dat kon worden uitgekeerd zijn er mij nav mijn verzoeken een stuk of zeven verschillende eindbedragen voorgerekend;schiet mij maar lek, elke keer een ander argument. Uiteindelijk maar een punt gezet en akkoord gegaan met de €20.580 en laten uitkeren in bruto 60 x €343 en dus netto 60 x €259.

Ok…tijdens mijn werkzaam leven had ik de inleg via de spaarloonregeling gedaan en dat heeft belastingvoordeel gehad.

Conclusie, wil je iets doen om er wat aan over te houden……geen Spaarbeleg Aegon.

By the way halverwege heb ik nog eens een wijziging gedaan van product, wat volgens een bemiddelaar van Aegon kostenloos zou worden omgezet. No way….en toen ik er na een jaar achterkwam en contact zocht was deze adviseur van Aegon met de noorderzon vertrokken en Aegon wist van niets en was onschuldig als een pasgeboren lammetje……

Eén advies……..ga nooit op dit soort producten van Aegon in. De enige die er beter van is geworden is Aegon en ik heb denk ik gelukkig ongeveer quitte gespeeld……..Brrrrrr

JJB

Plaats reactie