Slecht geplaatste veranda

Alles over onderhouden van de tuin, hoveniersbedrijven etc.
anoniemegast
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 jun 2024 14:25

Slecht geplaatste veranda

Ongelezen bericht door anoniemegast »

Hallo allemaal,
ik ben nieuw hier en wilde even informatie omtrent een onderwerp waarmee meerdere te maken hebben gehad?

In onze tuin is een veranda geplaatst, alleen tijdens deze plaatsing hebben ze al onze dure tuintegels kapotgemaakt en schuttingen beschadigd. Daarnaast is de veranda ook heel onprofessioneel geplaatst en heeft enorm veel gebreken zoals lekkages, of elementen gebruikt met beschadigingen/deuken, of slechte inmeting resulterend in schuine veranda. De plaatser met zijn team deed alsof zijn neus bloedde en deed alsof hij niks had gezien, totdat ik alles aankaartte. Hij gaf aan dat hij het zou oplossen de volgende keer en wilde een deel van de betaling. Ik heb hem toen de helft gegeven.

Hij is nooit gekomen, maar ik wilde hem ook niet door zijn mega onprofessionele ervaring en onbeschofte houding achteraf. Bovendien zijn er meer kosten voor mij gekomen o.a. door de vernielde tuin, waarvoor ik weer materiaal moet aanschaffen, en de reparatie van de veranda.

Nu na maanden valt die persoon me steeds lastig omdat hij ook het andere deel van het geld wilt. Ik heb hem duidelijk gemaakt dat ik dit niet zal betalen want hij heeft voor ellende gezorgd welke ik moet oplossen via derden. Ik heb hem uitgelegd dat ik extra kosten heb door zijn onprofessionaliteit. Als ik ook alles bij elkaar optel dan moet hij mij eigenlijk iets betalen voor alle schade die hij heeft verricht!
Alleen chanteert hij mij nu met dat hij dan met mensen komt om de veranda eruit te halen. Kan dit? Mag dit? Wat moet ik doen? Kunnen jullie mij aub wijzer maken?

P.S. Van mij mag hij zijn veranda hebben trouwens, maar dan moet hij wel dokken voor de schade aan mijn tuin, dus de gebroken tegels allemaal! Wat hij zeker niet zal doen.

J. Deltoer
Berichten: 3197
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Slecht geplaatste veranda

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Nee, dat mag niet. De veranda is uw eigendom. U hoeft hem niet in uw huis op uw erf toe te laten. Als hij dat toch doet is het huisvredebreuk en als hij ook de veranda meeneemt daarnaast diefstal en maakt u er politiewerk van.

witte angora
Berichten: 31188
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Slecht geplaatste veranda

Ongelezen bericht door witte angora »

Hij zou je een betalingsherinnering moeten sturen, en vervolgens het incassotraject opstarten. Dan mogen jullie je standpunten aan de rechter voorleggen.

Wat ik zou doen als ik jou was: even een melding maken bij de politie. Ze kunnen en zullen nu niks doen, maar als die vent de boel komt slopen weten ze wat er speelt, en kunnen ze sneller en beter ingrijpen.

16again
Berichten: 16207
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Slecht geplaatste veranda

Ongelezen bericht door 16again »

Je had hem al eerder in gebreke moeten stellen voor ondeskundig werk, en aansprakelijk voor vervolgschade.
Dat is achteraf moeilijk aantoonbaar, indien de juridische weg wordt bewandeld.
Al lijkt een ander pad gekozen, "de veranda halen" klinkt als eigen rechter spelen.

lordi
Berichten: 173
Lid geworden op: 20 jan 2017 16:53

Re: Slecht geplaatste veranda

Ongelezen bericht door lordi »

Onderstaand artikel gaat weliswaar over een het leeghalen van een tuin ipv verwijderen van een veranda en is geschreven vanuit het perspectief van hoveniers maar het bevat genoeg informatie over wat wel/niet mag:

https://www.vakbladdehovenier.nl/articl ... s-je-recht

Moneyman
Berichten: 30433
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Slecht geplaatste veranda

Ongelezen bericht door Moneyman »

Dat artikel noemt nota bene letterlijk de overkapping/ veranda. Er is geen twijfel over mogelijk of de hovenier dit mag doen: nee, natuurlijk.

ZeerPrivé
Berichten: 5760
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Slecht geplaatste veranda

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »


Moneyman
Berichten: 30433
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Slecht geplaatste veranda

Ongelezen bericht door Moneyman »

Geen idee hoe ze dat daar op dat eiland geregeld hebben... :lol:

lordi
Berichten: 173
Lid geworden op: 20 jan 2017 16:53

Re: Slecht geplaatste veranda

Ongelezen bericht door lordi »

Moneyman schreef:
23 jun 2024 14:13
Dat artikel noemt nota bene letterlijk de overkapping/ veranda.
Je hebt utieraard gelijk. Dat krijg je ervan als je nog snel even iemand wilt helpen en de hond staat naast je je aan te kijken omdat ze naar buiten wilt. :D

Moneyman
Berichten: 30433
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Slecht geplaatste veranda

Ongelezen bericht door Moneyman »

Hahaha die hond is sowieso belangrijker :wink:

Kokka1
Berichten: 424
Lid geworden op: 23 jul 2011 23:32

Re: Slecht geplaatste veranda

Ongelezen bericht door Kokka1 »

anoniemegast schreef:
20 jun 2024 14:42
tijdens deze plaatsing hebben ze al onze dure tuintegels kapotgemaakt en schuttingen beschadigd. Daarnaast is de veranda ook heel onprofessioneel geplaatst en heeft enorm veel gebreken zoals lekkages, of elementen gebruikt met beschadigingen/deuken, of slechte inmeting resulterend in schuine veranda
alle tegels kapotgemaakt? hebben ze de veranda met een bulldozer geplaatst dan? ben wel benieuwd naar de andere kant van het verhaal, het klinkt mij teveel als een uit emotie overdreven verhaal. uiteraard zijn ze verantwoordelijk voor alle gemaakte schade, maar je zal ze wel de kans moeten geven om de gebreken op te lossen.

Een Wiskunde Student
Berichten: 251
Lid geworden op: 25 nov 2023 10:56

Re: Slecht geplaatste veranda

Ongelezen bericht door Een Wiskunde Student »

16again schreef:
22 jun 2024 22:43
Je had hem al eerder in gebreke moeten stellen voor ondeskundig werk, en aansprakelijk voor vervolgschade.
Dat is achteraf moeilijk aantoonbaar, indien de juridische weg wordt bewandeld.
Al lijkt een ander pad gekozen, "de veranda halen" klinkt als eigen rechter spelen.
Helemaal mee eens.

Echter het is nog niet te laat. Je kan de veranda bouwer nog steeds in gebreke stellen en foto's van de schade / slecht werk meesturen.

Het is wel zo dat je het bedrijf in staat moet stellen om de veranda te repareren en de schade te herstellen.
Als je dat niet wil zie ik niet goed hoe je verder kunt komen.

Plaats reactie