Colportage praktijken Ziggo

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
Nevyn

Re: Colportage praktijken Ziggo

Ongelezen bericht door Nevyn »

Consumenneke schreef:
12 apr 2025 01:31
Jerpauw schreef:
11 apr 2025 17:06
U beschrijft de verkoper als Zwerver, hoe komt u daarbij?
Patjepeërs: hier zie je een feestje bij Ziggo Business Partner of the Year 2023.
Nu wil ik niet racistisch overkomen, maar ik zie maar 1 blanke in dit filmpje.
Het is dat er Nederlands werd gesproken anders had ik gedacht dat het een bedrijf in het buitenland was.

rwolters

Ongelezen bericht door rwolters »

Nevyn schreef:
12 apr 2025 15:20
Consumenneke schreef:
12 apr 2025 01:31
Jerpauw schreef:
11 apr 2025 17:06
U beschrijft de verkoper als Zwerver, hoe komt u daarbij?
Patjepeërs: hier zie je een feestje bij Ziggo Business Partner of the Year 2023.
Nu wil ik niet racistisch overkomen, maar ik zie maar 1 blanke in dit filmpje.
Het is dat er Nederlands werd gesproken anders had ik gedacht dat het een bedrijf in het buitenland was.
Is toch mooi, een grote groep niet-blanken die hard werken? Weer eens wat anders dan het vooroordeel dat ze hier alleen maar zijn om onze belastingcenten op te maken.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Voorlopig zie ik ze alleen maar feest vieren.

J. Deltoer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

witte angora schreef:
12 apr 2025 17:34
Voorlopig zie ik ze alleen maar feest vieren.
:lol: :lol: :lol:

Consumenneke

Ongelezen bericht door Consumenneke »

Nevyn schreef:
12 apr 2025 15:20
Het is een apart wereldje. Deze callcenters werken doorgaans met systemen die ontwikkeld zijn door één van de eerste, die levert ook de opdrachtgevers (daar zijn aparte marktplaatsen voor) en de telefoonnummers. Bij Ziggo Zakelijk is dat te herleiden tot Ziggo zelf, die het inmiddels illegale cold-callen gewoon faciliteert.

Ook consumenten mogen helemaal niet meer gebeld worden als er geen sprake is van een bestaande of recente klantrelatie. Ik meen dat het ook de bedoeling was colportage te verbieden, maar er is nu een bedenktijd en een schriftelijkheidsvereiste.

Grappig is dat tegen deze regels gelobbied wordt door een samenwerkingsverband van de loterijen, de uitgevers, de goede doelen en de kerken. Ik vraag mij af of de kerken wel beseffen met wie ze in bed liggen.

Hoe dan ook: aan de achterkant werken veel van deze callcenters samen en ze besteden onderling werk uit. Een aantal heeft inderdaad vestigingen in Turkije (maar ook Portugal, Griekenland en andere landen) zodat ze het lokele minimumloon kunnen betalen aan vaak Nederlandstalige medewerkers. Die krijgen hoge premies voor elke nieuwe klant.

Vandaar dat ze zo hoog springen als ze een Nintendo krijgen.

nammk

Ongelezen bericht door nammk »

's Avonds om 21.00u zo iemand aan de deur, vind ik sowieso al vreemd.

Ron5300

Ongelezen bericht door Ron5300 »

Voor ongewenste telefoontjes is een bel me niet register van toepassing maar zo'n register is er voor colportage aan de deur nog niet.

Middels een deursticker kunnen de bewoners wel aangeven niet van colporteurs gediend te zijn en voorkomt vaak al het aanbellen weet ik uit ervaring.

Grote marketing bedrijven zetten veelal studenten in en die gaan nogal eens te ver omdat ze per afgesloten contract een soort van provisie ontvangen en lappen zo'n deur sticker aan de laars want het is niet verboden om toch aan te bellen.

Het getoonde filmpje geeft weer hoe zo'n bedrijf met de medewerkers omgaat maar zegt niets over de bedrijfsvoering en de regels waar de medewerkers zich aan moeten houden.

Dit bedrijf werkt o.a. voor Ziggo en als blijkt dat colporteurs bewoners opdringerig benaderen is de kans groot dat Ziggo de samenwerking beëindigd.

Bij opdringerig gedrag van een colporteur is het zaak om dat te melden bij het bedrijf waarvoor gecolporteerd wordt.

NeoDutchio

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Ron5300 schreef:
14 apr 2025 14:02
Voor ongewenste telefoontjes is een bel me niet register van toepassing maar zo'n register is er voor colportage aan de deur nog niet.
Kleine correctie, het bel mij niet register bestaat niet meer.

Fredje33

Ongelezen bericht door Fredje33 »

[/quote]Ziggo stuurt verkopers gericht naar adressen, want het heeft weinig zin om aan te bellen bij bestaande klanten.
[/quote]

Dat is onzin, heb al jaren Ziggo en hier bellen ze soms ook aan...

Ron5300

Ongelezen bericht door Ron5300 »

Is ook onzin want de colporteurs krijgen een wijk aangewezen en gaan huis aan huis in de hoop dat er open gedaan wordt.

RFdeBoer

Ongelezen bericht door RFdeBoer »

Speedy123 schreef:
11 apr 2025 09:49
Jablan schreef:
11 apr 2025 09:38
brusubi schreef:
09 apr 2025 22:56
Daarbij heb ik de woningbouwvereniging en Ziggo gebeld en gezegd dat ze uit deze flat met kwetsbare ouderen moesten wegblijven!!
Stuur Ziggo per mail en op papier een brief, dat het ongepast is om op dit soort adressen abonnementen te verkopen. Met daarbij duidelijk de reeks adressen vermelden en een opmerking, dat deze abonnementen sowieso verliesgevend zijn voor Ziggo, omdat niet alle bewoners handelingsbekwaam zijn en de opbrengsten niet opwegen tegen de kosten (abonnement afgezet tegen resterende levensverwachting min de korting en de provisie).
Aanvullende maatregel: op postfilter kun je reclame tegenhouden voor je moeder (en haar buren). Dan komt er vrijwel niets meer binnen per post.
Ziggo stuurt geen eigen mensen op pad, dat besteden ze uit aan derde partijen.

Ik denk niet dat die toegang hebben tot een register wat voor type mensen op bepaalde postcodes wonen dus die hebben geen weet van wat gepast of ongepast is.

Uiteindelijk is het allemaal niet zo moeilijk. Zoals diverse forum leden al stelde, als iemand niet langer wilsbekwaam is, zorg er dan voor dat die onder bewind komt te staan en niet langer teken bevoegd is. Dat lost dit soort problemen zeer adequaat op.
Nee Ziggo stuurt geen eigen mensen, maar huurt mensen in om voor hun op pad te gaan. Die dan bij bejaarde mensen binnen blijven doordrukken en niet in de gaten hebben dat het erg mies is wat ze doen ???? Ook niet als de oudere medemens hun kinderen gaan bellen omdat ze niet weten wat ze moeten doen.
Blij dat we geen buren zijn

Speedy123

Ongelezen bericht door Speedy123 »

RFdeBoer schreef:
14 apr 2025 18:34
Nee Ziggo stuurt geen eigen mensen, maar huurt mensen in om voor hun op pad te gaan.
Klopt.
RFdeBoer schreef:
Die dan bij bejaarde mensen binnen blijven doordrukken en niet in de gaten hebben dat het erg mies is wat ze doen ????
Ik denk niet dat de verkoper de binnendringt maar gewoon toegelaten wordt door de bewoner(s).
RFdeBoer schreef:
Ook niet als de oudere medemens hun kinderen gaan bellen omdat ze niet weten wat ze moeten doen.
De indicatie dat de bewoner niet weet wat te doen geeft aan dat die bewoner nog nauwelijks voor zichzelf kan opkomen. Dan is onder bewind stellen zeer aan te raden. Daarmee kan veel ellende voorkomen worden.
RFdeBoer schreef:
Blij dat we geen buren zijn
Ik zal u verklappen, ik heet niet echt Speedy123. Wellicht ben ik gewoon uw buurman :)

Thijs124

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Soms denk ik heel stilletjes zonder dat iemand het hoort. Er zijn wel veel meer onder bewind stellingen nodig als ik hier alles volg.

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Soms heb ik het idee dat mensen zich graag verstoppen achter oud zijn of ouderdom gebruiken om onder zaken uit te komen. Terwijl het ook op latere leeftijd gewoon noodzakelijk is de zaken goed te regelen. Mijn oma heeft daar mijn moeder voor gevraagd en mijn andere oma mijn tante. Zodra je het idee hebt dat je het niet meer helemaal zelf kan, doe er iets aan. Zodra je het idee hebt dat iemand het niet meer zelf kan, bied hulp aan (zo help ik ook de onderbuurman met bepaalde zaken, omdat ik dichtbij ben en zijn dochter goed ken).

kuklos

Ongelezen bericht door kuklos »

Nijogeth schreef:
15 apr 2025 18:47
Soms heb ik het idee dat mensen zich graag verstoppen achter oud zijn of ouderdom gebruiken om onder zaken uit te komen. Terwijl het ook op latere leeftijd gewoon noodzakelijk is de zaken goed te regelen. Mijn oma heeft daar mijn moeder voor gevraagd en mijn andere oma mijn tante. Zodra je het idee hebt dat je het niet meer helemaal zelf kan, doe er iets aan. Zodra je het idee hebt dat iemand het niet meer zelf kan, bied hulp aan (zo help ik ook de onderbuurman met bepaalde zaken, omdat ik dichtbij ben en zijn dochter goed ken).
Klinkt allemaal leuk, maar veel ouderen wijzen die hulp af en/of zien niet in dat ze het niet meer allemaal zelf kunnen.

Consumenneke

Ongelezen bericht door Consumenneke »

Nijogeth schreef:
15 apr 2025 18:47
Soms heb ik het idee dat mensen zich graag verstoppen achter oud zijn of ouderdom gebruiken om onder zaken uit te komen.
Je draait het weer om. Het is niet de schuld van het slachtoffer, maar van de getrainde roofdieren die de wet aan hun laars lappen en elk fatsoen overboord gezet hebben om maar een habbekrats te verdienen aan ouderen en zwakkeren.

Ik denk dat ouderen redelijk beschermd zijn door het schriftelijkheidsvereiste, maar je moet als kind van, buur van of verzorger van zo'n oudere maar net weten dat ze misleid zijn.
Ron5300 schreef:
Bestaat sinds 2021 niet meer. Ongevraagd bellen is simpelweg verboden.
Ron5300 schreef:
Dit bedrijf werkt o.a. voor Ziggo en als blijkt dat colporteurs bewoners opdringerig benaderen is de kans groot dat Ziggo de samenwerking beëindigd. Bij opdringerig gedrag van een colporteur is het zaak om dat te melden bij het bedrijf waarvoor gecolporteerd wordt.
U fantaseert een end weg. Ziggo beloont dit soort verkopers met gratis kaartjes voor de skybox bij Ajax. Ziggo levert namen, adressen en telefoonnummers aan deze callcenters/colporteurs (voorbeeld) en overtreedt zo zelf de wet.

Plaats reactie