Heeft u al een Europees e-mailadres naast uw Amerikaanse?

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.

Heeft u al een Europees privé e-mailadres om op terug te vallen?

Ja, ik heb ook een adres van mijn internettoegangprovider (KPN, Ziggo, e.d.)
2
13%
Ja, ik heb daarvoor een speciaal abonnement (Freedom, Soverin, Proton, Tutamail, e.d.)
2
13%
Ja, ik heb mijn eigen domein met e-mail.
7
44%
Nee, dat zie ik dan wel.
2
13%
Nee, ik gebruik die van een huisgenoot als het nodig is.
1
6%
Anders, zie mijn reactie hieronder...
2
13%

Totaal aantal stemmen: 16

witte angora

Re: Heeft u al een Europees e-mailadres naast uw Amerikaanse?

Ongelezen bericht door witte angora »

Maar als er bij 10.000 mails sprake is van een domme antispammaatregel, wanneer is er dan sprake van een slimme antispammaatregel?

Bij mij zou je direct in de spammap terecht zijn gekomen. En terecht, wat mij betreft.

Ron5300

Ongelezen bericht door Ron5300 »

rrustema schreef:
31 dec 2025 10:07
Speedy123 schreef:
29 dec 2025 19:39

En welk Nederlands mediabedrijf is dit overkomen? Of welk Europees media bedrijf? Welke bedrijven kunnen geen email meer aanleveren aan Microsoft, Alphabet en Apple?
Het is mij al een keer of 4 overkomen. Dat was bij Microsoft. Ik stuurde 10.000 mailtjes en dat mocht niet van Microsoft. Dat was dan wel omdat ik meer dan 5 mails per minuut aanleverde terwijl mijn mailserver dat normaal gesproken niet doet. Een hele domme anti-spammaatregel. Ik hou er voortaan rekening mee en Microsoft-gebruikers krijgen nu veel trager e-mails daardoor.

Maar het is dus heel realistisch dat bepaalde mailservers in de ban kunnen worden gedaan.
Wat heeft de door u gewild of ongewild verstuurde spam-mails met belediging van een President van doen want als er vanaf mijn @chello.nl e-mail account ineens 10.000 mails verzonden worden wordt het account ook door nu Ziggo geblokkeerd.

Dacht u nu werkelijk dat die president tijd had om alle door Nederlanders verzonden e-mails te lezen? kom op zeg want dan komt hij niet meer aan het balletje in een putje op een golfbaan slaan toe en daarbij vind hij Nederland politiek helemaal niet interessant.

PGros

Ongelezen bericht door PGros »

Ron5300 schreef:
31 dec 2025 14:29
Dacht u nu werkelijk dat die president tijd had om alle door Nederlanders verzonden e-mails te lezen? kom op zeg want dan komt hij niet meer aan het balletje in een putje op een golfbaan slaan toe en daarbij vind hij Nederland politiek helemaal niet interessant.
Dit vind ik altijd onzin om te lezen.
Een viruschecker "leest" ook alle mailtjes en haalt die met virus eruit. En dat kost bijna geen tijd. Dat kan ook met andere dingen die gelezen moeten worden, daar hoeft een president echt geen uurtjes na werktijd voor uit te trekken.

rrustema
Contacteer:

Ongelezen bericht door rrustema »

Ron5300 schreef:
29 dec 2025 12:36
Uw wantrouwen is wel zeer groot maar terzijde.

Als u e-mailadressen eindigend op bijvoorbeeld gmail (google).com en outlook (microsoft).com bedoeld dan worden die op de servers van die bedrijven bewaard en de president van Amerika heeft er geen toegang toe.
Op grond van 'nationale veiligheid' kunnen alle Amerikaanse bedrijven de opdracht krijgen om informatie te verstrekken van hun servers. Waar ter wereld die ook staan. Als het een Amerikaans bedrijf is moeten ze gehoorzamen aan de Amerikaanse wetgever. En dat is een rare onbetrouwbare tegenwoordig.

J. Deltoer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Ach, het is natuurlijk niet uit te sluiten dat Donald Trump uit puur vermaak na werktijd nog een kleine selectie leest van hilarische berichten van bijvoorbeeld Rustema, Wolters en Metusalah.

Wat-nou-weer

Ongelezen bericht door Wat-nou-weer »

Ik lees net dat de ondergang van de mens in 5079 zal plaatsvinden (pfff, dan pas??), dus een extra emailadresje kan nooit kwaad.

Methusalah

Ongelezen bericht door Methusalah »

J. Deltoer schreef:
31 dec 2025 15:15
Ach, het is natuurlijk niet uit te sluiten dat Donald Trump uit puur vermaak na werktijd nog een kleine selectie leest van hilarische berichten van bijvoorbeeld Rustema, Wolters en Metusalah.
Wat je probleem man. Fiets een eind heen met je trieste ideeën. Mensen zoals jij zullen de wereld niet beter maken. Dus zak er lekker in.

rrustema
Contacteer:

Moneyman schreef:
31 dec 2025 12:05
rrustema schreef:
Maar het is dus heel realistisch dat bepaalde mailservers in de ban kunnen worden gedaan.
Problemen die je zelf veroorzaakt door ineens 10.000 emails te versturen vallen bij mij in het licht van dit topic niet bepaald in de categorie “heel realistisch”.
De vraag was welke organisaties in de problemen zijn gekomen door een blokkering van mailservers. Daar gaf ik een voorbeeld met uitleg van uit mijn eigen praktijk. Ik heb al miljoenen e-mails verstuurd, Microsoft heeft een domme anti-spam oplossing. En het toont ook gelijk aan hoe afhankelijk Nederlandse organisaties zijn van bedrijven als Microsoft die vallen onder Amerikaanse wetgeving.

rrustema
Contacteer:

Ron5300 schreef:
Wat heeft de door u gewild of ongewild verstuurde spam-mails met belediging van een President van doen
Het ging niet om spam. Het was legitieme opt-in e-mail. Geen belediging, maar op de bijbehorende server zou wel zoiets kunnen staan of dat kan heel makkelijk geplaatst worden door een eindgebruiker.
Ron5300 schreef:
want als er vanaf mijn @chello.nl e-mail account ineens 10.000 mails verzonden worden wordt het account ook door nu Ziggo geblokkeerd.
Het ging niet om een particulier die mailtjes verstuurt. Eigen professionele mailserver in een datacentrum. Alleen met een plotse piek van veel e-mail.
Ron5300 schreef:

Hij is president van een groot land en heeft 10.000en loyale ambtenaren die zijn 'executive orders' uit kunnen (laten) voeren. Hij hoeft alleen maar een opmerking te maken in een vergadering en het wordt uitgewerkt en uitgevoerd door 'big tech'. Bedrijven die hem dolgraag plezieren in ruil voor begunstiging (fiscaal en juridisch).
Laatst gewijzigd door rrustema op 31 dec 2025 17:32, 1 keer totaal gewijzigd.

witte angora

Even de OP erbij gehaald, want nu wordt het interessant.
rrustema schreef:
29 dec 2025 11:17
Het is goed mogelijk dat de Amerikaanse regering opdrachten zal geven aan Amerikaanse bedrijven om e-mail te blokkeren van bepaalde afzenders die Trump hebben beledigd of iets dergelijks. Bepaalde nieuwsbrieven of zelfs cruciale e-mails om in te loggen op overheidsdienstverlening komen dan bijvoorbeeld niet meer aan bij live, hotmail, msn, outlook, icloud of gmail-adressen.

Het is zelfs mogelijk dat Nederland kort of langer afgesloten wordt van Google, Microsoft, Amazon en andere Amerikaanse diensten, bijvoorbeeld om af te dwingen het Internationaal Gerechtshof in Den Haag te sluiten als die Amerikanen veroordeelt.

Heeft u een Europees e-mailadres om op terug te vallen?
Je stelt dat je al miljoenen mailberichten hebt gestuurd, en dat alles wordt tegengehouden omdat Microsoft een domme anti-spam oplossing heeft, is het niet?

Is het eigenlijke probleem niet dat je meent het recht te hebben onbeperkt te spammen? Wel - dat recht heb je niet. En dat zal je wat mij betreft ook nooit van zijn leven krijgen.

Het probleem is niet Amerika, Europa of wat dan ook, maar het feit dat jij geld wil verdienen en daarin - terecht - wordt gehinderd. Om dan een onzintopic te openen om mensen aan te sporen een Europees mailadres te openen, kom op... Hoop je daar wel je spam kwijt te kunnen?

witte angora

rrustema schreef:
31 dec 2025 17:28
Het was legitieme opt-in e-mail.
Kan ik me niet voorstellen. Ik krijg hier dagelijks nieuwsbrieven en dergelijke waar ik me voor heb aangemeld. Waarom komt dat wel gewoon langs het spam-filter, en het jouwe niet? Dan doe je toch echt zelf iets verkeerd.

Enne... met Trump heeft dat niks te maken.

16again

Ongelezen bericht door 16again »

Ron5300 schreef:
Dacht u nu werkelijk dat die president tijd had om alle door Nederlanders verzonden e-mails te lezen?
Daar is AI voor.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

rrustema schreef:
31 dec 2025 17:20
Moneyman schreef:
31 dec 2025 12:05
rrustema schreef:
Problemen die je zelf veroorzaakt door ineens 10.000 emails te versturen vallen bij mij in het licht van dit topic niet bepaald in de categorie “heel realistisch”.
De vraag was welke organisaties in de problemen zijn gekomen door een blokkering van mailservers. Daar gaf ik een voorbeeld met uitleg van uit mijn eigen praktijk. Ik heb al miljoenen e-mails verstuurd, Microsoft heeft een domme anti-spam oplossing. En het toont ook gelijk aan hoe afhankelijk Nederlandse organisaties zijn van bedrijven als Microsoft die vallen onder Amerikaanse wetgeving.
Het gaat in dit topic om iets heel anders dan het blokkeren van een enorme bulk potentiële spam-mail. Dus nee, jouw voorbeeld zet geen zoden aan de dijk.

Consumenneke

Ongelezen bericht door Consumenneke »

Dat de mensen die reageren op uw vraag alle kanten op schieten, is tot daar aan toe.

Maar uw interesse voor een privé-mailadres wordt nu doorkruist door uw opmerking dat u 10.000 mails heeft verzonden en daarbij gedwarsboomd werd door Microsoft.
rrustema schreef:
Ik stuurde 10.000 mailtjes en dat mocht niet van Microsoft. Dat was dan wel omdat ik meer dan 5 mails per minuut aanleverde terwijl mijn mailserver dat normaal gesproken niet doet. Een hele domme anti-spammaatregel. Ik hou er voortaan rekening mee en Microsoft-gebruikers krijgen nu veel trager e-mails daardoor. Maar het is dus heel realistisch dat bepaalde mailservers in de ban kunnen worden gedaan.
U vertelt dat het een zakelijke mailing was en dat uw mail naar opt-in adressen is gegaan. Niet veel privees aan. Ik vrees dat u nu zelf de bijl hebt gezet in wat best een interessante boom had kunnen worden over maatregels die vanuit de VS worden genomen om de president te pleasen.

Trump heeft geen tijd om alle mails te lezen, wordt gesuggereerd. Maar hij zal toch zeker dit forum wel volgen!? :roll:

Plaats reactie