Apparatuur terugsturen systeemfout

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
guyb

Apparatuur terugsturen systeemfout

Ongelezen bericht door guyb »

Heeft iemand soortgelijke ervaring?
Op 16/12/2025 stuur ik zoals gevraagd mijn kpn internetapparatuur terug. (interactieve tv-ontvanger + fritz!box). Heb wel een postnl verzendbewijs. Op 12/01/2025 krijg ik een email van kpn dat ik slechts een deel van de apparatuur heb teruggestuurd met de vraag om de fritz!box alsnog op te sturen. Ik bel met kpn waar ik uiteindelijk te horen krijg dat er een systeemfout is en dat ik die mail kan negeren ... en mochten er nog andere mails komen ik die ook kan negeren en mochten er bedragen van mijn rekening worden afgeschreven die achteraf zouden gecrediteerd worden. Ik meld dat dit antwoord volslagen onbevredigend is en eis een bevestigende mail die mij wordt toegezegd binnen de 24 u. Na 36 uur nog geen mail. Opnieuw contact met kpn ... zelfde verhaal en ik stuur u NU een email! Dit ontvang ik enkele minuten later in in mailbox: Afzender: info-nabestaandenkpn.com ... Inhoud: Geachte meneer/mevrouw, We hebben u gesproken over het terugsturen van apparatuur. Verpak alle KPN-apparatuur in een doos en stuur gratis terug.
Wij hebben u gesproken op 12 januari over het terugsturen van apparatuur. U gaf aan dat u 2 apparaturen hebt verstuurt maar in de ontvangen email staat dat kpn er maar 1 heeft ontvangen.
Er is een fout opgestrden in het systeem waardoor u deze email heeft ontvangen, u mag zoals besproken deze (en mogelijk komende) email hierover negeren.
Mochten er toch kosten in rekening gebracht worden dan zal kpn deze terug crediteren.
Met vriendelijke groet, ServiceDesk

Redfloor

Re: Apparatuur terugsturen systeemfout

Ongelezen bericht door Redfloor »

Ja, dit was twee jaar geleden ook al toen ik de oude materialen van mijn vader aan KPN terugzond. Heel vreemd dat ze de fout er blijkbaar niet uit krijgen, maar het kwam toen inderdaad gewoon goed.

Ik_weet_niet_alles

Ongelezen bericht door Ik_weet_niet_alles »

Als ik geen klant meer ben van KPN ga ik echt niet wachten tot zij mij crediteren voor een onterecht incasso. Deze laat ik gewoon storneren. Met het beëindigen van het contract eindigt ook de incassomachtiging.

marcvhulst

Ongelezen bericht door marcvhulst »

Heel erg bekend.. KPN heeft-gewonnen zijn zaakjes niet voor elkaar.
Sterker nog wanneer het op de factuur allang is beëindigd blijft de ander afdeling "zeuren" om de allang terug gestuurde apparatuur.
Meestal krijg je de 2 normale brieven met het verzoek en een laatste kans en als je niet via de klantenservice (wanneer je deze kunt bereiken) een vriendelijk verzoek doet om met deze onzin te stoppen durven ze ook een sommatie mail/brief te sturen.

Echt jammer KPN mag dan wel de grootste zijn maar het woord service zijn ze toch al een jaar of 2 kwijt,

Speedy123

Ongelezen bericht door Speedy123 »

KPN biedt ook de mogelijkheid om de apparatuur niet op te sturen maar in te leveren in één van hun winkels. Heb ik ook gedaan toen ik overstapte naar Ziggo.

Het enige wat ik wel gek vond, je krijgt geen reçu. Ze sturen de ontvangstbevestiging naar je email. Voor de zekerheid heb ik toen de apparatuur op de toonbank gefotografeerd met mijn telefoon.

Maar alles ging verder gewoon goed, had vrij vlot de email met de ontvangstbevestiging in mijn email. Verder geen emails meer ontvangen van KPN, het was daarmee klaar.

Redfloor

Ongelezen bericht door Redfloor »

Speedy123 schreef:
19 jan 2026 23:31
KPN biedt ook de mogelijkheid om de apparatuur niet op te sturen maar in te leveren in één van hun winkels. Heb ik ook gedaan toen ik overstapte naar Ziggo.
Deed ik destijds met mijn vader ook. En toen waarschuwden ze in de winkel al 'let op, je krijgt straks een mail dat het incompleet is, maar die kun je negeren'.

Ron5300

Ongelezen bericht door Ron5300 »

Ts heeft wederom een e-mail van KPN ontvangen met de bevestiging van het telefonisch besprokene dat het een systeemfout betrof en de eventueel vervolgmails mocht negeren.

KPN geeft de gemaakte fout dus toe maar is voor Ts onbevredigend want die vind blijkbaar dat KPN geen fouten mag maken.

Wat de verwachting van Ts wel zou zijn wordt niet duidelijk en gezien Ts niet meer gereageerd heeft komen we ook niet achter de afloop en of Ts met KPN tot een bevredigende oplossing is gekomen.

Daarbij was het ook geen echte vraag maar meer een mededeling dat ook KPN niet foutloos is.

Wellicht een tip, als er meerdere apparaten retour gestuurd moeten worden doe ze dan niet in een verzameldoos maar verpak ze apart en stuur ze retour en vraag uiteraard om de verzendbewijzen want dan voorkom je dit soort problemen.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ron5300 schreef:
20 jan 2026 15:41
KPN geeft de gemaakte fout dus toe maar is voor Ts onbevredigend want die vind blijkbaar dat KPN geen fouten mag maken.
Ik denk dat het niet eens zozeer die fout is, maar vooral het feit dat ze heel nonchalant zeggen "o, het kan zijn dat we nog onterecht geld incasseren, maar maak je geen zorgen, dat crediteren we wel weer".

Daar zou ik me ook behoorlijk aan ergeren.

ArieFric

Ongelezen bericht door ArieFric »

Ik ben klant van KPN
Verhuist geen glasvezel beschikbaar maar ergens in mei, mijn router zou ik behouden
Voor de glasvezel, maar kreeg steeds berichten per SMS ook brieven
Na meerdere keren gebeld tehebben kreeg ik weer een brief waarin stond als ik mijn router niet terug stuurde dat ik hem moest betalen

Ik heb mijn bewijs van het ingeleverde bewaard alles zit erin wat erin moest, nu ga ik over een paar maanden over naar glasvezel weer

Maar in mijn status staat dat ik miojn router bewaard, nu kijken of ze hun adminstratie op orden hebben

BertieM

Ongelezen bericht door BertieM »

Haha, nu ik dit zie, jáááá, dezelfde ervaring een jaar geleden, en maar blijven terugvragen tot vervelens toe. Jammer hoor, voorheen goede ervaring maar nu geen KPN meer en ik zeg het voort. Dit is erg vervelend KPN! Daar jaag je mensen mee weg. Zal hier in mijn omgeving rondtoeteren. En een systeemfoutje? Hadden jullie allang aan kunnen pakken. Denk dat er ergens ratten zitten die dit veroorzaken. Ach, niet aan mij maar aan KPN om daar wat aan te doen. Ik zit voorlopig goed bij mijn nieuwe provider, goed werkend en nog goedkoper ook. Doei!

simonswald

Ongelezen bericht door simonswald »

marcvhulst schreef:
19 jan 2026 22:02
Heel erg bekend.. KPN heeft-gewonnen zijn zaakjes niet voor elkaar.
Sterker nog wanneer het op de factuur allang is beëindigd blijft de ander afdeling "zeuren" om de allang terug gestuurde apparatuur.
Meestal krijg je de 2 normale brieven met het verzoek en een laatste kans en als je niet via de klantenservice (wanneer je deze kunt bereiken)
een vriendelijk verzoek doet om met deze onzin te stoppen durven ze ook een sommatie mail/brief te sturen.

Echt jammer KPN mag dan wel de grootste zijn maar het woord service zijn ze toch al een jaar of 2 kwijt,
Er worden per jaar honderdduizenden pakketten retour gestuurd.
Als het 100 keer misgaat,dan lijkt dat veel,maar is natuurlijk peanuts.
De pakketten gaan naar een extern bedrijf dat voor de recycling zorgt.
Ik heb vorig jaar ook mijn oude apparaten teruggestuurd,nadat ik nieuwe had ontvangen.
Bij hoge uitzondering mocht ik een klein deel van de oude apparatuur houden.
Hier werd een notitie van gemaakt.
Het bedrijf waar de oude spullen naar toe moeten,constateert echter,dat er iets ontbreekt en meldt dat.
Krijg vervolgens een brief,dat er 1 onderdeel ontbreekt.
Ik had nog een briefje toegevoegd met de mededeling, dat ik 1 onderdeel mocht houden,maar daar doen ze niets mee,snap ik ook nog.
KPN gebeld,prima bereikbaar,en die adviseerden om de 2 mailtjes en daarna 1 brief gewoon te negeren.
Daarna niets meer van gehoord.
Met zulke aantallen gaat het wel eens mis.
Geen probleem van maken, want het is geen probleem.

Plaats reactie