Als iemand geen vreemde in huis wil is dat zijn/haar goed recht en dat is niet aan de forumleden om dat te bepalen. Ik ga ervan uit dat TS daarvoor zijn/heer eigen redenen heeft, redenen die ons als forumleden niets aangaan.witte angora schreef: ↑24 jan 2026 19:01Maar wat is het probleem om er niet aan mee te werken? Ze moeten in de kruipruimte zijn, niet de kamer waar het zilveren servies en de brandkast staan. Veel last heb je er niet van, behalve dat je de deur even moet openen. Dat is alles.
Huisaansluiting glasvezelkabel
-
Ik_weet_niet_alles
Re: Huisaansluiting glasvezelkabel
-
De Posthoorn
Dit is de laatste, meer zullen er niet komen. Is het zo erg om even iets voor anderen te doen? Stel, ik zeg stel, dat TS problemen heeft met Ziggo en dat daarvoor de buren toegang tot hun huis moeten geven om het probleem op te lossen, is hij ook niet blij als de buren daar geen zin in hebben.Ik_weet_niet_alles schreef: ↑24 jan 2026 18:41Wat heeft de huidige bewoner te maken met volgende bewoners? Als volgende bewoners graag een KPN glasvezel willen hebben moeten ze dat maar zelf regelen.De Posthoorn schreef: ↑24 jan 2026 17:28Buren en jij hebben niet het eeuwige leven. De volgende bewoners willen misschien wel graag KPN Glasvezel. Dat geeft dan weer het nodige gedoe omdat jij geen zin hebt even mee te werken.Opvrager schreef: ↑24 jan 2026 17:00Het is een appartementencomplex. Tussen mijn woning en de straatkant is een afgesloten gang.
Dus dit gaat van buiten af onder de gang door naar mijn kruipruimte.
Aan een van de buren gevraagd, had de brieven al weggegooid, was ook niet geïnteresseerd.
Eigenlijk zou je deze post als reclame moeten zien.
Ongevraagd maar je zou er uit beleefdheid wel op moeten reageren.
Volgens uw gedachtegang moet de huidige bewoner dan maar accepteren dat elke provider maar kabel aan komt leggen want misschien willen volgende bewoners van een andere aanbieder dan KPN gebruiken en daar moet de huidige bewoner maar rekening mee houden en zelfs aan meewerken.
TS is notabene een oudere, van een generatie die altijd loopt te mopperen dat de jongere generatie niets meer voor een ander over heeft.
-
Ik_weet_niet_alles
Waar haalt u de wijsheid vandaan dat TS een oudere is van een generatie die altijd loopt te mopperen. Als u hier bent om andere af te branden zou ik als ik u was een andere hobby gaan zoeken.De Posthoorn schreef: ↑24 jan 2026 20:06Dit is de laatste, meer zullen er niet komen. Is het zo erg om even iets voor anderen te doen? Stel, ik zeg stel, dat TS problemen heeft met Ziggo en dat daarvoor de buren toegang tot hun huis moeten geven om het probleem op te lossen, is hij ook niet blij als de buren daar geen zin in hebben.Ik_weet_niet_alles schreef: ↑24 jan 2026 18:41Wat heeft de huidige bewoner te maken met volgende bewoners? Als volgende bewoners graag een KPN glasvezel willen hebben moeten ze dat maar zelf regelen.De Posthoorn schreef: ↑24 jan 2026 17:28
Buren en jij hebben niet het eeuwige leven. De volgende bewoners willen misschien wel graag KPN Glasvezel. Dat geeft dan weer het nodige gedoe omdat jij geen zin hebt even mee te werken.
Volgens uw gedachtegang moet de huidige bewoner dan maar accepteren dat elke provider maar kabel aan komt leggen want misschien willen volgende bewoners van een andere aanbieder dan KPN gebruiken en daar moet de huidige bewoner maar rekening mee houden en zelfs aan meewerken.
TS is notabene een oudere, van een generatie die altijd loopt te mopperen dat de jongere generatie niets meer voor een ander over heeft.
U stelt dat dit de laatste is. U kunt dus voor 100% uitsluiten dat er geen nieuwe partij op de markt komt waarvoor TS dan ook weer vreemde mensen in de woning moet toelaten omdat u dat wilt.
Hoe komt u er trouwens bij dat TS weigert om iemand toe te laten omdat de buren dat willen. Dat staat nergens maar dat verzint u er zelf bij, gewoon om uw gelijk te halen.
De OP is heel duidelijk. TS is tevreden met Ziggo en wil geen KPN in de woning. Dat is het goed recht van TS en blijkbaar komt dit initiatief ook niet vanuit de woningbouwvereniging.
Als Delta besluit om in mijn straat leidingen aan te leggen wil nog niet zeggen dat ik Delta toestemming moet geven om mijn woning te betreden en al helemaal niet om de volgende bewoners een plezier te doen.
-
De Posthoorn
Iemand die in een seniorenwoning woont, is geen 30 of 40. En ik zit hier helemaal niet om iemand af te branden, overdrijven is ook een vak, maar hoe erg is het om even iets niet voor eigen belang te doen? En ik zeg ook niet dat TS loopt te mopperen op jongeren, maar een vaak gehoorde klacht van ouderen, is dat jongeren zo egoïstisch zijn, alleen maar aan zichzelf denken.Ik_weet_niet_alles schreef: ↑24 jan 2026 20:28Waar haalt u de wijsheid vandaan dat TS een oudere is van een generatie die altijd loopt te mopperen. Als u hier bent om andere af te branden zou ik als ik u was een andere hobby gaan zoeken.
U stelt dat dit de laatste is. U kunt dus voor 100% uitsluiten dat er geen nieuwe partij op de markt komt waarvoor TS dan ook weer vreemde mensen in de woning moet toelaten omdat u dat wilt.
Hoe komt u er trouwens bij dat TS weigert om iemand toe te laten omdat de buren dat willen. Dat staat nergens maar dat verzint u er zelf bij, gewoon om uw gelijk te halen.
De OP is heel duidelijk. TS is tevreden met Ziggo en wil geen KPN in de woning. Dat is het goed recht van TS en blijkbaar komt dit initiatief ook niet vanuit de woningbouwvereniging.
Als Delta besluit om in mijn straat leidingen aan te leggen wil nog niet zeggen dat ik Delta toestemming moet geven om mijn woning te betreden en al helemaal niet om de volgende bewoners een plezier te doen.
En dat hij het recht heeft om te weigeren, ja dat is zo dat bestrijd ik ook niet.
-
Ik_weet_niet_alles
Ik ken anders genoeg seniorenwoningen waar jongeren en wonen en geen senioren. Tegenwoordig is de term seniorenwoning allang achterhaald.De Posthoorn schreef: ↑24 jan 2026 20:38Iemand die in een seniorenwoning woont, is geen 30 of 40. En ik zit hier helemaal niet om iemand af te branden, overdrijven is ook een vak, maar hoe erg is het om even iets niet voor eigen belang te doen? En ik zeg ook niet dat TS loopt te mopperen op jongeren, maar een vaak gehoorde klacht van ouderen, is dat jongeren zo egoïstisch zijn, alleen maar aan zichzelf denken.Ik_weet_niet_alles schreef: ↑24 jan 2026 20:28Waar haalt u de wijsheid vandaan dat TS een oudere is van een generatie die altijd loopt te mopperen. Als u hier bent om andere af te branden zou ik als ik u was een andere hobby gaan zoeken.
En dat hij het recht heeft om te weigeren, ja dat is zo dat bestrijd ik ook niet.
Ik ben van mening dat u TS wel loopt af te branden want waarom zou u het erbij halen dat ouderen lopen te mopperen op de jeugd. Dat voegt helemaal niets toe aan de topic maar gebruikt u alleen om een bepaald beeld te schetsen van TS die nergens op is gebaseerd.
-
De Posthoorn
Over een bepaald beeld schetsen gesproken... De groeten.Ik_weet_niet_alles schreef: ↑24 jan 2026 21:00Ik ken anders genoeg seniorenwoningen waar jongeren en wonen en geen senioren. Tegenwoordig is de term seniorenwoning allang achterhaald.
Ik ben van mening dat u TS wel loopt af te branden want waarom zou u het erbij halen dat ouderen lopen te mopperen op de jeugd. Dat voegt helemaal niets toe aan de topic maar gebruikt u alleen om een bepaald beeld te schetsen van TS die nergens op is gebaseerd.
Tsja, wat volgende huurders, ooit na jou dood, willen is toch compleet niet interresant.
Zie al die kabelaanbiedingen als ongevraagde reklame, en daar op reageren uit "beleefdheid" hoeft natuurlijk helemaal niet.
Wil je ZELF een glasvezelaansluiting, neem ZELF contact op met een provider en het wordt gratis aangelegd.
Eén aansluiting is voldoende, wil je ZELF ooit overstappen, de nieuwe provider regelt het.
Zie al die kabelaanbiedingen als ongevraagde reklame, en daar op reageren uit "beleefdheid" hoeft natuurlijk helemaal niet.
Wil je ZELF een glasvezelaansluiting, neem ZELF contact op met een provider en het wordt gratis aangelegd.
Eén aansluiting is voldoende, wil je ZELF ooit overstappen, de nieuwe provider regelt het.
Ik_weet_niet_alles
vindt dit leuk
Meewerken kan frustratie geven want ze maken een afspraak, komen niet op tijd, en dan wil je net weg. Doen ze er heel lang over omdat ze pauze tussendoor nemen. En jij maar wachten terwijl je het helemaal niet nodig hebt.witte angora schreef: ↑24 jan 2026 19:01Maar wat is het probleem om er niet aan mee te werken? Ze moeten in de kruipruimte zijn, niet de kamer waar het zilveren servies en de brandkast staan. Veel last heb je er niet van, behalve dat je de deur even moet openen. Dat is alles.
In een 55+ appartement wonen dus mensen van 55 jaar en ouder. Waarvan er zijn die misschien nog zo'n 10 tot 12 jaar moeten werken. En beslist geen mopperende oudjes. Gelukkig heb ik geen antiek, duur servies of goud en zilver. Ik doe het met wat ik heb.
En dit heeft voor mij niets te maken met niets voor een ander over te hebben.
Misschien is er over 20 jaar wel weer een ander systeem.
En mijn internet problemen zijn gewoon door ziggo opgelost zonder de buren lastig te vallen.
En dit heeft voor mij niets te maken met niets voor een ander over te hebben.
Misschien is er over 20 jaar wel weer een ander systeem.
En mijn internet problemen zijn gewoon door ziggo opgelost zonder de buren lastig te vallen.
Ik_weet_niet_alles
vindt dit leuk
-
Arizonakid
Ik heb ook geweigerd die kabel vanaf de straat door te laten trekken tot in de woning, gewoon omdat ik er geen behoefte aan heb op dit ogenblik. De bangmakerij dat ik dan als ik ooit glasvezel wil zelf moet betalen trap ik niet in. En mocht het wel zo zijn betaal ik er voor.
-
witte angora
Nog maar even de vraag herhalen, want het antwoord is nogal vaag en ontwijkend.
Dus nogmaals: is toegang tot jouw kruipruimte noodzakelijk om via jouw kruipruimte het hele gebouw aan te sluiten, ja of nee? En kom niet nog eens met die gang tussen de straat en jouw kruipruimte, want die heeft er niks mee te maken.witte angora schreef: ↑24 jan 2026 14:28Dan denk ik dat een en ander wel duidelijk wordt. Woon je aan de straatkant, en is toegang tot jouw kruipruimte noodzakelijk om de aansluiting bij andere bewoners te kunnen verzorgen?
Er zijn bij mij via de kruipruimte naar de achtermuur waar een opening is gemaakt kabels naar buiten gelegd. Ongeveer een halve meter onder de tegels. Vandaar uit zijn er kabels getrokken langs de muur naar de bovenburen. Waarbij er een gat is geboord en in de huiskamer een contactdoos is aangebracht. Dit is echt gebeurd.
-
witte angora
Precies, en om bij je bovenburen te komen moeten ze dus even door je kruipruimte heen. Het gaat dus niet om jouw aansluiting, maar om die van de bovenburen. En aangezien er een gang zit tussen jouw woning en de straat, is het geen optie om het langs de voorkant te doen.
Het vriendelijke verzoek is dus of je mee wil werken zodat de bovenburen KPN hebben.
Het vriendelijke verzoek is dus of je mee wil werken zodat de bovenburen KPN hebben.
De bovenburen willen geen KPN en zeker niet nog een gat in de muur voor nog een contactdoos in de huiskamer. Of de KPN gaat gebruik maken van de aanwezige verbinding en daar hebben ze mij niet voor nodig
Dan kunnen ze beter contact opnemen met ODF.
Dan kunnen ze beter contact opnemen met ODF.