Telefoonnummer zonder reden ingepikt door VodafoneZiggo
Telefoonnummer zonder reden ingepikt door VodafoneZiggo
Klachten over VodafoneZiggo: Telefoonnummer ingepikt!
Zaterdag 11 november 2023 had ons bedrijf (architectenbureau) plotseling geen internet en telefoon. We dachten dat het een storing was, maar op 12 november heb ik toch maar gebeld met Ziggo. Wij kregen te horen dat ons contract was opgezegd. In ieder geval niet door ons. Na 3 dagen zouden we weer internet hebben zei Ziggo. Maandag 13 nov. toch maar weer gebeld, want ons bedrijf moet toch kunnen werken. Toen gaf Ziggo weer een andere verklaring. U heeft u modem teruggestuurd. Dat kan niet zei ik want het staat hier gewoon in de serverkast. Vooruit: Ziggo gaf toe dat ze een fout hadden begaan. Na een paar dagen zouden we weer internet hebben. 15 nov. nog steeds geen internet een weer gebeld. Ziggo meldt dat de "herstelbon" per ongeluk niet aangemaakt is en werd er op 15 nov (!) een nieuwe herstelbon aangemaakt. Donderdag 16 nov. in de middag: eindelijk weer internet.
17 nov. constateerden we dat wij een ander telefoonnummer hebben gekregen. Opnieuw met Ziggo gebeld met verzoek om ons oorspronkelijke telefoonnummer te activeren. Dat kan niet zei Ziggo. Uw oude nummer is een Rotterdams 010-nummer nummer en u zit in Barendrecht, dus krijgt u een 0180-nummer. Maar zei ik. Dat 010-nummer heb ik al sinds 2015 en is meeverhuisd van Rotterdam naar Barendrecht! Kijk maar in ons contract. Ziggo geeft geen krimp en zegt dat dat niet kan. Inmiddels is het 23 nov. diverse malen gebeld met Ziggo, maar krijg geen enkele medewerking. We krijgen ook geen schade-vergoeding voor de dagen dat we niet bereikbaar zijn geweest. Ons briefpapier en kaartjes moeten opnieuw gedrukt worden. Conclusie: Je wordt als bedrijf geconfronteerd met een internetafsluiting en vervolgens ben je ongevraagd en zonder aankondiging je telefoonnummer kwijt. Een nummer wat vanaf 2015 bij ons in gebruik is geweest en bekend bij al onze klanten. Tot op heden geen excuses van Ziggo. Echt een waardeloos bedrijf!
Zaterdag 11 november 2023 had ons bedrijf (architectenbureau) plotseling geen internet en telefoon. We dachten dat het een storing was, maar op 12 november heb ik toch maar gebeld met Ziggo. Wij kregen te horen dat ons contract was opgezegd. In ieder geval niet door ons. Na 3 dagen zouden we weer internet hebben zei Ziggo. Maandag 13 nov. toch maar weer gebeld, want ons bedrijf moet toch kunnen werken. Toen gaf Ziggo weer een andere verklaring. U heeft u modem teruggestuurd. Dat kan niet zei ik want het staat hier gewoon in de serverkast. Vooruit: Ziggo gaf toe dat ze een fout hadden begaan. Na een paar dagen zouden we weer internet hebben. 15 nov. nog steeds geen internet een weer gebeld. Ziggo meldt dat de "herstelbon" per ongeluk niet aangemaakt is en werd er op 15 nov (!) een nieuwe herstelbon aangemaakt. Donderdag 16 nov. in de middag: eindelijk weer internet.
17 nov. constateerden we dat wij een ander telefoonnummer hebben gekregen. Opnieuw met Ziggo gebeld met verzoek om ons oorspronkelijke telefoonnummer te activeren. Dat kan niet zei Ziggo. Uw oude nummer is een Rotterdams 010-nummer nummer en u zit in Barendrecht, dus krijgt u een 0180-nummer. Maar zei ik. Dat 010-nummer heb ik al sinds 2015 en is meeverhuisd van Rotterdam naar Barendrecht! Kijk maar in ons contract. Ziggo geeft geen krimp en zegt dat dat niet kan. Inmiddels is het 23 nov. diverse malen gebeld met Ziggo, maar krijg geen enkele medewerking. We krijgen ook geen schade-vergoeding voor de dagen dat we niet bereikbaar zijn geweest. Ons briefpapier en kaartjes moeten opnieuw gedrukt worden. Conclusie: Je wordt als bedrijf geconfronteerd met een internetafsluiting en vervolgens ben je ongevraagd en zonder aankondiging je telefoonnummer kwijt. Een nummer wat vanaf 2015 bij ons in gebruik is geweest en bekend bij al onze klanten. Tot op heden geen excuses van Ziggo. Echt een waardeloos bedrijf!
Re: Telefoonnummer zonder reden ingepikt door VodafoneZiggo
Kun je het nummer nog wel zelf porteren naar een andere VOIP provider? Dan behoud je het nummer, ongeacht je locatie.
-
- Berichten: 12741
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Telefoonnummer zonder reden ingepikt door VodafoneZiggo
Een vast telefoonnummer meeverhuizen buiten de regio is normaal gesproken niet mogelijk. Wellicht dat u in het verleden in overleg met de zakelijk tak een constructie gemaakt hebt, maar dat staat los van de mogelijkheden van een particuliere aansluiting.
U bent nu op een consumentenforum. Consumentenrecht is anders dan zakelijk recht. U kunt beter uw vraag stellen op www.higherlevel.nl. Dat is een forum voor ondernemers waar meer kennis zit op zakelijk gebied.
U bent nu op een consumentenforum. Consumentenrecht is anders dan zakelijk recht. U kunt beter uw vraag stellen op www.higherlevel.nl. Dat is een forum voor ondernemers waar meer kennis zit op zakelijk gebied.
WeerIemandanders
vindt dit leuk
Re: Telefoonnummer zonder reden ingepikt door VodafoneZiggo
Wat staat er in je contract over penalties/schadevergoedingen en beschikbaarheid van de te leveren dienst?
Re: Telefoonnummer zonder reden ingepikt door VodafoneZiggo
Als dit een consumenten aansluiting betreft klopt dit, daar kun je normaliter een telefoonnummer niet verhuizen buiten de regio.
https://www.consuwijzer.nl/vergelijken- ... r-meenemen
Bij zakelijke aansluitingen kan dit wel, mits je voip hebt, wat bij Ziggo het geval is. Waarbij de ACM wel als regel lijkt te hanteren dat je een binding moet kunnen aantonen met de regio waaruit je vertrekt en het nummer van wil aanhouden.
https://www.consuwijzer.nl/vergelijken- ... r-meenemen
Bij zakelijke aansluitingen kan dit wel, mits je voip hebt, wat bij Ziggo het geval is. Waarbij de ACM wel als regel lijkt te hanteren dat je een binding moet kunnen aantonen met de regio waaruit je vertrekt en het nummer van wil aanhouden.
Re: Telefoonnummer zonder reden ingepikt door VodafoneZiggo
Ze moeten gewoon het oude telefoonnummer herstellen.
-
- Berichten: 903
- Lid geworden op: 13 apr 2020 17:32
Re: Telefoonnummer zonder reden ingepikt door VodafoneZiggo
Als het goed is bent u als architectenbureau klant van Ziggo zakelijk en dan krijgt u in mijn ogen wel een hele slechte dienstverlening. Het lijkt mij dat als Ziggo u foutief heeft afgesloten daar een schadeloosstelling tegenover hoort te staan, idem met de gevolgschade van dat nummerverlies. Het probleem met dat nummer zou wel eens kunnen zijn dat het vrijgegeven is en dan kunnen ze het mogelijk überhaupt niet meer terughalen.
Dingen kunnen fout gaan maar ze behoren u fatsoenlijk te compenseren.
Dingen kunnen fout gaan maar ze behoren u fatsoenlijk te compenseren.
-
- Berichten: 584
- Lid geworden op: 26 feb 2023 16:42
Re: Telefoonnummer zonder reden ingepikt door VodafoneZiggo
Ik ben normaal niet zo van de schadevergoeding ed.
Maar Ziggo heeft hier een flinke trui aan steken laten vallen.
Ik zou via de RB het een en ander aan schadevergoeding bedingen.
Wat betreft het telefoonnummer.
Dat kan wel maar kost enig werk aan de kant van Ziggo, zei hebben uiteindelijk de software in huis hiervoor.
Maar Ziggo heeft hier een flinke trui aan steken laten vallen.
Ik zou via de RB het een en ander aan schadevergoeding bedingen.
Wat betreft het telefoonnummer.
Dat kan wel maar kost enig werk aan de kant van Ziggo, zei hebben uiteindelijk de software in huis hiervoor.
Re: Telefoonnummer zonder reden ingepikt door VodafoneZiggo
Wat ik eerder schreef:
Wij hebben dit telefoonnummer al sinds 2005. Zonder problemen: bellen en gebeld worden. Als dat anno 2023 (dus na 8 jaar!!) niet meer zou kunnen (dus een 010 nummer in Barendrecht) dan had Ziggo dat moeten melden of aankondigen, zodat wij tijdig maatregelen hadden kunnen nemen. Maar niets van dit alles. Ze sluiten ons zonder reden af. Geen excuus en geen compensatie vanuit Ziggo. Dat is toch een dikke middelvinger naar je betalende klant? Of ben ik gek?
Wij hebben dit telefoonnummer al sinds 2005. Zonder problemen: bellen en gebeld worden. Als dat anno 2023 (dus na 8 jaar!!) niet meer zou kunnen (dus een 010 nummer in Barendrecht) dan had Ziggo dat moeten melden of aankondigen, zodat wij tijdig maatregelen hadden kunnen nemen. Maar niets van dit alles. Ze sluiten ons zonder reden af. Geen excuus en geen compensatie vanuit Ziggo. Dat is toch een dikke middelvinger naar je betalende klant? Of ben ik gek?
Re: Telefoonnummer zonder reden ingepikt door VodafoneZiggo
Probeer het eens via hun Community https://community.ziggo.nl Daar is ook webcare aanwezig, heb je meer aan dan die klantenservice van ze.
-
- Berichten: 584
- Lid geworden op: 26 feb 2023 16:42
Re: Telefoonnummer zonder reden ingepikt door VodafoneZiggo
Het afsluiten is vermoedelijk op dezelfde manier gegaan als wat je vaak leest bij energiecontracten die zomaar beëindigd worden zonder dat de gebruiker ook maar iets gedaan heeft
Dit klinkt mij als een overijverige verkoper die iets heeft doorgeduwd of iemand heeft op gegevens van derden een offerte geregeld.
Dit klinkt mij als een overijverige verkoper die iets heeft doorgeduwd of iemand heeft op gegevens van derden een offerte geregeld.
-
- Berichten: 903
- Lid geworden op: 13 apr 2020 17:32
Re: Telefoonnummer zonder reden ingepikt door VodafoneZiggo
Is dit nou zakelijk of particulier? Van zakelijk mag je echt andere verwachtingen van hebben.DeRoon schreef: ↑29 nov 2023 17:58Wat ik eerder schreef:
Wij hebben dit telefoonnummer al sinds 2005. Zonder problemen: bellen en gebeld worden. Als dat anno 2023 (dus na 8 jaar!!) niet meer zou kunnen (dus een 010 nummer in Barendrecht) dan had Ziggo dat moeten melden of aankondigen, zodat wij tijdig maatregelen hadden kunnen nemen. Maar niets van dit alles. Ze sluiten ons zonder reden af. Geen excuus en geen compensatie vanuit Ziggo. Dat is toch een dikke middelvinger naar je betalende klant? Of ben ik gek?
Re: Telefoonnummer zonder reden ingepikt door VodafoneZiggo
Ik vermoed dat er meerdere zaken lopen, namelijk de opzegging die niet had moeten gebeuren. Wat bedoel je trouwens met geen compensatie? Als het een zakelijke aansluiting is kunnen daar afspraken over gemaakt zijn, daarnaast heb je recht op de standaard vergoeding. Is het een consumenten aansluiting dan heb je wettelijk rechts op de standaard vergoeding van het maandgedrag / 30 maar het aantal dagen dat je storing hebt. Reken je dus niet rijk in het geval dat het een consumeten aansluiting is, of een zakelijke aansluiting zonder SLA met hogere aansprakelijkheid / vergoedingen. Zie ook: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... e-telefoonDeRoon schreef: ↑29 nov 2023 17:58Wat ik eerder schreef:
Wij hebben dit telefoonnummer al sinds 2005. Zonder problemen: bellen en gebeld worden. Als dat anno 2023 (dus na 8 jaar!!) niet meer zou kunnen (dus een 010 nummer in Barendrecht) dan had Ziggo dat moeten melden of aankondigen, zodat wij tijdig maatregelen hadden kunnen nemen. Maar niets van dit alles. Ze sluiten ons zonder reden af. Geen excuus en geen compensatie vanuit Ziggo. Dat is toch een dikke middelvinger naar je betalende klant? Of ben ik gek?
Waarbij tijdens de herstel werkzaamheden waarschijnlijk een proces is getriggered dat nu bepaald dat het telefoonnummer niet hersteld kan worden want de regio klopt niet, waardoor je een ander nummer hebt gekregen.
Dit is natuurlijk zeer vervelend, en als je een zakelijke aansluiting hebt mogelijk niet al te lastig op te lossen, in dat geval kun je immers onder bepaalde voorwaarden een nummer meenemen naar een andere regio. Ziggo moet dat dan ook kunnen herstellen.
Anders kan het zijn wanneer je een consumenten aansluiting hebt, daarvan geeft de ACM immers aan dat een nummer niet verhuisd kan worden naar een andere regio, waardoor herstel mogelijk niet gaat aan de kant van Ziggo. De vraag moet in dat geval dan ook mogelijk zijn hoe deze situatie heeft kunnen ontstaan in het verleden.
Re: Telefoonnummer zonder reden ingepikt door VodafoneZiggo
@Cro
De vergoeding voor 4 dagen geen internet is (schrik niet) € 28,93. Voor nummerbehoud geeft Ziggo niet thuis. Terwijl het hun fout is. Je wil niet weten hoe vaak ik al gebeld heb met Ziggo (zakelijk). Resultaat: ze bellen niet terug; Verbreken de verbinding; Zeggen dat ze mij niet verder kunnen helpen; Vullen formuliertjes in, waar helemaal niets mee gebeurd. Ziggo service is echt drama: Een dikke middelvinger naar mij als klant.
De vergoeding voor 4 dagen geen internet is (schrik niet) € 28,93. Voor nummerbehoud geeft Ziggo niet thuis. Terwijl het hun fout is. Je wil niet weten hoe vaak ik al gebeld heb met Ziggo (zakelijk). Resultaat: ze bellen niet terug; Verbreken de verbinding; Zeggen dat ze mij niet verder kunnen helpen; Vullen formuliertjes in, waar helemaal niets mee gebeurd. Ziggo service is echt drama: Een dikke middelvinger naar mij als klant.
Re: Telefoonnummer zonder reden ingepikt door VodafoneZiggo
Er is een recht op een schadevergoeding bij een wanprestatie. Die schade wordt begroot door het verschil te nemen tussen de hypothetische situatie, waarin correct is nagekomen, en de werkelijke situatie, waarin dat niet het geval is. Voor consument geldt dat het (vermoedelijk) onredelijk bezwarend is om hiervan af te wijken. Bij niet-consumenten geld dat doorgaans niet, maar kan evenwel het recht op een schadevergoeding voor een wanprestatie als gevolg van opzet of grove nalatigheid niet worden beperkt.Cro schreef: ↑29 nov 2023 21:31Ik vermoed dat er meerdere zaken lopen, namelijk de opzegging die niet had moeten gebeuren. Wat bedoel je trouwens met geen compensatie? Als het een zakelijke aansluiting is kunnen daar afspraken over gemaakt zijn, daarnaast heb je recht op de standaard vergoeding. Is het een consumenten aansluiting dan heb je wettelijk rechts op de standaard vergoeding van het maandgedrag / 30 maar het aantal dagen dat je storing hebt. Reken je dus niet rijk in het geval dat het een consumeten aansluiting is, of een zakelijke aansluiting zonder SLA met hogere aansprakelijkheid / vergoedingen.
Daarnaast kun je de overeenkomst gedeeltelijk ontbinden voor de periode van de wanprestatie. Voor consumenten geldt dat het (vermoedelijk) onredelijke bezwarend is om dat recht te beperken. Voor zakelijke klanten zal ook hier de grens liggen bij opzet of grove nalatigheid.
-
- Berichten: 903
- Lid geworden op: 13 apr 2020 17:32
Re: Telefoonnummer zonder reden ingepikt door VodafoneZiggo
Waar volgens mij nu al verschillende mensen gevraagd hebben of je als bedrijf ook een zakelijke overeenkomst had lijk je daar met die haakjes nog steeds omheen te draaien. Maar wellicht begrijp ik de betekenis van de haakjes niet.
Re: Telefoonnummer zonder reden ingepikt door VodafoneZiggo
Ja we hebben een zakelijke overeenkomst met (VOIP) nummer. Staat in begin "ons bedrijf ".....
Re: Telefoonnummer zonder reden ingepikt door VodafoneZiggo
Kan je dan de relevante overige vragen ook nog beantwoorden?
Re: Telefoonnummer zonder reden ingepikt door VodafoneZiggo
Alleen de dagen dat er geen internet/ telefoon is worden in mindering gebracht.... ( 4 dagen: € 28,93).
rwolters schreef: ↑
29 nov 2023 09:50
Wat staat er in je contract over penalties/schadevergoedingen en beschikbaarheid van de te leveren dienst?
rwolters schreef: ↑
29 nov 2023 09:50
Wat staat er in je contract over penalties/schadevergoedingen en beschikbaarheid van de te leveren dienst?
Re: Telefoonnummer zonder reden ingepikt door VodafoneZiggo
Goed, dus je hoeft niet te betalen voor wat ze niet hebben geleverd. Je bent je oude telefoonnummer kwijt en die krijgt die ook niet terug, en je krijgt geen schadevergoeding. Daarmee geef je alleen nog geen antwoord op de vraag van rwolters: wat staat hierover in de voorwaarden?