Colportage praktijken Ziggo
Colportage praktijken Ziggo
Vanavond om 20.55 werd ik gebeld door mijn 84 jarige dementerende moeder dat er een meneer in de kamer stond en dat ze een contract moest tekenen en dan zou ze 30 procent korting krijgen. Mijn moeder die duidelijk totaal geen idee had waar het over ging was gestresst en wilde eigenlijk liever niet tekenen en belde dus gelukkig mij. Ik vroeg de zwerver die zich bij mijn moeder had binnengepraat aan de lijn en hij begon onmiddellijk over zijn contract, ik vertelde hem dat hij het huis onmiddellijk moest verlaten, hij bleef door emmeren en pas na een stevige discussie was hij bereid mijn moeders huis te verlaten. Wat een ongelooflijk waardeloos product moet je dan wel niet verkopen . Als je onder geestelijke dwang probeert kwetsbare en demente ouderen lid te laten worden van je klupje!!
Dit is reeds de tweede maal dat dit waardeloze bedrijf zich zo opdringt, vorig jaar heeft mijn moeder wel getekend en was ik twee weken bezig om de zaak weer terug te draaien. Daarbij heb ik de woningbouwvereniging en Ziggo gebeld en gezegd dat ze uit deze flat met kwetsbare ouderen moesten wegblijven!!
Maar nu had dat tuig dus zich opnieuw een weg naar binnen gepraat. Kijk uit en waarschuw je kwetsbare ouderen niets te ondertekenen.
Dit is reeds de tweede maal dat dit waardeloze bedrijf zich zo opdringt, vorig jaar heeft mijn moeder wel getekend en was ik twee weken bezig om de zaak weer terug te draaien. Daarbij heb ik de woningbouwvereniging en Ziggo gebeld en gezegd dat ze uit deze flat met kwetsbare ouderen moesten wegblijven!!
Maar nu had dat tuig dus zich opnieuw een weg naar binnen gepraat. Kijk uit en waarschuw je kwetsbare ouderen niets te ondertekenen.
Re: Colportage praktijken Ziggo
De vraag is natuurlijk wel of het voor derden direct kenbaar is dat iemand dementerend is.
Belangrijker: staat je moeder onder bewind? Dat voorkomt een hoop ellende, en als de ellende zich wel voordoet heb je 't zo weer opgelost.
Belangrijker: staat je moeder onder bewind? Dat voorkomt een hoop ellende, en als de ellende zich wel voordoet heb je 't zo weer opgelost.
-
Wauw ik mis iets in uw relaas. U Schrijft licht dementerende moeder.
Nog niets geregeld mbt handtekeningsbevoegdheid ed??
Scheelt een berg zorgen.
Oeps iemand is mij al voor
Nog niets geregeld mbt handtekeningsbevoegdheid ed??
Scheelt een berg zorgen.
Oeps iemand is mij al voor

marnix
, Speedy123
, DeZevendeHenk
en Moneyman
vinden dit leuk
Stuur Ziggo per mail en op papier een brief, dat het ongepast is om op dit soort adressen abonnementen te verkopen. Met daarbij duidelijk de reeks adressen vermelden en een opmerking, dat deze abonnementen sowieso verliesgevend zijn voor Ziggo, omdat niet alle bewoners handelingsbekwaam zijn en de opbrengsten niet opwegen tegen de kosten (abonnement afgezet tegen resterende levensverwachting min de korting en de provisie).
Aanvullende maatregel: op postfilter kun je reclame tegenhouden voor je moeder (en haar buren). Dan komt er vrijwel niets meer binnen per post.
Consumenneke
vindt dit leuk
Ziggo stuurt geen eigen mensen op pad, dat besteden ze uit aan derde partijen.Jablan schreef: ↑11 apr 2025 09:38Stuur Ziggo per mail en op papier een brief, dat het ongepast is om op dit soort adressen abonnementen te verkopen. Met daarbij duidelijk de reeks adressen vermelden en een opmerking, dat deze abonnementen sowieso verliesgevend zijn voor Ziggo, omdat niet alle bewoners handelingsbekwaam zijn en de opbrengsten niet opwegen tegen de kosten (abonnement afgezet tegen resterende levensverwachting min de korting en de provisie).
Aanvullende maatregel: op postfilter kun je reclame tegenhouden voor je moeder (en haar buren). Dan komt er vrijwel niets meer binnen per post.
Ik denk niet dat die toegang hebben tot een register wat voor type mensen op bepaalde postcodes wonen dus die hebben geen weet van wat gepast of ongepast is.
Uiteindelijk is het allemaal niet zo moeilijk. Zoals diverse forum leden al stelde, als iemand niet langer wilsbekwaam is, zorg er dan voor dat die onder bewind komt te staan en niet langer teken bevoegd is. Dat lost dit soort problemen zeer adequaat op.
Ziggo stuurt verkopers gericht naar adressen, want het heeft weinig zin om aan te bellen bij bestaande klanten.
Consumenneke
vindt dit leuk
Ik snap wat je bedoelt, maar de realiteit is natuurlijk dat die mensen ook gewoon abonnementen nodig hebben en mogen aanschaffen. Tenzij ze onder bewind staan...
Het is dus slimmer om je op de andere kant te richten, namelijk het stukje waar je wél invloed op hebt. Bewind dus. Dat is sowieso nodig in deze casus.
Jablan
vindt dit leuk
-
Derden worden op pad gestuurd naar de adressen die niet in het klantenbestand voorkomen. Dat is de enige selectie. Dus niet of het wel of niet gepast is. En dus ook niet of de bewoner (licht) dementerend is of wellicht onder bewind staat.
Ik denk niet dat het passend is dat andere effe bepalen wat de buren wel of niet ontvangen per post of aan deur.
Triest zo iets
Maar of dit aan ziggo licht,of aan de partij die voor hun contracten slijt?
Neem contact op met ziggo,en leg het hun uit,wat er aan de hand is
Heb ik voor mijn stiefmoeder gedaan,en afgesproken dat als er een contract getekend werd,dit geen waarde zou hebben,en dat hebben ze toen zwart op wit bevestigd
Maar of dit aan ziggo licht,of aan de partij die voor hun contracten slijt?
Neem contact op met ziggo,en leg het hun uit,wat er aan de hand is
Heb ik voor mijn stiefmoeder gedaan,en afgesproken dat als er een contract getekend werd,dit geen waarde zou hebben,en dat hebben ze toen zwart op wit bevestigd
Onjuist.NeoDutchio schreef: ↑11 apr 2025 10:33Derden worden op pad gestuurd naar de adressen die niet in het klantenbestand voorkomen. Dat is de enige selectie.
Ziggo heeft de reclamecode onderschreven. Daarin zijn groepen opgenomen, die niet lastig mogen worden gevallen en wanneer Ziggo zo'n adres doorkrijgt, komt Ziggo niet meer aan de deur of stuurt ongevraagd actiepost.
Daarnaast zijn de verkopers niet alleen op pad om nieuwe klanten te werven. Ze gaan naar een gebied en krijgen per adres door wat de bedoeling is: opzegredenen aanhoren, apparatuur wisselen, klanten werven of wat er nog meer speelt. Bosje bloemen na een storing komt ook voor.
Consumenneke
vindt dit leuk
Dat ligt toch wel even iets genuanceerder. Er is geen sprake van "groepen die niet lastig gevallen mogen worden", maar van een toetsingskader wat bepaalt wanneer er sprake is van mogelijk oneerlijke reclame.
Artikel 7.
Reclame mag niet oneerlijk zijn. Reclame is oneerlijk wanneer zij in strijd is met de vereisten van professionele toewijding en het economische gedrag van de gemiddelde consument die zij bereikt of op wie zij gericht is met betrekking tot het product wezenlijk verstoort of kan verstoren.
Toelichting bij artikel 7
Indien reclame op een bepaalde groep consumenten gericht is, zal de reclame het economisch gedrag van het gemiddeld lid van die groep moeten verstoren alvorens sprake kan zijn van oneerlijkheid. Reclame die op voor de adverteerder redelijkerwijs voorzienbare wijze het economische gedrag van slechts een duidelijk herkenbare groep consumenten wezenlijk verstoort of kan verstoren, namelijk van consumenten die wegens een mentale of lichamelijke handicap, hun leeftijd of goedgelovigheid bijzonder vatbaar zijn voor die reclame en of voor de onderliggende producten, wordt beoordeeld vanuit het gezichtspunt van het gemiddelde lid van die groep.
Yup. En in de praktijk werkt dit als 'niet benaderen'.
Andere bedrijven hanteren een strikte leeftijdsgrens: ze benaderen mensen tot 70 / 75 jaar. Daarboven niet, omdat ze dan een te grote kans lopen op klachten bij de reclamecodecommissie.
Andere bedrijven hanteren een strikte leeftijdsgrens: ze benaderen mensen tot 70 / 75 jaar. Daarboven niet, omdat ze dan een te grote kans lopen op klachten bij de reclamecodecommissie.
Om het helder te hebben: je hebt het dus over intern beleid, en niet over de Nederlandse Reclame Code.
Of dit (ook) het beleid van Ziggo is, is dus maar zeer de vraag. De stelligheid waarmee je een en ander poneert, lijkt me vooralsnog dus té stellig.
Of dit (ook) het beleid van Ziggo is, is dus maar zeer de vraag. De stelligheid waarmee je een en ander poneert, lijkt me vooralsnog dus té stellig.
Ja adressen waarvan Ziggo weet dat er geen klanten zitten. Daar sturen met alle plezier een verkoper van een derde partij op af. Echter die verkoper weet niet of daar een 81 jarige, dementerende vrouw woont of een jong stel. Dat ontdekt ie pas als die aanbelt en er opengedaan wordt. Als de potentiële klant gewoon tekenbevoegd is, waarom zou de verkoper dan geen mooie aanbieding doen?
op de website van Ziggo kunt u zich uitschrijven voor colportage.
U beschrijft de verkoper als Zwerver, hoe komt u daarbij?
Respect moet van meerdere kanten komen.
https://www.ziggo.nl/klantenservice/abo ... geen-klant
Hier klopt volgens mij ook niet veel van, die colporteurs komen echt geen modem wisselen, of andere technische zaken uitvoeren. Daar heeft Ziggo hele andere partners voor, die huis aan huis verkoopbedrijfjes doen simpelweg de ene dag een Ziggo campagne, de dag erna zijn ze voor KPN op pad, en de volgende dag zijn ze weer kranten abonnementen aan het slijten in het dorpscentrum en weer een dag erna zijn het energie contracten. Vaak zijn het gewoon studenten en dergelijke die wat bijverdienen.Jablan schreef: ↑11 apr 2025 13:05Onjuist.NeoDutchio schreef: ↑11 apr 2025 10:33Derden worden op pad gestuurd naar de adressen die niet in het klantenbestand voorkomen. Dat is de enige selectie.
Daarnaast zijn de verkopers niet alleen op pad om nieuwe klanten te werven. Ze gaan naar een gebied en krijgen per adres door wat de bedoeling is: opzegredenen aanhoren, apparatuur wisselen, klanten werven of wat er nog meer speelt. Bosje bloemen na een storing komt ook voor.
-
Voor iemand die niet direct weggaat als hem verzocht wordt weg te gaan zou ik heel andere bewoordingen en is zwerver nog heel mild.Jerpauw schreef: ↑11 apr 2025 17:06op de website van Ziggo kunt u zich uitschrijven voor colportage.
-
-