Eigen regels slotenspeciaalzaak
-
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 19 sep 2024 11:57
Eigen regels slotenspeciaalzaak
Ik heb bij de Slotenspeciaalzaak.nl een slot met ketting besteld, deze paste niet om de brede band van mijn fiets.
Ik heb deze hierna in de originele verpakking geroutineerd, ik kreeg echter als antwoord na een paar dagen dat het slot niet in nieuw staat is terug geleverd.
De slotenspecialist bood mij aan om met 75%procent van het aankoop bedrag genoegen te nemen
Op het internet staat erg veel geschreven over de slechte service van dit bedrijf en de zelfde gecreëerde retour voorwaardes.
Ik ben benieuwd of er nog meer benadeelde kopers zich herkennen in mijn verhaal.
Mvg, Martijn
Ik heb deze hierna in de originele verpakking geroutineerd, ik kreeg echter als antwoord na een paar dagen dat het slot niet in nieuw staat is terug geleverd.
De slotenspecialist bood mij aan om met 75%procent van het aankoop bedrag genoegen te nemen
Op het internet staat erg veel geschreven over de slechte service van dit bedrijf en de zelfde gecreëerde retour voorwaardes.
Ik ben benieuwd of er nog meer benadeelde kopers zich herkennen in mijn verhaal.
Mvg, Martijn
-
- Berichten: 12664
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Eigen regels slotenspeciaalzaak
Wat even van belang is, hoe hebt u het slot terug gestuurd? Als u het slot enkel even gepast hebt zal er niet veel mee gebeurd kunnen zijn. Als u het slot hebt proberen te monteren en beschadigd is geraakt, dan kan de waardevermindering wel doorberekend worden.
Is er bewijs gestuurd dat het slot niet meer in nieuwstaat was? Als u zeker weet dat het slot 100% in orde was, vraag dan om bewijs en weerleg dat. Komt er geen bewijs, eis dan de vol 100% terug.
Is er bewijs gestuurd dat het slot niet meer in nieuwstaat was? Als u zeker weet dat het slot 100% in orde was, vraag dan om bewijs en weerleg dat. Komt er geen bewijs, eis dan de vol 100% terug.
-
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 19 sep 2024 11:57
Re: Eigen regels slotenspeciaalzaak
Ik heb een foto van de slotenspeciaalzaak terug gekregen.
Is een globaal genomen foto van het totaal pakket.
Slot is niet gemonteerd geweest vanwege de afmetingen.
Is een globaal genomen foto van het totaal pakket.
Slot is niet gemonteerd geweest vanwege de afmetingen.
-
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 19 sep 2024 11:57
-
- Berichten: 12664
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Eigen regels slotenspeciaalzaak
Op de foto is nagenoeg niets te zien, daar zou ik geen genoegen mee nemen. Of ze moeten met beter bewijs komen, of ze moeten gewoon de 100% terugbetalen.
Re: Eigen regels slotenspeciaalzaak
De foto vormt geen reden voor het in rekening brengen van waardevermindering. Waarschijnlijk is hun argument dat de verpakking niet meer ongeopend is. Maar dat is hun probleem, je mag immers passen.
Re: Eigen regels slotenspeciaalzaak
Maar, de dikte wordt op de site vermeld, waarschijnlijk ook op de verpakking. Die hoefde niet opengemaakt te worden om te weten dat het niet past.
In de winkel mag je m ook niet eerst mee naar buiten nemen of uit de verpakking halen.
In de winkel mag je m ook niet eerst mee naar buiten nemen of uit de verpakking halen.
Re: Eigen regels slotenspeciaalzaak
Dit staat over retourneren op hun site:
Een product kan enkel in volledige nieuwstaat geretourneerd worden. Is er iets mis met het product of de verpakking? Stuur het product dan niet retour, maar neem contact op met onze klantenservice.
Wat verstaan wij onder nieuwstaat?
Onder nieuwstaat verstaan wij dat het product weer retour komt zoals je deze hebt ontvangen. Een retourpakket voldoet dan aan de volgende eisen: Het product is terug geplaatst in de originele verpakking, is ongebruikt en onbeschadigd. Kaartjes en stickers mogen niet verwijderd zijn, maar zitten nog aan het product. Ook de originele verpakking moet onbeschadigd zijn.
Wordt het product in een verzenddoos geleverd? Plaats het product met de originele verpakking bij een retour dan ook weer terug in een verzenddoos. Ontvangen wij het product niet in nieuwstaat retour? Dan wordt de waardevermindering in rekening gebracht aan de klant.
Heb je het product met schade ontvangen? Neem dan contact op met onze klantenservice.
https://www.slotenspeciaalzaak.nl/retourneren
Een product kan enkel in volledige nieuwstaat geretourneerd worden. Is er iets mis met het product of de verpakking? Stuur het product dan niet retour, maar neem contact op met onze klantenservice.
Wat verstaan wij onder nieuwstaat?
Onder nieuwstaat verstaan wij dat het product weer retour komt zoals je deze hebt ontvangen. Een retourpakket voldoet dan aan de volgende eisen: Het product is terug geplaatst in de originele verpakking, is ongebruikt en onbeschadigd. Kaartjes en stickers mogen niet verwijderd zijn, maar zitten nog aan het product. Ook de originele verpakking moet onbeschadigd zijn.
Wordt het product in een verzenddoos geleverd? Plaats het product met de originele verpakking bij een retour dan ook weer terug in een verzenddoos. Ontvangen wij het product niet in nieuwstaat retour? Dan wordt de waardevermindering in rekening gebracht aan de klant.
Heb je het product met schade ontvangen? Neem dan contact op met onze klantenservice.
https://www.slotenspeciaalzaak.nl/retourneren
-
- Berichten: 12664
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Eigen regels slotenspeciaalzaak
Maar ja, hoe kan je iets testen als het niet uit de verpakking mag? Dat standpunt klopt dus al niet van de verkoper.
Re: Eigen regels slotenspeciaalzaak
Je mag het testen zoals in de winkel, toch?
In dit geval had je dus kunnen zien wat de dikte is en of het gaat passen, zelfs al voor je besteld had.
In dit geval had je dus kunnen zien wat de dikte is en of het gaat passen, zelfs al voor je besteld had.
Re: Eigen regels slotenspeciaalzaak
Klopt. De originele verpakking mag gewoon geopend worden zonder je retourrecht te verliezen of met waardevermindering bestraft te worden. De consument mag wettelijk een product uitpakken en testen om de aard, de kenmerken en de werking ervan vast te stellen.NeoDutchio schreef: ↑19 sep 2024 20:23Maar ja, hoe kan je iets testen als het niet uit de verpakking mag? Dat standpunt klopt dus al niet van de verkoper.
Het "testen zoals in de winkel" wordt vaak gezegd, ook door een club als Thuiswinkel.org, maar is in werkelijkheid niet de norm. Alleen bij een verzegelde verpakking mag je beperkingen op dit punt opleggen (mist dat vooraf duidelijk is gecommuniceerd)
Veel staat hier keurig op een rijtje, en ik citeer maar even:
En ook ICTrecht.nl legt het keurig uit:– Een verkoper mag je retour niet weigeren wanneer deze uit de verpakking is. Het is namelijk je recht om een product eerst uit te proberen voordat je ervoor kiest dat je het product houdt of het product terugstuurt.
Waar de grens ligt is lastig te bepalen, het is erg productafhankelijk. Een laptop mag best aangezet worden – net als een tv – maar een wasje draaien met een nieuwe wasmachine gaat weer wat ver. De vergelijking wordt vaak gemaakt met de fysieke winkel: wat daar mag, mag thuis ook.
Toch zal dit tot rare situaties kunnen leiden. Om een oplader van een telefoon te kunnen testen moet je deze uit de verpakking halen. In de winkel zal een consument dit niet doen, als de lader online gekocht is mag het wel. De verkoper zit dan vervolgens met een oplader die uit de verpakking is geweest en dus moeilijk te verkopen is. Een gesloten of oorspronkelijke verpakking, of aangehechte prijskaartjes en labels mogen geen harde eis zijn in uw retourvoorwaarden. Wel kan gevraagd worden om alles in een redelijkerwijs zo oorspronkelijk mogelijke staat te retourneren.
Re: Eigen regels slotenspeciaalzaak
Maar in dit geval was de verpakking open maken niet noodzakelijk. Dus valt dat in de categorie van het wasje draaien.
Re: Eigen regels slotenspeciaalzaak
Een slot uit de verpakking halen om ‘m op je fiets te passen is een heel normale handeling. Geen rechter zal daar een waardevermindering voor toewijzen.
Overigens is zelfs prima verdedigbaar dat een wasje draaien nodig is om de aard en werkin van de machine vast te stellen. Maar dat voert wellicht wat ver voor dit topic
-
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 19 sep 2024 11:57
Re: Eigen regels slotenspeciaalzaak
Ik heb " bij hoge uitzondering" de toezegging gekregen dat mijn geld wordt terug gestort.
Misschien als aanvulling op de maten van het slot, deze staan niet beschreven op de site.
Je koopt een slot zoals afgebeeld.
Misschien als aanvulling op de maten van het slot, deze staan niet beschreven op de site.
Je koopt een slot zoals afgebeeld.
NeoDutchio
, BL2
, witte angora
, Erthanax
en Moneyman
vinden dit leuk
Re: Eigen regels slotenspeciaalzaak
Binnen een halve dag geregeld, als we het Radar forum toch eens niet hadden.....
Hoefde je het topic niet te verwijderen ?
Hoefde je het topic niet te verwijderen ?
-
- Berichten: 12664
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Eigen regels slotenspeciaalzaak
Er van uitgaande dat de verkoper weet van dit topic. Het kan ook gewoon zijn dat hij eieren voor zijn geld koos. Aan klanten die er in trappen blijft 25% aan de strijkstok hangen, klanten die in verweer gaan krijgen zogenaamde coulance.
-
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 19 sep 2024 11:57
Re: Eigen regels slotenspeciaalzaak
Ik denk inderdaad dat de verkoper eieren voor zijn/haar geldt kiest
Ik heb alle mogelijkheden gezocht om aandacht aan mijn " probleem" te geven.
Het verzoek was.wel.om mijn kijk op slotenspecialist te veranderen in een positieve manier.
Ik heb alle mogelijkheden gezocht om aandacht aan mijn " probleem" te geven.
Het verzoek was.wel.om mijn kijk op slotenspecialist te veranderen in een positieve manier.
NeoDutchio
vindt dit leuk
Re: Eigen regels slotenspeciaalzaak
NeoDutchio schreef: ↑19 sep 2024 20:23Maar ja, hoe kan je iets testen als het niet uit de verpakking mag? Dat standpunt klopt dus al niet van de verkoper.
Het mag wel uit de verpakking, het moet alleen terug in de originele verpakking als iemand het slot toch niet wil houden.Het product is terug geplaatst in de originele verpakking, is ongebruikt en onbeschadigd.
Re: Eigen regels slotenspeciaalzaak
O nee? Ik heb jarenlang in winkels gewerkt. Dat de klanten verpakkingen open maakten vonden we niet leuk maar het was niet zo dat het niet mócht. Als we het zagen spraken we de klant wel "vriendelijk" aan met een waarmee-kan-ik-u-helpen-?
Toppunt waren de klanten die zelf een verpakking open maakte en vervolgens een andere, ongeopende meenamen om af te rekenen.