Bestelknop niet goed, geld terug!

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
Erthanax
Berichten: 10101
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Bestelknop niet goed, geld terug!

Ongelezen bericht door Erthanax »

Als de discussie wat meer begrip kan bewerkstelligen en de ophef wat tot bedaren kan brengen, lijkt me die niet zinloos.

In de wet staat een letterlijk voorbeeld van een ondubbelzinnige tekst. De wet is duidelijk, de Hoge Raad heeft dat bevestigd. Extra voordeel is kennelijk dat iedereen nu zelf kan vaststellen of het eigen niveau bovengemiddeld is.

16again
Berichten: 16406
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Bestelknop niet goed, geld terug!

Ongelezen bericht door 16again »

NeoDutchio schreef:
06 okt 2024 10:27
Moneyman schreef:
06 okt 2024 09:38
@NeoDutchio: als je een bloemlezing van dit forum probeert te geven, dan is het wel zo netjes om dat met verwijzingen te doen. Nu speel je opzichtig de “told you so-kaart”, zonder dat je daar onderbouwing van levert. Misschien goed voor je ego, maar voor het forum en de discussie zinloos.
De hele discussie in deze en in uw topic is zinloos. Waarom steeds oude koeien uit de sloot halen?
Wellicht is het een mogelijkheid om onder een 3 jaar durend Flair abonnement uit te komen. Omdat die optie niet is genoemd in dat andere topic, is deze discussie niet zinloos

Consumenneke
Berichten: 161
Lid geworden op: 22 aug 2023 17:50

Re: Bestelknop niet goed, geld terug!

Ongelezen bericht door Consumenneke »

NeoDutchio schreef:
06 okt 2024 10:40
Complimenten aan Lady1234, u bent bovengemiddeld. Zelf kan ik mij daar onder scharen en uiteraard wellicht een hoop andere forumleden ook.
Nederland boft maar, met zo'n bovengemiddelde groep die zijn mening voor niks deelt op een openbaar forum. We hebben een Hoge Raad en dan is er de Betere Raad op Radar. Ik voel me verheven in zo'n gezelschap. :lol:

Ik ga dat persbericht eens lezen....

Moneyman
Berichten: 31244
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Bestelknop niet goed, geld terug!

Ongelezen bericht door Moneyman »

NeoDutchio schreef:
06 okt 2024 10:27
Moneyman schreef:
06 okt 2024 09:38
@NeoDutchio: als je een bloemlezing van dit forum probeert te geven, dan is het wel zo netjes om dat met verwijzingen te doen. Nu speel je opzichtig de “told you so-kaart”, zonder dat je daar onderbouwing van levert. Misschien goed voor je ego, maar voor het forum en de discussie zinloos.
De hele discussie in deze en in uw topic is zinloos. Waarom steeds oude koeien uit de sloot halen?
Wat in uw ogen is er bepaald zinloos in het vermelden dat het onderwerp uit nota bene uw eigen topic en uit deze al 7 keer eerder besproken is? En waarom zou uw mening hierin representatief zijn voor het hele forum? Waarom überhaupt altijd overal op willen reageren? U bent onderdeel van het forum, net als alle andere forumleden. U bent hierin geen moderator, hebt geen sturende factor en hoeft dus ook niet altijd overal uw mening over te geven.
Oude koeien…? Zegt degene die een reeks oude topics oprakelt zonder concreet te worden… :lol:

Waarom ik mijn mening niet zou mogen geven ontgaat me. Dat is het hele doel van een forum :D

Dat jouw bericht niet wordt gemeld, maar het mijne wel, is overigens nogal veelzeggend.

Moneyman
Berichten: 31244
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Bestelknop niet goed, geld terug!

Ongelezen bericht door Moneyman »

16again schreef:
06 okt 2024 11:03
NeoDutchio schreef:
06 okt 2024 10:27
Moneyman schreef:
06 okt 2024 09:38
@NeoDutchio: als je een bloemlezing van dit forum probeert te geven, dan is het wel zo netjes om dat met verwijzingen te doen. Nu speel je opzichtig de “told you so-kaart”, zonder dat je daar onderbouwing van levert. Misschien goed voor je ego, maar voor het forum en de discussie zinloos.
De hele discussie in deze en in uw topic is zinloos. Waarom steeds oude koeien uit de sloot halen?
Wellicht is het een mogelijkheid om onder een 3 jaar durend Flair abonnement uit te komen. Omdat die optie niet is genoemd in dat andere topic, is deze discussie niet zinloos
Exact. Iets degelijks schreef ik ook al in het jurisprudentie-topic. De discussie is alles behalve zinloos - tenzij iemand er allerhande irrelevante discussie aan toevoegt. De gemiddelde consument en ook de radar-lezer kan behoorlijk zijn voordeel doen met deze recente ontwikkelingen (los van wat we daarvan vinden).

Als iemand deze uitspraken van deze week als oude koeien bestempelt, geeft dat vooral aan dat hij geen idee heeft wat de importantie is.

Consumenneke
Berichten: 161
Lid geworden op: 22 aug 2023 17:50

Re: Bestelknop niet goed, geld terug!

Ongelezen bericht door Consumenneke »

Ron5300 schreef:
06 okt 2024 08:39
Het betreffende bedrijf die in het ongelijk is gesteld is Bol.com en is dus niet van toepassing op alle webwinkels.
Volgende keer toch een beetje onderzoek doen voordat u een mening deelt. 8)
De Hoge Raad is van oordeel dat een bestelknop met de tekst ‘bestellen’, ‘bestelling plaatsen’ of ‘bestelling afronden’ die duidelijkheid niet biedt. Het gevolg is dat de koopovereenkomst geheel of gedeeltelijk vernietigd kan worden. De zaken hebben een groot praktisch belang, zowel voor het online winkelen als voor de gerechtelijke incassopraktijk.
Ik verbaas me wel over de zaken in het persbericht. Welke zaken?

NeoDutchio
Berichten: 12670
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Bestelknop niet goed, geld terug!

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

16again schreef:
06 okt 2024 11:03
NeoDutchio schreef:
06 okt 2024 10:27
De hele discussie in deze en in uw topic is zinloos. Waarom steeds oude koeien uit de sloot halen?
Wellicht is het een mogelijkheid om onder een 3 jaar durend Flair abonnement uit te komen. Omdat die optie niet is genoemd in dat andere topic, is deze discussie niet zinloos
Moneyman schreef:
06 okt 2024 11:26
De discussie is alles behalve zinloos - tenzij iemand er allerhande irrelevante discussie aan toevoegt. De gemiddelde consument en ook de radar-lezer kan behoorlijk zijn voordeel doen met deze recente ontwikkelingen (los van wat we daarvan vinden).
Tot zo ver de theorie. Dan de praktijk. HendrikaS maakt een account aan op 28 september om 16:06. De volgende dag, als TS al lang weer uitgelogd is, komt het topic pas online en begint het ge ouw eho er aldus forumlid Thijs124 op 1 oktober 2024 om 16:12u op pagina 2 van het topic "Zit ik vast aan Flair abonnement" (schijnbaar moet het officieel hier aldus 1 persoon). De kans dat HendrikaS zijn/haar eigen topic terug leest is klein. Wellicht wat groter als de moderatie een bericht zou sturen. Hoe groot acht u dan de kans dat HendrikaS verder gaat scrollen naar een topic gaat met de benaming "Verzameltopic jurisprudentie en actualiteiten" gemaakt op 11 december 2023 door forumlid Moneyman om op pagina 9 het bewuste bericht te vinden? Of misschien komt HendrikaS per ongeluk wel terecht op het topic gemaakt door Consumenneke op 5 oktober 2024 om 19:40 met als titel "Bestelknop niet goed, geld terug!"
In mijn gedachte is de kans nog altijd het grootste dat HendrikaS zijn/haar eigen topic ooit terugleest. Waar zou een dergelijke vermelding of uitleg dan beter op z'n plek zijn?

Hoe groot is überhaupt de kans dat een nieuw forumlid die een vraag stelt allerlei andere topics gaat doorspitten in de hoop toevallig iets tegen te komen wat past? Iets teveel eer die iemand in zijn eigen zak wil steken. Als je antwoord wil geven of hulp wilt bieden doe je dat naar de persoon toe. Of op z'n minst geef je die persoon een verwijzing naar de juiste plek.

NB: Ik stop met dat nutteloos uitgebreid onderbouwen waar exact een tekst vandaan zou komen. Mocht de moderatie het op prijs stellen dat tot de laatste letter aangegeven word waar en wanneer welke tekst door wie is neergezet, compleet met linkjes en beschrijvingen dan mogen zij dat aangeven. Dat de mening van 1 individu hier is dat het benoemen van diegene die het geschreven heeft op welk moment niet voldoende is had dus niet benoemd hoeven te worden. Beste Moneyman, u kunt gewoon de meldknop gebruiken en de mening overlaten aan de moderatoren.

NeoDutchio
Berichten: 12670
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Bestelknop niet goed, geld terug!

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Consumenneke schreef:
06 okt 2024 11:22
NeoDutchio schreef:
06 okt 2024 10:40
Complimenten aan Lady1234, u bent bovengemiddeld. Zelf kan ik mij daar onder scharen en uiteraard wellicht een hoop andere forumleden ook.
Nederland boft maar, met zo'n bovengemiddelde groep die zijn mening voor niks deelt op een openbaar forum. We hebben een Hoge Raad en dan is er de Betere Raad op Radar. Ik voel me verheven in zo'n gezelschap. :lol:
Ik ga dat persbericht eens lezen....
U had beter eerst het persbericht kunnen lezen en daarna pas gaan reageren met een volledige quote van mij. Dat scheelt weer het uit het verband trekken van zaken.
Waar het om gaat is, en ik citeer opnieuw:
Of dat zo is, moet worden bepaald aan de hand van de omgangstaal en de verwachting van de gemiddelde consument.
Als zelfs een gemiddelde consument niet verwacht dat je moet betalen als je iets besteld of boekt, dan is het heel erg gesteld in Nederland.

witte angora
Berichten: 32054
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Bestelknop niet goed, geld terug!

Ongelezen bericht door witte angora »

Toch, terugkomend op die bestelknop: webshop doet een aanbieding: Product X tegen prijs Y. Er wordt een aanbod gedaan. En dan snappen mensen niet dat als je product X bestelt, dat je prijs Y zou moeten betalen omdat je dat aanbod aanvaard? Sterker nog, als je bestelt komt er toch ook een factuur en dergelijke, die je nog eens moet bevestigen voordat de bestelling is afgerond? Wat is daar niet ondubbelzinnig duidelijk aan?

Wat verlang ik naar mijn Onafhankelijk Eiland, wars van al dit onnozele geneuzel...

Thijs124
Berichten: 1345
Lid geworden op: 29 aug 2023 21:02

Re: Bestelknop niet goed, geld terug!

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Een eiland zonder meld- en bestel-knoppen!

Consumenneke
Berichten: 161
Lid geworden op: 22 aug 2023 17:50

Re: Bestelknop niet goed, geld terug!

Ongelezen bericht door Consumenneke »

De meeste shops waar ik winkel hebben een bestelproces dat begint met het vullen van je mandje en daarna het afronden van de bestelling, inclusief verrekening van korting, betaal- en bezorgafspraken. Met aan het einde een duidelijke keuzemoment: go/nogo.

Belangrijkste reden om een duidelijke Bestel+Betaal knop te verwachten zou kunnen zijn dat sommige webwinkels te snel een overeenkomst veronderstellen. De goeien leiden dan onder de kwaaien.

Thijs124
Berichten: 1345
Lid geworden op: 29 aug 2023 21:02

Re: Bestelknop niet goed, geld terug!

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Hoort daar ook een meldknop bij?

witte angora
Berichten: 32054
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Bestelknop niet goed, geld terug!

Ongelezen bericht door witte angora »

Hè, nou komt er voor het eerst een normale reactie, ga jij het weer verpesten met je meldknop... :lol:

Plaats reactie