En we gaan wéér. De een heeft nog gelijkerderderderder dan de ander en dat gaan we als we niet nu stoppen nog tig pagina's met elkaar bevechten. Kunnen we daar niet gewoon mee stoppen?
Ik krijg inmiddels geen reacties meer op mijn mails. Wat moet ik nu doen?
Die vraag van TS is al beantwoord.
En voor de beoordeling of het verstandig is om te doen wat TS zou moeten doen, is de discussie van belang. Kunnen we dus gewoon stoppen met dit soort posts die in ieder geval niets toevoegen?
Van al dit soort zaken, hoeveel zijn er als zodanig bewezen dat de vervoerder/verkoper de boel heeft geflest.
Geen idee. Maar de verkoper hoeft de boel ook niet geflest te hebben he. Het is een teruggekomen retourproduct, dus het kan prima zo zijn dat de eerste koper een verkeerde camera heeft geretourneerd, en dat de verkoper dat niet goed heeft gecontroleerd voordat de camera voor de tweede keer te koop werd aangeboden.
Van al dit soort zaken, hoeveel zijn er als zodanig bewezen dat de vervoerder/verkoper de boel heeft geflest.
Geen idee. Maar de verkoper hoeft de boel ook niet geflest te hebben he. Het is een teruggekomen retourproduct, dus het kan prima zo zijn dat de eerste koper een verkeerde camera heeft geretourneerd, en dat de verkoper dat niet goed heeft gecontroleerd voordat de camera voor de tweede keer te koop werd aangeboden.
De vraag is duidelijk mede omdat er diverse topics over zijn geweest en ik eigenlijk nooit de terugkoppeling heb gezien wat de einduitslag is geweest. Gezien je achtergrond verwacht ik wat meer over dit soort zaken
Die vraag is enkel beantwoord door diegene die maar 1 uitweg zien. Er zijn meer wegen naar Rome.
En om meer wegen te kunnen bewandelen is er meer informatie nodig. Wat is er voor het terugsturen besproken? Is het een communicatieprobleem geweest dat Amazon dacht dat het om een pickfout ging (aangezien het op die manier afgehandeld is)? Dan hoef je niet te dagvaarden, maar kan je ook daar op verder gaan.
En we gaan wéér. De een heeft nog gelijkerderderderder dan de ander en dat gaan we als we niet nu stoppen nog tig pagina's met elkaar bevechten. Kunnen we daar niet gewoon mee stoppen?
En voor de beoordeling of het verstandig is om te doen wat TS zou moeten doen, is de discussie van belang. Kunnen we dus gewoon stoppen met dit soort posts die in ieder geval niets toevoegen?
Nee hoor, dit is allang niet meer van belang. Voor de zoveelste keer wordt er weer eens gebekvecht over wie nog meer gelijk heeft, waarbij de TS door de bomen het bos niet meer ziet.
Die vraag is enkel beantwoord door diegene die maar 1 uitweg zien. Er zijn meer wegen naar Rome.
En om meer wegen te kunnen bewandelen is er meer informatie nodig. Wat is er voor het terugsturen besproken? Is het een communicatieprobleem geweest dat Amazon dacht dat het om een pickfout ging (aangezien het op die manier afgehandeld is)? Dan hoef je niet te dagvaarden, maar kan je ook daar op verder gaan.
Als Amazon simpelweg geen antwoord geeft op de vragen van TS, zijn er niet veel andere mogelijkheden lijkt mij...
De vraag is duidelijk mede omdat er diverse topics over zijn geweest en ik eigenlijk nooit de terugkoppeling heb gezien wat de einduitslag is geweest. Gezien je achtergrond verwacht ik wat meer over dit soort zaken
Ik kan met niet herinneren ooit een vonnis over een zo specifieke zaak gezien te hebben. Daarom schreef ik direct al dat ik geen idee heb hoe de rechter uiteindelijk in dit dispuut zal beslissen. Het is in de praktijk maar net wie er dan het meest geloofd wordt.
Nee hoor, dit is allang niet meer van belang. Voor de zoveelste keer wordt er weer eens gebekvecht over wie nog meer gelijk heeft, waarbij de TS door de bomen het bos niet meer ziet.
Da's niet meer dan jouw mening, hoe TS erin zit weet jij net zo min als ik.
Als Amazon simpelweg geen antwoord geeft op de vragen van TS, zijn er niet veel andere mogelijkheden lijkt mij...
U hebt uw antwoord gegeven of staat achter dat gegeven antwoord. Daarmee is voor u de kous af. Dat u geen andere oplossingen ziet zegt niets over dat er samen met TS naar andere oplossingen gezocht kan en mag gaan worden.
U kunt de keuze maken om na uw reactie naar TS te stoppen, maar in plaats daarvan gaat u reageren op mij, op Kuklos en op Morgan le Fay.
Het is niet aan u om te bepalen dat dagvaarden de enige optie is. En het is ook totaal niet nodig om met iedereen in discussie te gaan omdat u maar één oplossing ziet.
Ik heb mijn vraag gesteld aan TS, mocht er behoefte naar zijn mag TS dat beantwoorden en kunnen er wellicht invalshoeken zijn waaruit blijkt dat Amazon steken heeft laten vallen. En als er op mail niet gereageerd word kan er altijd gebeld worden.
En om meer wegen te kunnen bewandelen is er meer informatie nodig. (...) Dan hoef je niet te dagvaarden, maar kan je ook daar op verder gaan.
Het lijkt mij nuttig om die andere wegen te benoemen en aan te geven waarom die vragen daar relevant voor zijn. Het lijkt mij ook nuttig om dan weg te blijven van allerlei juridische standpunten, omdat daarmee die andere wegen onderbelicht raken.
U kunt de keuze maken om na uw reactie naar TS te stoppen, maar in plaats daarvan gaat u reageren op mij, op Kuklos en op Morgan le Fay.
Het is niet aan u om te bepalen dat dagvaarden de enige optie is. En het is ook totaal niet nodig om met iedereen in discussie te gaan omdat u maar één oplossing ziet.
Dat is hier allemaal off-topic. Als je vindt dat anderen niet op de inhoud jouw berichten mogen reageren, dan is dat iets om met de moderatie op te nemen. Het staat niet in de huisregels als iets dat gebruikers niet mogen doen.
Hoewel ik de opmerking begrijp, is ook dit hier off-topic. Een topic doen volstromen met berichten over wie wat mag schrijven of op wie mag reageren draagt niet bij aan de goede sfeer of het overzicht.
U hebt uw antwoord gegeven of staat achter dat gegeven antwoord. Daarmee is voor u de kous af. Dat u geen andere oplossingen ziet zegt niets over dat er samen met TS naar andere oplossingen gezocht kan en mag gaan worden.
Ik heb mijn vraag gesteld aan TS, mocht er behoefte naar zijn mag TS dat beantwoorden en kunnen er wellicht invalshoeken zijn waaruit blijkt dat Amazon steken heeft laten vallen. En als er op mail niet gereageerd word kan er altijd gebeld worden.
Misschien moet je eerst nog eens lezen wat ik nu eigenlijk écht geschreven heb. Jouw weergave komt namelijk niet in de buurt.
Ik heb inhoudelijk gereageerd op het probleem van TS, en ik heb een onjuiste weergave jouwerzijds gecorrigeerd. Volgens mij precies wat TS en dit topic nodig heeft.
Lastig probleem: hoe bewijs je 100% zeker dat een ontvangen product niet conform het bestelde is. Verkoper/Amazon stellen: Wij hebben het goede product verzonden (volgens de verpakking) en vraagsteller stelt: in de verpakking zat een ander artikel. Natuurlijk kan je bij het openen van de zending een foto maken van de inhoud, maar dan nog - wie gaat er nu naar een notaris (bijvoorbeeld) met een ongeopende zending en maakt het daar open (onder de ogen van de notaris) om vast te stellen dat het artikel in de verpakking hetzelfde is als wat zich in de verpakking bevindt?
De vraag is natuurlijk, wie moet bewijzen? Er is een gezegde "wie eist bewijst" maar dat wordt juridisch heel lastig. Ik kan alleen aanraden om eens je vraag voor te leggen aan het Juridisch Loket en heel misschien kun je terecht bij Thuiswinkel Waarborg waar Amazon bij is aangesloten.
Dit is een probleem waarbij alleen "professionals" wellicht uitsluitsel over kunnen geven. Ik hoop dat vraagsteller een rechtsbijstandverzekering heeft die hem kunnen adviseren, anders voorzie ik een moeilijke strijd om je gelijk te halen. Het is "hun"woord tegen het "zijne".
Strekte!
De vraag is natuurlijk, wie moet bewijzen? Er is een gezegde "wie eist bewijst" maar dat wordt juridisch heel lastig.
Dit is het wetsartikel.
Artikel 150 Rv
De partij die zich beroept op rechtsgevolgen van door haar gestelde feiten of rechten, draagt de bewijslast van die feiten of rechten, tenzij uit enige bijzondere regel of uit de eisen van redelijkheid en billijkheid een andere verdeling van de bewijslast voortvloeit.
Het is daarbij van belang om goed voor ogen te houden wat er bewezen moet worden.
Misschien is het een idee om lid te worden van de consumentenbond en daarna contact met hen op te nemen.
Zij kunnen goed juridisch advies geven en indien nodig ook helpen.
Quote “ Persoonlijk juridisch advies
We geven ijzersterk persoonlijk juridisch advies. Daarmee helpen we je op weg bij vragen en problemen met verkopers en bedrijven, zoals:
Problemen met een kapot product en vragen over garantie.
Vragen over je rechten bij (online) aankoop.
Vragen over misleidende en agressieve handelingen van verkopers of dienstverleners.
Klachten over rekeningen.
We adviseren alleen bij vragen over het consumentenrecht. Dat zijn de rechten en plichten die je hebt als klant van een winkel of bedrijf. Bij andere onderwerpen helpen we je graag verder op weg met waardevolle informatie op onze website.” Unquote
"Hoe komt het dat je denk dat dat is wat er bewezen moet worden?"
TS stelt dat er in de verpakking een ander product zat dan wat er in had moeten zitten. Draait de hele vraag daar dan ook niet om? Er wordt een nieuwe camera type A besteld, de verpakking die geleverd wordt is inderdaad van camera type A, maar de inhoud blijkt een camera type B te zijn. Volgens mij is de grote vraag: hoe kan er bewezen worden dan bovenstaande inderdaad de volledige waarheid is? Ik ben best bereid om te geloven in de oprechtheid van TS maar ik denk dat het, mocht het tot een rechtszaak komen, vrijwel onmogelijk zal zijn om te bewijzen dat bij ontvangst en opening van het pakket er een andere camera in de verpakking zat. Als iemand te kwader trouw zou zijn is het een koud kunstje om er een andere camera in te doen en terug te zenden met de mededeling verkeerd artikel bezorgd.
"Hoe komt het dat je denk dat dat is wat er bewezen moet worden?"
TS stelt dat er in de verpakking een ander product zat dan wat er in had moeten zitten. Draait de hele vraag daar dan ook niet om?
Nee. TS heeft een overeenkomst gesloten met Amazon op grond waarvan Amazon camera A moet leveren en TS x euro moet betalen. Als TS camera A niet ontvangt dan beroept hij zich op het rechtsgevolg dat Amazon de camera moet leveren en dat rechtsgevolg volgt uit tussen partijen gesloten overeenkomst. TS moet dus stellen en bij betwisting bewijzen de, hiervoor besproken, overeenkomst te hebben gesloten met Amazon.
Als iemand te kwader trouw zou zijn is het een koud kunstje om er een andere camera in te doen en terug te zenden met de mededeling verkeerd artikel bezorgd.
Als de verkoper ter kwader trouw is dan is het een koud kunstje om een andere camera in de doos te doen en op klacht te reageren met de mededeling besteld product verstuurd en ontvangen.
Vergeet niet dat het hier om een tweedekans product gaat waarbij het scenario van TS een stuk aannemelijker is dan bij een gloednieuw product.
De vraag zal met name zijn hoe goed Amazon het bestel- en leverproces heeft gedocumenteerd. Denk aan camerabeelden, een papertrail, gewichtsregistraties enzovoort.
Als de verkoper ter kwader trouw is dan is het een koud kunstje om een andere camera in de doos te doen en op klacht te reageren met de mededeling besteld product verstuurd en ontvangen.