vandermeerutrecht.nl
-
Erik_Arnhem
vandermeerutrecht.nl
Ik heb onlangs een vest besteld bij vandermeerutrecht.nl. In de advertentie stond dat het gemaakt zou zijn van een uiterst zachte katoenmix. Na weken wachten ontving ik echter een trui van 100% synthetisch materiaal.
Ik wilde het product retourneren, maar stuitte op allerlei vreemde zaken op de website van vandermeerutrecht.nl. Mijn e-mails kwamen bovendien terug als onbestelbaar, dus heb ik het contactformulier gebruikt.
De retourpagina – die er wel was – vermeldde dat er twee foto’s van het product moesten worden meegestuurd, dat de retour binnen 24 uur na ontvangst moest worden aangemeld, en nog meer ongewone voorwaarden. Dit klopt niet, want bij consumentenkoop gelden andere wettelijke regels. Het sturen van foto’s is niet verplicht en een retour binnen 24 uur eisen mag helemaal niet.
Ik heb de retour twee dagen na ontvangst via hun contactpagina aangemeld, maar sindsdien heb ik niets meer gehoord. Inmiddels 2 weken geleden. Als ik nu op de website kijk, staat het vest op “tijdelijk niet beschikbaar”.
Dit lijkt mij een typisch geval van oplichting. Wie heeft er nog meer ervaringen met deze nep-ondernemers?
Vriendelijke groet,
Erik
Ik wilde het product retourneren, maar stuitte op allerlei vreemde zaken op de website van vandermeerutrecht.nl. Mijn e-mails kwamen bovendien terug als onbestelbaar, dus heb ik het contactformulier gebruikt.
De retourpagina – die er wel was – vermeldde dat er twee foto’s van het product moesten worden meegestuurd, dat de retour binnen 24 uur na ontvangst moest worden aangemeld, en nog meer ongewone voorwaarden. Dit klopt niet, want bij consumentenkoop gelden andere wettelijke regels. Het sturen van foto’s is niet verplicht en een retour binnen 24 uur eisen mag helemaal niet.
Ik heb de retour twee dagen na ontvangst via hun contactpagina aangemeld, maar sindsdien heb ik niets meer gehoord. Inmiddels 2 weken geleden. Als ik nu op de website kijk, staat het vest op “tijdelijk niet beschikbaar”.
Dit lijkt mij een typisch geval van oplichting. Wie heeft er nog meer ervaringen met deze nep-ondernemers?
Vriendelijke groet,
Erik
Re: vandermeerutrecht.nl
Nee, geen ervaring mee, maar ik volg dan ook al +7 jaar alle waarschuwingen in de media over malafide dropshippers. Ook belangrijk, ik heb geen social media, dus ik zie die adverteerders nooit.
Ik bestel rechtstreeks in China voor veel minder geld of ik zoek het artikel op bij AliExpress om de prijs te vergelijken als ik iets tegenkom bij Bol. want daar verkopen ook veel malafide en bonafide dropshippers.
vandermeerutrecht.nl is al uit de lucht, morgen heten ze weer anders.
Ik bestel rechtstreeks in China voor veel minder geld of ik zoek het artikel op bij AliExpress om de prijs te vergelijken als ik iets tegenkom bij Bol. want daar verkopen ook veel malafide en bonafide dropshippers.
vandermeerutrecht.nl is al uit de lucht, morgen heten ze weer anders.
Consumenneke
en sergio1963
vinden dit leuk
-
Consumenneke
Wonderbaarlijk dat er nog steeds mensen zijn die geen idee hebben van dropshippers en hun dubieuze activiteiten.
Wil nog wel even gezegd hebben dat er uiteraard ook bonafide dropshippers zijn.
Maar een nepshop als Vandermeer Utrecht is/was goed herkenbaar als een scam.
GaryLarson
en sergio1963
vinden dit leuk
-
StevieNL81
Vul op onderstaande pagina de naam van de website in en klik na zoeken op het tonen van de gegevens. Er komt dan in ieder geval een Gmail adres naar voren welke u kunt proberen.
https://www.sidn.nl/whois
https://www.sidn.nl/whois
Ah, de zeer veel gebruikte scam: gebruik een vertrouwd klinkende bedrijfsnaam en mensen kijken niet verder.
Zie het als een les en stop er geen energie meer in.
Zie het als een les en stop er geen energie meer in.
sergio1963
vindt dit leuk
-
Wat-nou-weer
Klopt, gevalletje oplichting. Nee, ik trap daar nooit in.Dit lijkt mij een typisch geval van oplichting. Wie heeft er nog meer ervaringen met deze nep-ondernemers?
Zeg nooit nooit.Wat-nou-weer schreef: ↑16 nov 2025 15:41Klopt, gevalletje oplichting. Nee, ik trap daar nooit in.Dit lijkt mij een typisch geval van oplichting. Wie heeft er nog meer ervaringen met deze nep-ondernemers?
-
Wat-nou-weer
Zoals ik zei: nooit.
-
witte angora
Laat me eens raden: via facebook gevonden? Dat heeft een poos gestorven van 'winkels' die ermee zouden stoppen en hun overtollige voorraden voor een habbekrats wegdeden. Stuk voor stuk bedrijven die nooit hebben bestaan. Ik meen ook een paar uit Utrecht, ja.
Mijn ervaring is gewoon: let gewoon donders goed op. Kijk desnoods op Ali of Temu, best kans dat je het artikel daar tegenkomt voor een veel lagere prijs. Had ik laatst met een saunahoedje dat ik via Bol kon bestellen, uiteraard niet besteld omdat de geadverteerde wolvezels gewoon syntetisch waren.
Wat je er aan kan doen? Niks om dit tegen te gaan. Je kan enkel zelf goed opletten, en liefst in een stenen winkel kopen. En zelfs dán gaat het niet altijd goed.
Mijn ervaring is gewoon: let gewoon donders goed op. Kijk desnoods op Ali of Temu, best kans dat je het artikel daar tegenkomt voor een veel lagere prijs. Had ik laatst met een saunahoedje dat ik via Bol kon bestellen, uiteraard niet besteld omdat de geadverteerde wolvezels gewoon syntetisch waren.
Wat je er aan kan doen? Niks om dit tegen te gaan. Je kan enkel zelf goed opletten, en liefst in een stenen winkel kopen. En zelfs dán gaat het niet altijd goed.
-
Consumenneke
Bol zit inmiddels vol dropshippers. Ik meen dat ze daar regels hadden om dat te beperken of tenminste de aansprakelijkheid in Nederland te leggen. Maar er worden ook nep-hardeschijven verkocht op die marktplaats.witte angora schreef: ↑17 nov 2025 09:35Had ik laatst met een saunahoedje dat ik via Bol kon bestellen, uiteraard niet besteld omdat de geadverteerde wolvezels gewoon syntetisch waren.
En de vogel is gevlogen: www.vandermeerutrecht.nl:
In 2023 heeft de eigenaar overigens een Noorse webshop opgericht:SHOPIFY
Deze winkel is nu even niet beschikbaar.
Sharp Works is an e-commerce website that was registered on April 27, 2023. The store is hosted on the Shopify platform under the account name 85bf07.myshopify.com. The publicly registered domain name for this store is slimportableshave.com.
The store collects payments in the NOK currency, and uses the English language setting for its website.
https://www.merchantgenius.io/shop/url/ ... eshave.com
The store owner can be contacted via email at [email protected]