Gedupeerd webwinkel

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
Kerrmcgee
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 aug 2024 14:13

Gedupeerd webwinkel

Ongelezen bericht door Kerrmcgee »

Bij de webwinkel wristify.nl laat men na het bestellen van een artikel niks meer van zich horen.
Zowel mailcontact als telefonisch contact wordt niet beantwoord.
Je bent je geld kwijt.

NeoDutchio
Berichten: 12584
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Gedupeerd webwinkel

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Tja, China ligt niet naast de deur en het duurt even voordat een bestelling binnen is.
Nog geen 2 minuten rondgekeken op hun website:
*Alles in de actie;
*KVK nummer is van een markeringbureau;
*Geen vast telefoonnummer;
*Verwerkingstijd van een bestelling 1 tot 3 werkdagen;
*Levertijd meestal 4 tot 8 werkdagen (zit je ondertussen dus al over de 2 volle weken);
*Adres is een woonhuis.

U zal ongetwijfeld ooit iets gaan ontvangen. Wat dat is zal een verrassing zijn, malafide dropshippers staan er niet bepaald om bekend iets op te sturen dat ook daadwerkelijk overeenkomt met wat er aangeboden is.
U kunt het proberen in Heerhugowaard, in de hoop dat het gebruikte KVK nummer ook daadwerkelijk van de webshop is.

Papegaaiduiker
Berichten: 35
Lid geworden op: 26 jun 2024 17:59

Re: Gedupeerd webwinkel

Ongelezen bericht door Papegaaiduiker »

De tijd van medeleven tonen aan mensen die niet kijken alvorens ze iets bestellen bij een dropshipper is voorbij. Het forum zit bomvol met deze mensen, vaak zat adviezen gegeven die men vervolgens aan de kant schuift.

Tja, geen medelijden mee. Neem uw verlies en beschouw dit als leergeld.

Papegaaiduiker

rvjapio
Berichten: 1023
Lid geworden op: 17 apr 2017 18:47

Re: Gedupeerd webwinkel

Ongelezen bericht door rvjapio »

Echt waar?

rwolters
Berichten: 1800
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: Gedupeerd webwinkel

Ongelezen bericht door rwolters »

Goh.

Maar wat dacht je überhaupt te verwachten van producten voor die prijzen? Ik zou beginnen met het woord smart er af te halen. En dan nog maar afwachten wat het watchdeel voorstelt.

J. Deltoer
Berichten: 3358
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Gedupeerd webwinkel

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Als u betaald hebt met creditcard of klarna kun je het geld terugvorderen.

Erthanax
Berichten: 10044
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Gedupeerd webwinkel

Ongelezen bericht door Erthanax »

Na een week of wat zal er wel een enigszins gammel horloge uit China komen. Op Temu koop je ze voor pakweg 20 euro.

De ware pareltjes kunt u vinden in de algemene voorwaarden:
AV van wristify schreef:Door akkoord te gaan met deze Servicevoorwaarden, waarin u aangeeft dat u ten minste meerjarig bent in uw staat van de provincie waar u woont, of dat u meerjarig bent in uw staat van de provincie waar u woont en dat u ons uw toestemming hebt gegeven om sta een van uw minderjarige personen tien laatste om deze site te gebruiken.
Afgezien van het malle meerjarig en de herhaling aan het begin, waarvoor heeft de klant in hemelsnaam toestemming gegeven?

Het lijkt er op dat wristify er niet zeker van is wat ze nu precies doen, maar dat kan elk moment veranderen:
AV van wristify schreef:We behouden ons het recht voor om service aan iedereen om welke reden dan ook op elk moment te ontdekken.
Als ik dit soort teksten lees, dan weet ik wel hoe laat het is.

mirtax
Berichten: 11
Lid geworden op: 04 sep 2006 19:55

Re: Gedupeerd webwinkel

Ongelezen bericht door mirtax »

Een simpel rondje google, van amper 1 minuut geeft me al genoeg antwoorden. Ik raad u aan om voortaan eerst eens goed te kijken waar u besteld. Ik sluit niet uit dat u wellicht iets gaat ontvangen. Verder neem uw verlies, zie dit als een dure les en door..

rwolters
Berichten: 1800
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: Gedupeerd webwinkel

Ongelezen bericht door rwolters »

J. Deltoer schreef:
31 aug 2024 12:35
Als u betaald hebt met creditcard of klarna kun je het geld terugvorderen.
Die zullen op een gegeven moment daar ook mee gaan stoppen lijkt me. De regeling is niet bedoeld om domme consumenten domme dingen te laten doen.

witte angora
Berichten: 31919
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Gedupeerd webwinkel

Ongelezen bericht door witte angora »

Kerrmcgee schreef:
30 aug 2024 14:22
Je bent je geld kwijt.
Ik niet, hoezo?

Janne.B.
Berichten: 95
Lid geworden op: 10 feb 2024 16:13

Re: Gedupeerd webwinkel

Ongelezen bericht door Janne.B. »

Het is al een heel normaal dat iedereen vindt dat je wordt opgelicht door een dropshipper. Maar iedereen wil dat gewoon, blijven kopen op Internet als het maar goedkoop is.

Maar dropshippers betalen die wel belasting eigenlijk, en geven zij ook netjes de BTW op hun belastingformuliertjes? Lijkt me een taak voor de overheid om hier eens wat aan te gaan doen, of niet?

mirtax
Berichten: 11
Lid geworden op: 04 sep 2006 19:55

Re: Gedupeerd webwinkel

Ongelezen bericht door mirtax »

Het is zeker niet normaal dat je wordt opgelicht. En niet iedere dropshipper is een oplichter. Er wordt echter niet op gehandhaafd, en veel mensen laten zich verleiden door lage prijzen. Zolang mensen hier in trappen, zullen dit soort firma's blijven bestaan.

Plaats reactie