Enzofashion levert slechte kwaliteit, retourneren duur

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
dianaboelens

Enzofashion levert slechte kwaliteit, retourneren duur

Ongelezen bericht door dianaboelens »

Na het bestellen van een bodywarmer heb ik na weken een ander exemplaar van zeer slechte kwaliteit gekregen die ik vervolgens niet terug kon sturen, wel terug naar China, kosten 50, ( evenduur als wat dat prut ding heeft gekost!) Schandalig! Ook de maten kloppen niet! XL = een S! Diverse e-mails hierover gestuurd Maar steeds afwijkende antwoorden. Oplossen het door hun gemaakte probleem deden ze niet. Trust pilot staat vol met slechte reviews die ik helaas niet eerst heb gelezen..

NeoDutchio

Re: Enzofashion levert slechte kwaliteit, retourneren duur

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

U leest niet vooraf de reviews, maar kijkt ook niet verder op de site. Een levertijd van 15 werkdagen, dus 3 weken. In de retourprocedure staat dat het naar China terug moet. In de algemene voorwaarden ontbreekt de verplichte KVK en er is geen adres te vinden.
Allemaal rode vlaggen wat garant staat voor een malafide dropshipper. Daarom dat er al jarenlang gezegd word: eerst kijken, dan elders kopen.

J. Deltoer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Ik zie in de algemene voorwaarden staan dat ze retourzendingen vergoeden indien de fout aan hun is te wijten. Dat lijkt hier het geval.
Daarnaast streven ze naar 100% klanttevredenheid.
Ik zou nog een keer mailen en hiernaar
refereren, tevens vermelden dat hun handelswijze TROSRADAR heeft gehaald en dat het bedrijf op een beruchte Excellijst komt indien de klacht niet binnen 5 werkdagen wordt opgelost.
Dat zal ze leren, die kneuzen van Enzofashion.

juliomariner

Ongelezen bericht door juliomariner »

Wist niet dat u in sprookjes geloofd J. Deltoer.
Ze reageren niet en gaan ook niet reageren. Als er teveel negatieve reviews komen en de stroom bestelling van s ukkels die niet kunnen lezen opdroogt verdwijnt de shop vanzelf en beginnen ze onder een nieuwe naam. Ik weet dat ik u hier niets nieuws mee vertel.

J. Deltoer

U zegt: ze reageren niet, maar Diana zegt: ze reageren afwijkend.
Wat u verder zegt klopt, maar waarom niet proberen?

juliomariner

Omdat je beter die energie kunt sparen en die energie steekt in vooraf een verkoper te onderzoeken. De kans dat TS hier nog wat van terug krijgt is 0,0000001%

Lowieze

Ongelezen bericht door Lowieze »

J. Deltoer schreef:
02 apr 2025 12:34
U zegt: ze reageren niet, maar Diana zegt: ze reageren afwijkend.
Wat u verder zegt klopt, maar waarom niet proberen?
Ze hebben toch helemaal geen zin om dit op te lossen. Ik ken iemand die de rommel had geretourneerd voor veel geld. Nooit geld terug ontvangen, pakket werd niet opgehaald in China. Aankoopkosten kwijt, spullen kwijt, veel kosten gemaakt voor retourneren. Je leert er wel van als het goed is.

J. Deltoer

Jullie hebben allemaal gelijk, evenals mijn grote vriend en voorbeeld NeoDutchio, alleen jullie concentreren je op het voorkomen van deze problemen ik wil daarnaast ook kijken naar het repareren ervan.
Als het goed is schrikt dit bedrijf zich helemaal wezenloos als ze hoort dat ze bekend zijn geraakt bij radar en genomineerd zijn als alarmschif voor de verschrikkelijke Excellijst.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

Verdient die lijst van jou inmiddels niet een eigen topic, Jules?

juliomariner

Tuurlijk joh, die paar man en een paardenkop die op het Radarforum kijken daar zullen ze van onder de indruk zijn.
En we hebben echt niet de illusie dat waarschuwen helpt. Wie er nu nog intrapt is gewoon niet te redden. Natuurlijke selectie.

GerdeV

Ongelezen bericht door GerdeV »

Tussen de reviews op Trustpilot staat een aantal klanten van Enzofashion (en varianten als enzo-fashion etc.) dat aangifte heeft gedaan bij de politie. Vinkje aanvinken dat de politie het bedrijf in kennis stelt van de aangifte.
Deze mensen hebben hun geld teruggekregen. Soms helpt actie wel degelijk.

J. Deltoer

GerdeV schreef:
03 apr 2025 09:59
Tussen de reviews op Trustpilot staat een aantal klanten van Enzofashion (en varianten als enzo-fashion etc.) dat aangifte heeft gedaan bij de politie. Vinkje aanvinken dat de politie het bedrijf in kennis stelt van de aangifte.
Dit dus.
De topicstarter tot vervelens toe in wrijven dat zij beter had moeten uitkijken, dat weten we nu wel. Gelukkig zijn er ook mensen die met oplossingen komen.

Consumenneke

Ongelezen bericht door Consumenneke »

J. Deltoer schreef:
02 apr 2025 11:17
...tevens vermelden dat hun handelswijze TROSRADAR heeft gehaald en dat het bedrijf op een beruchte Excellijst komt indien de klacht niet binnen 5 werkdagen wordt opgelost.
Je bedoelt: het forum van Radar heeft gehaald...
GerdeV schreef:
03 apr 2025 09:59
Het betreft een aangifte via Consuwijzer. Als het klopt dat deze aangifte effectief is, dan moet de Politie weten wie de ondernemer achter Enzo Fashion is. Uit de domeinnaam en gebruikte telefoonnummers is dat niet af te leiden en een KvK-nummer wordt niet gebruikt.

Verder valt op dat Annelotje (als affiliate van Enzo) kleding uit de winkel verkoopt. Die heeft een adres/woonhuis in Rijswijk en daar is sinds eind 2024 het bedrijf Saarsglam (KvK 95308075) gevestigd.

Kan zijn dat Saarglam met een andere Enzo Fashion samenwerkt.

Het walmt allemaal naar dropshipscams. :roll:

GerdeV

Dat is niet juist Consumenneke. Lees de reviews op Trustpilot en lees dat bijvoorbeeld broere, renate, felicia, van der Ende en Franke letterlijk schrijven over aangifte bij de politie.

Consumenneke

Ongelezen bericht door Consumenneke »

GerdeV schreef:
03 apr 2025 17:49
Dat is niet juist Consumenneke.
Consuwijzer linkt je door naar de aangifte bij de politie, dus linksom of rechtsom komen we er wel. :lol: Blijkbaar komt er onderweg een aanvinkbaar hokje voorbij.
Minnema: Gewoon aangeven bij ACM consuwijzer. Hoe meer meldingen des te sneller onderzoek wordt gedaan.
Broere: Een dikke week verder, na drie mail herhalingen waarin ik verder duidelijk maakte dat ik de ‘miskoop’ zou melden bij ConsuWijzer en aangifte ging doen bij de politie, voegde ik na mail vier waarop wederom geen reactie kwam de daad bij het woord en deed aangifte, daarbij nadrukkelijk het keuzehokje aankruisend waarbij je aangeeft dat je wenst dat het bedrijf van de aangifte door de politie op de hoogte wordt gebracht.
Renate: Bel voor advies met de ACM (Autoriteit Consument & Markt) 088 0707 070 en doe online aangifte bij de politie, al zegt de keuzehulp dat het geen zin heeft. Bij de aangifte niet vergeten het hokje aan te vinken dat degene waar je aangifte tegen doet daar melding van krijgt. Een dag na de aangifte kreeg ik het bericht dat het volledige aankoopbedrag terug wordt gestort.
Van belang is vooral dat deze aangifte tot terugbetaling leidt. 8)

GerdeV

Hallo Diana, ik weet niet of u al wat ondernomen hebt maar als u de reviews op Trustpilot gewoon leest dan heeft het zin om aangifte bij de politie te doen. Daarbij moet u de politie het vinkje stel de ondernemer op de hoogte aan laten kruisen. Meerdere mensen hebben daarna vlot hun geld teruggekregen. Zet 'm op! Groetjes.

Plaats reactie