DHL bezorger zet neer en tekent zelf
DHL bezorger zet neer en tekent zelf
Soms bestel ik iets op internet. Pasgeleden 2 producten bij 2 winkels. Beide hebben alleen een webwinkel. Omdat ik via Paypal betaalde kon ik geen voorkeur ingeven voor de wijze van levering. Eén van de 2 winkels stuurde mij een 'track and trace' code van DHL. Ik geef de voorkeur aan bezorging in een pakketautomaat vanwege slechte ervaringen met bezorgers. In dit geval kon dat niet omdat voor ontvangst een handtekening van de ontvanger/mij vereist was. De andere winkel heeft me geen 'track and trace' code gestuurd, maar gebruikte blijkbaar ook DHL.
Ik krijg via de app een melding dat mijn pakket bezorgd was om 11:08 en er was voor getekend. Kom ik om 15:00 u. thuis, staan beide pakketten tegen mijn voordeur. Vol in het zicht vanaf de weg! De bezorger heeft dus zelf getekend.
Omdat dit geen incident was en de gezamenlijke waarde van de pakketten een kleine € 3.000 was heb ik geprobeerd een klacht in te dienen bij DHL. Via een geautomatiseerd proces, een chatbot. Eind van het verhaal: mijn klacht is ontvangen en de leidinggevende spreekt de bezorger erop aan. Of dat daadwerkelijk gebeurd is weet ik niet en er is niets beloofd over een verbetering bij volgende leveringen.
Dit was nu de 4e (!) x dat dit bij DHL gebeurde. Klagen heeft dus blijkbaar geen zin. Doe mij DPD maar! PostNL en DHL zetten de pakjes gewoon voor de deur, ongeacht wat erin zit...
Ik krijg via de app een melding dat mijn pakket bezorgd was om 11:08 en er was voor getekend. Kom ik om 15:00 u. thuis, staan beide pakketten tegen mijn voordeur. Vol in het zicht vanaf de weg! De bezorger heeft dus zelf getekend.
Omdat dit geen incident was en de gezamenlijke waarde van de pakketten een kleine € 3.000 was heb ik geprobeerd een klacht in te dienen bij DHL. Via een geautomatiseerd proces, een chatbot. Eind van het verhaal: mijn klacht is ontvangen en de leidinggevende spreekt de bezorger erop aan. Of dat daadwerkelijk gebeurd is weet ik niet en er is niets beloofd over een verbetering bij volgende leveringen.
Dit was nu de 4e (!) x dat dit bij DHL gebeurde. Klagen heeft dus blijkbaar geen zin. Doe mij DPD maar! PostNL en DHL zetten de pakjes gewoon voor de deur, ongeacht wat erin zit...
-
Re: DHL bezorger zet neer en tekent zelf
En vervelend voor u: u heeft geen poot om op te staan.
De enige die echt wat kan doen is de webwinkel. Die is namelijk opdrachtgever
De enige die echt wat kan doen is de webwinkel. Die is namelijk opdrachtgever
Misschien laten bezorgen bij een pakket punt in plaats van een automaat. Dan kun je het daar gewoon afhalen.
Doe ik ook. Er zit er bij mij een vlak bij en onderweg naar huis stop ik er dan even.
Doe ik ook. Er zit er bij mij een vlak bij en onderweg naar huis stop ik er dan even.
Die pakketounten zijn ook een crime,dan kom je daar,maar waren ze vol,en kun je 20 km verder je pakket ophalen
-
Als de bezorger zelf getekend heeft uit naam van de geadresseerde is er sprake van valsheid in geschrifte. Daar kan DHL wel degelijk op aangesproken worden.
Mij is altijd geleerd: denk niet in problemen maar in oplossingen.
Ja pakketpunten kunnen vol zijn en ja dan kan het ergens anders bezorgd worden. Maar het probleem van TS is dan wel opgelost namelijk het onbeheerd achter laten bij de voordeur.
En als je dat allemaal niet wil dan kun je op je vrije dag gewoon lekker gaan winkelen.
Klagen kunnen wel allemaal heel goed (vooral hier op dit forum) maar daarmee los je geen enkel probleem op. Je kan veel beter even wat tijd steken in het bedenken van een werkende oplossing. Dan is je probleem opgelost en je hoeft geen topic te openen op dit forum.
witte angora
en NeoDutchio
vinden dit leuk
-
Klagen bij die webwinkel zal ook weinig zin hebben. Die verzender zal eerst absolute zekerheid willen hebben dat dit niet een nieuwe truc is van de ontvanger om een tweede artikel te kunnen ontvangen voor 1 maal betalen. Pakketje ontvangen?? Ik zeg nee want dan krijg ik er twee.
Wat een onzin. Dus omdat bezorgers hun werk niet doen en ook nog valsheid in geschrifte toepassen moet jij als ontvanger allerlei creatieve oplossingen gaan bedenken en toepassen om deze foute werkwijze te ondersteunen.
Bezorgers moeten gewoon hun werk doen, de ontvanger hoort te tekenen en als ze daar geen zin in hebben ander werk zoeken !
Denk in oplossingen. JIj hebt blijkbaar een probleem niet de bezorger, die heeft zijn pakje geleverd. Dat het niet eerlijk, goed en/of volgens de regels is maakt weinig uit. Jij besteld iets en jij wilt het bezorgd hebben. Dus bedenk hoe je het wel gewoon kan krijgen. Maar dat is mijn idee. Ik weet namelijk uit ervaring dat bezorgd diensten dit verder niet aanpakken, dus ik ben er mee gestopt om daar energie in te steken. En nu krijg ik gewoon wel al mijn bestellingen.BL2 schreef: ↑23 mei 2025 10:17Wat een onzin. Dus omdat bezorgers hun werk niet doen en ook nog valsheid in geschrifte toepassen moet jij als ontvanger allerlei creatieve oplossingen gaan bedenken en toepassen om deze foute werkwijze te ondersteunen.
Bezorgers moeten gewoon hun werk doen, de ontvanger hoort te tekenen en als ze daar geen zin in hebben ander werk zoeken !
Uiteindelijk is de bron van al deze ellende dat niemand een realistisch bedrag voor pakketbezorging wil betalen. Uiteindelijk krijgt een bezorger 2 euro per pakketje en als hij pech heeft moet hij daar nog een keer voor terug ook als de ontvanger niet thuis is. En de bezorgbedrijven kunnen ook niet veel meer gaan betalen want die worden uitgeknepen door de grote webwinkels. Ga er maar vanuit dat bedrijven als Bol niet 6,95 voor een pakketje betalen.....
-
Wat zo bijzonder is, is er echt enkel het bericht gekomen dat er bezorgd is? Is er nooit in de app van DHL een bericht gekomen dat er een zending onderweg is? Met eerst de leverdag en later met een tijdframe waarin bezorgd zal gaan worden?
Juist in de app kan je alles volgen en schakelen wanneer iets niet zal lukken. Als je ziet dat het tussen 10 en 12 uur bezorgd zal gaan worden en je bent pas na 15 uur thuis, dan verander je het afleverpunt of moment.
Als er getekend moet worden kan het ook bij een afleverpunt opgehaald worden.
Overigens heeft DPD ook chauffeurs die zendingen voor een dichte deur zetten.
Juist in de app kan je alles volgen en schakelen wanneer iets niet zal lukken. Als je ziet dat het tussen 10 en 12 uur bezorgd zal gaan worden en je bent pas na 15 uur thuis, dan verander je het afleverpunt of moment.
Kijk hier gaat het al fout qua denkwijze, die heeft zijn pakje niet geleverd. Hij heeft het pakje ergens neergegooid. Dat dat dan hopelijk in de omgeving bezorgadres is, is geen afleveren natuurlijk.
En zelf tekenen terwijl de verzender eist dat de echte ontvanger dit moet doen, is natuurlijk ook helemaal fout.
Stop dan helemaal met bezorgen en zend alles naar een afhaalpunt. Scheelt ook nog vele overjarige dieselbusjes in de straat.....
-
Van alle pakketbezorgers vind ik juist DPD de grootste ramp.NeoDutchio schreef: ↑23 mei 2025 11:33
Klaag wel en leg een dossier aan. Zo'n handtekening wordt als bewijs gezien dat het pakket is afgeleverd en dan wordt vermoed dat u het pakket heeft ontvangen.
Als het pakket wordt gestolen dan draait u op voor de aanschafprijs. Als u kunt laten zien dat dit een patroon is en u steeds over klaagt, dan kunt u daartegen verweren.
Verder kunt u vanuit de AVG optreden. Die handtekening is namelijk aan u verbonden, omdat deze voor u gevolgen heeft.
Dat kan niet overal. Bij PostNL bijvoorbeeld is dat niet mogelijk. Ik dacht dat 1 van DPD en DHL die mogelijkheid ook heeft opgeschort.
Dorfje
vindt dit leuk
-
Ik weiger om een app van PostNL, DHL of wie dan ook op mijn telefoon te zetten. Ten eerste ben ik geen klant van deze bedrijven en ten tweede kan ik bij deze bedrijven niet klagen als ontvanger zijnde.NeoDutchio schreef: ↑23 mei 2025 11:33Wat zo bijzonder is, is er echt enkel het bericht gekomen dat er bezorgd is? Is er nooit in de app van DHL een bericht gekomen dat er een zending onderweg is? Met eerst de leverdag en later met een tijdframe waarin bezorgd zal gaan worden?
Prima als dat je principiële standpunt is.Ik_weet_niet_alles schreef: ↑23 mei 2025 15:51Ik weiger om een app van PostNL, DHL of wie dan ook op mijn telefoon te zetten. Ten eerste ben ik geen klant van deze bedrijven en ten tweede kan ik bij deze bedrijven niet klagen als ontvanger zijnde.
Maar je ontneemt jezelf met die keuze wel een hoop gemak en voorkomt er een hoop potentiële problemen mee.
Daarnaast valt er op je argumenten nogal wat af te dingen. Je bent weliswaar in formele zin geen klant, maar in praktische zin natuurlijk wel. En de vraag of je kunt klagen staat los van de vraag of je een app gebruikt. Sterker nog, je kunt juist via de app heel direct over een specifieke levering klagen. Ideaal.
Nevyn
vindt dit leuk
-
Tot nu toe kan ik heel goed zonder app. Ik wil de apps gewoon niet, ongeacht wat de voordelen ook mogen zijn. Zolang de bestelling wordt afgeleverd waar ik die afgeleverd wil hebben gaat het goed. Gaat het naar een afhaalpunt van DHL haal ik mijn bestelling gewoon op. Gaat het, ongevraagd, naar een afhaalpunt van PostNL dan gaat deze gewoon retour webwinkel. Ik weiger om mijn ID nummer te verstrekken aan PostNL, ook dat is voor mij gewoon principe.Moneyman schreef: ↑23 mei 2025 15:56Prima als dat je principiële standpunt is.Ik_weet_niet_alles schreef: ↑23 mei 2025 15:51Ik weiger om een app van PostNL, DHL of wie dan ook op mijn telefoon te zetten. Ten eerste ben ik geen klant van deze bedrijven en ten tweede kan ik bij deze bedrijven niet klagen als ontvanger zijnde.
Maar je ontneemt jezelf met die keuze wel een hoop gemak en voorkomt er een hoop potentiële problemen mee.
Daarnaast valt er op je argumenten nogal wat af te dingen. Je bent weliswaar in formele zin geen klant, maar in praktische zin natuurlijk wel. En de vraag of je kunt klagen staat los van de vraag of je een app gebruikt. Sterker nog, je kunt juist via de app heel direct over een specifieke levering klagen. Ideaal.