Zorgpremie 2025 week later bekend

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.
witte angora

Re: Zorgpremie 2025 week later bekend

Ongelezen bericht door witte angora »

ZeerPrivé schreef:
06 nov 2024 17:36
witte angora schreef:
06 nov 2024 17:02
Nou... toen ik die dingen vorig jaar kocht viel er niks af te trekken... De eigen bijdrage niet, en het eigen risico ook niet. Met als gevolg dat ik goedkoper uit was geweest als ik de nota zelf had betaald. De zorgverzekeraar heeft niet zo heel veel bijgedragen....

Zeker als je ook nog recht hebt op toeslagen kan een aftrekpost enorm schelen.
Dat is dus precies wat ik schrijf. Het scheelt je premie voor een aanvullend pakket
De vergoeding van hoorapparaten komt uit het basispakket.

lordi

Ongelezen bericht door lordi »

Arizonakid schreef:
07 nov 2024 17:26
Het is zo jammer dat niet meer mensen begrijpen, of weten, dat zelf dat soort dingen betalen veel voordeliger kan zijn dan een dure aanvullende verzekering. Ik heb het idee dat hele volksstammen de kop in het zand steken zodra het over geld gaat. Juist zorgkosten, als je ze toch moet maken, zijn een hele mooie aftrekpost, zodat je onder de streep nul hebt betaald. Daar zou de overheid eens meer ruchtbaarheid aan moeten geven.
Hoe wil je onder de streep op nul uitkomen? Ten eerste is er een drempelbedrag en ten tweede is je belastingvoordeel afhankelijk van het percentage inkomstenbelasting dat je betaald en dat is in Nederland maximaal 49,5% dus minimaal 50,5% (+het drempelbedrag) ben je toch echt gewoon kwijt.

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Arizonakid schreef:
07 nov 2024 17:26
Het is zo jammer dat niet meer mensen begrijpen, of weten, dat zelf dat soort dingen betalen veel voordeliger kan zijn dan een dure aanvullende verzekering. Ik heb het idee dat hele volksstammen de kop in het zand steken zodra het over geld gaat. Juist zorgkosten, als je ze toch moet maken, zijn een hele mooie aftrekpost, zodat je onder de streep nul hebt betaald. Daar zou de overheid eens meer ruchtbaarheid aan moeten geven.
Heel veel mensen zijn niet in staat die zorgkosten in 2024 te betalen in de wetenschap dat ze het in 2025 voor een deel terugkrijgen.

Francesco26

Ongelezen bericht door Francesco26 »

Nijogeth schreef:
07 nov 2024 21:46
Heel veel mensen zijn niet in staat die zorgkosten in 2024 te betalen in de wetenschap dat ze het in 2025 voor een deel terugkrijgen.
[/quote]

Hoe bedoel je dat? Het verschil tussen zorgtoeslag 2024 en 2025 zal toch niet zoveel uitmaken per maand?

Lowieze

Ongelezen bericht door Lowieze »

Francesco26 schreef:
08 nov 2024 09:19
Nijogeth schreef:
07 nov 2024 21:46
Hoe bedoel je dat? Het verschil tussen zorgtoeslag 2024 en 2025 zal toch niet zoveel uitmaken per maand?
[/quote]

Ik neem aan dat Nijogeth bedoelt dat veel mensen niet in staat zijn fysio, hoortoestellen, tandartskosten etc. eerst zelf volledig te betalen om het dan het volgend jaar als aftrekpost op te geven. Je moet namelijk wel financieel in staat zijn dat allemaal voor te schieten.
Bovendien krijg je nooit 100% terug van de BD.

lordi

Ongelezen bericht door lordi »

Lowieze schreef:
08 nov 2024 09:28
Ik neem aan dat Nijogeth bedoelt dat veel mensen niet in staat zijn fysio, hoortoestellen, tandartskosten etc. eerst zelf volledig te betalen om het dan het volgend jaar als aftrekpost op te geven. Je moet namelijk wel financieel in staat zijn dat allemaal voor te schieten.
Precies, mensen die al die kosten wel kunnen voorschieten, zullen zich ook niet druk maken om de extra kosten van aanvullende verzekeringen.

Ben benieuwd of we nog een antwoord gaan krijgen van ArizonaKid hoe je door zorgkosten af te trekken onder de streep nul kan betalen want dat is volgens mij onmogelijk.

ZeerPrivé

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Lowieze schreef:
De drempel is maar 1,65% tot een inkomen van plm. 45.000,-. Als je uitgaat van zo'n 40,- euro p.m. aan premies voor aanvullende verzekeringen, bezuinig je jaarlijks dan al zo'n 500,- euro. Bovendien levert het onder aan de streep ook meer huur- en zorgtoeslag op omdat het verzamelinkomen door de aftrekposten verlaagd is.

ZeerPrivé

lordi schreef:
08 nov 2024 09:38
Lowieze schreef:
Precies, mensen die al die kosten wel kunnen voorschieten, zullen zich ook niet druk maken om de extra kosten van aanvullende verzekeringen.

Ben benieuwd of we nog een antwoord gaan krijgen van ArizonaKid hoe je door zorgkosten af te trekken onder de streep nul kan betalen want dat is volgens mij onmogelijk.
Ik kan me aanvullende verzekeringen prima veroorloven, maar ik ga geen geld over de balk gooien. Ik heb bijv. al zo'n 15 jaar geld uitgespaard door geen fysio nodig te hebben, ik zou alleen al voor fysio dat geld hebben verspild.

En aanvullende verzekeringen worden steeds verder uitgekleed en de premie steeds hoger.

Lowieze

Ongelezen bericht door Lowieze »

ZeerPrivé schreef:
08 nov 2024 09:50

De drempel is maar 1,65% tot een inkomen van plm. 45.000,-. Als je uitgaat van zo'n 40,- euro p.m. aan premies voor aanvullende verzekeringen, bezuinig je jaarlijks dan al zo'n 500,- euro. Bovendien levert het onder aan de streep ook meer huur- en zorgtoeslag op omdat het verzamelinkomen door de aftrekposten verlaagd is.
Als je zo’n laag inkomen hebt dat je de maximale zorg- en huurtoeslag krijgt, maken die aftrekposten niets meer uit.

ZeerPrivé

Lowieze schreef:
08 nov 2024 10:01
ZeerPrivé schreef:
08 nov 2024 09:50

Als je zo’n laag inkomen hebt dat je de maximale zorg- en huurtoeslag krijgt, maken die aftrekposten niets meer uit.
45.000,- is gewoon een modaal inkomen, niet hoog en niet laag dus. Laag is het minimuminkomen.
Maar goed, maakt voor mijn portemonnee niks uit als mensen jaar na jaar oververzekerd zijn. Dus ik ben wel klaar met deze discussie.

Plaats reactie