Zorgverzekering HEMA stopt

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.
Fred078

Zorgverzekering HEMA stopt

Ongelezen bericht door Fred078 »

Al jaren maak ik gebruik van de HEMA zorgverzekering met aanvullende ortodontie (onder de paraplu van Menzis).
Nu heeft HEMA besloten te stoppen met zorgverzekeringen.
En wordt dit automatisch door Menzis overgenomen.
Nu zijn de pakketten bij Menzis anders dan Hema.

Ik kan nu overstappen naar een andere zorgverzekering, maar heb dan weer te maken met een jaar wachttijd voor de ortodontie.

Toch vreemd als de verzekering wordt stop gezet door HEMA/menzis, ik niet vrij kan overstappen zonder de wachttijd.

De nieuwe wachttijd voelt als een soort overstap boete, terwijl ik niet het contract beeindig.

witte angora

Re: Zorgverzekering HEMA stopt

Ongelezen bericht door witte angora »

Maar hoe groot zijn de verschillen in de pakketten dan?

Als je naar een andere verzekeraar gaat is het niet vreemd dat je opnieuw met een wachttijd te maken heeft. Die nieuwe verzekeraar heeft immers niks te maken met de oude. Hema stopt er weliswaar mee, maar doordat het bij Menzis is ondergebracht, en Menzis het automatisch overneemt, is het niet de maatschappij die het contract beëindigd. Enkel de voorwaarden verschillen, en daar ben je het blijkbaar niet mee eens?

Speedy123

Ongelezen bericht door Speedy123 »

Fred078 schreef:
20 nov 2024 14:08
Al jaren maak ik gebruik van de HEMA zorgverzekering met aanvullende ortodontie (onder de paraplu van Menzis).
Nu heeft HEMA besloten te stoppen met zorgverzekeringen.
En wordt dit automatisch door Menzis overgenomen.
Nu zijn de pakketten bij Menzis anders dan Hema.

Ik kan nu overstappen naar een andere zorgverzekering, maar heb dan weer te maken met een jaar wachttijd voor de ortodontie.

Toch vreemd als de verzekering wordt stop gezet door HEMA/menzis, ik niet vrij kan overstappen zonder de wachttijd.

De nieuwe wachttijd voelt als een soort overstap boete, terwijl ik niet het contract beeindig.
Menzis beëindigd uw contract niet. De HEMA beëindigd het contract omdat ze stoppen met het leveren van zorgverzekeringen.

16again

Ongelezen bericht door 16again »

Het voelt als meer dan onterecht:
Hema was niet meer dan een loket, op de achtergrond liep de verzekering al bij Menzis
https://www.nu.nl/economie/6334653/hema ... wijnt.html
De HEMA-zorgverzekering was al een samenwerking met Menzis.
Het jaar wachttijd is om te voorkomen dat men een brandend huis verzekert. Maar als je al een dergelijke verzekering had, is daar geen sprake van.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

16again schreef:
20 nov 2024 20:13
Het jaar wachttijd is om te voorkomen dat men een brandend huis verzekert. Maar als je al een dergelijke verzekering had, is daar geen sprake van.
Op zich: eens. Maar dat zou dan eigenlijk bij iedere overstap met gelijkwaardige dekking moeten gelden.

Plaats reactie