Crowdfunding voor kazerne betaalt niet terug
-
Crowdfunding voor kazerne betaalt niet terug
In 2019 is er via crowdfunding geld opgehaald voor de aankoop van de Kazerne in Oisterwijk . Zij zouden het bedrag terugbetalen in 2 delen met een rente van 2% over het aankoopbedrag (niet per jaar). Er zat een crowdfunding bedrijf tussen maar helaas niets ontvangen op de afgesproken datum. Na contact te hebben gekregen met de crowdfunder gaf deze aan dat de ondernemer de contacten met hen heeft verbroken en het zelf zou regelen. Ik heb daarop de ondernemer gecontacteerd en kreeg als antwoord dat ze er naar kijken en erop terug komen. Nu is het 1 maand na de datum dat het eerste deel terugbetaald moest worden en ze reageren niet meer.......
Ik dacht dat het een betrouwbaar persoon was en normen en waarden had maar dit slaat alles. Meerdere ervaringen met deze crowdfunding en hebben jullie advies hoe ik mijn geld terug kan krijgen ?
Ik dacht dat het een betrouwbaar persoon was en normen en waarden had maar dit slaat alles. Meerdere ervaringen met deze crowdfunding en hebben jullie advies hoe ik mijn geld terug kan krijgen ?
Laatst gewijzigd door Radar op 13 nov 2024 15:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Naam ondernemer verwijderd vanwege privacy
Reden: Naam ondernemer verwijderd vanwege privacy
Re: Crowdfunding voor kazerne betaalt niet terug
Je kunt uiteraard gewoon met het contract naar de rechter.
Niks daarvan. Dat hun taak, de crowdfundingpartij die alles geregeld heeft, die moeten achter het geld aan, dat is hun werk.Roberto-1972 schreef: ↑13 nov 2024 09:32Na contact te hebben gekregen met de crowdfunder gaf deze aan dat de ondernemer de contacten met hen heeft verbroken en het zelf zou regelen.
-
Volgens mij heb je nog eerst een aantal stappen voor je naar de rechter kunt.
Hebt u ze al in gebreke gesteld?
Mochten ze daarop niet reageren zou u het in handen een deurwaarder kunnen geven. Deze kan ze als ze daar ook niet op reageren altijd nog voor de rechter dagen.
Mochten ze daarop niet reageren zou u het in handen een deurwaarder kunnen geven. Deze kan ze als ze daar ook niet op reageren altijd nog voor de rechter dagen.
-
Dat is geen onbekende Nederlander. Daar zijn de media wel geïnteresseerd in, als je van Radar geen namen mag noemen.Roberto-1972 schreef: ↑13 nov 2024 09:32In 2019 is er via crowdfunding geld opgehaald voor de aankoop van de Kazerne in Oisterwijk .
Hoezo zou de naam niet genoemd mogen worden? Staat gewoon in het publieke domein. Zie het AD:Consumenneke schreef: ↑13 nov 2024 16:51Dat is geen onbekende Nederlander. Daar zijn de media wel geïnteresseerd in, als je van Radar geen namen mag noemen.Roberto-1972 schreef: ↑13 nov 2024 09:32In 2019 is er via crowdfunding geld opgehaald voor de aankoop van de Kazerne in Oisterwijk .
https://www.ad.nl/tilburg/toekomst-van- ... ~a849e4be/
Ook de crowdfunding campagne is nog gewoon te vinden op internet.
Dat had ik vanmiddag ook al gezien, en de desbetreffende horecagelegenheid is ook gewoon open en te reserveren.
Natuurlijk kunnen ook bekende gezichten zakelijk in de problemen komen (Supertrash is een berucht voorbeeld), maar vooralsnog zie ik geen reden voor achterdocht.
Ik weet niet wat de precieze voorwaarden destijds van de crowdfunding waren. Ik hoop dat TS die nog heeft en misschien hier kan plaatsen. Het is ook mogelijk dat er sprake is van een misverstand.
Eerder dit jaar stond er nog een uitgebreid artikel op de vaksite lunchroom.nl.
Natuurlijk kunnen ook bekende gezichten zakelijk in de problemen komen (Supertrash is een berucht voorbeeld), maar vooralsnog zie ik geen reden voor achterdocht.
Ik weet niet wat de precieze voorwaarden destijds van de crowdfunding waren. Ik hoop dat TS die nog heeft en misschien hier kan plaatsen. Het is ook mogelijk dat er sprake is van een misverstand.
Eerder dit jaar stond er nog een uitgebreid artikel op de vaksite lunchroom.nl.
kuklos gaf de link naar de crowdfunding actie.
Ts geeft aan dat de crowdfunding stelt geen contact meer te hebben met de begunstigden van de actie. Na een enkel contact reageren de begunstigden niet meer en de eerste betalingstermijn is gemist.kuklos schreef: ↑13 nov 2024 20:02Ook de crowdfunding campagne is nog gewoon te vinden op internet.
Ik voel eerlijk gezegd wel nattigheid. Het opgehaalde geld is uitgegeven, de zaak is al een tijd open maar de crowdfunders ontvangen nog altijd niets terug.
Hierbij de voorwaarden zoals op de Crowdfunding site staan:
Als we dan kijken wat het Crowdfunding platform zelf gekregen heeft:
En om het wat vervelender te maken:
Ik kan TS aanraden om ook contact op te nemen met de ACM die toezicht houdt op dit Crowdfunding platform. Zeker nu het lijkt dat ze hun afspraak bij wanbetaling niet nakomen en simpelweg hun handen er vanaf trekken.
Onder de ECSPR zijn ze verplicht om te rapporteren over de verzuimgraad van hun projecten. Die blijkt op 1 juli 2024 maar liefst 8,53% procent te zijn. En daar is dit project nog niet in meegenomen, deze moeten ze nog rapporteren.
Minimaal: €150.000
tot maximaal: €250.000
Leningcampagne
129 investeerders
Gemiddelde investering: €1.945
3% jaarrendement
Deze campagne is succesvol afgerond
Looptijd van de lening: 72 maanden
Deze campagne is gesloten.
Terugbetaling indien er meer dan 250.000 euro opgehaald wordt (wat is gelukt):Je krijgt 3% rente per jaar. Daarbovenop krijg je eenmalig 21% tegoed, te besteden bij De Kazerne, Keuken Van Leer, onze bakkerswinkel of onze bakcursussen (geldig tot en met 2025), en een exclusieve uitnodiging voor een feestelijke kick-off met Robèrt in De Kazerne.
De eerste aflossingstermijn is dus volgens TS niet gehaald. TS heeft geen verklaring ontvangen over hoe en wat noch enige informatie wanneer er wel betaald gaat worden.15-10-2024
Aflossing: €140.688,60
Rente: €8.441,32
Totaal: €149.129,92
15-10-2025
Aflossing: €140.688,60
Rente: €4.220,66
Totaal: €144.909,26
Als we dan kijken wat het Crowdfunding platform zelf gekregen heeft:
Die hebben dus aardig verdiend aan deze campagne en inmiddels hun handen er vanaf getrokken. De investeerders mogen nu zelf achter hun geld aan.Lening
Je belooft de investering terug te betalen met rendement.
Opstartfee €695
Plaatsingsfee 1%
over max. doelbedrag Succesfee 4%
over opgehaald bedrag, min. €1.390
Beheerfee jaar 1 2% over opgehaald bedrag, min. €695
Beheerfee jaar 2 2% over opgehaald bedrag, min. €695
En om het wat vervelender te maken:
Maar dat is niet wat TS te horen kreeg. TS kreeg te horen dat de leningnemer besloten heeft het verder zelf af te handelen en zij dus niet meer kunnen betekenen.Wat gebeurt er bij betalingsproblemen?
We bieden hierin in eerste instantie de kans aan ondernemers en investeerders om tot nieuwe afspraken te komen, dit noemen wij een herstructurering. De beste uitkomst: de ondernemer krijgt ademruimte om financiële zaken op orde te brengen en de investeerder krijgt (met uitstel) het geïnvesteerde bedrag terug. Lukt dit niet? Dan brengen we investeerders met elkaar in contact om gezamenlijk een incassoprocedure te starten. CrowdAboutNow kan geen vordering indienen namens de investeerder. Ook kan het zijn dat een ondernemer failliet wordt verklaard door de rechtbank.
Ik kan TS aanraden om ook contact op te nemen met de ACM die toezicht houdt op dit Crowdfunding platform. Zeker nu het lijkt dat ze hun afspraak bij wanbetaling niet nakomen en simpelweg hun handen er vanaf trekken.
Onder de ECSPR zijn ze verplicht om te rapporteren over de verzuimgraad van hun projecten. Die blijkt op 1 juli 2024 maar liefst 8,53% procent te zijn. En daar is dit project nog niet in meegenomen, deze moeten ze nog rapporteren.
Het advies moet zijn, neem contact op met de AFM, die houden toezicht. Niet de ACM.
https://www.afm.nl/nl-nl/sector/crowdfu ... n/toezicht
https://www.afm.nl/nl-nl/sector/crowdfu ... n/toezicht
-
Afwachten omdat er mogelijk sprake is van een misverstand lijkt me geen goed advies.
Als de beloofde betaling uitblijft en betrokkenen zich verstoppen, mogen alle alarmbellen afgaan.
Meteen in actie komen en niet uitstellen.
-
Investeerders zouden ook bakkerij-tegoedbonnen krijgen. Heb je die al wel gehad en besteed?
Wat krijg je ervoor terug?
Leen je ons een bedrag? In ruil voor je support krijg je dan niet alleen een leuke rente, maar krijg je ook een mooi tegoed van 21% over het geleende bedrag. Dit kun je besteden in de De Kazerne, Keuken Van Leer, onze bakkerswinkel of onze bakcursussen en is geldig tot en met 2025. Daarnaast nodigen we je ook uit om samen met ons te genieten van de totstandkoming van dit project, in de vorm een exclusieve kick-off met Robèrt. Koop je een tegoed in de voorverkoop? Dan krijg je 10% bonustegoed bovenop het bedrag dat je inlegt.
Het tegoed wordt uitgekeerd nadat we ons doel hebben behaald in de vorm van tegoedkaarten. Je krijgt hier van tevoren een brief over waarin we je meer informatie geven over hoe dit in z’n werk gaat.
-
Zijn er nog meer gedupeerden?
Laatst gewijzigd door erikluiten op 15 nov 2024 12:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Wie ben jij dan? Ben jij zelf gedupeerd?
-
Je hoeft je vraag aan niemand te verantwoorden.
J. Deltoer
vindt dit leuk
Een ingebrekestelling is geen vereiste om naar de rechter te kunnen gaan. Aanleiding zal hier zijn: (i) dat er niet betaald wordt op het afgesproken moment (en dat kan duiden op een fatale termijn); en (ii) dat er niet gereageerd wordt.juliomariner schreef: ↑13 nov 2024 15:46Volgens mij heb je nog eerst een aantal stappen voor je naar de rechter kunt.
-
En blijkbaar heeft de heer Moneyman vroeger met de heer Luiten geknikkerd.