Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Een lening afgesloten of van plan dit te gaan doen? Bespreek het in dit topic.
Speedy123

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Speedy123 »

Moneyman schreef:
14 jan 2026 19:42
Mooie framing :lol: :lol:

Franke is de CEO van Aviom, die een belang in Cannock-EDR heeft. Alles behalve "de grote baas" dus.
Weet u het zeker? Axiom zegt dat ze alles overgenomen hebben.

https://axiom-partners.eu/media/axiom-p ... dolding-nv
Amsterdam, 16 December 2021 - Private equity firm Axiom Partners is acquiring, with immediate effect, all assets in Cannock-EDR Holding B.V. and its subsidiaries from DAS Holding N.V.
https://financeinnovation.nl/esther-van ... r-holding/
Van Koot treedt toe tot het huidige directieteam van Cannock-EDR Holding en werkt als CEO nauw samen met de directieteams van de onderliggende labels. In haar nieuwe functie wordt zij verantwoordelijk voor de verdere groei van de organisatie. “We zochten een ervaren leider, iemand met de power en drive om vernieuwende inzichten en ideeën in onze branche ten uitvoer te brengen”, zegt Guus Franke, CEO van Axiom Partners, moederbedrijf van Cannock-EDR Holding.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

… waaruit nog duidelijker wordt dat Franke niet eens voor EDR werkt, maar slechts CEO van een aandeelhouder is.

EDR is gewoon een zelfstandig bedrijf, heeft z’n eigen directieteam, z’n eigen CEO. Franke heeft er niets te zeggen.

klaus25

Ongelezen bericht door klaus25 »

Bij minileningen zijn de extra kosten vaak disproportioneel hoog. In Nederland zijn er rechterlijke uitspraken geweest waarin deze kosten als onrechtmatig zijn bestempeld.

Zie bijvoorbeeld het werk van de Autoriteit Consument & Markt (ACM) en uitspraken van het Kifid over minikredieten. Je zou kunnen aangeven dat je desnoods juridische stappen overweegt als zij onrechtmatige kosten blijven eisen.

Moneyman

klaus25 schreef:
15 jan 2026 10:04
Je zou kunnen aangeven dat je desnoods juridische stappen overweegt als zij onrechtmatige kosten blijven eisen.
Waarom zou je dat doen?

Betaal gewoon wat je verschuldigd bent, en laat de bal vervolgens bij hen liggen. Er zelf tijd en geld instoppen zonder dat je iets te winnen hebt zou ik nooit doen.

Lucher

Ongelezen bericht door Lucher »

Lucher schreef:
10 jan 2026 01:22
Midi2022 schreef:
18 dec 2025 21:54
Iemand nog updates?
Hier hebben wij nog 29-12-2025 een bericht gekregen met oa;
Wij behandelen voor onze cliënt Saldodipje S.L. een openstaande vordering. Wij hebben u hierover al vaker een bericht gestuurd en/of contact gezocht.
Ondanks eerdere berichten is nog geen (volledige) betaling ontvangen.

Met dit bericht stuiten wij de verjaring (Boek 3 Artikel 317 (3:317 BW). Dit betekent dat de wettelijke termijn opnieuw begint te lopen en de vordering opeisbaar blijft.

Voorkom hogere kosten en regel het vandaag nog.
Gebruik de betaal direct knop hieronder voor een veilige iDEAL betaling of maak zelf een betalingsregeling via FinView Access. Hiervoor heeft u alleen uw klantnummer nodig.
Gister heb ik hetzelfde e-mailtje gehad.
Ik weet niet zo goed hoe dit uitpakt. Dan zouden ze er al voor kunnen zorgen dat je negatief staat.

Ergens anders vond ik nog een oude forum met iemand die schreef;

Op 27 September 2014 een mini-leninc afgesloten bij Saldodipje.nl van €813,81 voor 45 dagen. Echter bij einddatum lag ik onverwachts in ziekenhuis. Mijn zus heeft contact gehad met Saldodipje (Ferratum) en EDR in de tijd dat ik in het ziekenhuis lag. Er is 1 eerste aanmaning- brief gestuurd namens EDR, bij nabellen, bleek dit niet van hen te zijn maar van Ferratum/Saldodipje. Destijds is al gevraagd voor een betalingsregeling, er werd toen verteld dat dit met hun niet mogelijk was, maar alleen met EDR. En dat de aanmaningsbrief, met briefpapier van EDR, niet van EDR was. Er is verteld dat er moest worden afgewacht tot er een brief kwam van EDR. Nu enige tijd later een mail ontvangen met 1e sommatie incasso, waarbij ik binnen 5 dagen moest reageren, wat ik ook een dag later gedaan heb. Bij vragen mocht, er contact op worden genomen. Deze had ik) buiten dat ik een betalingsregeling wilde afsluiten. wilde ik ook vragen, waar plotseling de Buitengerechteliike kosten van €158,40 vandaan kwamen, aangezien dit bij vorig gesprek nooit gemeld is.De meneer die mij te woord stond kon hier geen duidelijk antwoord op geven, het enige wat hij wilde melden was, wanneer ik meer vragen had, dat ik op een ander/rustiger tijdstip terug moest bellen. Bij de vraag of hij mij wat rustiger te woord wilde staan, werd Dhr. nog bozer, waarop ik zei dat ik een klacht wilde indienen. Dhr. bleef boos en vond het raar dat ik mijn lening niet terug heb betaald, terwijl ik daar dus juist voor belde. Vervolgens is de telefoon op de haak gegooid. Ik heb vervolgens terug
gebeld, maar kreeg meerdere malen een in gesprek-toon.

Dus SD stuurt brieven in naam van EDR?
Daarnaast zijn mensen helemaal niet zo blij met de werkwijze van het EDR en worden ze oplichters genoemd meer dan 1 keer.

Laat me weten of je er nog wat over hoort..

Moneyman

Lucher schreef:
15 jan 2026 15:05
Ik weet niet zo goed hoe dit uitpakt. Dan zouden ze er al voor kunnen zorgen dat je negatief staat.
Wat bedoel je daarmee? Hoe kunnen "ze" ervoor zorgen dat je negatief staat?
Lucher schreef:
Dus SD stuurt brieven in naam van EDR?
Da's wel 10 jaar geleden he... Ik denk dat dat toendertijd over de zogenaamde pré-incasso ging, waarin door de initiële schuldeiser brieven verstuurd werden op briefpapier van een incassobureau. Voor gerechtsdeurwaarders is deze praktijk al lang verboden. En voor de actualiteit is het totaal niet meer relevant.
Lucher schreef:
Daarnaast zijn mensen helemaal niet zo blij met de werkwijze van het EDR en worden ze oplichters genoemd meer dan 1 keer.
Ja, da's wel heel verrassend... :lol: De meeste wanbetalers die met de gevolgen van hun wanbetaling worden geconfronteerd zijn niet blij... :lol:

Lucher

Ongelezen bericht door Lucher »

Ja, da's wel heel verrassend... :lol: De meeste wanbetalers die met de gevolgen van hun wanbetaling worden geconfronteerd zijn niet blij... :lol:

Sinds wanneer ben je een wanbetaler als je een rekening krijgt die niet van jou is? Laat staan van een vorige bewoner op dat adres of die al jaren geleden wel is betaald.
Je word er wel op gestraft zonder schuld.
🤔🫡
Maar dat gebeurd vast niet zomaar zal jou antwoord zijn.
Verrassend

Speedy123

Ongelezen bericht door Speedy123 »

Moneyman schreef:
14 jan 2026 22:22
… waaruit nog duidelijker wordt dat Franke niet eens voor EDR werkt, maar slechts CEO van een aandeelhouder is.
Volgens Francke is Axiom de enige aandeelhouder. Hij heeft het over een volledige overname.
Moneyman schreef:
14 jan 2026 22:22
EDR is gewoon een zelfstandig bedrijf, heeft z’n eigen directieteam, z’n eigen CEO. Franke heeft er niets te zeggen.
Behalve dat Franke stelt de directeur te benoemen. En als eigenaar ook de directeur weer kan ontslaan. Want aanstelling en ontslag kan gewoon via de Algemene Vergadering van Aandeelhouders (AvA). En als je alle aandelen bezit, dan is die vergadering slechts een formaliteit.

Moneyman

Leuk en aardig, maar feit blijft dat hij er niets te zeggen heeft. Franke heeft geen enkele rol in EDR. Hij is CEO van de aandeelhouder - meer niet. Ik mag hopen dat je voldoende van ondernemingsrecht weet om te beseffen wie het er daadwerkelijk voor het zeggen heeft, welke verhouding die heeft tot de aandeelhouder en in welke beperkte mate er verantwoording verschuldigd is aan de aandeelhouder.

Hint: die strekt zich in ieder geval niet uit tot operationele invloed.

Plaats reactie