Factuur van Carglass na “gratis” ruitenwissers, mag dit?
Re: Factuur van Carglass na “gratis” ruitenwissers, mag dit?
Of Ts heeft het verkeerd begrepen en is alleen het monteren gratis geweest
Jammer genoeg heeft Ts nog niets teruggekoppeld dus blijft het toch gissen naar wat er daadwerkelijk in het filiaal betaald is.
Jammer genoeg heeft Ts nog niets teruggekoppeld dus blijft het toch gissen naar wat er daadwerkelijk in het filiaal betaald is.
-
Wat een gezeur om € 58,00 voor gratis ruitenwissers.
Hier in Nederland is niets gratis, als ze zoiets schrijven of zeggen zit er meestal wel een addertje onder het gras.
Daar moet je ter plaatse dan gelijk naar vragen hoe dat zit?
En dan vragen kan ik dit juridisch aanpakken?
Er zijn wel belangrijkere zaken hier in Nederland dan een setje ruitenwissers.
En als het je zo dwars zit. neem contact op met Carglass, meestal krijg je dan wel uitleg of een kortingsvoorstel.
Hier in Nederland is niets gratis, als ze zoiets schrijven of zeggen zit er meestal wel een addertje onder het gras.
Daar moet je ter plaatse dan gelijk naar vragen hoe dat zit?
En dan vragen kan ik dit juridisch aanpakken?
Er zijn wel belangrijkere zaken hier in Nederland dan een setje ruitenwissers.
En als het je zo dwars zit. neem contact op met Carglass, meestal krijg je dan wel uitleg of een kortingsvoorstel.
-
Ze hebben,in ieder geval in het verleden, onophoudelijk reclame gemaakt met gratis ruitenwissers bij het vervangen van een ruit.Moneyman schreef: ↑04 jun 2025 13:49Nee, de factuur voor de ruit is voldaan.Nee. Dat staat letterlijk in de post van TS.Die ervaring heb ik niet, en ik heb al heel wat ruiten laten vervangen. Als TS dat zelf al eerder zo zou hebben ervaren, of Carglass daarmee zou adverteren, zou dat een argument kunnen zijn. Maar daarvan is geen sprake.
Toen na inbraak in mijn auto een zijruit vervangen moest worden ,kreeg ik een complete set mee.
Omdat de auto bijna nieuw was hoefden de ruitenwissers nog niet vervangen te worden.
Dat heb ik zelf een paar jaar later gedaan en die zitten er na bijna 10 jaar nog steeds op
Toegegeven, binnenkort zijn ze wel aan vervanging
toe.
Consumenneke
vindt dit leuk
Dat “in het verleden” is dus 10 jaar. Daar kan je nu weinig rechten meer aan ontlenen uiteraard.simonswald schreef: ↑09 jun 2025 19:11Ze hebben,in ieder geval in het verleden, onophoudelijk reclame gemaakt met gratis ruitenwissers bij het vervangen van een ruit.Moneyman schreef: ↑04 jun 2025 13:49Nee, de factuur voor de ruit is voldaan.Nee. Dat staat letterlijk in de post van TS.Die ervaring heb ik niet, en ik heb al heel wat ruiten laten vervangen. Als TS dat zelf al eerder zo zou hebben ervaren, of Carglass daarmee zou adverteren, zou dat een argument kunnen zijn. Maar daarvan is geen sprake.
Toen na inbraak in mijn auto een zijruit vervangen moest worden ,kreeg ik een complete set mee.
Omdat de auto bijna nieuw was hoefden de ruitenwissers nog niet vervangen te worden.
Dat heb ik zelf een paar jaar later gedaan en die zitten er na bijna 10 jaar nog steeds op.
Toegegeven, binnenkort zijn ze wel aan vervanging
toe.
-
Tijd om in de wet '10 jaar garantie op een reclameuiting' op te nemen.
Moneyman
vindt dit leuk
-
In reviews lees je wel vaker dat een klant als geste van de filiaalhouder / franchisenemer een set gratis ruitenwissers meekrijgt bij het vervangen van een voorruit.simonswald schreef: ↑09 jun 2025 19:11Toen na inbraak in mijn auto een zijruit vervangen moest worden ,kreeg ik een complete set mee.
Zelfs als dat zo zou zijn, en dat recente ervaringen zijn (je linkt immers weer nergens naar), dan nog is een setje wissers meekrijgen iets anders dan een set wissers door Carglass laten monteren.Consumenneke schreef: ↑10 jun 2025 12:25In reviews lees je wel vaker dat een klant als geste van de filiaalhouder / franchisenemer een set gratis ruitenwissers meekrijgt bij het vervangen van een voorruit.simonswald schreef: ↑09 jun 2025 19:11Toen na inbraak in mijn auto een zijruit vervangen moest worden ,kreeg ik een complete set mee.
-
Monteren is normaliter inbegrepen bij het gratis meegeven als geste door de filiaalhouder of franchisenemer, dat is te lezen in de diverse reviews. Bij het aanbod waar Henkie over spreekt was ook geen sprake van een instructie. Henkie stemde slechts in met de waarneming dat de ruitenwissers aan vervanging toe waren.Moneyman schreef: ↑10 jun 2025 12:45Zelfs als dat zo zou zijn, en dat recente ervaringen zijn (je linkt immers weer nergens naar), dan nog is een setje wissers meekrijgen iets anders dan een set wissers door Carglass laten monteren.Consumenneke schreef: ↑10 jun 2025 12:25In reviews lees je wel vaker dat een klant als geste van de filiaalhouder / franchisenemer een set gratis ruitenwissers meekrijgt bij het vervangen van een voorruit.simonswald schreef: ↑09 jun 2025 19:11Toen na inbraak in mijn auto een zijruit vervangen moest worden ,kreeg ik een complete set mee.
Als er iemand aanbelt met de mededeling dat mijn dak aan herstel toe is, geldt dat toch ook niet als aanvaarding van het aanbod om mijn dak te vervangen?HenkieDraadstaal schreef: ↑03 jun 2025 21:45Bij binnenkomst zei een medewerker dat de ruitenwissers ook aan vervanging toe waren. Ik stemde in, maar er werd geen bedrag genoemd. Ik dacht dat dit een service was, inbegrepen bij de vervanging.

Dat "normaliter" herken ik niet. De enige keer dat ik gratis ruitenwissers kreeg, lagen ze op de voorstoel. En men adverteert daar ook niet mee.Consumenneke schreef: ↑10 jun 2025 16:09Monteren is normaliter inbegrepen bij het gratis meegeven als geste door de filiaalhouder of franchisenemer, dat is te lezen in de diverse reviews. Bij het aanbod waar Henkie over spreekt was ook geen sprake van een instructie. Henkie stemde slechts in met de waarneming dat de ruitenwissers aan vervanging toe waren.Moneyman schreef: ↑10 jun 2025 12:45Zelfs als dat zo zou zijn, en dat recente ervaringen zijn (je linkt immers weer nergens naar), dan nog is een setje wissers meekrijgen iets anders dan een set wissers door Carglass laten monteren.Consumenneke schreef: ↑10 jun 2025 12:25
In reviews lees je wel vaker dat een klant als geste van de filiaalhouder / franchisenemer een set gratis ruitenwissers meekrijgt bij het vervangen van een voorruit.
Overigens is dit al de derde keer in dit topic dat je verzuimt om je stellingen met linkjes te onderbouwen. Komt de discussie niet ten goede.
Uiteraard niet. En waarom dat niet zo is, terwijl het in de casus van TS wél zo is, kan je vast zelf wel bedenken.Consumenneke schreef: ↑10 jun 2025 16:09Als er iemand aanbelt met de mededeling dat mijn dak aan herstel toe is, geldt dat toch ook niet als aanvaarding van het aanbod om mijn dak te vervangen?HenkieDraadstaal schreef: ↑03 jun 2025 21:45Bij binnenkomst zei een medewerker dat de ruitenwissers ook aan vervanging toe waren. Ik stemde in, maar er werd geen bedrag genoemd. Ik dacht dat dit een service was, inbegrepen bij de vervanging.![]()
Ik geef in deze Carglass gelijk. Ze hebben gevraagd of je nieuwe ruitenwissers wilde hebben. Denken dat dit service is, is inderdaad wat naïef. Het is inderdaad vreemd dat er achteraf nog een factuur komt, maar het kan wel natuurlijk.
Het enige dat je kunt proberen is benoemen dat je betaald hebt in de zaak en toen de ruitenwissers niet hoefde af te rekenen.
Het enige dat je kunt proberen is benoemen dat je betaald hebt in de zaak en toen de ruitenwissers niet hoefde af te rekenen.