Add blue tank vervangen :compensatie Stellantis

Bespreek hier jouw ervaringen met dealers en garagebedrijven.
MichelT62

Add blue tank vervangen :compensatie Stellantis

Ongelezen bericht door MichelT62 »

In 2021 is onze peugeot partner bj. 2015 gerepareed wegens add blue- storing. Een nieuwe tank, en €1280,- verder. Dikke pech dachten wij, maar in december 2024 kreeg ik berichten dat Stellantis een overeenkomst had met Italie, en 2 maanden later ook Belgie, Nederland en de rest van Europa, over compensatie in de kosten. Er werd een platform opgericht waar je je gegevens kunt uploaden. Stellantis moet compenseren. Mooi zou je denken, maar inmiddels ben ik er achter dat ik, en anderen, gewoon afgepoeierd worden met " U komt niet in aanmerking....." Platform geeft verder geen uitleg en mogelijkheid van communicatie, dus Stellantis gebeld : NOOIT van gehoord......, ongeveer hetzelfde verhaal van de dealer waar reparatie platsvond: ga maar naar Stellantis.
Zijn er meer mensen die dit hebben ondervonden, of op zijn minst een add blue reparatie van Peugeot, Citroen en Fiat tussen 2014 en 2020 hebben gehad ?

Nijogeth

Re: Add blue tank vervangen :compensatie Stellantis

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Voldoet u aan de eisen?

MichelT62

Ongelezen bericht door MichelT62 »

Uiteraard voldoe ik aaan alle eisen : bouwjaar, reparatie rekening dealer, aankoopbewijs, kentekenbewijs, paspoort ter i.d. k.m. stand .

riddert

Ongelezen bericht door riddert »

En de auto heeft altijd tijdig onderhoud bij de Peugeot dealer gehad?

Speedy123

Ongelezen bericht door Speedy123 »

Er zijn in Europa heel veel klachten over de afhandeling van de schadevergoeding die Stellantis moet betalen aan de gedupeerden.

In Nederland is de ACM erbij betrokken, dien daar uw klacht in tegen Stellantis.

https://www.acm.nl/nl/publicaties/stell ... lproblemen

ps negeer comments over dealer onderhoud ed. Die mensen hebben werkelijk geen idee waarover het gaat in deze zaak.

Cro

Ongelezen bericht door Cro »

Ik kom deze voorwaarden tegen:
- U bent de eigenaar van de auto.
- Uw auto is geproduceerd tussen januari 2014 en augustus 2020.
- Uw auto is volgens de richtlijnen van de fabrikant onderhouden.
- De reparatie is uitgevoerd door een erkende dealer binnen het Stellantis netwerk na 1 januari 2021 en voor december 2023.
- U heeft al een vergoeding ontvangen op basis van een eerdere speciale vergoeding specifiek voor Urea tanks.

Als aan deze criteria is voldaan dan hangt de vergoeding af van de leeftijd en kilometerstand van de auto op het moment dat het incident zich voordeed, zoals hierboven beschreven. Het volledige beleid, inclusief de benodigde voorwaarden, kan hier worden gevonden.

https://adblue-conditions-nl.tiiny.site/

Er wordt dus inderdaad niet expliciet gevraagd naar dealer onderhouden, maar wel onderhoud volgens de richtlijnen van de fabrikant. Wat alsnog iets is, waar vrij makkelijk niet aan voldaan wordt als je even niet oplet. Of wat ook voorkomt, dat het onderhoud wel volgens richtlijnen is gegaan, maar dat dit niet correct (digital) opgeslagen is door de uitvoerende garage. En dan krijg je, bijvoorbeeld wanneer het VIN nagekeken wordt in de systemen van fabrikant om te bekijken of het onderhoud correct en tijdig is uitgevoerd een 'computer says no' situatie.

Daarnaast zie ik in de post van TS niet terug dat er voldaan is aan dik gedrukte, er wordt immers niet aangegeven dat er al eerder compensatie is gegeven.

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Is de reparatie ook bij de dealer gedaan? Want die prijs is erg laag. In de communicatie hebben ze het over 3000 of meer.

Speedy123

Ongelezen bericht door Speedy123 »

Cro schreef:
17 jun 2025 01:01
Ik kom deze voorwaarden tegen:
- U bent de eigenaar van de auto.
- Uw auto is geproduceerd tussen januari 2014 en augustus 2020.
- Uw auto is volgens de richtlijnen van de fabrikant onderhouden.
- De reparatie is uitgevoerd door een erkende dealer binnen het Stellantis netwerk na 1 januari 2021 en voor december 2023.
- U heeft al een vergoeding ontvangen op basis van een eerdere speciale vergoeding specifiek voor Urea tanks.

Als aan deze criteria is voldaan dan hangt de vergoeding af van de leeftijd en kilometerstand van de auto op het moment dat het incident zich voordeed, zoals hierboven beschreven. Het volledige beleid, inclusief de benodigde voorwaarden, kan hier worden gevonden.

https://adblue-conditions-nl.tiiny.site/

Er wordt dus inderdaad niet expliciet gevraagd naar dealer onderhouden, maar wel onderhoud volgens de richtlijnen van de fabrikant. Wat alsnog iets is, waar vrij makkelijk niet aan voldaan wordt als je even niet oplet. Of wat ook voorkomt, dat het onderhoud wel volgens richtlijnen is gegaan, maar dat dit niet correct (digital) opgeslagen is door de uitvoerende garage. En dan krijg je, bijvoorbeeld wanneer het VIN nagekeken wordt in de systemen van fabrikant om te bekijken of het onderhoud correct en tijdig is uitgevoerd een 'computer says no' situatie.

Daarnaast zie ik in de post van TS niet terug dat er voldaan is aan dik gedrukte, er wordt immers niet aangegeven dat er al eerder compensatie is gegeven.
Elke auto heeft onderhoud nodig conform de voorschriften. Maar dat hoeft nimmer perse bij de dealer uitgevoerd te worden.

Verder is het weer het bekende invullen van waarom iets afgewezen wordt, het zal wel aan TS liggen. Maar niets van dat alles, TS geeft in de OP duidelijk aan:
U komt niet in aanmerking....." Platform geeft verder geen uitleg en mogelijkheid van communicatie, dus Stellantis gebeld : NOOIT van gehoord......,
Ts wordt dus gewoon afgepoeierd zonder dat er een reden gegeven wordt waarom TS niet in aanmerking voor vergoeding komt. De medewerker van Stellantis weet zelfs niet dat er geschikt is met de Europese commissie.

En het verbaasd me niets, gezien het nieuws van vandaag: 33.000 duizend eigenaren mogen vanaf vandaag niet meer de weg op met hun Citroen.

https://www.telegraaf.nl/financieel/rui ... 60553.html

Ook hier speelt een stokoud probleem dat al sinds 2014 bekend is. Maar ja, Stellantis deed er alles aan om er maar onderuit te komen. Probleem zou alleen in warme landen spelen. En nu zijn er 33.000 Citroen rijders in Nederland gedupeerd en zitten ineens zondere auto.

Plaats reactie