LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Welke scooter kopen??

Nieuwe fiets gekocht of problemen met jouw scooter? Bespreek hier jouw ervaringen.
Suzannevdroest
Berichten: 6
Lid geworden op: 31 mei 2015 17:05

Welke scooter kopen??

Ongelezen bericht door Suzannevdroest »

Hooi allemaal!

Ik ben al enige tijd opzoek naar een scooter voor naar school/stage en de sporthal! Ik woon in de stad en wil het liefst een retro model! (Niet die typische chinese retro's). Nu heb ik al heel wat afgezocht op het internet, maar ik kom geen stap verder..

Eisen:
- 4t
- retro look
- budget: max. €1700 rijklaar
- van een degelijk merk!!
- groot genoeg voor 2 personen
- de scooter moet groot genoeg voor mij zijn! (Ik ben rond de 1.83)

Ben bij een dealer geweest bij mij in de stad. Hij beveelde mij de AGM vx50 aan, zou zogenaamd 3 jaar garantie hebben. Ik heb wat onderzoek gedaan en ben erachter gekomen dat die 3 jaar garantie alleen op het motorblok is en dan nog niet eens voor alles. Verder heb ik veel forums al gezien waarop de AGM sterk wordt afgeraden, wat zijn jullie belevingen?? Verder zit ik ook te denken aan een Piaggio zip, maar omdat ik aardig lang ben en graag mensen achterop neem valt deze helaas af..

Ik hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen!

Groetjesss,

Suzanne

prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: Welke scooter kopen??

Ongelezen bericht door prem »

Vespa! Liefst een van de jaren 80.

Suzannevdroest
Berichten: 6
Lid geworden op: 31 mei 2015 17:05

Re: Welke scooter kopen??

Ongelezen bericht door Suzannevdroest »

Ben al veel op marktplaats aan het zoeken naar een goede tweedehands vespa, maar helaas nog niks (in de buurt) tegen gekomen voor mijn budget!

prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: Welke scooter kopen??

Ongelezen bericht door prem »

Hoeveel CC moet ie eigenlijk zijn? 50?
Is dit wat:
http://nl.ww3.autoscout24.be/classified ... 00&asrc=st

Suzannevdroest
Berichten: 6
Lid geworden op: 31 mei 2015 17:05

Re: Welke scooter kopen??

Ongelezen bericht door Suzannevdroest »

Een snor scooter haha! Vergeten er neer te zetten! :)

Suzannevdroest
Berichten: 6
Lid geworden op: 31 mei 2015 17:05

Re: Welke scooter kopen??

Ongelezen bericht door Suzannevdroest »

prem schreef:Hoeveel CC moet ie eigenlijk zijn? 50?
Is dit wat:
http://nl.ww3.autoscout24.be/classified ... 00&asrc=st
Jammer genoeg woon ik in het noorden van nederland en is den haag te ver voor mij! Maar toch bedankt voor je reactie!

langste adem
Berichten: 1258
Lid geworden op: 20 jan 2011 12:30

Re: Welke scooter kopen??

Ongelezen bericht door langste adem »

Persoonlijk zou ik liever gaan voor en splinternieuwe merkscooter dan voor een 2ehands vespa in dezelfde prijsklasse. En dan het liefst bij een echter dealer in je buurt.
Wat betreft de garantie denk ik dat je nooit volledige garantie hebt bij welk merk dan ook , sommige dingen zijn nu eenmaal aan slijtage onderhevig.

Ik ben ook vrij lang en heb een aantal jaren geleden getwijfeld tussen een piaggio zip en een peugeot vivacity. Het is de laatste geworden en ik heb er veel plezier van. Nieuwprijs was destijds iets van 1750 euro. Het is geen retro scooter nee, wel 4 takt. Het merk AGM ken ik niet en kan ik dus niet beoordelen.

Suzannevdroest
Berichten: 6
Lid geworden op: 31 mei 2015 17:05

Re: Welke scooter kopen??

Ongelezen bericht door Suzannevdroest »

langste adem schreef:Persoonlijk zou ik liever gaan voor en splinternieuwe merkscooter dan voor een 2ehands vespa in dezelfde prijsklasse. En dan het liefst bij een echter dealer in je buurt.
Wat betreft de garantie denk ik dat je nooit volledige garantie hebt bij welk merk dan ook , sommige dingen zijn nu eenmaal aan slijtage onderhevig.

Ik ben ook vrij lang en heb een aantal jaren geleden getwijfeld tussen een piaggio zip en een peugeot vivacity. Het is de laatste geworden en ik heb er veel plezier van. Nieuwprijs was destijds iets van 1750 euro. Het is geen retro scooter nee, wel 4 takt. Het merk AGM ken ik niet en kan ik dus niet beoordelen.

Nuttige reactie! Dankjewel :D
Jaa ook ik heb gekeken naar de piaggio zip! Een vriend van mijn broer heeft de scooter en ik heb er een stukje op mogen rijden en was erg tevreden! Maar omdat ik graag mensen mee wil nemen op de scooter en vaak met een grote sporttas zit (of zelfs 2 grote sporttassen als ik nog iemand achterop heb) dan wordt dat toch aardig krapjes! Had ook gekeken naar de fly, die dan weer net wat groter is, maar die was helaas ook wat duurder en niet in prijsklasse..
Zelf denk ik persoonlijk ook dat ik liever wel een nieuwe scooter wil! Maar wie weet is er wel ergens een hele goede tweedehands?? Je moet het maar net tegenkomen en een beetje geluk hebben!

Slobberbone
Berichten: 743
Lid geworden op: 14 nov 2012 11:02

Re: Welke scooter kopen??

Ongelezen bericht door Slobberbone »

Kymco :?:

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Welke scooter kopen??

Ongelezen bericht door bprosman »

Heb hier voor de kinderen en af en toe voor mezelf twee snorscooters staan (Peugeot) en bevalt me prima. Starten altijd ook al hebben ze lange(re) tijd stil gestaan. De speedfight heeft er heel wat KM's op zitten maar laat me tot nu toe (afkloppen) niet in de steek.

Quark
Berichten: 800
Lid geworden op: 20 feb 2007 22:46

Re: Welke scooter kopen??

Ongelezen bericht door Quark »

Slobberbone schreef:Kymco :?:
Zijn wij ook zeer tevreden over en ze zijn er ook in het groot.

http://www.kymco.nl/modellen/scooters

1JanV
Berichten: 411
Lid geworden op: 27 jul 2012 09:23

Re: Welke scooter kopen??

Ongelezen bericht door 1JanV »

Kijk eens bij deze gebruikte webwinkel http://www.bmsscooterparts.nl

Suzannevdroest
Berichten: 6
Lid geworden op: 31 mei 2015 17:05

Re: Welke scooter kopen??

Ongelezen bericht door Suzannevdroest »

Heel erg bedankt voor de berichtjes! Het is bijna zeker, maar ik ga voor de Kymco like! Ik ga zaterdag naar de dealer voor een proefrit en dan hopelijk kan ik hem dan kopen :)

Nogmaals bedankt voor de berichtjes!!

Willem28
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 jul 2015 21:02
Contacteer:

Re: Welke scooter kopen??

Ongelezen bericht door Willem28 »

Ik zou van een Sym allo aan is retro en rond 1800 euro nieuwe.
Laatst gewijzigd door Radar op 07 jul 2015 10:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Commerciële link verwijderd

Gesloten