dreigend faillietsement particuliere opleider

Problemen met jouw opleiding of ervaringen? Bespreek ze hier.
Nadine Jongkind
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 jun 2024 17:27

dreigend faillietsement particuliere opleider

Ongelezen bericht door Nadine Jongkind »

Ik volg een verkorte opleiding verpleegkunde aan een particuliere zorg opleider . van de 5 lesblokken moet ik er nog 1, mijn cijfers zijn allemaal voldoende. Ik zou morgen starten met mijn laatste 10 lesweken en dan mijn examens doen voor mijn diplomering. De opleiding en examens zijn al helemaal betaald.

Al sinds december horen wij als leerlingen geruchten over dat het financieel slecht gaat met de school. Alles wordt duurder en de leerlingen in de zorg lopen terug.
Nu kregen wij vorige week te horen dat de opleiding in zwaar weer zit en in betalingsonmacht is gekomen:

Er zijn gaten in de roosters gevallen waardoor de lessen tot de zomervakantie stoppen.

Voor de studenten die in de examenfase zitten of daar het komende blok in zouden komen gaat alles overigens nog wel door tenzij een curator anders besluit.

We spreken de komende periode met een aantal opleiders, zodat wij jullie indien noodzakelijk een alternatief kunnen bieden.

Maar verder horen wij helemaal niets en kan ik de curator ook niet vinden, eveneens de publicatie van onder curatele stelling. Wie weet waar ik moet zoeken voor informatie? Wie heeft er ervaring met een situatie als dit?

rvjapio
Berichten: 1007
Lid geworden op: 17 apr 2017 18:47

Re: dreigend faillietsement particuliere opleider

Ongelezen bericht door rvjapio »

Als de opleider is aangesloten bij een overkoepelende organisatie dan zou ik daarmee zo snel mogelijk contact opnemen.

Speedy123
Berichten: 1373
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: dreigend faillietsement particuliere opleider

Ongelezen bericht door Speedy123 »

Niemand kan u adviseren omdat er nogal wat informatie ontbreekt.

Verpleegkunde kunt op drie nivo's studeren, nivo 3, 4 of 5. De volledige opleiding bestaat uit theoretische en praktijk examens. Na afronding zou u een BIG registratie moeten verkrijgen.

Mocht de opleiding niet geheel afgerond worden, dan kan het zijn dat grote delen wel geregistreerd zijn. U zal dan elders de ontbrekende examens moeten doen.

Verder vermeldt u de naam van de opleider niet.

Plaats reactie